Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

Granata06

Conform:  NE 012-1:2007 (Cod de practica pentru executarea lucrarilor din beton, beton armat si beton precomprimat) Partea 1: PRODUCEREA BETONULUI 
                          - La temperaturi ale aerului mai mici de - 3˚C, temperatura betonului trebuie sa fie mai mare de + 10˚C (adica in momentul in care betonul intra in autoagitatoare din statia de beton, el trebuie sa aiba minim 10˚ C). 
                          - Trebuie luate masuri corespunzatoare de turnare pe timp friguros care constau in portejarea betonului impotriva inghetului. Este recomandat utilizarea cimenturilor cu degajare mare de caldura si/sau aditivi acceleratori de intarire si anti-inghet. (pe langa faptul ca bagi in beton aditivi acceleratori de intarire si anti-inghet, trebuie protejat betonul peste limita de inghet intrucat el nu este capabil sa isi dezvolte rezistentele mecanice la temperaturi negative. O clasa de beton se verifica la 28 de zile pentru epruvetele de beton tinute la 20˚C)
                        -  Nu se recomanda punerea in opera a betonului la temperaturi ale aerului situate sub - 10˚C (eu as interzice turnarea sub -10˚C intrucat sunt prea multi factori fizici si economici de care trebuie sa tii cont. La asemenea temperaturi cand torni ziua, cel mai probabil seara va fi si mai frig, ceea ce te duce sub -10˚C cu mult) .
                        - In cazul in care este necesara o alta cerinta referitoare la temperatura maxima sau minima pentru betonul proaspat, aceasta trebuie sa fie specificata dand de asemenea si tolerantele. Toate cerintele de racire sau de incalzire artificiala a betonului trebuie stabilite de comun acord intre producator si utilizator.

wifi

Prognoza meteo pentru urmatoarele 15 zile in Deva
( http://www.vremea15zile.ro/vremea-pe-15-zile-in-Deva )
este buna. Asa cum merg lucrurile nu trebuie sa ne facem griji, pina la minus 10 Grade mai este.

Vice33

Da, sunt clare informațiile. Aș avea și eu o întrebare de organizare a lui UMB: ce dotări/utilaje are UMB-ul pentru turnarea betonului pe timp friguros? Se pot afla aceste informații prin persoanele care au mai ținut legătura cu ei...? Ar fi interesant să vedem ce capacitate tehnologică au și cum planifică lucrările în perioada de iarnă.

Ionut

Nu e vorba de capacitate. Nu aia e problema. Capacitatea se cumpara.
Problema sunt banii. Mai stie cineva la ce pret din costul estimat a castigat UMB acest lot?

Vice33

#37024
Da, uite aici:

Valoare estimata:  1.048.528.295,00 RON fara TVA
Valoare atribuire:   419.397.452,07 RON fara TVA

Adică 40% din valoarea estimată! Făcând o "economie" de 60%...

cristi5

#37025
Quote from: wifi on November 15, 2017, 06:31:28 AM
Intrebarea este cat vom mai circula in sir indian intre Ilia si Margina? Nu se misca nimic, nu se aude nici o vorba despre vestita licitatie de tunele, la pod s-a demolat, s-au suparat si au plecat, la Grind lipsesc ceva metrii de terasamente, la Holdea chiar si cu giratoriul terminat tot nu este autostrada prin preajma. La inceputul anului, si vreme buna a fost destula anul acesta, erau saptezecisiceva realizate. Astazi suntem tot pe acolo.

1) umpluturile de care vorbesti trebuie sa vina probabil de la Holdea.

2) autostrada in preajma giratoriului nu va exista pana la saparea dambului pe care e DN, care va da material pt (1). Asta nu se poate face pana la relocarea DN.

3) la Holdea nu are nimeni curaj in CNAIR sa-si asume un act aditional . Dl Ionita, dupa ce a cerut AC (eliberata de MT), ne spune practic prin nesemnarea aditionalului ca statul roman nu are  de fapt nevoie de descarcarea Holdea. Se cam bat cap in cap cele doua. Oare de ce nu isi asuma? Probabil pentru ca nu era prevazut initial in contract, le e frica de Curtea de Conturi, motiv pentru care numai iesirea e permanenta (in caz de incendiu sa accident in tunelurile inexistente), intrarea e temporara, le e frica de baubau, etc...

Daca nu ma insel constructorul a realizat deja un ecoduct pe banii lui (adica tot fara aditional semnat).  Calitatea e cum e pe acest lot dar contractual si financiar mi se pare ca constructorul a aratat deja foarte multa bunavointa.

#statulpartenerserios

PS: tuneluri: nu cred ca are nimeni curaj azi in CNAIR sa-si asume asa ceva. Daca ma gandesc bine, nu numai ca nu exista proiect acolo, nu este nici macar SF care sa discute serios tuneluri (ceea ce de bine de rau exista pe PiSi, cu studii geotehnice numai la capete ca acolo au avut acces, dar exista). In Romania nu s-a mai construit asa ceva. Traficul mediu anual e mic in zona... Asa ca nu se va intampla prea curand cred eu. Poate dupa ce se acumuleaza experienta la tuneluri pe PiSi unde arde mai tare.

Ionut

Era o intrebare pur retorica, dar multumesc pentru cifre.
Poate 40% din estimat va zice mai multe decât cifrele absolute.

Ionut

Lucrări Lugoj – Deva, Lotul 4 . S-au montat grinzile la pasaj km 97 +750, s-au executat lucrări de drum, s-a așternut strat de legătură din BAD25, s-au realizat ziduri de sprijin din beton în dreptul carierei Brănișca, continuă săpăturile în profil mixt la dealul Șoimuș, continuă relocarea rețelelor electrice de înaltă tensiune.















CNAIR pe Facebook

ciprinel

#37028
Interesant: N-am mai vazut stalp median de forma circulara. Vad ca-s pusi in apropiere de cariera de piatra. Or sa fie doar in zona oare sau pe o distanta mai mare? Mie imi par a fi demontabili in caz de accident sa poate intoarce salvarile si alte masini. Daca stie cineva sa raspunda n-ar fi rau.
As fi vrut sa vad si-o poza cu zidurile de sprijin de la cariera.

Ionut

I-ai dat tema de casa lui rocklee. :lol:
Si eu sunt curios cum va arăta parapetul median.

horatiu.cosma

^
E una din acele zone (parcă tot la 5 km) unde nu se pune parapete obișnuit, ci fie acei parapeți cilindrici cu lanțuri între ei, fie new jersey, pentru a se putea demonta/ridica rapid, astfel încât să se poată trece de pe un sens pe celălalt.

flashu74

Au pus toate grinzile la dealul Soimus.


flashu74

In zona pesterii cu lilieci, asa cum spunea roklee, "pestera e istorie". Sunt taiate 4 sau 5 terase pe care se excaveaza.

gdaniel

#37034
^^
Multumim de poze!

Nu sunt toate grinzile sus, mai raman 8 de pus cand o fi gata culeea din deal. (Ca sa fim corecti ;))