Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

#35115


Cred ca este mult mai bine asa, cu structuri rigide (poduri / viaducte) si nu ramblee gigant. Iata problemele majore pe care le are Comsa cu rambleele gigant de la nodul Ilia si din alte locuri, asa cum ne arata rocklee:

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stangabriel

Multimim de poze.

Vad o diferenta intre alte viaducte si Umb, parca sunt mai zvelte/subtiri la Umb. Parca unii dintre colegi au mai scris despre supradimensionarea unor structuri fara explicatie anume. Ca pret , oare podul de 8-12 m depaseste cu mult un rambleu cu inaltimi similare?

alecu26

Pilele sunt cam la fel...doar ca sunt doua. Si chiar 3 la inaltimi foarte mari (vezi langa DN 76).

Ca si calcul...cam aceea e limita in care se trece de la rambleu la pod....8-12 metri. Foarte rar am vazut insa spre 12 metri. Mai degraba 8 metri.

Calculul e mai degraba de stabilitate, decat de pret. Presupun ca se poate si mai sus. Chiar spre 15 metri. Ideea e ca, ca sa fi sigur ca nu ai probleme trebuie sa investesti mult in consolidarea terenului de fundare, si in materialul de umplutura din zona aceasta foarte inalta. Orice pamant ai pune se va tasa. Trebuie neaparat ori balast ori chiar piatra sparta.

Si in sustinerea acestor chestiuni...vezi cam ce pateste Aldesa-Comsa in vreo 2-3 zone de pe contract.

Pana acum, la ei am vazut cam cel mai inalt rambleu...la podul peste CF de la nodul ILIA.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Nici un comentariu de la specialisti ?!...
Quote from: rocklee on July 17, 2017, 10:20:07 AM
au spart betonul dinainte de urcarea pe podul peste mures...... :o



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Tavi

E clar ca a fost o neconformitate  >:(

cristi5

Intrebare de nespecialist: acele izvoare (la Grind si posibil si la alunecarea mediatizata) nu trebuiau depistate in faza de SF? Sau trebuia sa le gaseasca constructorul in fazele initiale?

adiarc

Greu de depistat,dar tot ce s-a licitat înainte de 2011,de catre Boagiu,au in mare parte Sf-URI făcute din birouri ,cu un nr.ridicol de mic de foraje,daca S-au făcut si acelea menționate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

IlisescuV

Quote from: cristi5 on July 17, 2017, 08:56:19 PM
Intrebare de nespecialist: acele izvoare (la Grind si posibil si la alunecarea mediatizata) nu trebuiau depistate in faza de SF? Sau trebuia sa le gaseasca constructorul in fazele initiale?
Nu prea avea cum sa le gaseasca in faza de SF chiar si cu un SF calumea. Dar la PT sau cand incepi executia sigur le gasesti. Acum este problema cum rezolva constructorul. Din pacate la multi e : "lasa ca poate o sa iasa bine si mai ieftin". De multe ori insa nu iasa.

rocklee

izvorul acela la nodul grind la baza pasjului cf .... nui rezolvat de anul trecut ......de cand stiu eu de el.... si cum se vede din imagini se pare ca nu stiu cum sa-l opreasca  .....

bogdix

@TibiV
Asa "din mers" cum sunt fotografiile, am putea spune ca s-a piconat un strat rigid care probabil e balastul stabilizat. Ar fi interesant de stiut de ce, fiindca pe filmarile API acolo, in zona podului Mures parea a fi asfaltat (adica au decapat si straturile de asfalt).
Cu siguranta a fost (sau inca e) ceva neconformitate. Din viteza "calului" e greu de spus ce poate fi, insa scoaterea structurii rutiere aproape complet afara poate insemna o problema la umplutura (tasari cel mai probabil, ca infiltratii in rambleul ala nu cred).

pbh

Singura solutie logica si sigura este captarea izvorului si directionarea sa catre o zona departe de autostrada. Altfel , oricat de mare ar fi efortul de a intari fundatia, este doar o problema de timp pana izvorul va distruge fundatia autostrazii acolo. Si revenim la costuri marite si timp pierdut.

alecu26

Sigur e balastul stabilizat. Oricum bine facut daca s-a rupt in bucati asa mari. Asta e unul din dezavantajele balastului stabilizat. O mica problema din fundatie, fisureaza tot pana sus, inclusiv in asfalt. Acolo tot ce e posibil sa avem probleme cu fundatia drumului, e totusi pod peste Mures, si nu s-a facut un pod chiar atat de lung incat sa zici ca sa ajuns intr-o zona foarte sigura.

Cat despre izvoare, nici o sansa la SF. Nici la PT, nici la DDE (decat daca esti foarte norocos). Stiu cazuri când nici in executie nu s-a descoperit, si dupa execuita unor deblee mari, echilibrul si miscarea apei subterane s-a schimbat complet, si dupa luni de zile de la darea in exploatare au aparut probleme.
Drumurile noastre POATE;

rocklee

am trecut pe acolo ...se lucreaza la portiunea dintre podul peste mures si sensul giratoriu al autostrazi .... :)

pe varianta de ocolire a devei ....am asistat in direct...la un accident ...un taxiu a intrat in viteza sub remorca unui tir parcat pe prima banda ....oauuuu   :o.....nu mai vreau sa vad asa ceva .... :(

NGC

MT a publicat astazi "Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1418/2008 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Autostrada Sibiu-Piteşti"".

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1638-hg17072017dirtac-3







perfidus

Am vazut in postarea lui Ionut din Comitetul de monitorizare POIM ca pe procedura de mediu pentru A1 PiSi, Lot 1-5, situatia nu e buna deloc, adica e cam "mov" pe toate rubricile in foaia respectiva. Nici pe capete SF-ul nu a ajuns inca la finalizarea analizei cost beneficiu, dar ei le-au  scos deja la licitatie. Cum vine asta?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat