News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 46 Guests are viewing this topic.

marcelbanu

#44520
Zgura se aduce de la Hunedoara din ce mai este, din ce a mai rămas.
Tot de aici a luat zgură și Selina pentru modernizarea DN76, Șoimuș - Brad.
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

ciprebbe

Quote from: paulmare on November 23, 2018, 10:00:16 PM
si nu cred ca au facut bine incepand asa repede la terasamentul de zgura in timp ce deasupra lor se sapa la terase - cred ca se asteptau sa fie mai multa roca de indepartat, sa fii sapat intai terasele, apoi sa determine exact cata zgura (si oameni) au nevoie pana ajung la cota sa completeze partea din roca "autohtona", fara sa se calce pe bataturi acolo intre zidule de gabioane si perete de roca  - ar fi fost mai logic si tot la anul ar fi terminat
Total gresit. S-au apucat de terasament in momentul in care au reusit sa atinga "cota 0" de la baza lui.
Din acel moment incepi de urgenta sa te ridici cu zidul pentru a nu lasa expus interperiilor restul dealului (care nu se excaveaza in totalitate si ramane sub viitoarea autoastada). Cel mai evident e spre Ilia unde au foarte putina umplutura de bagat pe langa zid.
Atata permite locul, in atat spatiu te desfasori.
Nu exista o abordare mai rapida si mai ok in procesul tehnologic de la deal. S-a excavat pana jos la cota apoi s-a inceput ridicarea zidului si compactarea intre zid si deal a materialului.  O mare parte din autostrada va fi asezata pe deal fara a se excava tot materialul (sensul spre Ilia).
Nu era deloc mai logic sa execute initial excavatia 100% si nu era sigur ca  puteau termina asa in 2019. Azi ne uitam cum inca barbereau dealul fara pic de umplutura si ne rugam la cel de sus sa nu bubuie pe undeva dealul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


Nelu63

Multumim AlinC, marcelbanu ,horatiu.cosma , Rocklee ,Quest, flashu74 si pe ceilalti colegi care au postat pe forum fotografi , fotoreportaje , filmari video au fost deosebite . Multumesc si colegilor care neau tinut la curent cu noutatile scrise despre A1 . Se pare ca acest lot va fi unul spectaculos si invaluit in ceata. Am observat la ultimele postari video de la deal , pamintul pus langa plasele metalice din terasamentul autostrazi ajunge in unele locuri pe marginea DN . Este normal s-au urmeaza alte operatiuni ( zid de spijin ,  mutat DN, etc. ) rog specialistii sa isi dea cu parerea. Multumesc anticipat.

paulmare

Marcel Banu da - e un material foarte bun zgura la terasament, si pacat de ea si de teren sa stea in halde sa ocupe pamantul degeaba, foarte bine ca o duc de acolo de unde sunt ramasitele combinatului si fac ceva util cu ea, si in locul ei - sa creasca copaci :)
Eu voiam sa zic ca aici, daca te uiti in pozele tale sau filmarile lui alinc, au cel putin 22 de basculante cu 4 axe, si cred ca parte din ele ca sa fie folosite "optim" in timpul programului ala prelungit al umb, au facut o naveta cu zgura de unde sunt haldele de la fostul combinat, pana intr-un depozit local

Daca tot ce pun acum la terasament vine direct de la halda combinatului si nu din ceva depozit local unde a stocat-o umb, inseamna ca nu se poate verifica la modul asta, ca UMB a avut un proiect facut "in orb" si ca acum sapa pana cand "tine" si restul din umplutura 

paulmare

^^ se prea poate sa ma insel total :)
dar dealul ala curatat pana la roca tare, peste vara nu avea nimic, peste iarna mai venea ceva din el superficial din cauza ciclurilor de inghet dezghet (cam la genul de material pe care il asteapta plasele maccaferri pe terasele de sus, acolo in partea cu plase nici nu au "barbierit" pana la roca tare cum au facut in partea unde e terasamentul, dar au adus-o la nivel)
partea unde e brecia sau altceva care vine la vale usor - acolo trebuiau oricum sa faca piloti pana la stratul care nu e rupt, apoi zid pe coronament, sa scoata din material sa dreneze apa etc etc - asta au facut oricum si daca era terasamentul de zgura armata si daca nu era

Ma rog - oricum remarcabil efortul umb, eu cred ca au sperat sa termine cumva anul asta de au concentrat acolo atatia oameni si atatea utilaje pana cand au devenit ineficienti - se vad bottleneckurile in poze, una remarcabila e cu doua basculante portocalii in dn76 la coada la pilotul cu paleta tot al umb, alta remarcabila a lui alinc cu un incarcator frontal mare care incarca material cazut de la excavatorul de sus, care avea 12 basculante in coada si manevra ca in parcare la mall intr-un spatiu ingust ca sa incarce, probabil ca toti stateau cand sapa excavatorul, si cand incarca ala se oprea ecvataorul din sapat sau ataca alta pozitie si se muta asa intre doua pozitii sa faca "simultan"cu cei de jos, filmarile alea cu cele doua gredere bagate in capetele terasamentului, intr-un loc putin mai larg decat latimea lor la lama

Asta ar trebui sa fie invatatura de minte, pentru cei care impun solutii pe baza google earth si monografii scrise de profesoarele de istorie din satele din zona, "deal de gresie stabil" aiurea

thinker

#44526
deci pilotii forati sunt la locul lor, ingropati sub material,  acum e evident ca au inlaturat o parte din materialul alunecat, si ar mai fi la zid 3 sectiuni de turnat deja pregatite in diferite stadii plus 4-5 sectiuni unde inca nu a fost inlaturat materialul alunecat. Sa speram ca termina in curand aceast zid.

asa cum am preconizat au stabilizat cat de mult au putut din laterale cu zidul zona, si acum ataca partea centrala. E posibil sa nu schimbe solutia technica, sa nu fie nimic de proiectat si aprobat, vor face zidul si vor indeparta material, panta va scadea, vor mai stabiliza suplimentar in acea zona dar in limitele proiectului deja existent.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Dominik

Au aparut UMB pe santier sau sunt in sapamana libera ?
You're in Steelers Country

alexmocian


lupualb

^ La Holdea este dat drumul la circulatie. Ieri pe la ora 13 am iesit de pe A1 la Holdea, nu a fost coloana. Astazi in schimb la iesire a fost coloana de cca 100 m. La Grind se turna ceva beton la sensul giratoriu.

horatiu.cosma

^
Poftim? Unde ai iesit tu de pe A1 la Holdea :))?

Ionut

^^ Asta este un mesaj din categoria back to the future, de prin 2019-toamna. Hai vara.

JohannDB

 """"La Holdea este dat drumul la circulatie. Ieri pe la ora 13 am iesit de pe A1 la Holdea"""""

      ......."Io"/Eu am ajuns după colegul, la vreo oră în zonă și "surprizăăăă"..... Am trecut prin tunelul de la Holdea..... De la Coșteiu până la Zorani a fost nasol, rău; apoi am intrat pe normal în A1.....





Powered by API/PUM imgur uploader

  Când m-am văzut în fața tunelului, am întins mâna rapid după aparat și-am dat cu mâna.....de perete, trezindu-mă din frumosul vis.....
      Orice asemănare cu realitatea, e ficțiune, nu este ceea ce se vede  :((..... Cum a zis și Ionuț ""back to the future"", dar după 20...20 !!

Aici, în imagine, alta-i realitatea; este  A96 la KM 81,5 dinspre Memmingen spre A99 Muenchen........ :) :) :) :) Dehhh, mai visăm....
     Cu scuze pentru Of Top......



cristi5

#44533
Quote from: Ionut on November 28, 2018, 06:27:53 AM
^^ Asta este un mesaj din categoria back to the future, de prin 2019-toamna. Hai vara.

E bine de stiut, va fi un obstacol undeva pe Holdea-Margina pt ca altfel nu are cum sa fie 100m coada pe autostrada. Altfel s-ar vedea azi coada la Soimus sau Margina.

Sper ca obstacolul va fi ceva pozitiv, gen alaiul ministrului, sau neutru gen bariera de la Margina blocata ceva vreme (altfel nu e timp sa se propage coada la Holdea)

Sau poate nu e o viziune din 2019 ci din 2029...

alin_simeriaveche

Quote from: Ionut on November 28, 2018, 06:27:53 AM
^^ Asta este un mesaj din categoria back to the future, de prin 2019-toamna. Hai vara.
:rofl: :rofl: :rofl: