Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 23 Guests are viewing this topic.

bogdix

@Quest
Nu stiu strategia celor de la Comsa de abordare a sectiunilor de construit :(
Insa pe zona 56-58 eu stiu ca sunt acele zone unde datorita adancimii mari a debleului proiectat a fost necesara exproprierea unor suprafete suplimentare. Ori ei n-au avut conditii sa execute debleurile respective (posesie teren, AC) si de aceea au lalait-o. Plus ca si "descarcarea Holdea" s-a stabilit ca solutie abia in a 2a jumatate a anului 2016.

Asta cred eu. Si mai cred ca "incetinirea unor aprobari" e un scenariu prea fantezist. Ceea ce si sper sa fie !

horatiu.cosma

^
Astfel de scenarii fanteziste ar fi apanajul unor conducători inteligenți. Nu e cazul aici  :D. Pur și simplu ei nu sunt în stare să se miște mai rapid de atât. Faptul că se prefigurează o finalizare a lucrărilor comună la final de 2018 e o pură întâmplare, în niciun caz un calcul machiavelic. Oricum, până la finalizarea lucrărilor mai sunt încă probleme birocratice de rezolvat, nu suntem încă pe ultima sută de metri, așa că e cam greu să estimăm termene.

pbh

Cea mai logica teorie pentru sistarea lucrarilor la terasament intre ecoduct 2 si pana in aproprierea de DN este de minimalizare costuri. Aveau nevoie de umplutura de pamant pt terasament si finalizare ecoducte, iar acest pamant se gaseste din belsug in nodul Holdea. Pana nu au avut full acces in nod au oprit si lucrarile de mai sus. Altfel acest pamant trebuia adus de la cine stie ce distanta.
De altfel, din ce am observat in filme si poze, acum cara pamant la greu din nodul Holdea spre zonele mentionate.
Nodul Holdea si devierea DN prin nod ar trebui sa fie, si cred ca este, primordial pt a debloca si restul lucrarilor.
Iar aici inainteaza foarte lent. Sau avem noi asteptari prea mari dupa ce am vazut cum lucreaza UMB?

cristi5

#34833
Probabil inainteaza lent pentru ca nu au peste tot AC (nu e nici macar expropriat complet, mai e o padure etc) si ... pentru ca nu au contract pentru Holdea! Deci sunt cel putin patru elemente care tin de stat care nu-s facute si noi stam si ne miram de constructor. Mai lipseste doar sa-i apostrofeze Cuc de la usa cortului.

NGC

Pentru corectitudine, adaug niste lucruri.

Pentru zona Holdea au acum AC 22 / 13.06.2017 prin care sunt avizate lucrarile (aflate in limita coridorului expropriat suplimentar in 2016) din avizul CTE CNAIR din 09.11.2016 pentru nodul Holdea.



Mai trebuie o AC pentru partea de exproprieri suplimentare pentru care a fost dat HG zilele trecute, HG care trebuie sa apara in MO.
Mai trebuie apoi sa avem si decizia de expropriere dupa consemnarea sumelor la banca.

Padurea inca este la locul ei din cate stiu.

cristi5

#34835
Putem identifica mai exact pe harta unde au AC la Holdea si unde nu? Cum se procedeaza, trebuie luate bucata cu bucata parcelele in curs de expropriere dupa numele proprietarului (?) din HG si identificate pe harta cadastrala? Din moment ce ACul pt acestea vine in cateva saptamani din cate inteleg, poate e un exercitiu util.

NGC

Poti incerca, dar nu stiu cat de departe ajungi.
Plus ca in proiectul de HG mai era si o greseala.

pbh

Daca am inteles bine nodul Holdea si mutarea DN prin nod au toate avizele acum, de aceea ma mir de slaba miscare de acolo. Paduricea blocheaza doar breteaua de iesire/intrare de pe autostrada in/din nod care oricum se face in etapa a 2.
Iar cele doua ecoducte si cei 3 km de terasament sunt la fel de usor de atacat.
Lasand deoparte toate aceste aspecte, imbucurator este faptul ca (aproape) am scapat de avize si de acum depinde numai de constructor. Acesta este motivul pentru care colegii au deschis acest subiect cu slaba mobilizare. 
Practic, vazut din Airbus, ce a mai ramas se poate termina in 4-5 luni cu o mobilizare decenta. Dupa ce aterizezi iti dai seama in ce tara ai ajuns si mai suplimentezi cu 5 luni termenele...

