Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 33 Guests are viewing this topic.

voicul

Vad ca mai nou bornele cu km sunt puse pe ambele parti vs. 1 stalp pe mijloc ca pana acum.

Mai economic nu are cum sa fie. E norma/prevedere ca mai nou sa fie borna pe ambele parti?


timisoreanul

Daca nu se deschide nici acest tronson, vom avea marea realizarea ca in 2016, intr-o tara cu un mare deficit de infrastructura, care franeaza enorm dezvoltarea economica sa avem 0 (zero!!!) km de autostrada deschisi circulatiei. Mai observam ca avem un mare talent sa ne blocam in birocratie si hartogareala. Pana acum, chestia asta se vedea la licitatii, la autorizatii de construire, acum si la inaugurari. Si mai se observa ca sunt unii oameni in pozitii importante, care ne afecteaza pe toti si carora le este teama sa isi asume raspunderea, desi frica ar trebui sa ii insoteasca pe cei care doresc sa faca lucruri ilegale si imorale. De la inaugurari cu iz politic s-a ajuns la un blocaj total. Din pacate, in astfel de momente, se vede ca mai avem mult pana departe.

aga

Acum sa gândim si noi putin...credeți ca astea nu au fost calculate din timp? Credeți ca astea sunt legate de posibilități tehnice (asfaltat, parapeți, rigole) sau legale (legi)? NU, sunt criterii si negocieri politice! Constructorul așteaptă partea sau nu deschide. Cu atat presiunea politica e mai mare pentru ca a promis Homor ca se va deschide in Decembrie. Nu e pentru folosul cetățenilor, e pentru care scoate bani din asta si care câștiga capital de imagine. Si cine pierde imagine? Guvernul actual! Parca aud noul guvern: aia dinainte sunt de vina! Sa privim partea mai plină, sunt 15 km, daca am trăit fara sute de km de autostrada pana acum, mai trăim putin si fara 15.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

Eu nu inteleg ceva. De cand e legea asta? Din 1994?
Cum naiba au deschis pana acum bucatile din A3? sau din A4? Alea care si acum sunt "finalizate partial" ? Si au reusit toti, indiferent de culoarea politica.
Si e o amarata de HG care poate fi modificata oricand!
Parca se laudau cu debirocratizare. Cand te impiedici de o hartie cum se numeste?

Acum sa va vad. Oare cum e mai bine: sa deschizi OS3 cu probleme sau sa nu deschizi deloc un lot complet functional ?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

teea

Quote from: adrian rosca on December 21, 2016, 08:46:42 PM
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?

@ adrian : va rog sa nu uitati ca :

- sectiunea E inca nu a fost scoasa din Contract
- nici Inginerul si nici Compania nu si-a terminat treaba in ceeace priveste aceasta modificare datorata Acordului de Mediu
- inca nu a fost acordata nici o extensie de termen de executie in Contract
- inca nu s-a obtinut nici o Autorizatie de Construire pe sect E1
- inca nu s-a predat Posesia Santierului pentru sectiunea E2
- nu au fost rezolvate exproprierile lipsa sau cele gresite de Companie pe sectiunea E
- Compania continua sa ceara proiecte pentru tunele, dar nu a incheiat nici un act aditional pentru proiectare suplimentara
- in lipsa acestui act aditional de proiectare suplimentara, Antreprenorul nu este obligat sa proiecteze
- desi Antreprenorul a transmis Propunerea de Modificare, nici Inginerul si nici Compania nu au finalizat OV-ul (ordinul de variatie)
- si multe altele, pe care le stiu fff bine toate Partile implicate

In conditiile astea, chiar daca se termina si lucrarile pina la finalul sectiunii D, situatia juridica NU SE SCHIMBA !!!! si este aceeasi ca si pina acum
Va rog sa nu uitati ca Legea primeaza in fata Contractului. Doar sa se vrea.
Mi-e rusine de oamenii aia care asfaltau la ora 3 dimineata....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

rocklee

vancouver ...DACA ....dupa  deschidere sar intampla un accidet in lant pe o vreme cetoasa si pole si in accident sa moara vrio 17-18 ..oameni ...atunci o sa iasa la iveala toate  chichitele si ne trezim cu un  nou COLECTIV ...SI APOI VEDEMTM TOATE NEREGURILE ... neam saturat de ...se poate si asa...merge si asa ...

sa dea drumul legal ...si  cei incompetenti ...sa plece ...

si daca sar da drumul peste cateva   zile ...nui bai ...

GDPR

@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

GDPR

@draculea, pe site-ul ministerului dezvoltarii a fost publicat inca din luna iunie un proiect de hg privind receptionarea lucrarilor de constructii care trebuia sa inlocuiasca vechea hg 273/1994. De ce nu a fost adoptat? Sa intrebam la minister sau poate la guvern.

teea

Quote from: adrian rosca on December 22, 2016, 12:07:57 AM
@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

@ adrian : Legea primeaza. Legile fundamentale in tara asta si care reglementeaza calitatea si receptia sint : Legea 10/1995, HG 273/1994, HG 1405/2010 (care reglementeaza aplicarea FIDIC galben). Astfel, sint indeplinite conditiile legale de receptionare, dei se poate. Nu am scris anterior pentru a te contracara.  Discutam oricind cu legea pe masa.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

vancouver

rocklee, absolut de acord cu tine, daca aceasta ar fi cauza amanarii. dar nu este. Asa ar trebui sa nu mai deschidem nici o autostrada, pentru ca, pe timp de ceata, poate avea loc un accident.

Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice, legate de principiul deschiderii partiale a unui obiectiv. Ceva de genul, daca se face un proiect de blocuri ANL in 3 orase diferite, si totul este prins pe acelasi contract, dar intr-unul din orase exista o problema cu niste exproprieri sau cu un drum de acces surpat sau altceva, arunci nu se pot da in folosinta blocurile nici in celelalte orase. Nici dupa 1 an, nici dupa 2, nici dupa 3, nici dupa 10, daca problema persista. Ti se pare logic?

Ce sa facem, sa impartim autostrazile de acum inainte in sectoare de cate 100 m, ca sa le putem deschide si pe bucati, pe masura ce sunt gata? ? ?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

Quote from: vancouver on December 22, 2016, 12:14:45 AM
Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice

Sunteti siguri? Eu am pus o intrebare mai devreme legata de finalizarea lucrarilor de scurgerea apelor si a gardului de protectie, in baza ultimei filmari de la nodul Margina unde se vedea ditamai baltaul chiar la baza autostrazii, dar nu mi-a raspuns nimeni, desi avem colegi care stiu situatia exacta a proiectului. Aici avem "smoke & mirrors" la greu ca sa se ascunda situatia reala.

rocklee

#32291
eu nu am spus ..sa no deschida ...eu am spus sa se deschida conform legi ...si dac se deschide peste cateva zile ...carei problema ...

data vitoare ne facem temele ...si gata...

dar in caz de doamne feri ..si se intampla...atunci cinei vinovat ...acarul paun

atunci sa vezi circ ...cum isi arunca ...mata moarta uni in curtea celuilalt ... :)

rio tinto

#32292
Rocklee, sunt de acord cu tine.
Conform textului din lege, daca se intampla ceva nasol pe segmentul deschis traficului, Compania constructoare este responsabila.

Ar putea deschide autostrada maine, dar sa fie un disclaimer mare si lat la intrare "Citind aceste randuri va asumati sofatul pe urmatorii 15 km de autostrada. Legea ne acopera complet, doar cand deschidem si partea cealalta" ;)

bogdix

@adrian rosca
Legea pe masa e specialitatea casei. Negru pe alb sa fie.

Indiferent ca sunt lucrari nefinalizate, unele lucrari nu conditioneaza efectuarea receptiei, insa daca se solicita receptia si exista lucrari nefinalizate, acelea se pot constata si doar de comisia de receptie, care tot in baza HG 273 (adica a legii) poate si amana efectuarea receptiei, pe motivul nefinalizarii de ex. a unor lucrari. Lucru care nu s-a intamplat, consemnandu-se o absenta nemotivata (prima din 3 posibile).

Vizavi de comunicatul CNAiR, va invit sa cititi in Conditiile Speciale de Contract (a scris @teea mai devreme HG-ul) sub-clauza 14.2. Recuperarea avansului nu are nici o treaba cu receptia lucrarilor.

panda_no 5

#32294
Totusi, in Pipera bulevardul Pipera inca are zone trasate cu galben, inca nu sunt gata 100% si totusi se circula.
Sau la Centura Bucuresti aflata in constructie de ani de zile se circula prin giratorii si pe portiuni noi care inca nu au fost receptionate.
Si pe A1 ( tronsoanele aflate in constructie ) se circula prin unele giratorii adiacente.
S-a facut receptia lor?
Acolo e alta situatie?
Se circula ilegal?