Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 23 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Exista o explicatie logica la toate:bani anul acesta nu mai sunt,daca vor fi ceva anul viitor (desi cred ca vor fi mai putini decit in 2017),se vor semna noi contracte.Pina atunci spor la rezilieri si lansari de licitatii care vor putea fi contestate la nesfirsit:ceva de genul noi (MT si CNAIR)facem ......dar din cauza companiilor neserioase si contestatarilor de meserie nu se poate.
Ps.poti sterge Ionut daca vrei dar asta e parerea mea si o mentin.

__dir

Asta a fost si scopul lor, nefinalizarea sau amanarea sectiunii E pana la noi "ordine". Trist ce se intampla de ceva timp pe infrastructura!

perfidus

Dupa "drum expres in regim de autostrada" mai apare un cuvant nou in dictionarul de drumuri si poduri (dupa Ionita, Cuc & CO): "REZILIERE PARTIALA"  :o :o :o
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

Daaaa....
LD2 este "partial fata mare, partial insarcinata"... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

TibiV,  :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :lolz: :lolz:
Merita pusa la colectie!

vancouver

Quote from: perfidus on August 10, 2017, 10:26:29 PM
Dupa "drum expres in regim de autostrada" mai apare un cuvant nou in dictionarul de drumuri si poduri (dupa Ionita, Cuc & CO): "REZILIERE PARTIALA"  :o :o :o

In toata lumea civilizata exista notiunea de reziliere partiala. In primul rand orice reziliere este una partiala, pentru ca ceea ce deja s-a executat nu poate fi reziliat, ci doar ceea nu s-a executat. In cazul de fata insa trebuie precizat explicit ca este o reziliere partiala, pentru ca Salini sa ramana in continuare responsabila cu finalizarea ultimelor detalii de pe sectiunile A-D si MAI ALES sa ramana cu obligatia de a rezolva in garantie eventualele nereguli.

In general rezilierea partiala se foloseste atunci cand un contract este complex si antreprenorul nu se mobilizeaza cum trebuie pentru ca nu are personal suficient, si atunci ramane cu o parte de lucrare, pentru care personalul este suficient. Exemplu clasic: o firma primeste o lucrare de 30 de blocuri, dar aduce oameni prea putini. I se reziliaza 10 blocuri din motiv de intarziere si se dau altora. De obicei dreptul beneficiarului la reziliere partiala se stipuleaza explicit in contracte de constructii mari si se precizeaza ca nu poate duce la cereri de despagubiri din partea antreprenorului.

Asa ca - draga perfidus - te hlizesti de pomana de dictionare, cuci si ioni (nu ca oamenii aceia n-ar fi de tot rasul, dar asta e alta poveste).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on August 10, 2017, 11:08:12 PM
In primul rand orice reziliere este una partiala, pentru ca ceea ce deja s-a executat nu poate fi reziliat, ci doar ceea nu s-a executat.

Puncul 1.
Da-mi voie sa ma indoiesc...
Care "parte ne-executata" au reziliat-o la la OS3 ?...

Evident ca o reziliere intervine cand cealalta parte nu realizeaza lucrarile integral si conform calendarului asumat...
SAU daca a realizat-o integral, dar defectuos. (Nu te ajuta ca toate cele 30 de blocuri sunt gata, dar daca daca trece un camion pe strada se prabusesc toate...)
Un beneficiar privat nu va sta pasiv sa se uite la constructor ca in timpul in care ar fi trebuit sa faca 20 de blocuri din 30 a facut doar 10... Daca reziliaza, beneficiarul va rezilia complet, caci ar fi nebun sa ramana incurcat cu un constructor care nu este in stare sa faca ce a promis...
Bine, sunt de acord, in "mediul privat" pot exista analize, daca ala este cu alea 10 blocuri la 95 la suta, il lasi pe el sa le termine... Dar il frigi la bani de o sa-l usture contul...

Punctul 2.
Eu cred ca nu este vorba despre nici o reziliere.
Cred doar ca cucul a vrut sa se dea "macho"...

Eu cred mai degraba ca este vorba despre un "act aditional", convenit prin acordul partilor, prin care s-a facut ceea ce cerem noi aici pe forum de 2 ani, adica scoaterea sectiunii E din contractul initial cu Salini si licitarea lui separat...

Daca cucul chiar a "reziliat", avocatii Salini o sa ne faca sa platim cat de trei ori tunelurile alea nenorocite...
Au toate motivele legale (si de bun simt): au semnat un contract pentru un proiect fara tunele, dupa ce au semnat li s-au impus niste tuneluri extrem de scumpe neprevazute in contractul initial...

Cel putin sper din inima ca nu a reziliat, ci doar a semnat "aditionalul"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

iachi_da

Asa e Vancouver. Ai dreptate dar tot cea mai tare expresie e  "partial fata mare" :p

vancouver

@TibiV

Poti argumenta pana maine, eu am semnat contracte in Germania si Franta, in care este trecuta clauza de reziliere partiala. Asadar ideea exista in mod cert in lumea civilizata. Nu are rost sa va bateti joc de o idee clara si o procedura care se foloseste. Iar povestea cu blocurile am avut-o concret la o lucrare in München.

Ce a facut concret Cuc nu stiu. Pe de alta parte, dupa parerea mea NU ARE CUM sa faca acolo alta licitatie pana cand nu REZILIAZA cu Salini. Ca e de comun acord sau nu, asta e alta discutie, dar tot reziliere partiala este.

Nu are cum sa existe contract cu 2 firme pentru acelasi lucru. PUNCT. Vrem sa licitam separat tunelurile, trebuie reziliat cu Salini. Vrem sa pastram pe Salini pe celelalte sectoare si sa fie obligati sa repare in garantie. Atunci rezilierea este partiala. PUNCT.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

SkyPilot

#35394
QuoteÎn urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului, s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea Antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor.
Oare cum o fi procedat? Cum a documentat problemele, cum a masurat? Cu ochiometrul? Le-a scris un proces-verbal in poala sau pe spinarea lui Ionita? Pentru asa ceva nu ar trebui sa aduci cu tine niste ingineri care sa documenteze problemele, dupa care te duci la birou, implici si niste juristi care cunosc contractul, faci ce a zis ca a facut si ABIA APOI dai comunicatul?
Si filmuletele acelea pe care le-a postat... nu asa comunici cu contractorul. Mie imi miroase foarte tare a lipsa de profesionalism! Daca gresesc, va rog sa imi explicati de ce, ca pe mine atat ma duce mintea!

TibiV

#35395
Quote from: vancouver on August 10, 2017, 11:53:15 PM
dupa parerea mea NU ARE CUM sa faca acolo alta licitatie pana cand nu REZILIAZA cu Salini. Ca e de comun acord sau nu, asta e alta discutie, dar tot reziliere partiala este.

Nu are cum sa existe contract cu 2 firme pentru acelasi lucru. PUNCT. Vrem sa licitam separat tunelurile, trebuie reziliat cu Salini.
Nu imi bateam deloc joc de ideaa "rezilierii partiale", daca vei citi ceea ce am scris vei vedea ca am si spus ca in mediul privat se pot face combinatii in functie de situatia specifica...

Dar noi discutam aici de CNAIR/CNADNR, ciclopul orb...
Elefantul care danseaza in camera de portelanuri...

Eu am incercat sa subliniez ca CNAIR nu poate "rezilia" contractul cu Salini. (Mai ales nu pentru niste santuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat inca in functiune...)

Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele doua parti convin ca Salini nu poate executa in cadrul sumei stabilite in contractul initial tunelurile cerute ulterior semnarii contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuat cu valoarea corespunzatoare lucrarilor de pe sectiunea E...

Sau, mai simplu, vreau sa spun ca nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterala), ci de un acord (act aditional) prin care cele doua parti stabilesc care este valoarea sectiunii E, valoare care va fi scazuta din factura finala prezentata de Salini.

Daca nu exista un astfel de acord semnat si parafat (deci un act aditional), tare mi-e teama ca avocatii Salini ne vor face sa platim 30 de km de tuneluri...

Ceva de genul "de ce reziliezi TU contractul pentru 30 de blocuri de 10 etaje, daca intre timp te-ai razgandit si vrei ca 10 dintre ele sa fie zgarie-nori de 70 de etaje, dar pe aceiasi bani ?..."

L.E.
Este cam ca un divort...
Exista divorturi civilizate, la notar ("ne despartim dar ramanem prieteni..") si exista cele la tribunal, la care judecatorul numara si zilele de spitalizare ale partii vatamate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

am fost azi pana la pescarie sa prind ...ceva peste si am prins si niste cadere faine de pe acolo... :D

ui unu catai de fain... :o


no las ca pun mai multe ,,,







rocklee


cristi5

Este o actiune de propaganda de la cap la coada:
- Cuc se duce pe LD2 si se strofoaca la constructor ca reziliaza. Foarte ciudat pentru ca ABC e gata, D aproape (si nici nu conteaza), E nu se mai face. Dar pasul urmator lamureste ciudatenia:
- peste cateva saptamani (de ce nu imediat?arata mai multa fermitate) CNAIR da comunicat ca "in urma vizitei" se reziliaza partial. Nu ni se spune ca de fapt s-a scos E din contract si ca constructorul nu e pedepsit cu nimic, de tuneluri se stie din 2012, nu aveau ce cauta in contract.

Asa era si pe vremuri, Tovarasul mergea in vizita de lucru si dadea "indicatii pretioase". Oamenii isi "luau angajamentul" ca se vor lua "masuri ferme". Un an sau doi dupa aceea, institutia vizitata comunica in fiecare luna "indeplinirea intocmai" a "sarcinilor trasate" "cu ocazia vizitei Tovarasului".

rocklee

drumul spre pescarie lau asfaltat .... :D

se lucra la debleu si se curata pentru a face rigolele