Beowulf

#34838
Posibil ca cei de la CNAIR sa aiba in plan sa deschinda LD3 si LD4 in acelasi timp, acesta cred ca ar fi cam singurul motiv pentru care nu se grabesc prea tare la Holdea.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

voicul

In zona localitatii Pianu sunt lucrari pentru rezolvarea tasarii din zona si ca o sa se circule pe o singura banda toata vara.

cristi5

#34840
Harta cadastrala de la
http://geoportal.gov.ro/viewers/ro_RO/index.html



60642 e parcela deja expropriata pt A1. Nu stiu cat de des se actualizeaza geoportal.

Pt construirea descarcarii Holdea trebuie expropriat (cel putin) din parcelele: 61379 (intrarea din sud spre overpass), 60454 (sens giratoriu), 61212 (breteaua). Intre 61212 si 61060 este o parcela f lunga spre est, nu stiu ce reprezinta, nu am gasit numarul (geoportal pune numarul undeva in mijlocul parcelei, dar daca nu stii unde e mijlocul, cam greu), pare a fi padure. Oricum si aceea cred ca e intersectata de bretea (lista tuturor parcelelor din dreptunghiul de selectie, conform raportului geoportal: 60084, 60454, 60623, 60642, 61060, 61123, 61212, 61213, 61215, 61274, 61344, 61352, 61379, 61792, 61835, 61890)

De observat ca 61212 si parcela cea lunga de la nordul ei sunt atinse de bretea doar tangential. Vorbim de cativa copaci... Frustrant ca pentru ei va trebui asteptat dupa un nou aviz...

NGC

#34841
Exproprierile de la Holdea apartin de UAT Lapugiu de Jos.



Primele exproprieri din zona s-au facut prin HG 844 / 2012 si decizia de expropriere 1585 / 13.12.2012.

Mai apoi, in 2015 / 2016 s-a facut prima tura de exproprieri suplimentare prin HG 680 / 2015 si decizia de expropriere 51 / 26.01.2016.
Abia acum s-a obtinut AC 22 / 13.06.2017 pe baza acestor exproprieri.

Quote from: NGC20 on June 14, 2017, 03:08:45 PM
MT a emis ieri autorizatia de construire pentru coridorul expropriat suplimentar pentru LD3 in Ianuarie 2016 prin HG 680/2015.

13.06.2017: "Lucrări în culoarul de expropriat suplimentar" cuprinse în  obiectivul de investiţie "Autostrada Lugoj Deva, Lot 3, km 56+220 – km 77+361"

De exemplu de aici se pot extrage parcelele ce apartin de Lapugiu de Jos.

HG pentru a doua tura de exproprieri suplimentare a fost emisa zilele trecute.

Quote from: NGC20 on June 14, 2017, 03:24:14 PM
"Proiectul de Hotarare a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localităţii Lăpugiu de Jos, din judeţul Hunedoara"

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1392-hg13122016dirrt

Pun direct lista cu parcelele expropriate si suprafata expropriata pentru ca nu e lunga, plus cu rosu corectia erorii din proiect.

60454         8,345
60454            63
61735 61835      61
60454           443
61344         3,256
61060           100
61212           908
61212         1,927
61055            23
60616            58
61280             7
60084             8
61379         2,960


Pentru zonele afectate de aceste ultime exproprieri urmeaza sa se emita o noua AC.

cristi5

Inainte sa ma retrag din aceasta discutie, scriu ce am aflat combinand informatiile mele cu ale lui NGC20, poate va fi de folos cuiva.

- exproprierile suplimentare din 2015/2016 sunt incluse pe harta de mai sus. Nu stiu daca are rost sa cautam in ce s-a expropriat atunci. Rezultatul e pe harta. Exista si AC.
- exproprierile suplimentare recente nu sunt incluse pe harta de mai sus, si nu au AC.

60454 (500 mp expropriati recent) e sensul giratoriu.

61212 (1000 mp expropriati recent) e breteaua care leaga A de giratoriu.

61379 (3 mp expropriati recent) e pe noul traseu al DN din sud la overpass.

In concluzie, elemente majore ale nodului nu au AC. Mai e si padurea... Si in primul rand contractul. Adica de ce sa munceasca constructorul daca nu au act aditional la contract?

Asa ca soarta nodului, a lotului, si a multor lucrari de infrastructura romaneasca, se joaca la Bucuresti, nu la Holdea.

esendy


Dominik

You're in Steelers Country