News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 51 Guests are viewing this topic.

Ionut

API pe Facebook - merita un share!

Autostrada Sibiu-Pitești face un nou pas înapoi din cauza incompetenței "profesioniștilor" din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România. Ieri s-a anulat licitația pentru forajele geotehnice suplimentare de pe secțiunile montane dintre Boița și Tigveni, așa cum am anticipat încă de la lansarea ei.

Un scurt istoric. În 2008 se finalizează un studiu de fezabilitate lacunar, se pune la sertar și este urmat în 2012 de licitația de revizuire a acestuia care însă este anulată în 2013.

Tot în 2013, experții europeni (JASPERS/Halcrow) analizează documentația din 2008 și concluzionează că sunt necesare, printre altele, investigații geotehnice mult mai detaliate care să radiografieze în profunzime zonele dificile prin care va trece autostrada. V-am dat explicații în 04.10.2017: http://bit.ly/2J8M6I7.

În 2014 se lansează a doua oară licitația de revizuire a studiului de fezabilitate, se semnează contractul în 2015, însă este reziliat în 2017 fără ca proiectantul să livreze studiile geotehnice pe Secțiunile critice 2 și 3.

În 15.03.2019, CNAIR dă drumul licitației pentru aceste foraje geotehnice, dar a fost anulată ieri din lipsă de ofertanți! Încă din luna martie, vă explicam că suma estimată de CNAIR (sub un milion de euro) nu acoperă nici 10% din prețul corect, conform experților europeni și români pe care i-am consultat.

Vorbim de 70 km de autostradă montană, cu falii geologice, alunecări de teren și acces extrem de greu. Era mai mult decât evident pentru orice specialist că un ofertant responsabil nu ar fi participat în asemenea condiții.

Se împlinesc 10 ani de incompetență crasă, promisiuni deșarte și fugă de răspundere. AȘA NU SE MAI POATE! Cerem DEMISIA Directorului General CNAIR Narcis Neaga și a ministrului Transporturilor Răzvan Cuc și numirea în locul lor a unor oameni capabili să implementeze proiectele majore de infrastructură rutieră!

cnecrea

Aici a alunecat sau au considerat sa modifice o parte din ce se vede in imagine?


voicul

Acolo este o alunecare care a avut loc acum cateva luni bune (parca anul trecut prin octombrie - noiembrie). Se reface zona/proiectul intial cu gabioane.

B.Dani

#46473
^
Mai exact: Reply #43675 on: October 20, 2018, 11:48:58 PM


voicul


RaduLuc

#46476
Pacat ca ploile nu au lasat lucrarile sa avanseze asa cum s-a dorit, totusi inca o zi sau doua si zidul este gata 100%. Urmeaza pe zona apropiata de giratie sa se inceapa umpluturile de pamant , prognoza arata inca ploaie, speranta insa moare ultima.....

culi


RaduLuc

Doarme linistit si fara casca!! Trebuie amendat!!!  :lol: :lol:

danutzu_1069

Nu stiu daca a mai pus cineva filmarea asta postata pe YouTube pe 18.05....
Cica Virtual Press


danutzu_1069


Quest

#46481
Mi-a atras atentia o poza de-a lui Rocklee de zilele trecute, facuta pe LD4 la Soimus.
Recunosc ca n-am mai vazut greder cu cite o unitate de GPS tzeapana de teodolit profesional, pusa la fiecare din capetele lamei de greder. Colegii geodezi, ce precizie are cite o unitate din asta 2-3 cm ? Lucreaza si in tandem cu o precizie sporita ?

LE: multumesc paulmare ptr precizari (3 mesaje mai jos) Tot respectul ptr UMB
Acum inteleg de unde vine denumirea unui model profesional de drona DJI Phantom 4 RTK.


Common sense will get you far !

voicul

^Deci cel mai probabil spatamana viitoare termina zidul la Holdea. Se stie vreo estimare de timp pentru sectiunea spre giratie?

TibiV

#46483
Doua filmari publicate tot ieri...




In al doilea video, este o faza interesanta la 7.40 (pe DJ706A, cam in dreptul ecoductului)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

quest pun o baza undeva in santier intr-o pozitie fixa, masurata, si dupa aia baza trimite prin modem radio corectii cu pana la 1 cm precizie la rover care are si el sistem gps
chestiile alea daca partea hidraulica a buldozerului sau grederului o permite sunt legate direct la blocul de valve - poti sa incarci in sistem modelul digital al terenului si isi calculeaza singur trecerile cu lama

Daca te intereseaza mai mult intreaba-l pe google RTK https://en.wikipedia.org/wiki/Real-time_kinematic
asta cu grederul, e una din aplicatii