Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

JohannDB

A1, Miercuri 18.01.2017......
    Fac o "mică întoarcere în timp" și aduc câteva constatări legate de A1 pe direcția Nădlac-Sibiu....
    Sectorul Km 535-530....în apropiere de nodul cu A11, o zonă cu gropi pe banda unu, unele deja astupate.....
    La KM 484+800, trambuline,
    La KM 479+600, trambuline,
    La KM 478+500, trambuline (este un pod peste apa sau văioaga numită "Vale"), .....
    După Deva pe la KM 350 mai sunt câteva trambuline (de obicei la intrare-ieșire de pe poduri, tasare de tresament)....
    La KM 339-337 gropi pe banda unu, nu multe, dar sunt simțite bine de suspensii,
    La KM 315 (după parcarea de la Km 316) marea tasare de aici este re-reparată, dar glisierele (mai ales centrale) se văd cât de jos au coborât odată cu scufundarea terasamentului - voi atașa și o poză cu ele),
    La KM 287-285, trambuline,
    La KM 263-262 după tunel spre parcarea de la km 260 (Cristian) mai sunt vreo trei patru trambuline...
        La data respectivă, nu am întâlnit niciun sector închis pentru reparații ci numai două puncte de lucru (se reparau glisierele centrale pe A1 la KM 462 aproape de ieșirea A6 Lugoj/Calafat și la podul peste pârâul Pustia, unde se vede o tasare mare la acest pod și la momentul trecerii mele era și un car de reportaj al DigiTv acolo).
         Voi pune și niște poze de la această deplasare..... 
   

JohannDB

#32506
     Revin la A1, la postarea anterioară, datată 18.01.2017....cu câteva imagini; aceste imagini nu le-am putut încărca mai devreme, datorită funcționării proaste a "foto-găleții" cu poze.









      Aici, în cele patru poze de sus suntem la "punctul de lucru" întâlnit la KM 462, apropape de ieșirea Lugoj / Calafat (A6).
      Asigurarea și semnalizarea zonei este.....; noroc că traficul nu era aglomerat....

Quote from: lupualb on January 18, 2017, 10:38:06 PM
Astazi la Margina se lucra cu doua echipe. O echipa era la podul peste DN, intindeau un cablu, iar o alta echipa lucra pe podul de peste Mures. In rest, intinderi albe de zapada pe autostrada in constructie, liniste apasatoare pe Traian Vuia - Margina si multi nervi pe DN, unde asfaltul incepe sa semene cu un peisaj selenar.















      În imaginile de mai sus avem nodul "Margina", Miercuri 18.01.2017, nodul menționat în citatul de la colegul nostru.... Pozele sunt pe sensul Făget - Margina și în ultimele două poze sunt echipele de lucru (precizate și de coleg) de la giratoriul dinspre Margina și podul peste Bega.


JohannDB

#32507
 Aceeași dată, 18.01.2017, ce se mai vede, la vreme de iarnă, din DN 68A pe ceea ce va fi aici A1...







      Un nou mare debleu (imaginile de mai sus), plin de linștea iernii, imediat după Coșevița pe stânga sensului spre Săcămaș / Deva la borna KM 54 din DN 68A.





   Cele două imagini, de sus, sunt mai jos de borna 54 și sunt legate de DN 68A........




Aici, deocamdată se "gată" un sector din A1.  Partea dreaptă a sensului spre Deva, cu fața spre Coșevița.







      Cum se vede din DN 68A al doilea eco-tunel și stadiul fizic al lui la vremea asta (cele trei imgini de sus).





  Cele două de sus, sunt mai aproape de tunel, după câțiva pași facuți din șoseaua în coborâre spre Ohaba.







   Mai jos de tunelul neterminat, îl avem pe primul, care acum așa ni se prezintă....18.01.2017.....Obiectivul țintește către Coșevița; în spate Ohaba.



  De la primul eco-tunel spre Ohaba - Lăpugiu de Jos, autostrada....



   Privind imaginea, mă gândesc că la trei-patru sute de metrii în spatele acestei curbe este A1....Penultima curbă înainte de bariera CFR de la Ohaba.









