News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 73 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

#51780
Salutare tuturor, azi am dat o fuga pe șantierul lotului 1 unde se lucreaza doar la foraje langa lacul Tocile si langa paraul Sarata ,pe aliniament nu sa putut lucra din cauza precipitațiilor puternice cazute in zona incepand de sambata trecută pana ieri .Cei de la Dimex sunt oricum in saptamana libera .Cei de la Zublin lucreaza in niste conditii foarte vitrege inconjurati peste tot de ape si noroaie si sunt demni de toata lauda pentru acest lucru. Total Nsa lucreaza in continuare dupa raul Sadu la drumul tehnologic,podete si platformele pentru foraje,parerea mea ca acesta  zona este cheia acestui lot,cu cat se vor apuca mai repede de acesta zona cu atat mai repede se va avansa cu finalizarea la acest lot.Acesta zona si cea de dupa raul Talmacut pana la Boita sunt capitale pentru acest lot.

RaduLuc

#51781
Stie ceva Ministrul, nu stiu exact contractul de pe Lotul 2 dar stiu ca pe Lotul 3 cu ceva similar, contestatie in anulare, s-a trecut arbitrajul de la Paris la Camera de Comert din Bucuresti, dupa ce in prealabil exista si o hotarare prin care se punea in aplicare decizia si prin care in 2017 Comsa a blocat conturile CNAIR........ dupa care minune....totul a fost restartat cu decizia unui judecator care a spus ca CNAIR are dreptate si tribunalul de la Paris nu are jurisdictie.....Nu e necesar mult doar un judecator care sa nu inteleaga exact contextul......

ghrt

Bănuiesc că nu se pot licita şi executa strict lucrările suplimentare contractului anterior cu Salini, nu?

Mă tem că horoscopul arată destul de rău. Trebuie să se întâlnească trei stele rare, competenţă şi curaj la CNAIR în trigon cu multă bunăvoinţă de la Salini. Şi peste toate astea va străluci un nor de euroi, că Salini va cere plata destul de repede ca să accepte.
Să vedem dacă gaura neagră numită rambursarea banilor europeni pe tot proiectul va intra în casa CNAIR.
Cât despre DNA, e retrograd.
Sper măcar ca v-am amuzat pe principiul haz de necaz. Ţinând cont că e vorba de bani publici, mă întreb dacă există marja legală de negociere astfel încât să se poată licita (să se clarifice amiabil situaţia contractului existent cu Salini).
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adrian sibiu

Cica  luni 11.05.2020 cnair va semna contractul lotului 5 al autostrazii Pitesti Sibiu cu Astaldi câștigătorul licitatiei, economica.net au preluat interviul doamnei Ioniță dat la Hotnews .

Ionut

Din informațiile noastre se va semna la Prefectura Argeș. Nu imi dau seama cat de publica va fi treaba și dacă poate ajunge cineva din comunitatea noastră. Dacă ar vrea/putea cineva sa participe, ziceți.

adrian sibiu

Salutare tuturor asa cum am spus si în postul de aseara veti observa catre sfarsitul  filmării zona de pădure  care cred eu ca este cuiul lui Pepelea  al acestui lot ,de ea depinde finalizarea cat mai rapidă a lucrarilor la acest lot.


jaston

Multumim pentru filmare!
Se potriveste muzica cu energia acestui santier!

ciprebbe

@adrian sibiu cand mai montezi filmarea incearca sa lasi acceasi directie de filmare sau evidentiaza intoarcerea dronei ( pune un mic comment daca nu). Suntem multi care nu cunoastem zona si tipologia locului si e foarte greu de urmarit si inteles. M-am uitat de 4 ori si inca nu sunt convins ca m-am prins ce se face exact intr-o anumita zona si ce va urma dupa ea.
Multumim de efort si succes pe mai departe la filmari.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Cristi N

Ministru: Angajaţi ai CNAIR au refuzat să meargă în instanţă și să apere interesele statului în procesul privind Lugoj-Deva. E șocant!

Quote
09.05.2020 08:30
Autorităţile au demarat procedurile de contestaţie în anulare la hotărârea Curţii Internaţionale de Arbitraj de la Paris care îi dă dreptate constructorului italian Salini Impregilo în privinţa rezilierii contractului pentru execuţia secţiunii "cu urşi" a lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva. Hotărârea stabileşte plata de către statul român a sumei de aproximativ 50 de milioane de euro drept daune, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Informaţia am primit-o şi eu în urmă cu câteva zile de la Compania de Drumuri.

Practic, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris, printr-o hotărâre, stabileşte în legătură cu acest lot de autostradă câteva lucruri. Dincolo de suma pe care statul român este obligat să o plătească constructorului, aproximativ 50 de milioane de euro, mai stabileşte ceva. Declară că contractul este în vigoare şi mai declară că încetarea parţială a contractului de către Companie a fost abuzivă şi nelegală.

Eu cred că statul român trebuie să uzeze de toate pârghiile pe care le are pentru a opri punerea în aplicare a acestei hotărâri. Noi deja am demarat procedurile de contestaţie în anulare la această hotărâre şi am speranţa că, printr-o implicare şi printr-o apărare serioasă a intereselor statului român, putem să întoarcem această hotărâre", a afirmat Bode, la Realitatea Plus.

Practic, spune ministrul, fostul contract este în vigoare.

