Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

adiarc

Pai cu un excavator n-ai ce sa lucrii la acele dealuri.....trebuie foraje , consolidari , etc..ei se bazeaza pe ...las ca merge si asa , ca doar iarna trecuta n-au cazut malurile...dar iarna trecuta nu era trafic ( care produce vibratii ) , plus ca oricand poate avea loc un fenomen extrem - de ex.o ploaie de 100l/mp in 10 min....sau o noapte cu minus 20 de grade , urmata de o zi cu plus 10 grade
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AndrewD

Statiile de taxare de la greci nu sunt usor de ocolit. Au fost candva pana s-au prins si autoritatile...acum au bariere si pe la intrarile secundare pe autostrada.
Concret, pe autostrada dintre Salonic si Atena se pot evita barierele folosind drumuri nationale...daca nu va deranjeaza sa faceti cu vreo 2 h mai mult si daca nu va deranjeaza portiunile cu serpentine si ocazia de a face un mic ocol pentru a vizita si Oracolul din Delfi.
Pe anumite portiuni de DN-uri drumul e atat de drept si atat de liber incat mergeam cu 130-140 km/h doar de teama sa nu ma ia vreun radar ceva...altfel se putea si mai repede.
Mai sunt si drumuri paralele cu autostrada...pot fi utile partial dar totusi in apropiere de Atena sunt destul de utilizate de camioane si probabil ca viteza de deplasare scade simtitor.
Am folosit un astfel de drum in apropiere de Salonic si desi era liber pot spune ca are si un mic dezavantaj: in apropiere de localitati drumul o ia prin localitate unde trebuie facute curbe prin intersectii semaforizate...se pierde timp.
Pe anumite portiuni singura optiune este autostrada...sau o ocolire atat de mare incat pretul combustibilului face sa nu merite...

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

trifuhoria

Am trecut pe la aciliu, am nunta in sibiu. Se lucreaza la calea de rulare , precum si pe versantul cu panta indulcita. Mai exact au pus in toate gropiile folie. Probabil urmeaza piatra. Daca dat de internet pun si ceva poze;)

Stefan Tudor

Felicitari! 1200! Sunt curios la cate ajungem in decembrie cand vin din Germania la Sibiu ..... la cate pagini si la cate portiuni de A1 nou inaugurate! :D

Grogo

#17930
Felicitari si la cat mai multe pagini.Speram totodata si la cat mai multi km de autostrada inaugurati de catre guvernantii nostrii.
Nu zice niciodata: nu se poate, ci incepe intotdeauna cu: sa vedem.

panda_no 5

Astazi am venit de la Arad la Bucuresti.
Pe tronsonul de DN pe care este deviata circulatia din cauza intarzierii lucrarilor de catre Impregilio erau 2 TIR-uri rasturnate in 2 curbe diferite.
Putin off-topic
Ieri, vineri, am prins in Ungaria, in jurul orelor 14-16 o aglomeratie fantastica pe autostrazile M1 si partial M5.
De la aproximativ 10 km dupa intrarea in Ungaria dinspre Viena, pina la Budapesta se mergea bara la bara, camioanele pe banda 1 si turismele pe banda2.Viteza pe banda 2 era undeva la 90-110 km pe ora maxim.
Si mai erau si tampiti care se deplasau cu viteza foarte mare pe banda de urgenta!!!!!!!!!Am vazut doar soferi unguri facand lucrul asta, probabil nu era prima data.
Centura Budapestei a facut cu brio fata fluxului enorm de vehicule.Dupa Budapesta circulatia s-a mai subtiat dar a ramas aglomerata
Sa nu ne miram daca o sa constatam ca Ungaria se pregateste sa largeasca M1.
La intersectia M5 cu M43 ( spre Romania) am constatat ca fluxul majoritar de vehicule a luat-o spre Romania si mai putin spre Serbia.
SI conducatorii nostril nu vor cu nici un chip autostrazi. >:(

Aiud.dan

#17932
In 16 august am fost si eu pina in Austria si se asfalta inainte de Budapesta banda unu ,se circula pe banda doi,era foarte aglomerat,am facut 10 Km intr-o ora se zece minute, si tot asa intrau pe banda de urgente masini cu numere de Ungaria,tare nesimtiti, pina a intrat un tir si mergea jumate pe banda de urgente si i-a blocat pe tupeisi, era tot tir de Ungaria,  a coborit unul  dintr-o masina cu numere de Ungarie la cel cu tirul si erau sa se bata.tiristu a pus mina pe un livier .

stangabriel

#17933
Nu imi aduc aminte sa fie postat articolul. E mai vechi,dar contine informatii utile pentru post-deschidere.

http://www.romanialibera.ro/economie/companii/de-ce-ar-putea-sa-nu-fie-gata-sibiu-orastie-la-15-noiembrie--350945

Proiectul de construire a lotului 3 de autostradă Sibiu - Orăştie, care odată terminat ar permite circulaţia fluentă între prima dintre aceste localităţi şi Deva, este victima bâlbâielilor în privinţa alegerii unor soluţii tehnice potrivite, a indeciziei ce a domnit luni bune la Compania de Drumuri, a dorinţelor de a fi făcute economii tocmai acolo unde nu era cazul. Proiectul este dovada prostului management din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Principala problemă tehnică a autostrăzii continuă să fie alunecările masive ale versanţilor debleului prin care trece autostrada. Alunecările au loc în zona Apoldu. Soluţia săpării unui debleu uriaş care practic desfiinţează un deal s-a dovedit a fi cea mai proastă soluţie posibilă, spun ingineri din cadrul lucrării. În condiţii de ninsoare puternică, CNADNR nu va avea cum să elimine zăpada din acest ,,defileu". Lungimea mare a debleului (peste 400 de metri), dar şi înălţimea considerabilă a acestuia (câteva zeci de metri) nu vor permite frezelor să aibă unde depozita zăpada de pe carosabil.

Singura soluţie la această problemă, dar şi la cea a alunecărilor de teren, este lărgirea debleului până la punctul la care se obţine o pantă atât de mică încât practic dispare dealul. Şi această soluţie are incoveniente.

Practic orice excavaţie majoră ridică o problemă la care se pare că nimeni nu s-a gândit. Unde se poate depozita pământul excavat? ,,Ei trebuie să îşi cumpere teren pentru depozitarea pământului. Discuţia a fost pe o suprafaţă de 22 hectare căci sunt 1,2 milioane metri cubi teren excavaţi din zona unde lucrează", spune Marcel Boloş, director în cadrul Ministerului Transporturilor. Potrivit acestuia, terenul necesar se află în proprietatea a 150 de localnici. ,,Trebuie gasită o variantă de expropriere de teren pentru zona unde urmează să fie depozitat pământul din dealul care alunecă", explică el.

Tunelul nedorit

Este situaţia cu adevărat o dificultate tehnică la care soluţiile erau greu de găsit? Se puteau evita costuri cifrate acum la zeci de milioane de euro şi mutarea unui deal? Specialişti din cadrul proiectului spun că da, situaţia se putea evita dacă CNADNR nu s-ar fi scumpit la tărâţe. Mai precis în urmă cu un an şi jumătate cons-tructorii Impregilo-Salini au propus CNADNR construirea unui tunel de 498 de metri care să traverseze dealul în cauză. Soluţia ar fi dus la o majorare a valorii contractului cu doar 10%, în limite acceptabile legal. Fiind mai scurt de 500 de metri, tunelul nu necesita montarea unor ins-talaţii de ventilaţie conform cerinţelor legale şi ca urmare era relativ ieftin. Companiei de Drumuri i s-a părut dubioasă propunerea constructorilor de a face un tunel mai scurt de 500 de metri, a respins însă soluţia acestuia şi ca urmare singura variantă posibilă a rămas executarea unui debleu. Nici această soluţie nu este convenabilă. Pe lângă problema curăţării de zăpadă şi a depozitării pământului excavat, mai apare problema autorizaţiilor de construcţie şi de mediu întocmite pentru alte soluţii tehnice. Acesta a fost motivul pentru care la începutul lunii septembrie Inspecţia de Stat în Construcţii Sibiu a dispus oprirea lucrărilor.

De aceea terminarea lucrărilor la 15 noieimbrie pare foarte puţin probabilă. Potrivit directorului din MT, mai sunt de făcut lucrări cifrate la 120 milioane de lei. ,,Dacă discutăm de porţiunea de autostradă ce există în zona de debleu, fără să luăm în calcul consolidările debleului, ar putea fi gata la 15 noiembrie, dacă discutăm de toată lucrarea cu partea de consolidări, nu, nu prea sunt şanse. Acolo este o zonă de teren care dacă începe să plouă se transformă în mâzgă şi nu mai poate interveni nimeni", spune Marcel Boloş.

adiarc

Dumnezeule .....nu m-am gandit la treaba cu zapada....deci o impadurire devine urgenta maxima....copacii pot actiona ca parazapezile de pe acoperisul unei case...oricum , aceasta impadurire nu se va face sigur in aceasta toamna...pt ca suntem inca departe de finalizarea consolidarii versantiilor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

#17935
Impadurire ok,dar unde? Tevile de drenaj nu trebuie afectate de radacini. Nu cred ca se va planta ceva pe versanti. Poate doar pe culmi. Atat. Sper sa faca o rigola imensa pe ambele parti sa aibe loc sa  impinga zapada,dar tot nu va fi suficient,vor actiona  utilaje cu cupa,mai multe drumuri dus si intors,deci trebuie inchis pe perioada dezapezirii.

teocharis

din ce declara oficialul CNANDR tronsonul Aciliu pare-se ca va fi deschis la 15 nov cu orice risc...

iuli

Quote from: stangabriel on October 04, 2014, 09:13:06 PM

Mai precis în urmă cu un an şi jumătate cons-tructorii Impregilo-Salini au propus CNADNR construirea unui tunel de 498 de metri care să traverseze dealul în cauză. Soluţia ar fi dus la o majorare a valorii contractului cu doar 10%, în limite acceptabile legal. Fiind mai scurt de 500 de metri, tunelul nu necesita montarea unor ins-talaţii de ventilaţie conform cerinţelor legale şi ca urmare era relativ ieftin. Companiei de Drumuri i s-a părut dubioasă propunerea constructorilor de a face un tunel mai scurt de 500 de metri, a respins însă soluţia acestuia şi ca urmare singura variantă posibilă a rămas executarea unui debleu.


Pare un articol sponsorizat. Hai sa fim seriosi... Sa nu imi spuna mie cei de la Imbecilio ca pana la faza cu tunelul nu au cerut nicio suplimentare de fonduri si cei 10% erau pe bune. Apoi sa faci tunel FIX cu 2 metri sub limita legala de a pune ventilatie e de-a dreptul epic! Come on... incearca sa arunce mata moarta in curtea CNADR. Nu or fi nici astia sfinti dar sa nu imi vanda mie gogosi umflate Imbecilio!

Asta ca sa nu mai vorbim ca CNADR nu poate schimba proiectul dupa capul lor, ca le cer niste italieni care au venit la licitatie chititi pe jecmaneala.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

stangabriel

Eu imi aduc aminte de zvonuri cu 200 m  lungime,nu 499,9 m. Numai ca nu stiau de unde sa-l inceapa pentru a cuprinde toate alunecarile  :lol:

adiarc

pai cam asa s-au impartit articolele , in 3 categ
- cele publicate de presa independenta
- cele care tineau partea Impregilo
- cele care tineau partea CNADNR
asta ilustreaza cate tipuri de presa avem in Romania
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura