Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Ionut

Eu pot cere ce vrei tu. Dar nu inseamna ca o sa si primesc. Da-mi pe mesaj privat ce sa cer exact.

rin tin tin

Nu exista in Contract (cu C mare) rezilierea PARTIALA, eventual UNILATERALA sau OPTIONALA, care este altceva.

NGC

Bine ca ai scris ca vad ca si eu am dat copy/paste, desi am pus corect citatul despre rezilierea unilaterala. :lol:

Doar CNAIR stie de "reziliere partiala". :D

cristi5

"Reziliere" da mai bine la popor si la vremea aia ministrul a folosit-o ca sa faca pe durul desi incetarea contractului a avut loc cel mai probabil pe motiv ca acordul de mediu prevede cu totul altceva decat contractul...

http://www.contributors.ro/administratie/infrastructura-administratie/cosmetizarea-imaginii-ministrului-prin-rezilierea-par%C8%9Biala-a-contractului-autostrazii-lugoj-deva/

Quote
această reziliere parțială nu are nicio legătură cu vizita ministrului și că nu sancționează constructorul pentru vreo lucrare prost executată așa cum bravează atât CNAIR cât și ministrul în comunicatele lor. Nevoia de a închide un proiect care nu putea fi executat complet din motive de mediu este folosită de CNAIR ca oportunitate de imagine. Ce este mai trist este că CNAIR s-a poziționat ca agenție de PR a ministrului, în loc să servească cetățenii construind și întreținând autostrăzi. Există indicii solide că avem de-a face cu o acțiune mai largă de propagandă: ministrul se duce pe șantier și țipă la constructor pentru niște șanțuri (iată elementul esențial al infrastructurii românești!) pomenind cuvântul reziliere în fiecare propoziție, iar după câteva săptămâni se anunță triumfător această reziliere parțială printr-un comunicat trimis tuturor redacțiilor...

bogdix

#37864
@rin tin tin
Legea tarii "bate" Contractul. Regula FiDiC.
Iar aici cred ca CNAiR a mers pe o prevedere din Codul Civil.

rin tin tin

Stiu, dar legea vorbeste numai de "incetarea". Incetarea PARTIALA nu exista.

NGC

^^^ Corect!

QuoteÎncetarea contractului

Art. 1321

Cauzele de încetare

Contractul încetează, în condiţiile legii, prin executare, acordul de voinţă al părţilor, denunţare unilaterală, expirarea termenului, îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiei, imposibilitate fortuită de executare, precum şi din orice alte cauze prevăzute de lege.

pbh

Din pacate este evidenta situatia in care ne aflam. Cei 3 km din LD2 vor fi facuti dupa ce constructorul da faliment sau semneaza un acord cu CNAIR ca renunta la orice pretentie pentru E2. Considerand ca nu sunt batuti in cap, ramane prima varianta.
Pe scurt, de relicitarea LD2 E2 nu poate fi vorba din cauza: "pentru a aranja ca Lucrările să fie executate de către alt antreprenor."
Vom circula pe autostrada Tg. Mures - Iasi inainte de a vedea miscata o lingurita de pamant pe E2.

B.Robert

Quote from: pbh on January 13, 2018, 08:51:18 PM
Pe scurt, de relicitarea LD2 E2 nu poate fi vorba din cauza: "pentru a aranja ca Lucrările să fie executate de către alt antreprenor."
De ce nu?
Daca vor face alt proiect pe portiunea respectiva nu va fi considerata lucrare noua? (si nu intra la aceeasi lucrare, dar facuta de alt constructor)

bogdix

@pbh
O mică clarificare: nu e vorba doar de 3 km (E2), mai sunt încă 6 (E1) neatacați. Deci 9 în total între LD2 (hai să îi spunem "actual") și LD3 (hai să îi spunem și la LD3 tot "actual").

bogdix

#37870
@B.Robert
Problema (așa cum s-a mai dezbătut aici în muuuuuulte postări) e mult mai complicată. Știi că există deja proiectele pe E1 si E2. E1 e deja aprobat de CNAiR, dar E2 nu este în posesia CNAiR până nu se reglementează contractual situația lui.
Riscul major e deja activ: pierderea de timp. Următoarele 2 riscuri (pierderea finanțării și dubla-plată a proiectării) bat la poarta G la Ministerul Transporturilor.

Ionut

Si mai precis, LD2 (km 27+620-km 56+220) este format din:
- 15,44 km Dumbrava-Margina (km 27+620-km 43+060) operational din 06.03.2017
- 4,03 km Margina-limita sectiune E, tuneluri - in executie, estimare finalizare T2 2018
- 9,13 km sectiune tuneluri "pentru ursi" (sectiunea E) - de la DC100/iesire din Margina si pana la Holdea

TibiV

Nu stiu daca vreun ONG poate induce in constiinta publica termenul "tuneluri pentru evitat ursi"...

Asta cu "tuneluri pentru ursi" s-a "implementat" deja in "constiinta publica jurnalistica".... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Vorbeam de urs si ursul la usa. Alte promisiuni... ca nu ne doare gura!!!




Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va transmite în februarie la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru secţiunea E cu tuneluri, ce făcea parte iniţial din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj - Deva, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Dacă restul lucrărilor la Autostrada Lugoj - Deva vor fi gata în 2018, (vrabia malai viseaza) tunelurile vor rămâne singura secţiune care mai trebuie construită pentru închiderea Coridorului IV Paneuropean între Sibiu şi Nădlac. Termenul estimat pentru finalizarea secţiunii tunelurilor este ultimul trimestru din 2021.

Economica.net




Ce ne propune CNAIR:

- feb 2018 trimit la ANAP si nu se respinge documentatia (putin probabil)
- mar 2018 apare pe SEAP
- mar 2019 avem semnat contractul
- dec 2021 este gata

:lol:

adiarc

Bun...hai sa vedem si varianta realista
- presupunem ca trimit in feb 2018....intre 4 si 6 luni de ping-pong intre Cnair si Anap
- cu ceva noroc in aug-sep fac licitatia....pana anunta castigatorii se face sf anului 2018
- peste min un an se semneaza ctr ( sf 2019,inceput 2020)
- presupunem ca gasesc un constructor serios si no mai dau ca-i alba sau neagra pe sistemul LD 3 cu ecoductele si Holdea.....lucrarile merg bine,la fel toata birocratia  si finantarea.......termen executie 5 ani...IN Varianta OPTIMISTA 2025!!!!!

Varianta realista cu actualul Cnair de doi bani....spre 2030 ( ceva rezilieri  ,ceva "statul partener serios")
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura