Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 8742931 times)

3 Members and 14 Guests are viewing this topic.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 2.134
  • Karma: +852/-53
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32310 on: December 22, 2016, 12:07:57 AM »
@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 2.134
  • Karma: +852/-53
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32311 on: December 22, 2016, 12:13:45 AM »
@draculea, pe site-ul ministerului dezvoltarii a fost publicat inca din luna iunie un proiect de hg privind receptionarea lucrarilor de constructii care trebuia sa inlocuiasca vechea hg 273/1994. De ce nu a fost adoptat? Sa intrebam la minister sau poate la guvern.

teea

  • Junior
  • **
  • Posts: 83
  • Karma: +90/-386
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32312 on: December 22, 2016, 12:14:14 AM »
@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

@ adrian : Legea primeaza. Legile fundamentale in tara asta si care reglementeaza calitatea si receptia sint : Legea 10/1995, HG 273/1994, HG 1405/2010 (care reglementeaza aplicarea FIDIC galben). Astfel, sint indeplinite conditiile legale de receptionare, dei se poate. Nu am scris anterior pentru a te contracara.  Discutam oricind cu legea pe masa.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.766
  • Karma: +1932/-982
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32313 on: December 22, 2016, 12:14:45 AM »
rocklee, absolut de acord cu tine, daca aceasta ar fi cauza amanarii. dar nu este. Asa ar trebui sa nu mai deschidem nici o autostrada, pentru ca, pe timp de ceata, poate avea loc un accident.

Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice, legate de principiul deschiderii partiale a unui obiectiv. Ceva de genul, daca se face un proiect de blocuri ANL in 3 orase diferite, si totul este prins pe acelasi contract, dar intr-unul din orase exista o problema cu niste exproprieri sau cu un drum de acces surpat sau altceva, arunci nu se pot da in folosinta blocurile nici in celelalte orase. Nici dupa 1 an, nici dupa 2, nici dupa 3, nici dupa 10, daca problema persista. Ti se pare logic?

Ce sa facem, sa impartim autostrazile de acum inainte in sectoare de cate 100 m, ca sa le putem deschide si pe bucati, pe masura ce sunt gata? ? ?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 2.134
  • Karma: +852/-53
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32314 on: December 22, 2016, 12:25:41 AM »
Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice

Sunteti siguri? Eu am pus o intrebare mai devreme legata de finalizarea lucrarilor de scurgerea apelor si a gardului de protectie, in baza ultimei filmari de la nodul Margina unde se vedea ditamai baltaul chiar la baza autostrazii, dar nu mi-a raspuns nimeni, desi avem colegi care stiu situatia exacta a proiectului. Aici avem "smoke & mirrors" la greu ca sa se ascunda situatia reala.

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.744
  • Karma: +5719/-327
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32315 on: December 22, 2016, 12:38:31 AM »
eu nu am spus ..sa no deschida ...eu am spus sa se deschida conform legi ...si dac se deschide peste cateva zile ...carei problema ...

data vitoare ne facem temele ...si gata...

dar in caz de doamne feri ..si se intampla...atunci cinei vinovat ...acarul paun

atunci sa vezi circ ...cum isi arunca ...mata moarta uni in curtea celuilalt ... :)
« Last Edit: December 22, 2016, 01:17:03 AM by rocklee »

rio tinto

  • Youngster
  • *
  • Posts: 31
  • Karma: +16/-7
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32316 on: December 22, 2016, 03:50:41 AM »
Rocklee, sunt de acord cu tine.
Conform textului din lege, daca se intampla ceva nasol pe segmentul deschis traficului, Compania constructoare este responsabila.

Ar putea deschide autostrada maine, dar sa fie un disclaimer mare si lat la intrare "Citind aceste randuri va asumati sofatul pe urmatorii 15 km de autostrada. Legea ne acopera complet, doar cand deschidem si partea cealalta" ;)
« Last Edit: December 22, 2016, 07:47:57 AM by Ionut »

bogdix

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 445
  • Karma: +574/-505
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32317 on: December 22, 2016, 06:31:49 AM »
@adrian rosca
Legea pe masa e specialitatea casei. Negru pe alb sa fie.

Indiferent ca sunt lucrari nefinalizate, unele lucrari nu conditioneaza efectuarea receptiei, insa daca se solicita receptia si exista lucrari nefinalizate, acelea se pot constata si doar de comisia de receptie, care tot in baza HG 273 (adica a legii) poate si amana efectuarea receptiei, pe motivul nefinalizarii de ex. a unor lucrari. Lucru care nu s-a intamplat, consemnandu-se o absenta nemotivata (prima din 3 posibile).

Vizavi de comunicatul CNAiR, va invit sa cititi in Conditiile Speciale de Contract (a scris @teea mai devreme HG-ul) sub-clauza 14.2. Recuperarea avansului nu are nici o treaba cu receptia lucrarilor.

panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 280
  • Karma: +348/-11
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32318 on: December 22, 2016, 06:48:01 AM »
Totusi, in Pipera bulevardul Pipera inca are zone trasate cu galben, inca nu sunt gata 100% si totusi se circula.
Sau la Centura Bucuresti aflata in constructie de ani de zile se circula prin giratorii si pe portiuni noi care inca nu au fost receptionate.
Si pe A1 ( tronsoanele aflate in constructie ) se circula prin unele giratorii adiacente.
S-a facut receptia lor?
Acolo e alta situatie?
Se circula ilegal?
« Last Edit: December 22, 2016, 06:50:34 AM by panda_no 5 »

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 2.134
  • Karma: +852/-53
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32319 on: December 22, 2016, 08:25:09 AM »
@bogdix: deci nici macar nu s-a intrunit comisia de receptie... Merci pentru clarificare, acum am inteles ca @teea se referea de fapt la komunicatul CNAIR care amesteca prevederi legale cu cele contractuale.

nrb

  • Junior
  • **
  • Posts: 72
  • Karma: +29/-29
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32320 on: December 22, 2016, 09:22:56 AM »
Bun, situația de fapt: 15 km autostradă terminați
Niște minți luminate au găsit toate motivele birocratice - create de alte minți luminate - pentru care nu se poate deschide porțiunea terminată
Soluții:
1. Se deschide fără a ține cont de motive birocratice,
2. Se deschide, rezovând neconformitățile din normative, printr-o OUG, HG etc. până vineri,
3. Nu se deschide, și ne uităm la ea ce frumoasă este.


pbh

  • Junior
  • **
  • Posts: 67
  • Karma: +41/-29
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32321 on: December 22, 2016, 09:30:23 AM »
Cel mai simplu ar fi o HG, NRB. Din pacate guvernul actual nu mai are dreptul sa emita nici un act normativ pana pleaca acasa. Iar noul guvern va fi functional spre sfarsitul anului, daca d-nul pres. se hotareste in 24 ore la nominalizarea PM. Asa ca nu ne ramane decat sa urmarim "cu atentie si ingrijorare" balbele birocratice!

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.499
  • Karma: +2325/-318
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32322 on: December 22, 2016, 09:34:17 AM »
din pacate nu e deloc surprinzator...

ramane dezamagirea istorica ca acest Guvern nu a avut curajul sa rada total Cnadnr......e putred totul acolo

PS - tot ce a promis clovnul Homor e depasit..absolut totul...ar fii un minim gest sa demisioneze,chiar daca asta nu schimba nimic

dar si eu ...cer gesturi de onoare de la indivizi fara coloana vertebrala
« Last Edit: December 22, 2016, 09:39:12 AM by adiarc »
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

alin2pas

  • Youngster
  • *
  • Posts: 13
  • Karma: +8/-5
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32323 on: December 22, 2016, 10:21:45 AM »
Se va deschide dupa schimbarea guvernului, nu e posibil ca un guvern de tehnocrati sa dea in folosinta mai multi km decat unul politic (Ponta).

Eurocopter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.301
  • Karma: +907/-12
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32324 on: December 22, 2016, 10:55:19 AM »
Cel mai simplu ar fi o HG, NRB. Din pacate guvernul actual nu mai are dreptul sa emita nici un act normativ pana pleaca acasa. Iar noul guvern va fi functional spre sfarsitul anului, daca d-nul pres. se hotareste in 24 ore la nominalizarea PM. Asa ca nu ne ramane decat sa urmarim "cu atentie si ingrijorare" balbele birocratice!

Guvernul Ciolos poate emite HG-uri pana fix in ultima zi! Nu poate da OUG-uri...

In schimb din cauza sarbatorilor nu cred ca mai sta nici naiba sa redacteze HG-uri si sa le impinga full-speed in sedinta de guvern. Ca deh, ce-s aia 15km...