Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 10447781 times)

2 Members and 17 Guests are viewing this topic.

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.001
  • Karma: +2148/-1011
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35415 on: August 10, 2017, 11:53:15 PM »
@TibiV

Poti argumenta pana maine, eu am semnat contracte in Germania si Franta, in care este trecuta clauza de reziliere partiala. Asadar ideea exista in mod cert in lumea civilizata. Nu are rost sa va bateti joc de o idee clara si o procedura care se foloseste. Iar povestea cu blocurile am avut-o concret la o lucrare in München.

Ce a facut concret Cuc nu stiu. Pe de alta parte, dupa parerea mea NU ARE CUM sa faca acolo alta licitatie pana cand nu REZILIAZA cu Salini. Ca e de comun acord sau nu, asta e alta discutie, dar tot reziliere partiala este.

Nu are cum sa existe contract cu 2 firme pentru acelasi lucru. PUNCT. Vrem sa licitam separat tunelurile, trebuie reziliat cu Salini. Vrem sa pastram pe Salini pe celelalte sectoare si sa fie obligati sa repare in garantie. Atunci rezilierea este partiala. PUNCT.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

SkyPilot

  • Officer
  • ***
  • Posts: 137
  • Karma: +48/-14
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35416 on: August 11, 2017, 12:03:56 AM »
Quote
În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului, s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea Antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor.
Oare cum o fi procedat? Cum a documentat problemele, cum a masurat? Cu ochiometrul? Le-a scris un proces-verbal in poala sau pe spinarea lui Ionita? Pentru asa ceva nu ar trebui sa aduci cu tine niste ingineri care sa documenteze problemele, dupa care te duci la birou, implici si niste juristi care cunosc contractul, faci ce a zis ca a facut si ABIA APOI dai comunicatul?
Si filmuletele acelea pe care le-a postat... nu asa comunici cu contractorul. Mie imi miroase foarte tare a lipsa de profesionalism! Daca gresesc, va rog sa imi explicati de ce, ca pe mine atat ma duce mintea!
« Last Edit: August 11, 2017, 12:29:57 AM by SkyPilot »

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.321
  • Karma: +2829/-577
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35417 on: August 11, 2017, 12:14:47 AM »
dupa parerea mea NU ARE CUM sa faca acolo alta licitatie pana cand nu REZILIAZA cu Salini. Ca e de comun acord sau nu, asta e alta discutie, dar tot reziliere partiala este.

Nu are cum sa existe contract cu 2 firme pentru acelasi lucru. PUNCT. Vrem sa licitam separat tunelurile, trebuie reziliat cu Salini.
Nu imi bateam deloc joc de ideaa "rezilierii partiale", daca vei citi ceea ce am scris vei vedea ca am si spus ca in mediul privat se pot face combinatii in functie de situatia specifica...

Dar noi discutam aici de CNAIR/CNADNR, ciclopul orb...
Elefantul care danseaza in camera de portelanuri...

Eu am incercat sa subliniez ca CNAIR nu poate "rezilia" contractul cu Salini. (Mai ales nu pentru niste santuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat inca in functiune...)

Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele doua parti convin ca Salini nu poate executa in cadrul sumei stabilite in contractul initial tunelurile cerute ulterior semnarii contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuat cu valoarea corespunzatoare lucrarilor de pe sectiunea E...

Sau, mai simplu, vreau sa spun ca nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterala), ci de un acord (act aditional) prin care cele doua parti stabilesc care este valoarea sectiunii E, valoare care va fi scazuta din factura finala prezentata de Salini.

Daca nu exista un astfel de acord semnat si parafat (deci un act aditional), tare mi-e teama ca avocatii Salini ne vor face sa platim 30 de km de tuneluri...

Ceva de genul "de ce reziliezi TU contractul pentru 30 de blocuri de 10 etaje, daca intre timp te-ai razgandit si vrei ca 10 dintre ele sa fie zgarie-nori de 70 de etaje, dar pe aceiasi bani ?..."

