Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 22 Guests are viewing this topic.

ion59


thinker

@ Ionut cred ca ai dreptate, dar nu vreau sa ma mai uit. Stiu ca e de fapt si mai rau! E prea mult. Mult prea mult. Adica undeva la 45% din traseu sau chiar 50% sunt lucrari de arta.
Cineva si-a batut joc. Nu se poate ca asta sa fie solutia optima pentru aceasta autostrada. Ar trebui sa lucreze simultan toate firmele mari din tara sa termine in 15-20 de ani.   
Stiam ca e mult de tot la PISI dar cifrele astea chiar sunt enorme. E o veste foarte proasta pentru noi si pentru Romania. Daca nu se schimba solutia e dezastru.

Deci postarea mea de la DN-uri cu largirea drumului pe Valea Oltului la 4 benzi pe vreo 25-30 km acolo unde nu e necesar decat largire fara poduri, podete, ziduri, sau alte lucrari ample de arta, care efectiv ar fi mai usor de realizat comparat cu largirea deja executata ar trebui promovata ca solutie temporara, chiar daca se cheltuie pentru aceasta 20 , 50 sau 100 mil euro.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Europiu

Mulțumesc, Ionuț!
Tibi: mi-e tare teamă ca noi (mă rog, generația noastră) nu vom apuca să o vedem gata cu totul.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

timisoreanul

Thinker are 100% dreptate. Avand in vedere istoricul nostru, ritmul de melc obosit in care se mica in primul rand autoritatile si unii constructori, cat ne-a luat pana acum sa realizam autostrazi de campie si de deal, e clar ca va dura foarte mult construirea A1 Sibiu-Pitesti. Spun asta fiind realist, nu negativist sau pesimist. Asa ca e absolut necesara o largire unde se poate a DN 7 pe aceasta portiune, care este absolut depasit de situatie. Mereu sunt blocaje si accidente grave. In conditiile in care traficul creste in fiecare an (se poate verifica din numarul de posesori de permis si de autoturisme), iar A1 pana la Sibiu va atrage tot mai mult trafic, DN7 se va bloca efectiv in anumite momente. Daca cei care au putere de decizie ar fi avut o minima preocupare si grija pentru oamenii care se aventureaza pe soselele patriei, trebuiau sa faca de mult lucrul asta, dar preocuparile lor sunt cu totul altele.

vladb

^ Intreb si eu ca si un novice: Nu sunt cam scurte urmatoarele poduri?!
1. Pod peste Raul Sadu - 150m (pozitia 5)
2. Pod peste DN7, Raul Olt si CF - 450m (pozitia 11)
3. Pod peste CF, raul Olt si Dn7 - 400m (pozitia 12)
4. Pod peste CF, raul Olt si Dn7  - 320m (pozitia 15)
5. samd - pozitiile 21, 32 (stanga), 43, 45, 46, 47, 48, 49, 55, 61, 62, etc.

Mie mi se par cam scurte, mai ales peste 2 sau 3 obiective.

TibiV

Quote from: Europiu on February 24, 2018, 03:21:46 PM
mi-e tare teamă ca noi (mă rog, generația noastră) nu vom apuca să o vedem gata cu totul.
Postariile lui Ionut m-au lamurit ca nu voi apuca sa merg pe autostrada de la Bucuresti la Sibiu.... :((

Quote from: thinker on February 24, 2018, 03:04:49 PM
E prea mult. Mult prea mult. Adica undeva la 45% din traseu sau chiar 50% sunt lucrari de arta.
Cineva si-a batut joc. Nu se poate ca asta sa fie solutia optima pentru aceasta autostrada.
Mi-e teama ca aici gresesti...
Pur si simplu "dam in nas" cu realitatile primei autostrazi montane din Romania...
Gandeste-te la LD2, sectiunile scoase din contractul cu Sallini... Peste 80% sunt lucrari de arta... Si ce lucrari !

Incearca sa arunci o privire la filmarile fabuloase din Bulgaria, Grecia, Sebia, Croatia, Kosovo de pe threadul "Drumurile Europei"...
(Scuze daca am ratat vreo tara care nu are CNAIR, asa ca are autostrazi montane in constructie...)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#38436
Staaaaati asa ca structurile sunt optimizate!

Sunt optimizate structurile pentru Sectiunile 1 si 5, cele scoase la licitatie (unde este SF revizuit, final).

Sectiunea 1 km 0+000-km 14+150 - vedeti plansele aici.

1. Pod Crucea Mohului km 2+110, lungime 117 m (optimizat de la 250 m)
2. Pod Valea Tocilelor km 3+440, lungime 373 m (optimizat de la 500 m)
3. Pod/Viaduct Valea Saraturii km 6+310, lungime 332,5 m (optimizat de la 500 m)
4. Pod mamifere mari km 7+190, lungime 32 m (optimizat de la 100 m)
5. Pod Sadu km 9+930, lungime 44,2 m (optimizat de la 150 m)
6. Viaduct km 10+470, lungime 414,7 m (optimizat de la 500 m)
7. Viaduct Valea Talmacuta km 12+375, lungime 851,40 m (in memoriu era MAI MIC, 750 m)
8. Viaduct km 13+540, lungime 653 m (optimizat de la 700 m)

Lungime totala optimizata: 2817,8 metri (81,6% din memoriu)
Lungime totala memoriu: 3450 metri

Ma uit si la S5 acum.

Goldmund

Daca s-ar fi inceput constructia la A1 intre Pitesti si Sibiu acum vreo 10 ani, cand majoritatea dintre noi credeam ca o vor incepe, acum am fi vorbit doar de finalizare, intarzieri, de poze superbe facute de un coleg.  Asa am avut doar amanari, am avut parte de studii de (pre)fezabilitate. Macar sa o inceapa in acest deceniu. Rabdarea nu a fost  descoperita pentru a invata limba germana, dupa cum a scris Mark Twain cu alte cuvinte, ci pentru a urmari cum se construiesc autostrazile in Romania.

Ionut

^^ Am calculat si pentru S5.

Sectiunea 5 km 92+600-km 122+950 - vedeti plansele aici.

1. Pod DJ704H km 92+900, lungime 126,5 m (optimizat de la 200 m)
2. Pod canal Arges km 93+665, lungime 686 m (optimizat de la 750 m)
3. Pod canal Arges+drum+DC 209 km 96+870, lungime 493 m (optimizat de la 650 m)
4. Pod regularizare Arges+mlastina km 97+550, lungime 332,5 m (optimizat de la 400 m)
5. Pod regularizare Arges+drumuri locale km 100+230, lungime 130 m (optimizat de la 200 m)
6. Pod valea Tutana km 102+662, lungime 99 m (optimizat de la 150 m)
7. Pod Arges+canal Arges km 104+500, lungime 531,3 m (optimizat de la 600 m)
8. Pod/viaduct DN7C km 105+700, lungime 211 m ST, lungime 206,5 m DR (NU ESTE IN MEMORIU!) --- Nu imi dau seama de ce asta nu este in memoriu, e posibil in memoriu sa fi fost vorba ca DN7C sa vina peste autostrada. In SF avem autostrada peste DN7C.
9.  Pod Valsan+mlastina km 110+190, lungime 575,5 m (optimizat de la 650 m)
10. Pod Arges+drumuri km 111+400, lungime 292 m (optimizat de la 350 m)
11. Pod km 112+096, lungime 86,5 m (optimizat de la 100 m)
12-eliminat. Pod canal Arges eliminat, autostrada va fi pusa pe un podet (optimizat de la 90 m)
13. Pod mlastina km 112+632, lungime 697 m (optimizat de la 790 m)
14. Viaduct evitare zona siguranta CF+dig lac Budeasa km 116+125, lungime 818,5 m (optimizat de la 950 m)
15. Viaduct peste DN7 in nod Bascov km 122+146, lungime 185,1 m (NU ESTE IN MEMORIU!) --- probabil nodul a fost regandit...

Lungime totala optimizata: 5263,9 metri STANGA (89,5% din memoriu)
Lungime totala memoriu: 5880 metri

Mda, aici optimizarea este foarte mica! Hai sa fim indulgenti si optimisti si sa zicem ca putem optimiza structurile la 80% din ce este in memoriu. Chiar si asa, tot raman cifrele impresionante la nivel de structuri!

Ionut

#38439
Mai simplu.

Podurile si viaductele de pe Sectiunile 1 si 5:
- in memoriu = 9330 metri
- in SF final - licitatie lucrari = 8081,7 = 86,62% din memoriu

Acum imi dau seama ca optimizarea pe sectiunile 2, 3 si 4 nu poate fi mai jos de 80% pentru ca e vorba de zona de munte. Greu de crezut ca vor putea face multe modificari fata de memoriu, mai ales avand in vedere rigorile impuse de acordul de mediu. Asadar cifra de 85% optimizare poduri+viaducte este mai mult decat optimista, avand in vedere ca optimizarile pe S1+S5 au fost la aproape 87%.

dr4qul4

mie mi se par foarte multe podurile peste Topolog. un rau drept, fara meandre, care are o latime de sub 100 m (albia). Podurile au undeva la 3-4-500 m, adica sunt pe diagonala.
Si nu inteleg de ce, se putea merge pe un singur mal, cu vreo 2 exceptii (sate), dar chiar si acolo se putea traversa cu deranj mult mai mic decal la oarja pe A10
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

georgec

#38441
Pare un proiect imens dar aplicand "divide et impera" fiecare sarcina pare realizabila chiar si in actualul context in care CNADNR nu este la cote prea inalte.
Eu cred ca loturile 1 si 5 pot fi finalizate in 4-5 ani din acest moment. Loturile 2, 3,4 pot fi finalizate in 8-10 ani.
Este important sa continuam presiunea publica si la acest moment cred ca trebuie axata pe:
1.licitatie tunele LD2
2. Finalizare licitatie S1 si S5 din PiSi
3. Licitatie S2 din PiSi



Sunt optimist pentru ca nu avem tuneluri lungi si toate tipurile de structuri au mai fost deja realizate in alte proiecte.
Daca aveam un tunel de 10km nu mai eram optimist.
In rest stim ca o sa mearga greu cu relocari de utilitati dar daca ne uitam pe fiecare sectiune nu sunt mult mai multe decat au fost pe alte tronsoane de autostrada deja realizate in Romania

thinker

#38442
@TibiV

Ceea ce incerc sa spun ca in opinia mea asta nu e cea mai simpla si cea mai adecvata motoda de a face PISI aici si acum in Romania. Nu contest ca e normal pentru o autostrda montana, sunt 100% de acord, dar sunt realmente demoralizat de ce se poate face in conditiile de aici din Romania.
Reflectati cu totii  faceti grafice de lucrari, drumul critic, etc, la mine e un pic ochiometric, nu vreau sa ma uit pana la capat si nu sunt inginer de specialitate, si sa imi spuneti ce forte uriase trebuie mobilizate sa o terminam in 20 de ani (nu pot propune 10).  Toate autostrazile pe care le avem constrite pana acum nu au adunate atatea lucrari de arta, nediscutand de tuneluri.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

@thinker,
poate asta este avantajul FIDIC-ului galben...
Constructorii nu si permit sa piarda 10 ani degeaba...

Quote from: georgec on February 24, 2018, 05:14:37 PM
chiar si in actualul context in care CNADNR nu este la cote prea inalte.
Asta este sau cel mai tare eufemism, sau cea mai "politically correct" afirmatie vis-a-vis de CN...R !  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

thinker

#38444
@TibiV

Nu e vorba numai de constructii. La cate viaducte, poduri si tuneluri plus alte structuri, consolidari, relocari poate lucra un constructor de pe un lot  simultan? Cate grinzi putem produce pentru aceste poduri simultan?  Mai construim vreo autostrada in paralel ? Ce acces avem pe sectoarele 2.3.4? Inainte sa se construiasca autostrada trebuie construite drumuri de acces care o sa aiba si ele poduri, podete si alte structuri. Si parcuri nationale, relocari, autorizatii, etc, etc. Eu nu vad capetele respectiv PISI 1 si PISI 5 deschise in 2023.

Dar am un plan in 3 puncte:
1. Ne vedem la inaugurare
2.- daca se inaugureaza pana in 2038 platesc eu berea :)
3.- daca se iaugureaza dupa 2038 platesti berea  :D

Am o nedumerire - cate grinzi trebuie la 46 km de poduri +viaducte? in jur de 10 000?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.