  Din DN 68A o mică ieșire pe DJ 680B pe podul peste A1, la capătul de la intrarea în Lăpugiul de Jos, privind spre Coșevița, se lucrează, totuși, la amenajări (cele patru poze de sus); am însă o întrebare, legată de peretele/gardul antifonic, care se ridică "voinic" pe partea opusă a satului Lăpugiul de Jos (către DN 68A) unde nu sunt construcți, dar pe partea satului sunt case la 100 metrii de limita carosabilului..... respectiv pe stânga imaginilor luate.... Și cu scuze, pentru calitatea ultimei poze, a patra, cu zoom.



   Deasupra, A1 desfășurată de la podul DJ 680 B spre nodul Abucea/Dobra....................................


   Pentru confirmare, intersecția DN 68A cu DJ 680 B.

   Mai departe la nodul Abucea / Dobra, nimic nou sub soare, plus unghiuri imposibile și neinteresante pentru captare pe card.
   Mult mai interesant va fi la Mintia / Brănișca.

 

TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-21012017#/0

Quote
Comunicat de presă 21.01.2017
Odată cu terminarea reparațiilor, care au durat o zi, începând de ieri, restricția de pe Orăștie - Sibiu a fost ridicată.

Reparațiile de pe Orăștie-Sibiu, sectorul cuprins între km 286+400 si km 286+650, Sălişte – Sebeş au fost executate cu ajutorul instalațiilor cu infraroșu specifice reparării gropilor izolate. Acestea se folosesc în special în sezonul rece, la temperaturi scăzute de până la -25 C, -30 C. Tehnologia constă în încălzirea mixturii de până la 160 C, dar și în încălzirea părții carosabile. Astfel, mixtura topită la 160 C se așează și se cilindrează, prin eliminarea apei, apoi se omogenizează în așa fel încât să nu existe riscul ca pe viitor plombele să sară sau ca apa să se infiltreze din nou.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere precizează că, având în vedere situația lotului 3 al autostrăzii Orăștie - Sibiu, Compania a demarat, anul trecut, procedura pentru realizarea unei expertize. Aceasta a fost, ulterior, anulată, deoarece unicul ofertant nu a depus garanția de participare în conforminate cu prevederile legale și astfel expertiza, care urma a fi efectuată inițial, nu a mai fost finalizată.

În acest moment și având în vedere situația acestui tronson, directorul general al Companiei a solicitat demararea de urgență a procedurii pentru realizarea expertizei întregului lot, pentru preîntâmpinarea eventualelor probleme și pentru păstrarea siguranței circulației. Menționăm că, în continuare, Compania va monitoriza permanent întregul tronson de autostradă, realizand inspecții si rapoarte lunare până la finalizarea expertizei întregului lot.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

 Citind explicațiile CNADNR-ului din Comunicarul de Presă, că reparațiile "....au fost executate cu ajutorul instalațiilor cu infraroșu specifice reparării gropilor izolate"...., nu știu de ce gândul mă duce, prima dată, către simpla și banala butelie de propan/butan/ sau chiar GPL, cu furtunul prelungitor și arzătorul utilizat manual (simplă, ușor de manevrat și spre deloc energofagă, înafara gazului consumat), pentru încălzirea gropii și a mixturii vărsate din pungă/sac; problema este dacă măsoară careva temperatura la "baza" gropii și a mixturii, că dacă nu se "pupă", "geba" lucrătură....
    Sau, poate chiar au scos din garaj acea instalație mobilă, pusă pe un șasiu de camion (de Unimog, parcă), o instalație serioasă care aduce mixtura încălzită (și) sub presiune la momentul aplicării pe carosabil, mixtură care iese din gura "conductei" concomitent cu un jet de flăcări ce încălzesc și mențin temperatura ridicată. Ce este mai anevoios cu aceasta din urmă, este întreținerea ulterioară lucrului, a instalației (descărcare/curățare). Dacă au respectat tehnologia, bravo lor; va ține. Dacă nu, vom vedea după primul îngheț/dezgheț și puțină sare.
   Oricum e de bine că s-au ocupat de plombare și n-au mai amânat-o.

JohannDB

#32510
  Revin la data de 18.01.2017 cu A1, pentru că nu am golit tolba..... De nodul Abucea/Dobra, nu mai fac vorbire.
      Ajuns la Mintia, n-am rezistat tentației, și am trecut Mureșul, mai cu seamă că de mai multă vreme nu mai avem nimic din zonă, de la ultimele incursiuni în zonă.



  De sub țevile ce vin de la termocentrală cu privirea spre Brănișca.



  DJ 706A și începutul umplăturii de la "halda de steril"...



   Începutul umpluturii, jos la albie unde se poate intra și cu mașina, privire spre Brănișca.



Cu spatele la umplutură privind spre Bejan Târnăvița - Bejan - intersecția DJ 706A cu DN 76; barajul peste Mureș și tevile termocentralei.



   Din DJ 706A spre Brănișca pe la jumatea umpluturii.



  Scade nivelul umpluturii, se prefigurează din nou terasamentul autostrăzii, iar "județeanul" se apropie de o curbă la dreapta, unde se depărtează de autostradă, spre Brănișca.


   Curba la dreapta a DJ 706A... A1 mai continuă aproape Mureș vreo 400 de metrii după care va coti și ea spre dreapta apropiindu-se de podul de la intrarea în Brănișca.



Intrarea în Brănișca (cu direcția Ilia), începutul podului de supratraversare a A1 de aici pe dreapta imaginii cu urcare pe coasta dealului din dreapta,  18.01.2017,   stadiul lucrărilor este același de mai bine de un an.







La poza ultimă de sus, sunt deja la baza podului. Acest pod ridică autostrada de la nivelul luncii la platoul de desupra coastei.



   Brănișca, in sat la intersecția cu un drumeag ce dă în DC 146 A (aici găsiți o contradicție de marcaj a drumeagului între Google Earth - care dă acest DC 146A prima la dreapta după locul pozei și Atlasul Rutier 2011-2012 - care dă acest DC 146A chiar aici, unde e indicatorul din poză).



  După cca 150 de metrii de mers pe jos, ajung pe acest DC 146A aici pe terasamentul A1: tubul petalic este "tunelul" prin care va trece in final drumul spre Rovina. Paralel cu L.E.A. și apoi spre stânga, este A1 spre Ilia și puțin la dreapta, satul Rovina.



  Fac 180 grade și avem, în dreapta stâlpului, terasamentul autostrăzii, la capătul platouluui ce dă imediat la podul de coborâre spre lunca Mureșului; jos în dreapta sub coastă este satul Brănișca.  M-am lămurit; și aici este liniște de mult mai multă vreme... fac cale-ntoarsă.






   Din stânga de pe deal "coboară" autostrada. Sutem din nou pe DJ 706A spre Mintia.





   Deocamdată "drum tehnologic" ce vine de pe platou  și dă sub pod; va dispărea la terminarea podului. Poza este către intrarea în Brănișca.



  Din nou la umplutură, pe DJ 706A...



   Imediat după barajul peste Mureș (de la Mintia) unde DJ 706A merge spre DN76/Șoimuș, autostrada ajunge pe stânga DJ-ului. Aici "totuși" cineva mai lucrează la relocari de utilități, deși la terasament e liniște de multă vreme. Această poză este făcută peste acel gard de beton.....



  Stația de asfalt de la Bejan intersecția DJ 706A cu DN 76.



  Înaintea stației de asfalt, la terasamente, mai nimic.....; cu obiectivul spre Mintia.



Intersecția DJ 706A cu DN 76.



Case demolate pe coasta dealului unde va fi terasamentul A1 la intrarea în Șoimuș......



   Traseul A1 trecut peste DN 76 între Mureș și casele de pe dreapta Șoimușului....


     După intrarea pe autostradă, am ajuns spre Sibiu, la marea tasare de la KM 315, imediat după parcarea de la 316 spre Sibiu, și puteți observa la glisierele mediane, cât de "scufundate" sunt față de planul carosabilului, în poza de jos.



  Podul din poza de sus face legătura cu parcările de pe ambele părți și cu DN 7 prin DJ 705 B spre Sibișeni/DN7 înainte de Șebeș.



   Și nici 100 de metrii mai departe de, spre Sebeș, o a doua tasare, rezolvată acceptabil; s-a turnat destul asfalt pentru a menține nivelul...





 
Cu aceste ultime două poze, de mai sus, închei "inventarul" celor găsite pe A1 în 18.01.2017.
    Aici am prins o ultimă "zonă de lucru" ce avea și un car de reportaj Digi 24 și dacă priviți atenți la ultima poză , imediat după semnul albastru de ocolire obligatorie prin stânga, veți sesiza o frumoasă trambulină/tasare de terasament. Se vede că banda stângă este "astupată", dar dreapta urmează....





  Cele două poze de sus cu marcaj, sunt un "remember" de anul trecut, imortalizat din tren în zona Brănișca (podul de la ieșirea din sat spre Mintia).


   Sperând că nu v-am plictisit, deși unele imagini au vechime, au rămas multe locuri și lucruri nemișcate de-o bună bucată de vreme.
O zi bună  și drumuri fără necazuri.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Cozak

#32513
^
De cosmar!!Sa ai o autostrada gata si sa o tii inchisa.Nu plateste nimeni cu inchisoarea nu?Ahh, am uitat acuma se elibereaza din inchisoare nu se incarcereaza.
Asteptam cuminti...

bogdix

#32514
^^
Din pacate presimt tot mai multe incidente pe sectorul Margina - Săcămaş... Teribilismul si inconstienta la volan sunt se pare "la moda".

P.S. Nu e suficient sa se deschida A1 Tr. Vuia - Margina. Trebuie turate motoarele sa se finalizeze si loturile 3 + 4, dar mai ales trebuie odata pornite tunelurile de pe lotul 2 !

Bogdan_Cluj

#32515
Problema este ca ei sunt acoperiti de lege, deci nu o sa fie nimeni tras la raspundere. Legea (stupida sau buna) este cea care ii blocheaza sa deschida acel tronson. Pana nu modifica legea, sau pana nu isi asuma cineva o ilegalitate nu vor da drumul la acei 15 km ... din pacate.

Si cum zicea colegul mai inainte: deschis cei 15 km, inceput cat mai repede tunelele lot 2 si terminate loturile care sunt deja foarte inaintate, lot 3 si 4.

GDPR

Nu putem spune ca "legea nu permite" ci ca e foarte interpretabila, existand prevederi care se bat cap in cap. Acum s-ar dori o clarificare si o eliminare a inadvertentelor, s-a discutat pe larg despre asta.

nrb

Da, mare problemă, litera și spiritul legii, se ține cont de literă, nu cum ar fi normal de spiritul legii: pe o șosea terminată se poate circula.

Quest

^ BogdanCJ, vad ca esti mai nou pe forum, deschiderea tronsonului de 15 km Dumbrava - Margina se putea face folosind alt set de legi, dar lucrurile luau acea turnura doar daca PNL cistiga alegerile.
Problema e ca oameni ca Dir jur CNAIR dl Filipescu, in obedienta lor sint in stare in 2020 sa blocheze deschiderea unui alt tronson de A, care se va construi in acesti ani nu-i asa sub guvernare PSD, daca alegerile generale vor fi cistigate de PNL. Un asemenea om trebuie indepartat de pirghiile de decizie.
Common sense will get you far !

timisoreanul

Iata ca atunci când spuneam toti pe aici ca închiderea unei autostrazi sau refuzul de a deschide o autostrada functionala inseamna pierdere de vieti omenesti nu era nici exagerare, nici dramatizare, ci o realitate. Din pacate, in Romania niciodata nu a existat o vointa reala de a se construi autostrazi. Atunci când vom avea 500 de km de autostrada in constructie concomitent, proceduri clare si eficiente de atribuire a contractelor, constructori seriosi si o finantare corespunzatoare, vom putea spune ca se doreste cu adevarat sa se imbunateasca infrastructura noastra. Investitia in autostrazi una dintre cele mai benefice modalitati de folosire a banului public, implicând in timpul construirii acesteia angajare de oameni, functionarea multor societati (furnizori de materiale, subcontractori etc.). Odata construita, inseamna salvarea de vieti omenesti si o dezvoltare a economiei, care la noi este franata de lipsa infrastructurii. Am citit o opinie a investitorilor straini din Romania care spuneau ca daca la noi s-a rezolva problema infrastructurii si problema demografica, PIB-ul ar putea creste de pana la 4 ori.
Si ca sa nu se considere ca e un mesaj off-topic si sa mi-l stearga Ionut, mai trebuie spus ca toate cele de mai sus sunt legate de închiderea tronsonului Orastie-Sibiu lot 3, de refuzul de deschidere a tronsonului Dumbrava-Margina si de numarul efectiv de km de autostrada aflati in constructie, si aceia cu problemele cunoscute, rezolvate partial. Deci, sa ne miscam mai cu talent!