Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 49 Guests are viewing this topic.

Quest

Se baga singuri in rahat, prin exprimare deficitara. Orice tunel pe o autostrada creeaza deasupra lui un ecoduct de lungimea tunelului, prin pastrarea habitatului natural. Si cu asta basta in explicatii. Auzi la ei, ecoductul nu e in tunel ci deasupra si e perpendicular ! Da mai, dar nu incepi sa explici simplitatea, ca te complici mai mult.
Common sense will get you far !

perfidus

Evident a fost o greseala in documentatie. Ecoductul este in sine o structura peste autostrada. La fel cum un tunel este o structura avand si un rol ecologic. Dar de ce sa nu facem noi pe desteptii, ca multi vad putini pricep, nu-i asa domnule Alin Serbanescu?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

horatiu.cosma

Referitor la ecoducte, eu zic că deocamdată nu e motiv de alarmare poziția unuia dintre ele care se suprapune peste un tunel, sau apropierea altuia de alt tunel. Așa cum spunea și reprezentantul firmei care se ocupă de acest acord de mediu, ele nu sunt bătute în cuie la această etapă de memoriu de prezentare. Din ce știu, CNAIR încă nu are un traseu bătut în cuie, ei pendulează în jurul unei combinații între ce s-a avizat în 2016 la Jaspers și traseul Iptana 2008, deci e destul de dificil pentru prestatorul de mediu să bată în cuie poziția tunelurilor și a ecoductelor fără să aibă un traseu stabilit. La următoarea etapă, cea a evaluării adecvate, CNAIR va trebui să se decidă asupra traseului, fiindcă pozițiile structurilor/tunelurilor/ecoductelor din documentul de mediu vor trebui să fie descrise la mm.

În schimb, explicațiile purtătorului de cuvânt CNAIR, no comment. Într-adevăr, construirea unui tunel rutier creează automat un ecoduct natural deasupra, dar cele 3 ecoducte specificate în memoriu sunt ecoducte artificiale, construcții noi, așa cum s-au făcut pe LD 3 și 4. Dacă s-ar fi pus la socoteală și ecoductele naturale apărute în urma construcției tunelurilor, ar fi trebuit să avem în memoriul tehnic câte un ecoduct pentru fiecare tunel prevăzut.

pasadia

Horatiu, toate tunelele au trecuta pozitia la milimetru. La fel pasajele, viaductele, etc... Insa nu si ecoductele. Fapt care ma face sa cred ca le-au pus "la plezneala" - pe principiu nu ne-am gandit cate trebuie, unde trebuie, dar punem noi acolo 3 bucati sa fie si vedem apoi ce se mai intampla.

Dar la cum inteleg eu, aceasta documentatie exact asta trebuia sa aiba in vedere - care sunt zonele in care factorul antropic este cat mai redus si este probabil sa constituie pasaje de trecere pentru animale. Suprapui aceste zone cu traseul si profilul autostrazi, scoti tunelele si viaductele (caci si acestea sunt, la limita, niste ecoducte) si apoi decizi unde propui ecoductele. Da, nu propui la mm, dar macar te uiti inainte la harta, la profilul zonei si la ce vrei sa construiesti tu acolo.

Uite, ma leg si de al treilea ecoduct, cel de la km 46. La km 44+900 e nodul Cornetu, acolo unde A1 va parasi VO si va intra pe valea Baiesului, pe langa DJ703M (zona in care observa se Jasper-ul de acum un an ca nu e bine studiata si ca se propun solutii fanteziste). Practic acolo autostrada va avea imediat la sud limita Parcului National Cozia, traversand o vale pe care acum nu prea exista baraje in calea animalelor - vale cu ambii versanti puternic impaduriti, fara multe constructii umane, avand pe alocuri aspect de defileu foarte meandrat. Din punctul meu de vedere aici ar fi trebuit sa avem o succesiune de tunele - viaduct - tunel, astfel incat sa asiguri atat liniaritatea autostrazii cat si pasajele de trecere pentru animale.

In documentatie vad ca nu avem tunel (deh, ne e frica in ele), dar in schimb avem o succesiune aproape continua de poduri:



Practic in 5 km (de la 45+156 pana la 50+341) avem peste 2,7km de poduri. Care, daca inaltimea lor este suficienta, servesc intr-o oarecare masura si scopului de ecoduct. Evident, cu panouri fonoabsorbante care sa limiteze sunetele si luminile autostrazii, cu o refacere corespunzatoare a albiei raului traversat, cu un control bun al apelor uzate provenite de pe autostrada, etc...

Si ce sa vezi - In document apare ecoduct de 100m la km 46+000. Bun, nu o fi tocmai acolo, dar unde o sa il muti daca tu in zona respectiva ai aproape o autostrada suspendata?

Asa ca da-mi voie sa o spun - nu o fi atat de importanta precizia acestui document, dar tot in bataie de joc cred ca e facut...

horatiu.cosma

Ok, hai că intru atunci puțin în detalii, ca să fie mai clar. Firma de mediu știe exact care sunt zonele de permeabilitate ale diferitelor tipuri de animale care trebuie satisfăcute, însă CNAIR nu știe în momentul acesta în anumite zone ale autostrăzii dacă traseul va fi pe partea dreaptă a unei văi, pe partea stângă, dacă va fi tunel, dacă nu va fi și atunci, în aceste puncte nevralgice, prestatorul de mediu a poziționat pentru siguranță acele ecoducte, în caz că cei din CNAIR decid spre exemplu să nu mai fie tunel.

NGC

Quote from: NGC on December 27, 2017, 09:08:41 PM
PiSi 5

Au primit cadou de Mos Craciun o contestatie de la asocierea condusa de ITINERA, pentru respingerea ofertei lor.

"Pe surse", contestatia a fost respinsa.

gdaniel

#37836

reed

↑↑↑↑↑
Autostrada horor.Arata ca dupa bombardament :doh:

gdaniel

#37838
A mai trecut un an si tot nimic legat de TL2 LD2 sectiunea E, tunelurile..  >:(
Poate o pozitie API legat de asta?? Sau un rezumat al (in)activitatii CNADNR pe 2017, facut de API, ca material pentru presa?

SILVIUFG

Mai oameni buni m-ati zapacit. ori is eu zapacit.  :o :o :o E LD2 nu TL2.  TL 2 e intre Izvin si Sanovita nu? Ce autostrada arata ca dupa bombardament pana la urma? LD2 dupa doar 12 luni?

pasadia

In postarea DRDP TM este LD2, portiunea nedeschisa traficului (sectiunea D parca, intre nod Margina si zona cu tunelele). Ce e deschis traficului e fara probleme.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


gdaniel

#37841
M-am zapacit eu ca citeam in paralel si threadul de A10  :-[
Am corectat..

yetiman

@Silviu - cred ca Reed se refera la pozele de pe Sebes-Sibiu puse de Ionut pe pagina precedenta :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

mastereve

Panourile fonice par ca au ruginit deja pe LD2 si nici macar nu au fost montate toate...

pasadia

Aspectul asta l-au avut de la inceput. Din acelasi lot au fost puse si in alte parti (centura Brasov de exemplu).

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk