Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 26 Guests are viewing this topic.

Vice33

#33960
QuoteÎn urma vizitei pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, s-a constatat că lucrările sunt în grafic, iar nodul rutier de la Margina va fi terminat în luna august.

Sursa: https://renasterea.ro/lucrarile-la-nodul-rutier-de-la-margina-vor-fi-gata-luna-august/

Nu înţeleg, sensul giratoriu de la Margina nu este terminat? "Nodul rutier" se referă la acele lucrări adiacente, conexe autostrăzii (scurgerea apei, rigole, etc...)?

Când se vor finaliza cei 13 km rămaşi din L-D Lotul 2...?

Mulţumesc.

alexandru_m

Daca nu va suparati vin si eu cu o teorie, tot din avion.

Oare pentru a nu exista neintelegeri de genul "Salini aproximeaza ca din contract trebuie scazuti x Lei aferenti costului de construie al sectiunii E, CNAIR spune ca trebuie scazuti 2x bani" si pentru a nu se mai certa...nu exista posibilitatea ca intelegerea sa fie ca Salini sa finalizeze fizic 100% tot in afara de sectiunea E, apoi sa factureze tot ce a lucrat plus proiectarea pentru sectiunea E, CNAIR sa plateasca tot si in acel moment sa se desfaca si contractul?

Solutia aceasta imi pare ca ar impaca si capra si varza. In sensul Salini ar primi toti banii pe tot ce lucreaza si proiecteaza, CNAIR ar mai trage matza de coada o perioada si ar lungi lucrarea astfel lasand bugetul sa respire.

Nu dati cu parul, va rog!  :D

voicul

@Vice33
Acolo va fi un CIC si e posibil sa se refere la el. E posibil sa se includa si "scurgerea apei, rigole,etc" in termenul asta, dar ar fi cam mult pana in august doar pentru atat.

cristi5

#33963
Hai sa reluam citatul din tion atribuit ministrului:
Quote
"Vom scoate la licitație până la vară proiectarea tunelurilor, iar până în toamnă sper să avem desemnată firma câștigătoare, în așa fel încât la începutul anului viitor să putem începe lucrările"

Si un citat din surse parlamentare :)

Quote from: cutter on April 24, 2017, 07:07:21 PM
Ce trebuie să facă ministrul și directorul CNAIR nu e să se plimbe pe șantiere și să facă "vizite inopinate", ci să rezolve aceste probleme reale, birocratice, contractuale, în cazul de față să semneze acel act adițional,să recepționeze  proiectul tehnic și  să-l scoată la licitație.

Deci "a scoate un proiect la licitatie" e o expresie folosita in minister/CNAIR.

Prin urmare inclin sa cred ca ziaristii au scris aiurea, si ministrul de fapt a spus (sau a vrut sa spuna):

Quote
"Vom scoate la licitație până la vară proiectul tunelurilor, iar până în toamnă sper să avem desemnată firma câștigătoare, în așa fel încât la începutul anului viitor să putem începe lucrările"

Asa suna mult mai logic, pt ca in citatul original ministrul nu vorbeste nicaieri de scoaterea la licitatie a executiei (proiectului), ci doar a proiectarii, dupa care sare direct la inceperea lucrarilor!

Asta explica si de ce spune ca va scoate la licitatie pana in vara: proiectarea ar putea s-o scoata la licitatie maine, in vreme ce scoaterea la licitatie a proiectului implica acel celebru act aditional si alte pregatiri.

Alftel, din vara pana la inceputul anului viitor sunt 6 luni, nimeni nu e naiv sa creada ca doua licitatii si o proiectare pot dura doar 6 luni.