L.E.
Este cam ca un divort...
Exista divorturi civilizate, la notar ("ne despartim dar ramanem prieteni..") si exista cele la tribunal, la care judecatorul numara si zilele de spitalizare ale partii vatamate...
« Last Edit: August 11, 2017, 12:24:13 AM by TibiV »

rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35418 on: August 11, 2017, 12:24:46 AM »
am fost azi pana la pescarie sa prind ...ceva peste si am prins si niste cadere faine de pe acolo... :D

ui unu catai de fain... :o


no las ca pun mai multe ,,,







rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35419 on: August 11, 2017, 12:28:22 AM »


material de umplutura


cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35420 on: August 11, 2017, 12:29:49 AM »
Este o actiune de propaganda de la cap la coada:
- Cuc se duce pe LD2 si se strofoaca la constructor ca reziliaza. Foarte ciudat pentru ca ABC e gata, D aproape (si nici nu conteaza), E nu se mai face. Dar pasul urmator lamureste ciudatenia:
- peste cateva saptamani (de ce nu imediat?arata mai multa fermitate) CNAIR da comunicat ca "in urma vizitei" se reziliaza partial. Nu ni se spune ca de fapt s-a scos E din contract si ca constructorul nu e pedepsit cu nimic, de tuneluri se stie din 2012, nu aveau ce cauta in contract.

Asa era si pe vremuri, Tovarasul mergea in vizita de lucru si dadea "indicatii pretioase". Oamenii isi "luau angajamentul" ca se vor lua "masuri ferme". Un an sau doi dupa aceea, institutia vizitata comunica in fiecare luna "indeplinirea intocmai" a "sarcinilor trasate" "cu ocazia vizitei Tovarasului".

rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35421 on: August 11, 2017, 12:36:03 AM »
drumul spre pescarie lau asfaltat .... :D

se lucra la debleu si se curata pentru a face rigolele




rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35422 on: August 11, 2017, 12:44:08 AM »
imagini cu lucrarile de la baraj... ???

continua relocarea tevilorsi se toarna betoane i continuare ...


rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35423 on: August 11, 2017, 12:47:32 AM »



Quest

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 712
  • Karma: +785/-195
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35424 on: August 11, 2017, 04:55:25 AM »
TibiV si eu cred ca rezilierea cu Salini este asa cum spui:

"Eu cred mai degraba ca este vorba despre un "act aditional", convenit prin acordul partilor, prin care s-a facut ceea ce cerem noi aici pe forum de 2 ani, adica scoaterea sectiunii E din contractul initial cu Salini si licitarea lui separat..."

Si mai cred ca pasul nu se putea face mai demult, ptr ca trebuia asteptat ca Salini sa termine 99% din cele 4 sectoare (A, B, C, D, adica nod Dumbrava pina la ~4km dupa nod Margina). Ceea ce-au si facut, cu exceptia citorva santuri.

Ok, acum licitatia ptr LD2 sectorul E, va rugam ! In sfirsit sectorul E este liber de contract, deschizind calea ptr licitarea tunelurilor.

Common sense will get you far !

rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35425 on: August 11, 2017, 08:00:26 AM »
de la baraj ne mutam la viaductul branisca .....
au inaintat cu sapaturile in deal si au aparut ultimi piloti forati la suprafata se munceste tare la terminarea celorlati piloni ...

se trage tare si la debleul de sus din deal in continuarea viaductului ...si la terasamentul dintre viaduct si barajul mintia





« Last Edit: August 11, 2017, 08:14:53 AM by rocklee »

rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35426 on: August 11, 2017, 08:23:26 AM »
de la viaductul branisca mergem la delul de la ceriera de piatra ....
pe drum am vazut ca se turna balast stabilizant ...intre ecoduct si dealul cu cariera...





 :D :D




rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35427 on: August 11, 2017, 08:31:37 AM »
ne mutam la dealul de la cariera ....dar unde nu sau apucat in forta doar niste miscari mai slaba de o parte a dealului sa de cealalta parte ....unde se pregatesc  sa toarne un zid de sprijin.... :o

santul unde va fi turnat zidul ....








rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35428 on: August 11, 2017, 08:38:47 AM »
si cateva imagini cu terasare in faza incipienta ....si de o parte a dealului si de cealalta a dealului....imaginile sunt cam de proasta calitate ...pentru ca ma prins seara ... :(




rocklee

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.422
  • Karma: +7332/-343
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35429 on: August 11, 2017, 08:54:59 AM »
si ultimile imagini sunt de la debleul...de sus de pe dealul de la viaductul branisca ...

si devierea drumului de la rovina ......devierea are doua asemenea ''GAURI''...aceastai cea dinspre pescarie ...iar cealalta este linga dealul cu viaductul branisca ...
primul podet metalic cel dinspre pescarie si lucrarile de linga el ....baieti au tras pe dreapta ... :)