News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 34 Guests are viewing this topic.

perfidus

Quote from: sublimu on February 23, 2018, 03:47:36 PM
De pe FB-ul MT-ului 23.02.2018 :

"Ministrul Transporturilor, Lucian Șova i-a cerut astăzi constructorului lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva să decidă în cel mult o săptămână dacă poate continua lucrările pe acest tronson. Întâlnirea ministrului cu asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes vine în contexul în care lucrările înaintează greu de un an de zile. Pe acest lot au apărut o serie de probleme din cauza nerespectării calității lucrărilor și a mobilizării slabe a antreprenorului.
Acest fapt poate conduce la rezilierea contractului din cauze exclusiv imputabile antreprenorului.
Stadiul de execuție a lotului 3 este de aproximativ 80%."

S-a cam dus termenul ala de o saptamana, a trecut si 8 martie, sa intelegem de aici ca se va apuca si Comsa de treaba? Ceva informații din santier?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Quote from: perfidus on March 11, 2018, 12:57:27 AM
... a trecut si 8 martie, sa intelegem de aici ca se va apuca si Comsa de treaba? Ceva informații din santier?

Eu cred ca problema trebuie pusa cam la modul:

"Sa intelegem ca:
(1) CNAIR s-a decis sa plateasca lucrarile suplimentare, necuprinse in proiectul initial, si a platit constructorul, dar
(2) desi constructorul a fost platit, indrazneste sa nu lucreze "...

IF (1) TRUE, atunci il luam "la purecat" pe constructor....
IF (1) FALSE, atunci il luam "la purecat" pe beneficiar.
(Se poate concepe intreaga schema logica... Dar nu are rost. Stim cu totii ca suntem blocati la (1)=FALSE :(  )

Nu mai discutam de problemele (reale si nerezolvate) de la Ilia si Dobra. Dar alea sunt treaba constructorului (din seria "uneori mai ai si ghinion", cam ca alunecarea lui Porr pe A10 L4... Constructorul va fi nevoit sa "inghita" costurile.)

Dar pe L3 mai ai avem un ecoduct (no.2) si un nod semi-temporar la Holdea - ambele neplatite, desi cerute de beneficiar!

Tu, la jobul tau, cate luni/cati ani ai accepta sa lucrezi "moca", doar cu speranta ca vei fi platit candva, eventual dupa un proces in instanta ?!?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

flashu74

Foto de astazi de la viaduct2-Bejan.









Powered by API/PUM imgur uploader

flashu74

#38688
Si dealul pe partea cu calea ferata.









Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Selectez doar chestiunile noi/mai putin cunoscute. Si faptul ca, pe surse, Porr a castigat S1. Nu stiu ce surse au cei de la Turnul Sfatului, noi nu stim nimic deocamdata, incercam sa aflam.




Autostrada Sibiu – Pitești, amânată cu un an și jumătate. Cel puțin

Procedurile de atribuire a contractelor de proiectare și execuție pentru mai multe loturi ale celei mai cerute autostrăzi din România au pus carul înaintea boilor. Chiar și cu firme angajate, lucrările nu vor începe până când studiul de fezabilitate nu va fi reactualizat. Iar această reactualizare înseamnă aproximativ 1.800 de noi foraje pentru studiul geotehnic și, în plus, obținerea acordului de mediu. De departe, cel mai dezastruos detaliu al întregii autostrăzi Sibiu – Pitești este că nu are studiu de fezabilitate actualizat și, prin urmare, nici acord de mediu.

Prelungit în două rânduri, contractul respectiv s-a încheiat la termen în 15 august 2017, fără ca studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu – Pitești să fie revizuit și reactualizat pe de-a întregul. Acest lucru rezultă și din sumele care au fost achitate asocierii mai sus numită. "Până în prezent, în cadrul contractului Revizuire/ Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu-Pitești" din 16.06.2015 s-a achitat suma de 779.406,64 cu TVA", se arată într-un răspuns transmis de CNAIR la solicitarea redacției Turnul Sfatului, la începutul acestui an.

Din informațiile obținute de Turnul Sfatului din surse oficiale, cei de la Spea și Tecnic au apucat să predea celor de la CNAIR documentațiile necesare pentru loturile 1, 4 și 5, adică cele scoase la licitație sau anunțate că vor fi scoase la licitație. Pentru celelalte trei loturi, lucrurile sunt mult mai complicate.

Una din principalele hibe ale vechiului SF al autostrăzii din 2008 a fost subliniată cu roșu de către experții de la Halcrow solicitați de UE prin intermediul Jaspers să analizeze respectiva documentație: lipsesc forajele geotehnice. Practic, după cum citau cei de la Hotnews din raportul amintit, din cele aproximativ 2.229 de foraje geotehnice necesare, vechiul SF se baza pe doar 307. Criticile referitoare la studiile geotehnice au fost luate – cel puțin pe moment. – în serios și de autoritățile române, având în vedere că veneau din partea principalului finanțator, adică Uniunea Europeană. Prin urmare, lipsa acestor foraje s-a încercat a fi suplinită prin reactualizarea SF-ului. "Din cele aproximativ 2.000 de noi foraje solicitate la reactualizare, au fost executate în realitate aproximativ 200", au arătat surse oficiale pentru Turnul Sfatului.

În acest context, după încheierea contractului cu cei de la Spea și Tecnic, reprezentanții CNAIR au încercat finalizarea componentei geotehnice a studiului în parteneriat cu Institutul geologic român, fapt anunțat printr-un comunicat de presă. Dar cum diferența de foraje trebuia executată, s-a încercat varianta angajării unor specialiști (chiar de la Iptana, societatea care a realizat primul SF) care să lucreze astfel pentru CNAIR. Varianta a picat, prin urmare cele mai grele loturi ale autostrăzii – 2 și 3, între Boița și Văleni – mai au de așteptat după noi studii.

Fără acord de mediu, autostrada Sibiu – Pitești devine un fel de erou din povestea "Hainelor celor noi ale împăratului". Chiar dacă CNAIR anunță câștigătorii loturilor 1 și 5 (potrivit unor surse neoficiale, pentru lotul 1 Sibiu – Boița, câștigătoarea este asocierea condusă de austriecii de la Porr Construct), aceștia nu vor putea începe nici măcar proiectarea, darmite execuția autostrăzii.

În acest context, vom aștepta, după cum arată oficiali din cadrul CNAIR consultați de Turnul Sfatului. "Acordul de mediu trebuie obținut, într-adevăr, pe întregul tronson de autostradă. Dar, în acest caz, s-a procedat similar licitațiilor pentru autostrada dintre Lugoj și Deja. Adică, în documentație există un paragraf clar care arată că firmele interesate de lucrări trebuie să ia în calcul la momentul ofertării toate riscurile posibile care derivă din acest acord de mediu. În general, condiționările care ar putea fi impuse prin acest acord de mediu se cunosc. În plus, există o clauză suspensivă care prevede că până nu există toate documentele necesare nu va fi emis ordinul de începere a lucrărilor", explică respectivele surse oficiale – care nu au dorit a fi citate – pentru Turnul Sfatului. Cu alte cuvinte, CNAIR nu va da ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectare până când reactualizarea SF-ului nu va fi finalizată cu studiile geotehnice lipsă executate și cu acordul de mediu obținut.

"Da, urmează a fi scoasă din nou la licitație reactualizarea SF-ului și, astfel, obținerea acordului de mediu. Nu aș zice că mai durează chiar un an, dar va mai dura", mai arată sursele citate.

