Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 28 Guests are viewing this topic.

esendy

^ buna analiza cristi!

Si eu cred ca solutia optima ar fi tunel half profile. Si nu numai aici, mai sunt si alte exemple: tunel Meses, tunele pt A13 sau altele. Traficul nu e la nivelele din occident !

hepea

Poate acum, in acest moment, nu este. Dar nu putem gandi in perspectiva?  :o

voicul

^Frigul poate fi un impediment. La o anumita temperatura cu minus, pamantul poate sa devina atat de inghetat incat:
1. Sa fie imposibil sa il scoti (nu cred ca se ajunge totusi acolo).
2. Sa fie asa de tare incat sa te coste foarte mult/prea mult sa il sapi.

pbh

Tinand cont ca acel deal este format din roci stratificate, nu cred ca pamantul inghetat dintre ele este o problema. In final este o analiza de costuri si randament.
In ceea ce priveste prognoza meteo, zona Deva nu este predispusa la extreme. Nu sunt temperaturi de -15  -30gr ca in curbura Carpatilor sau viscole ca in sud-est . Oricum UMB va lua o vacanta de sarbatori. Ramane de vazut , in functie de vreme, daca vor relua lucrul in Ianuarie sau Februarie. In Martie se deschide oricum sezonul oficial.

germanul2012

Sustin si eu cele scrise de @cristi5 in legatura cu traficul actual pe A1, deoarece circul destul de des pe ruta Germania-Romania. Am camera onboard si astazi am facut o numaratoare de la ultimul drum spre si dinspre Romania care dateaza de la inceputul lunii noiembrie 2017. Am intrat in tara in 3 nov 2017 in jurul orei 15 si pot spune ca ruland pe A1 cu 139 km/h (pe tempomat si cu exceptile aparute in trafic) am depasit cca 200 de vehicule pana la Margina si am fost depasit de cca 40. apoi de la Soimus pana la Sibiu am depasit cca 150 dar m-au depasit cca 60, eu circuland tot pe tempomat in majoritate. La intoarcere (duminica 5 nov 2017) numarul vehiculelor depasite si care m-au depasit a fost cam jumate decat la venire. Pe portiunea de DN68A am facut cca 50 minute cand am venit si cca 40 cand am plecat (desi duminica seara de obicei prind circulatie mai mare) Deci cca 400 de vehicule care se deplasau pe 400 km in cca 4 ore cred ca este ceva destul de lejer in trafic. Adica nici doua vehicule pe minut in medie. Acuma sa nu credeti ca erau la distanta si timp egale intre ele. Se pot inalnii 5-6 masini (camioane) in sir si poti merge si 3-4 minute fara sa intalnesti vreunul. Nici in Ungaria pe M5 nu este cu mult mai mare circulatie. Numarul se multiplica dupa ce intri pe M1 si apoi creste continuu pana dupa iesirea de pe A1 Austria si intrarea pe A25-A8 spre Passau de langa Wels. De acolo pana la Regensburg este din nou circulatia mai lejera. Eu cred ca idea propusa de @cristi5 este foarte buna si datorita faptului ca pana sa fie terminat tronsonul de langa dealul Soimus probabil va mai trece un an bun iar tunel, chiar daca se vor apuca in seara asta de sapat vor fi minim 5 ani pana sa conducem prin el. (Un exemplu: Langa Sighisoara sa lucreaza la doua tunele de cale ferata care insumeaza cateva sute de metrii si sunt sub doua movile de dealuri cat doua musuroaie, de cca 5 ani si inca nu sunt gata).

Dominik

Ce se intampla cu cele doua parcari de pe lotul 2 Lugoj-Deva, se termina pana la sfarsitul anului ??
You're in Steelers Country

cristi5

#37296
Quote from: hepea on November 22, 2017, 02:55:52 PM
Poate acum, in acest moment, nu este. Dar nu putem gandi in perspectiva? 

Ba da, traficul creste cu 3-4% pe an, 50% in 10 ani. Pana se infunda tunelul (pe la 1000 vehicule pe ora pe sens) putem lansa si celalalt fir, pentru ca gandim in perspectiva

Dar in tot timpul cand asteptam sa creasca traficul sa facem al doilea fir, se circula nu numai pe Holdea ci si pe Meses de exemplu. Half-profile pe amandoua. La fel se poate "gandi in perspectiva" si cu traversari "concurente" ale unor lantiri muntoase, gen Tg-Neamt -TgMures si Bacau-Brasov.

cristi5

#37297
Quote from: gruiarew on November 22, 2017, 12:59:52 PM
Cristi cu tot respectul aici nu ai dreptate. Faptul ca ai stat tu duminică seara sau luni dimineața 5 minute pe marginea drumului nu e concludent.

N-am stat 5 minute, am fost cateva ore in zona duminica si luni. Si am vazut predominant TIRuri pe DN68A, mai ales luni.

Dar nici asta nu e concludent!! Ce vreau sa spun e ca chiar daca noi stam in coloana exasperati si ne inchipuim ca coloana tine pana-n Soimus sau Margina, nu e asa. Observarea traficului de pe margine m-a facut sa inteleg asta mai bine.

Deasemenea imi inchipui ca un expat care vine in vacanta odata cu multi altii si vede varful de trafic cauzat de acea vacanta va spune "asa nu se mai poate!", dar nu cunoaste traficul din restul anului, care nu e deloc neglijabil pt un DN, dar nu e ca in varful de trafic.

Pe DN7 la vest de Sacamas am fost cam jumatate de ora luni, dar comparativ cu DN68A era pustiu rau... iar faptul ca nu se prea merge spre Arad via DN7 mi-a fost confirmat de un localnic celebru si de obicei bine informat.

Nimic din toate astea nu e concludent. Daca am avea MZA-urile pe A1 Simeria-Deva si Margina-TraianVuia, DN68A Sacamas-Margina, DN7 Deva-Soimus, Soimus-Sacamas si Sacamas-Ilia, am putea avea o discutie aplicata. Dar din ce stiu pe surse si am confirmat bine de tot in teren (chiar ma asteptam la mai mult trafic!) cam pe acolo suntem.

Nu contest, DN68A are coloane nasoale pentru un DN prost si serpuit, dar coloana continua pe 10-15km nu cred ca e o aparitie frecventa in trafic normal (fara accidente, bariere, etc)

Ma gandesc ca pt localnici e foarte frustrant sa astepte *minute* sa poata intra pe drumul lor care altadata era linistit. Dar un minut la o coloana care merge cu 60 inseamna o coloana de un kilometru. O coloana lunga dar departe de ambuteiaj.  Oricum pe panourile "tough road ahead" ar trebui sa scrie si "fiti draguti cu localnicii ca nu-s multi!"

Ionut

Evaluarea ofertelor pentru Sectiunea 5 PiSi amanata pana pe 15.02.2018. Aceeasi data este si pentru Sectiunea 1.

alin_simeriaveche

destul de mult s-au intins cu termenul. Ma gandeam ca vine Mos Craciun si ne aduc constructori in Decembrie.

Ionut

Pentru PiSi vor intinde termenul de evaluare oferte pana cand iese AM (sau pana in momentul in care emiterea AM este iminenta). Garantat.

Ionut

Pozitia API despre Lugoj-Deva lot 3 in Tion.

cristi5

#37302
Quote from: germanul2012 on November 22, 2017, 05:07:45 PM
ruland pe A1 cu 139 km/h (pe tempomat si cu exceptile aparute in trafic) am depasit cca 200 de vehicule pana la Margina si am fost depasit de cca 40. apoi de la Soimus pana la Sibiu am depasit cca 150 dar m-au depasit cca 60,
....
Deci cca 400 de vehicule care se deplasau pe 400 km in cca 4 ore cred ca este ceva destul de lejer in trafic.

Ma bucur ca suntem de acord in legatura cu traficul scazut, half-profile pe Holdea-Margina si descarcare temporara pe LD4 si nu e de mirare pt ca probabil amandoi vedem zilnic autostrazi aglomerate.

Dar cred ca e greu sa masori traficul cand esti in trafic Nr de vehicule intalnite ofera insa un indiciu...

Sa presupunem de exemplu ca vehiculele pe care le-ai depasit stationau. In cazul asta contributia lor la trafic este zero masini pe ora!

Sa presupunem acum ca ai depasit 400 de vehicule pe 400 km si ca au fost distribuite uniform, unul la kilometru (pentru simplificare pt ca modelarea de trafic nu foloseste distributii uniforme). In acest caz, daca ele se deplasau cu 1 km/h atunci  vorbim de un flux de trafic de 1 vehicul pe ora pe sens!

Daca vehiculele depasite mergeau cu 100 km/h avem 100 de de vehicule pe ora pe sens, daca mergeau cu 120 avem 120 vehicule pe ora adica doua pe minut, cum spui tu

Problema apare cand toate vehiculele merg cu aceeasi viteza si sunt uniform distribuite. La 1 km intre vehicule ai fi vazut 2 vehicule in fata (distanta pana la orizont de la 1 m inaltime este de vreo 2 km) si 2 in oglinda, dar asta nu inseamna ca sunt 5 vehicule in 4 ore

Cu masinile care te-au depasit nu stiu exact cum sa calculez dar 40 de masini in 400 km pare o distributie de o masina la 10 km. Daca merg cu 200 atunci aportul lor la trafic este de 20 de vehicule pe ora pe sens. Mai realist merg cu 160, adica 16 v/h.

Ce nu stim este cati mergeau exact cu viteza ta, 139km/h... pe aceia nu i-ai vazut :). Dar daca avem 120 de vehicule/ora care merg cu 120 si 16 vehicule/ora care merg cu 160, si presupunem ca nr de soferi care au energie mentala sa mearga peste viteza legala scade cu viteza, putem aproxima vreo 50 de vehicule/ora care merg cu 140.

In total avem 120+50+16= 186 vehicule pe ora pe sens adica o valoare extrem de mica, chiar si pt o banda pe sens. Intre fluxul maxim si media zilnica anuala se ia se obicei un factor de 8. Cred ca fluxul pe care l-ai observat (daca calculele mele sunt corecte) e de vreo 5 ori mai mic decat cel maxim...

PS: Eu am condus Margina-Timisoara si retur, Simeria-Soimus, Soimus-Sebes, Turda-Gilau. Traficul mi s-a parut atat de lejer incat am mers cam tot timpul peste 150 (Fabia consuma muult la viteza asta!) mai putin urcarea de la Turda unde n-a putut decat 100 :). Poate isi aminteste mai exact frunzaverde dar cred ca m-au depasit pe autostrada 3 vehicule, chiar daca vorbim de lucruri ilegale e si asta un indiciu al traficului scazut. Pe DN in schimb am facut vreo 2-4 depasiri pt minimizarea riscului, si am fost depasit la greu...

germanul2012

,,Cred ca fluxul pe care l-ai observat (daca calculele mele sunt corecte) e de vreo 5 ori mai mic decat cel maxim..."

Sunt de acord si trebuie sa mentionez ca eu am facut doar o estimare aproximativa. In realitate stiu ca frecventa autovehiculelor implicate in trafic pe o sosea oarecare se stabileste cu totul si cu totul altfel dar, eu am vrut doar sa confirm faptul ca, actualmente si probabil in viitorul apropiat, traficul de pe A1 nu este chiar asa de speriat incat sa nu poti face o accedere de pe un drum si spre un drum lateral peste o banda a autostrazii aflata in lucru.

Altfel, as da un exemplu din Germania (sa zicem undeva pe A6 spre Hockenheim) intr-o zona aflata in lucru si circulatia este redusa de la trei la doua benzi (ingustate) cu limita la 80 km/h exista si o iesire/intrare spre si dinspre cateva localitati mai mici. Ei bine, cu tot traficul de pe A6 si cei care ies si mai ales intra o fac si se incadreaza in trafic cu toata nebunia de pe A6 care pe langa A1 Romania are ceva trafic. :)

Parerea mea (ca si a d-tale si a multor alti conducatori auto) este ca solutia pe care ati propuso este chiar foarte viabila.

rocklee

#37304
eu nu doresc sa se faca nici o deviere >:(  ...vreau sa se dea drumul la tot cand este gata ....si daca nu este decembrie 2018 ...ma multumesc si cu aprilie 2019 ....mai bie 3-4 luni in plus si cu tronsonul gata ...decat lucru sub trafic si sub presiune ....cu urcate pe autostrada ...date jos de pe autostrada .... :).....cum  am stat 5 ani ...mai pot avea rabdare 3-4 luni ... :D