"Fostul contract este în vigoare. Asta spune decizia Curţii de Arbitraj de la Paris. Asta presupune că antreprenorul italian trebuie să fie repus în contract să continue lucrările la valorile stabilite în contract şi, bineînţeles, noi să achităm acele despăgubiri. Acest lucru este inadmisibil din punctul meu de vedere", a arătat el.

Ministrul Transporturilor a explicat că este vorba despre a doua instanţă, întrucât în prima instanţă România a câştigat, însă, ulterior, "niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român".

"Vorbesc despre a doua instanţă, pentru că în primă instanţă statul român a câştigat.

Compania de Drumuri a avut câştig de cauză dintr-un motiv foarte simplu. Constructorul a semnat acel contract de execuţie a lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, acei 28 de kilometri, în 2013, pentru o valoare de 560 de milioane de lei. În 2017, Compania de Drumuri a decis să scoată din contract o secţiune - 10 km - pentru un motiv, cred eu, la fel de simplu şi sustenabil. Şi anume valoarea lotului, a secţiunii era cu 130% mai mare decât valoarea iniţială a contractului. Nu aveai cum să suplimentezi valoarea unui contract de 120 de milioane de euro cu încă 130 de milioane de euro. Aşadar, am câştigat în primă instanţă.

Vom apăra interesele statului român, pentru că vreau să subliniez un lucru. Am aflat de la avocatul angajat de companie un lucru şocant: între prima instanţă şi Curtea de Arbitraj de la Paris niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român.

Pur şi simplu, angajaţi ai Companiei de Drumuri au refuzat să meargă în instanţă şi să spună adevărul şi să apere interesele statului român. Acest lucru eu mă angajez public că-l voi clarifica.

Este inadmisibil ca tu, angajat al statului român, să refuzi să mergi să aperi interesele statului român în instanţă", a susţinut şeful de la Transporturi.

În opinia acestuia, toţi cei care au refuzat să apere interesele statului român în această speţă trebuie să răspundă în faţa legii.

"Eu am convingerea că toţi cei care au refuzat să apere voit interesele statului român trebuie să răspundă în faţa legii.

Eu am obligaţia să clarific aceste aspecte pentru că din acest lot de autostradă Lugoj-Deva, din cei 100 de km, practic, noi avem 21 de km cu restricţii de viteză şi de tonaj - lotul 3 -, respectiv avem cei 10 km secţiunea E, celebra secţiune 'cu urşi', şi aici este o discuţie pe care sigur o s-o avem cu prima ocazie: cum am ajuns de la un acord de mediu din 2010, unde nu exista picior de urs în ultimii 40 de ani, la un acord de mediu revizuit în 2016, de toţi urşii dintre Apuseni şi Meridionali traversează prin secţiunea respectivă", a adăugat Bode.

Redactare G.M.

Kimi

Sa ii spuna cineva lui Bode ca la fel o sa se intample si cu LD3. Pentru ca acelasi cuc.

gruiarew

Eu pricep că iar nu-s urși. Atâta o lălăie cu uite ursul / nu e ursul de-ți vine să te duci în pădure. Iar ne întoarcem la megadeblee, mai trec 4 ani și apoi căutăm iar urși?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

naivu

Pe mine ma ingrozeste cum ministrul Bode continua si el pe "nu sunt ursi", cum nu poate (sau nu vrea) sa inteleaga componenta de mediu a proiectului (autostrada taie doua areale majore, Apusenii si Meridionalii, si este nevoie de conexiune pt mamiferele mari, din care ursul era doar un exemplu), cum nu intelege ca UE isi va cere toti banii inapoi daca nu facem tunele. In momentul in care va repeta la Europa ca nu trebuie tunele ca nu sunt ursi vom fi buni de plata pt tot tronsonul LD.

cristi5

#51793
Bode e la fel de nationalist ca Cuc. Si a facut scoli aproape la fel de proaste. Nu va asteptati la mai mult ca veti fi dezamagiti.

Din pacate curentul cu "am intrat in EU ca sa fim piata de desfacere si sa ne spuna ce sa facem" e in crestere. Multumim mogulilor de presa care criticau EU sa scape de inchisoare, multimim national-comunistilor in toate reincarnarile lor.

Pe mine ma deranjeaza mai tare ca nu o spune direct. Adica umbla cu mici glumite si aluzii despre o "conspiratie impotriva romanilor pe care sunt prea politically-corect ca o mumesc". Asta citesc eu in remarca cu ursii.

Si toate astea cand ministerul pe care-l conduci functioneaza dominat de fonduri UE, pe care nici macar nu e in stare sa le cheltuie.

perfidus

Eu cred ca Bode trebuie sa plece, astept o reactie dura din partea societatii civile, API in primul rand.
Ok, fisa postului spune ca daca o iei in freza trebuie sa ripostezi, altfel esti acuzat de non-combat. Dar sa nu profiti si sa nu iei la rost intai CNAIR si abia apoi asa, natural, sa zici ca vei contesta, inseamna cum spunea cineva mai sus ca vrei de fapt o confirmare in justitie a actiunilor unor incompetenti, dovediti incompetenti in nenumarate randuri.
Ori asta, plus revenirea la retorica anti UE plus incapacitatea de a rezolva numeroasele blocaje din proiecte, inseamna dupa mine doar pa si la revedere, sa vina altul mai bun.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat