Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 18 Guests are viewing this topic.

laurashgeo

Stie cineva ce sunt mansoanele argintii de pe barele de armatura, din pozele de mai jos?
Sunt folosite ca jonctiuni? Stiu ca la cladiri se petrec barele sau se sudeaza, insa astfel de mansoane care par a avea maxim 5cm lungime, nu am mai vazut.
Quote from: Hades on August 28, 2014, 09:32:07 AM
Poze Nadlac Arad Lot 1  din 26.08.2014
Pod KM 18



vancouver

#17161
Mansoanele din imagine sunt intr-adevar jonctiuni de armatura. Numite si mufe. Exista legaturi prin mufare conica sau cilindrica. In imaginea de mai jos o mufa de tip LENTON conica (avantajoasa ca se insurubeaza f. repede, din doar 1-2 rasuciri; la mufele cilindrice e mult de rasucit pana se ajunge la pozitia finala si daca filetul mufei sau al barei sunt usor ruginite trebuie forta foarte mare de rasucire):


Mufa se fixeaza din fabrica pe bara care intra in prima betonare sau care se monteaza prima. A doua bara vine cu acel filet la capat (deci fara mufa) si, la fata locului, se insurubeaza in mufa. Pe santier li se mai spune si mama si tata. Mama este cea din pozele de pe A1.

---------------------------------------------------------

Prelungirea armaturii prin mufare se foloseste de regula in 2 cazuri:
a) Daca sunt extrem de multe bare intr-o sectiune mica de beton, de exemplu in stâlpi:


b) Daca este prea putin spatiu pentru jontarea clasica = suprapunerea barelor pe o lungime suficienta, incat fortele sa fie transmise integral de la una la alta. Joanta clasica este un multiplu al diametrului barei. De exemplu 40d sau 60d (exista diverse criterii in STAS-uri, functie de tipul constructiei) . La o bara de 12mm d=diametru, 60d=60x12=720mm=72 cm. Dar la o bara de fi32mm, 60x30=1800mm, adica 1,80 m. Posibil sa nu fie suficient loc pentru o suprapunere de 1,80 m.


Costul mufelor este destul de piperat. Mult mai mare decat costul materialului economisit prin lipsa joantei (a suprapunerii).
In conditii normale, sudare barelor de armatura este interzisa. Cel mult pot fi admise suduri de rigidizare a unor carcase de armatura (cum sunt cele care se baga in coloanele forate), dar acele suduri nu se iau in calcul la proiectarea structurii.


In cazul de fata nu prea inteleg rostul mufelor. Posibil ca prin jontare sa se fi creat o retea prea densa de bare in acea zona si sa fi existat pericolul ca betonul sa nu mai treaca cum trebuie la turnare, si astfel sa fi aparut zone goale sau segregari in culeea (capatul de pod) din stanga imaginii (care este de fapt un perete f. gros).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Hades

In acest caz s au folosit chiar aceste cuple cu filet conic de care a zis mai sus  vancouver
Sa optat pentru aceasta solutie deoarece barele prevazute in proiect de diametrul 32 erau de lungime foarte mare(6 m) si montajul lor era foarte dificil si sa optat pentru a scurta bara ai a realiza o imbinare mecanica.
Filetul lor se face foarte simplu cu o masina speciala de filetat care se poate face si la fata locului pe santier dar si la procesatori depinde de optiunea constructorului.
Costul acestor cuple nu este atat de piperat,in majoritatea cazurilor daca se ia in calcul pe langa consumul redus al materialului fata de jotare(suprapunere) si faptul ca ai nevoie de un sudor autorizat(adica manopera acestuia),aparat de sudura si ce este cel mai important si viteza de lucru mult mai mare(o sudura facuta corect la o bara de 32 poate dura si 15-20 min,pe langa filetarea care dureaza aprox 1 min),toate acestea duc la un cost mai mic al imbinarilor respective.Pe langa asta,calitatea imbinarii prin sudura depinde foarte mult de factorul uman(sundorul) iar prin imbinarea mecanica calitatea acesteia este tot timpul aceeasi.

chr

Quote from: laurashgeo on August 29, 2014, 12:28:56 AM
Vor deschidere pe un sens?? Sau asa e procedura, sa avansezi pana la binder pe un sens si pe celalalt sens sa nu ai pus nici balastul stabilizat?
Eu cred ca vor sa foloseasca sensul asfaltat ca drum tehnologic, asa cum folosesc acum cei 10km nedati in exploatare.

Tavi

Ce am observat: nicio structura serioasa doar podete casetate. Presupun ca are legatura cu (ne)emiterea autorizatiilor de construire.
Acum ca au inceput sa se mai emita din ele speram la mai mult anul acesta, nu?

rocklee

mai in spre seara vreau sa trag o fuga pina la soimus branisca ...sa vedem ce mai este pe acolo  :) :o :o

laurashgeo

#17166
Multumesc de explicatii Vancuvero si Hades!
Recunosc ca inca ma frapeaza rezistenta acestor jonctiuni. In cazul de fata barele de fi32 trebuiau jontate 50d adica 1600mm.
Prin utilizarea acestor jonctiuni conform datelor de pe site-ul lor lungimea total a mansonui este 107mm in care fiecare bara sa infileteaza cate 46mm!!
Deci 46mm filet pot prelua aceeasi forta ca 1.6m de jonctiune. :shocking:

PS: Hades, te mai asteptam cu poze si informatii din interior ;)

Katana_ro

Quote from: dorum on August 28, 2014, 08:17:46 PM








Dorum, multumim mult pentru efortul tau! Baietii se misca chiar bine....daca lucreaza pana la iarna asa, cred ca undeva prin vara 2015 se va putea circula pe acest lot! Iupii! :)

Acum, o mica intrebare: din cele 2 poze de mai sus, covorul asfaltic pare curbat (undeva la prima treime de sus a pozei a doua, de la fundul excavatorului de pe sensul neasfaltat inspre noi; in prima se vede mai detaliat valea de la curbura) - nu pare mult, dar la 130 km/h va fi ca o mica trambulina - de ce nu au facut "la drept" portiunea asta? sau e o iluzie optica de la poza?

Mersi mult!

dorum

#17168
suprafata aceea mai joasa se intinde pe o distanta mare... nu se va simti absolut nimic, nu e trambulina

zoom-ul e mare la prima poza... pana si a doua e facuta cu zoom... so, no problem in realitate

PS: o sa postez si distantele focale cu care au fost facute pozele cand ajung acasa...expertii in fotografiere (eu nu sunt) o sa ne poata explica de ce apar aceste efecte optice...

adirt69_70

forfota la aciliu se toarna stabilizat





mishu77

#17170
Gramezile alea de pe deal ce sunt? Strat vegetal? Ca parca in pozele realizate de adiarc zilele trecute nu erau.

dhm


Klaudiu!!!

Rocklee asteptam pozele , F5,F5,F5.... multumim Adi de poze!!

AlexIP

Informație de la un om luat la autostop aseară care mergea dintr-un sat în altul și s-a recomandat ca muncitor la autostradă: pe lot 4 Lugoj-Deva, la Șoimuș, nu se mai trece prin deal și peste cele 4 case de la ieșirea din Șoimuș pe care "cereau prea mult" oamenii, a fost schimbat puțin traseul în zonă și autostrada va merge "pe malul Mureșului". Nu știu ce înseamnă treaba asta și cât de corect e ce a zis, omul părea să fie pe la a doua bere și mi-e că telefonul fără fir a denaturat informația.

rocklee

#17174
am fost astazi pe lotul 4 deva lugoj ...am fcut si poze .....nu sunt modificari mari de la ultima vizita pe care am facuto luna trecuta ......dar sunt si ceva noutati...o stire de la fata locului ar fi ca .....Umbrarescu ii urmareste inopinant cu helicopteru sa vada daca muncesc sau nu ...lucru confirmat si de cineva din zona ....cind eram pe acolo a aparut ....pe cer  O:-)...lcu privire la lucrari ...sa facut ceva la terasamente ...sau pregatit unele portiuni de terasament pentru a se asterne asfaltul de proba ...in zona bacea ...si cariera bretea muresana ....iar inaintea dealului de la cariera de piatra sa montat un pod metalic tubular ....mare de poate satreaca si  masinile pe sub el...se lucra la podete ...si la structutile pasarelelor...de la unele drumuri judetene ....intre  soimus si branisca nici o miscare ...am fost si la cimitirul fantoma ....acolo ori cum trebuie pod ...daca se face mini viaduct nico problema ...problema ar fi cum vor sapa printre morminte .....iar pe unele portiuni unde sa indepartat stratul vegetal acum buruiana este la loc....in rest destula miscare ....putine utilaje la lucru dar care erau,,, :) toate miscau ....iar camionele care transportau material erau intro miscare continua....cam atit ...imaginile mai tirziu ...sa le incarc si sa le triez ....apatatul foto a fost telefonul...... :) :D