Asa ca, dupa parerea mea, dintr-o eroare materiala, am ajuns  sa discutam ca CNAIR refuza proiectul Salini, ca nu vrea sa semneze act aditional, etc etc.

ion59

Cu scuzele de rigoare ca insist. Legal, nu este posibil ca acel cineva care a castigat licitatia sa "vanda" altceva decat ceea ce este cerut in caietul de sarcini pe care s-a licitat. Ca unii au alte dorinte dupa, vor altceva, sunt presati de altceva sau altcineva cu alte dorinte, cel care da banii, in cazul de fata sunt fonduri europene, nu va plati! Nu are cum. Legal. Nu vad pe ce baza legala puteau proiecta acele tunele, neprevazute in caietul de sarcini. Sau pe ce baza legala pot modifica solutia constructiva fara a afecta corectitudinea procesului de licitatie deja incheiat. Poate un alt participant la licitatie oferea un pret mai bun. Cine stie! De multe ori, chiar dupa incheierea lucrarii licitate, cu banii incasati, vin organele de control si pun intrebari. De ce si pe ce baza. Si se recupereaza banii cheltuiti necorespunzator. Din punctul lor de vedere. Care ,desigur nu coincide cu dorinta noastra de a vedea odata terminata amarata asta de autostrada.

adiarc

E evident ca ,cucu,habar n-are ce vorbește...normal ca daca scoți la licitatie proiectare (plus execuția pe care o omite el ),in vara,aceasta va dura (proiectarea),minim 6 luni sau chiar mai mult ținând cont ca vb de tuneluri...si e evident ca intram cu proiectarea in iarna ,iar lucrarile nu pot începe decat anul următor...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

disney

Lugoj - Deva lot 2, Salini, inclusiv tunelurile.

Vedeti raspunsul CNAIR aici.

horatiu.cosma

^^
Ion59, baza legala exista si mie cel putin imi pare logica. Proiectul tehnic trebuie sa respecte prevederile din acordul de mediu si reciproc. Atunci cand cei din MT scriu autorizatia de constructie, iau DTAC-ul si memoriul tehnic din acordul de mediu (adica proiect tehnic si acord de mediu) si verifica sa nu fie disfunctionalitati. Asa cum o modificare semnificativa a proiectului tehnic duce la revizuirea acordului de mediu, asa ar trebui sa se intample si in cazul invers.

Solutia cu scoaterea doar a sectiunii E2 din contract, cumulat cu suplimentarea financiara pentru solutiile suplimentare pe E1 s-ar fi incadrat in limita de 10% de diverse si neprevazute. Asa, cu scoaterea completa a sectiunii E, se iese din acel 10% si la prima vedere, se va ajunge la reziliere. Asa ca tot stresul cu suplimentarea garantiei la 8 ani a fost cam in van. Sau poate ca nu, poate CNAIR intentioneaza sa amane momentul rezilierii pana la finalizarea perioadei de garantie, la cum se misca.

cutter

Quote from: disney on April 24, 2017, 10:51:29 PM
Lugoj - Deva lot 2, Salini, inclusiv tunelurile.

Vedeti raspunsul CNAIR aici.

Bravo pentru întrebări!

Confirmă ce-am spus și eu mai sus. Cel mai tare e răspunsul la întrebarea ta despre reglarea contractuală a secțiunii E: CNAIR analizează cu foarte mare atenție problemele aferente Secțiunii E...

Sunt convins că atenția e maximă. De 3 ani le tot analizează.

Să-i menționăm și pe cei care s-au ocupat de proiect din 2013 încoace sub o formă sau alta (sunt convins că îmi scapă unii și funcțiile sunt citate din memorie): Narcis Neaga - director general CNADNR, Renata Bendeac - director implementare, Raul Mag - director autostrăzi, Horia Nicolae - director licitații (cel care s-a ocupat de licitație în 2012-2013, deși știa că concomitent și concurent se revizuiește acordul de mediu și vor fi adăugate tunelele), Adrian Blejan - șef proiect Lugoj-Deva/ulterior director autostrăzi, Ileana Stoica - responsabil Lugoj-Deva lot 4, Ștefan Ioniță - director tehnic și calitate/în prezent director general...

GDPR

Sa retinem si termenul pentru finalizarea sectiunii D din raspunsul CNAIR: august 2017.