"În luna octombrie 2017, CNAIR a recepționat volumul de ocupări terenuri, respectiv documentația suport pentru realizarea exproprierii imobilelor afectate de efectuarea lucrărilor la obiectivul de investiție "Autostrada Sibiu-Pitești", secțiunile 1 și 5. În prezent SETA/DN/VO-BS depune diligente în vederea obținerii tuturor aprobărilor pentru achiziționarea serviciilor de "întocmire documentații cadastrale, rapoarte de evaluare și asigurare servicii juridice de asistență și reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării și execuției obiectivului de investiții "Autostrada Sibiu-Pitești", secțiunile 1, secțiunea 3, secțiunea 4 și secțiunea 5″, se arată într-un răspuns transmis de CNAIR ziarului Turnul Sfatului.

Iar în toată terminologia folosită de CNAIR în chestiunea tehnică a exproprierilor, lipsește cel mai important detaliu: promovarea unei hotărâri de Guvern care să declanșeze exproprierile, fapt care ar crea în timp foarte scurt "front de lucru" (fapt irelevant, în cele din urmă, din cauzele mai sus expuse). "Până la data prezentei nu a fost înaintat un proiect de hotărâre de Guvern de declanșare a procedurilor de expropriere, întrucât documentele suport vor fi create de prestatorii care vor fi angajați în urma procedurilor de achiziție publică pentru care a fost întocmită documentația ante-menționată", se mai arată în răspunsul CNAIR, transmis la solicitarea Turnul Sfatului.

Turnul Sfatului

laszlo.robert

Oare va reuși să absoarbă PI-SI ceva din acest exercițiu financiar UE -2020 sau 2022 ?

NGC

Quote from: Ionut on March 12, 2018, 07:28:49 AM
Selectez doar chestiunile noi/mai putin cunoscute. Si faptul ca, pe surse, Porr a castigat S1. Nu stiu ce surse au cei de la Turnul Sfatului, noi nu stim nimic deocamdata, incercam sa aflam.

Quote
Chiar dacă CNAIR anunță câștigătorii loturilor 1 și 5 (potrivit unor surse neoficiale, pentru lotul 1 Sibiu – Boița, câștigătoarea este asocierea condusă de austriecii de la Porr Construct), aceștia nu vor putea începe nici măcar proiectarea, darmite execuția autostrăzii.

Eu zic sa schimbe aceste "surse neoficiale". Doar la astea in particular care au spus chestia asta ma refer.

rocklee

sau apucat la relocarile stalpilor transelectrica din zona viaductului branisca .....se apropie de final cu zidul de sprijin de la cariera ...lucrau la  rigole si la colectoarele de apa .....la viaductul 2 soimus si la sapatura din deal...si pe viaductele 1 soimus deal  si vaductul nod soimus  :)....imagini  mai tarziu... :)

rocklee

sa incepem cu zidul de la cariera de piatra  :)




























Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

lucrari la rigole si finisaje terasament in zona pescarie ...

































Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

 


langa viaductul branisca au inceput lucrarile la un bazin de colectarea apei   :)




















rlocarea din zona viaductului branisca ...lucrari la fundatia unui stalp de  inalta tensiune ...






Powered by API/PUM imgur uploader

rocklee

lucrari intre viaductul branisca si barajul mintia ....la rigole, terasament si zidul rigola dintre autostrada si drumul judetean .... :D   






























Powered by API/PUM imgur uploader


tudor

^^^
Mai are vreo semnificatie desemnarea castigaotrului pentru sectiunile 1 & 5, in conditiile in care acestia nu vor putea lucra nimic dimp de cel putin 1 an (pana la emiterea AM), moment in care contractul devine nul de drept in viziunea CNAIR, in conditii foarte asemanatoare cu anularea contractului de pe A8?
Sau mai rau, nu cumva o sa platim la fel ca pentru A8 castigatorului ce i se cuvine conform contactului daca el nu poate lucra din vina lui?
Oare clauzele contractului or fi informatii publice in sensul legii 544?

rocklee

lucrari la vitorele pile ale viaductul 2 deal soimus ...



























Powered by API/PUM imgur uploader