Stefan Tudor

ca sa deviez un pic atentia de la disputa "aprinsa"  :p Poza este de ieri dupamasa! se vede cum s-a sters emblema impregilo cu diluant si s-a vopsit noua emblema cu noua firma. Coteneata cu paznicul si cele doua utilaje au disparut! eu deocamdata nu am timp sa merg pe teren sa vad unde le-au "plasat". dar o sa revin cu amanunte cum aflu ceva  :D


rocklee

#33971
HAHA.HAHA... :lol: :lol: :lol:...cred ca dupa aceasta discutie ..''incinsa'' despre tunelurii ..si-au dat sema ca ...suntem destul de bine informati si nu suntem  p....ti ....si a iesit in mediul public sa lamureasca cum sta treaba  cu tunelurile ...prin gura cea mai autorizata ....ministrul CUCU ....

sunt dezgustat de aceste persoane ...
parca imi lipseste ...homor ....>:(  :bash: :bash: :bash:

NGC

#33972
Quote from: Ionut on April 24, 2017, 04:59:44 PM
In nenumarate randuri am zis eu (si altii cu informatii de pe forum) ca Salini-Impregilo a proiectat, pe barba lor si pe promisiunile oferite de CNADNR si apoi CNAIR, zona tunelurilor pe Lugoj-Deva.

[...]

Tocmai asta e problema. Spusa de mine de multe ori, repet, public. Faptul ca Salini a lucrat fara act aditional, pe promisiuni.

Dupa cum confirma si raspunsul oficial primit de disney, pana acum nu s-a semnat un act aditional pentru proiectarea tunelurilor.

Cu toate acestea, Salini a facut 2 proiecte tehnice pentru sectiunea E, care sunt conforme cu acordul de mediu revizuit in 2013, unul pentru sub-sectiunea E1, aprobat deja in CTE CNAIR in 26.10.2015 si unul pentru sub-sectiunea E2, cu ultima revizie predata in 04.04.2016, dar care mai avea nevoie de investigatii geotehnice suplimentare.

Pe de alta parte, valoarea din contract pentru proiectare pentru sectiunea E, dar fara modificarile cerute de acordul de mediu revizuit in 2013, deci fara tuneluri, este de 6,732,344.51 RON fara TVA, iar valoarea de contract pentru executie pentru sectiunea E, tot asa cum a fost prevazut in licitatia initiala si deci fara tuneluri, este de 213,363,217.14 RON fara TVA.

dr4qul4

Cum proiectarea unui tunel nu se compara cu proiectarea unui debleu (mai ales ca vorbim de tunele forate cu sistem de ventilatie si avertizare), avem o mare problema de interpretare. Cei 10% suplimentari pot fi aplicati la oricare din urmatoarele 4 costuri, dar nu se vor incadra decat in primele 2:
-  valoarea totala proiectare+executie: 562.730.583
- valoarea sectiunii totala a sectiunii E: 213,363,217
- valoarea totala a proiectarii:
- valoarea proiectarii sectiunii E: 6,732,344

Cum proiectarea este un serviciu si construirea este o lucrare, iar legislatia prevede praguri minime diferite pentru lucrarile si serviciile  ce pot fi contractate fara licitatie, si tinand cont de frica de raspundere, cred ca se va organiza licitatie pentru proiectare.
Asta daca in HG cu normele de aplicare a legii privind  achizitiilor publice nu scrie negru pe alb ca se aplica la valoarea intreaga. Am incercat sa descifrez legea Nr. 98/2016 din 19 mai 2016, dar e nevoie de un jurist cu experienta ca sa o desluseasca.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Cred ca ar trebui sa postam art. 221 din legea 98/2016 citata de @dr4qul4:

QuoteART. 221
(1) Contractele de achiziţie publică/Acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, în următoarele situaţii:
a) atunci când modificările, indiferent dacă sunt sau nu sunt evaluabile în bani şi indiferent de valoarea acestora, au fost prevăzute în documentele achiziţiei iniţiale sub forma unor clauze de revizuire clare, precise şi fără echivoc, care pot include clauze de revizuire a preţului sau orice alte opţiuni;
b) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) devine necesară achiziţionarea de la contractantul iniţial a unor produse, servicii sau lucrări suplimentare care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care au devenit strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia;
(ii) schimbarea contractantului este imposibilă;
(iii) orice majorare a preţului contractului reprezentând valoarea produselor/serviciilor/lucrărilor suplimentare nu va depăşi 50% din valoarea contractului iniţial;
c) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) modificarea a devenit necesară în urma unor circumstanţe pe care o autoritate contractantă care acţionează cu diligenţă nu ar fi putut să le prevadă;
(ii) modificarea nu afectează caracterul general al contractului;
(iii) creşterea preţului nu depăşeşte 50% din valoarea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru iniţial;
d) atunci când contractantul cu care autoritatea contractantă a încheiat iniţial contractul de achiziţie publică/acordul-cadru este înlocuit de un nou contractant, în una dintre următoarele situaţii:
(i) ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de autoritatea contractantă potrivit lit. a) şi alin. (2);
(ii) drepturile şi obligaţiile contractantului iniţial rezultate din contractul de achiziţie publică/acordul-cadru sunt preluate, ca urmare a unei succesiuni universale sau cu titlu universal în cadrul unui proces de reorganizare, inclusiv prin fuziune sau divizare, de către un alt operator economic care îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie stabilite iniţial, cu condiţia ca această modificare să nu presupună alte modificări substanţiale ale contractului de achiziţie publică/acordului-cadru şi să nu se realizeze cu scopul de a eluda aplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege;
(iii) la încetarea anticipată a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, contractantul principal cesionează autorităţii contractante contractele încheiate cu subcontractanţii acestuia, ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de autoritatea contractantă potrivit lit. a);
e) atunci când modificările, indiferent de valoarea lor, nu sunt substanţiale;
f) atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
(i) valoarea modificării este mai mică decât pragurile corespunzătoare prevăzute la art. 7 alin. (1);
(ii) valoarea modificării este mai mică decât 10% din preţul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru iniţial, în cazul contractelor de achiziţie publică de servicii sau de produse, sau mai mică decât 15% din preţul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru iniţial, în cazul contractelor de achiziţie publică de lucrări.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), clauzele de revizuire precizează obiectul, limitele şi natura eventualelor modificări sau opţiuni, precum şi condiţiile în care se poate recurge la acestea şi nu pot stabili modificări sau opţiuni care ar afecta caracterul general al contractului de achiziţie publică sau al acordului-cadru.
(3) În sensul dispoziţiilor alin. (1) lit. b), schimbarea contractantului este imposibilă atunci când sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiţii:
a) schimbarea contractantului nu poate fi realizată din motive economice sau tehnice, precum cerinţe privind interschimbabilitatea sau interoperabilitatea cu echipamentele, serviciile sau instalaţiile existente achiziţionate în cadrul procedurii de achiziţie iniţiale;
b) schimbarea contractantului ar cauza autorităţii contractante dificultăţi semnificative sau creşterea semnificativă a costurilor.
(4) În cazul în care se efectuează majorarea preţului contractului prin mai multe modificări succesive conform alin. (1) lit. b) şi c), valoarea cumulată a modificărilor contractului nu va depăşi cu mai mult de 50% valoarea contractului iniţial.
(5) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a efectua modificări succesive ale contractului de achiziţie publică/acordului-cadru conform alin. (1) lit. b) şi c) în scopul eludării aplicării procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege.
(6) Autorităţile contractante care modifică un contract de achiziţie publică/acord-cadru în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) au obligaţia de a publica un anunţ în acest sens în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi la nivel naţional, cu respectarea formularului-standard stabilit de Comisia Europeană în temeiul dispoziţiilor art. 51 din Directiva 2014/24/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2014.
(7) O modificare a unui contract de achiziţie publică/acord-cadru pe perioada de valabilitate este considerată modificare substanţială în sensul alin. (1) lit. e) atunci când este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:
a) modificarea introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura de atribuire iniţială, ar fi permis selecţia altor candidaţi decât cei selectaţi iniţial sau acceptarea unei alte oferte decât cea acceptată iniţial sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire;
b) modificarea schimbă echilibrul economic al contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în favoarea contractantului într-un mod care nu a fost prevăzut în contractul de achiziţie publică/acordul-cadru iniţial;
c) modificarea extinde în mod considerabil obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru;
d) un nou contractant înlocuieşte contractantul iniţial, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (11).
(8 ) Modificarea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în condiţiile prevăzute la alin. (7) nu poate aduce atingere naturii generale a contractului de achiziţie publică sau a acordului-cadru.
(9) În situaţia prevăzută la alin. (8 ), în cazul în care se efectuează mai multe modificări succesive, valoarea modificărilor se va determina pe baza valorii nete cumulate a modificărilor succesive.
(10) Pentru calcularea preţului menţionat la alin. (1) lit. b) pct. (iii), lit. c) pct. (iii) şi la lit. f) se va utiliza preţul actualizat al contractului de achiziţie publică/acordului-cadru, care constituie valoarea de referinţă atunci când contractul de achiziţie publică include o clauză de indexare.
(11) În sensul prezentului articol, prin natură generală a contractului se înţelege obiectivele principale urmărite de autoritatea contractantă la realizarea achiziţiei iniţiale, obiectul principal al contractului şi drepturile şi obligaţiile principale ale contractului, inclusiv principalele cerinţe de calitate şi performanţă.
(12) Prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi se stabilesc în sarcina autorităţii contractante obligaţii de notificare a instituţiei responsabile cu controlul ex-ante privind intenţia de a efectua modificări ale contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru în condiţiile prezentului articol.

La fel si art. 28 din Normele de aplicare ale legii in cauza, aprobate prin HG 395/2016:

QuoteART. 28
(1) În condiţiile art. 221 din Lege, pe parcursul îndeplinirii contractului, preţul poate fi ajustat prin actualizare în cazul în care pe piaţă au apărut anumite condiţii, în urma cărora s-a constatat creşterea/diminuarea indicilor de preţ pentru elemente constitutive ale ofertei, al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului.
(2) Pentru a se respecta principiul transparenţei, posibilitatea de ajustare a preţului trebuie să fie precizată atât în documentaţia de atribuire, cât şi în contractul care urmează să fie încheiat, prin clauze speciale în acest sens.
(3) Autoritatea contractantă precizează atât în documentaţia de atribuire, cât şi în contractul de achiziţie publică/acordul-cadru, modul concret de ajustare a preţului, indicii care vor fi utilizaţi, precum şi sursa informaţiilor cu privire la evoluţia acestora, cum ar fi buletine statistice sau cotaţii ale burselor de mărfuri.
(4) Lipsa, modificarea sau completarea informaţiilor/clauzelor determină inaplicabilitatea prevederilor referitoare la posibilitatea de ajustare a preţului contractului de achiziţie publică/acordului-cadru.
(5) În condiţiile art. 221 din Lege, posibilitatea de ajustare a preţului, precizată atât în documentaţia de atribuire, cât şi în contractul care urmează să fie încheiat, dar fără a fi îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (3), este posibilă numai în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţile locale acte administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la anumite taxe/impozite locale al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului.
(6) În orice situaţie, preţul contractului poate fi ajustat doar în măsura strict necesară pentru acoperirea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului.
(7) Modul de ajustare a preţului contractului de achiziţie publică nu trebuie să conducă în niciun caz la schimbarea rezultatului procedurii de atribuire, prin anularea sau diminuarea avantajului competitiv pe baza căruia contractantul respectiv a fost declarat câştigător în urma finalizării respectivei proceduri, cu excepţia cazului prevăzut la alin. (5)

Si acum cateva intrebari cu referire la LD2:

- modificările au fost prevăzute în documentele achiziţiei iniţiale sub forma unor clauze de revizuire?
- modificarea a devenit necesară în urma unor circumstanţe pe care o autoritate contractantă care acţionează cu diligenţă (ups, vorbim de CNADNR/CNAIR  :lol:) nu ar fi putut să le prevadă?
- modificarea afectează caracterul general al contractului?
- contractul de achiziţie publică este considerat a fi doar de lucrări sau si de servicii?
- schimbarea contractantului este imposibilă?

Si ia ghici cine ar trebui sa interpreteze articolele articolele astea de lege? Exact, nenea Filipescu.