Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 32 Guests are viewing this topic.


Quest

Deci marota asa-zisei "receptionari partiale" a lucrarii face in continuare ravagii. S-a mai vorbit de ea aici pe forum. Pe Alin Goga si trupa lui o sa-l linisteasca mai devreme sau mai tirziu chiar Dumnezeu, ptr strimbele sistematice pe care le baga spre a se face interesant.

Eu pe Catalin Homor nu l-am criticat niciodata, dar de data asta spun ca s-a lasat nepermis de mult influentat de soaptele otravite ale lui Goga.

Cum sa spui ca lucrarea nu poate fi receptionata intrucit e terminata partial ? Cineva face o confuzie grava (poate intentionata) in felul in care intelege notiunea de lucrare partial terminata.

Daca la Holdea se va termina complet un sens de tuneluri, putindu-se circula pe el in regim de 1x1, inseamna ca acesta nu se va putea receptiona si da in trafic ptr ca al doilea sens nu e si el gata ? Absurd !
Exact aceeasi situatie este cu cei 15 km Dumbrava-Margina, daca sint gata nu inseamna ca trebuie stat cu ei in expectativa pina cind Salini termina si sectorul E1 (caci E2 cel cu tunelurile va fi proiect separat, pe care poate nu Salini il va cistiga).

Alin Goga, vino-ti in fire !



Common sense will get you far !

AUT_XY

Hello!
Good evening !

Whats the situation about "Dumbrava-Margina" is it openend now?

Germany

Hallo!

Nein, wurde nicht eröffnet und wird höchstwahrscheinlich dieses Jahr auch nichts mehr.
Es gibt nur noch Gerüchte!

Viele Grüße nach Österreich

dorum

deci nu se deschide...
cool... tare... mirovolant...
...pai si nu puteau sa se inteleaga mai devreme sa nu traga oamenii aia ca boii in jug?
Au avut rost asfaltari la 3 dimineata, dupa cum pomenea un coleg de forum?

A venit si vremea asta... las' ca o deschidem doar cand sunt gata si tunelurile, ce conteaza?? o inaugureaza cu surle si trambite PSD in 2020... :(

GDPR

#32270
Quote from: NGC20 on September 09, 2016, 01:26:24 PM
Informatiile de mai jos sunt inca actuale.

Quote from: NGC20 on October 23, 2014, 12:49:09 PM
21.10.2014: "Autostrada Lugoj - Deva lot 2, Lucrari de artă – Etapa I, Secțiunea A km 27+620 - km 32+330 şi Secțiunea B km 32+330 - km 37+681"
21.10.2014: "Autostrada Lugoj - Deva lot 2, Lucrari autostradă, Tronson km 27+620 – km 37+681, Secțiunea A km 27+620 - km 32+330 şi Secțiunea B km 32+330 - km 37+681"

Quote from: NGC20 on December 19, 2014, 06:11:56 PM
18.12.2014: "AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA, Lot 2 km 27+620 - km 56+220, Etapa I, Secţiunea C  km 37+681 - km 42+695 şi Secţiunea D km 42+695 - km 47+090"

Asadar mai lipseste autorizatia pentru portiunea Km 47+090 - Km 56+220 din lotul 2 (inclusiv pentru zona unde vor fi cele 3 ecoducte).

Cred ca inteleg problema: nodul Margina este situat la km 42+710, deci conform celor de mai sus, este subiect al autorizatiei de construire din 18.12.2014, care pe langa sectiunea "C" acopera insa si sectiunea "D" pana la km 47+090. O prima observatie e ca a fost o greseala ca nu s-au emis autorizatii separate pentru sectiunile "C" si "D", pentru ca acum sa se poata faca receptia doar pentru sectiunile "A", "B" si "C", iar "D"-ul sa se receptioneze linistit la o data ulterioara.

Revenind la legislatie, legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, actualizata prin legea 197/2016, permite acum efectuarea de receptii partiale, dupa cum urmeaza:

"Lucrările de construcţii autorizate se consideră finalizate dacă s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizaţie şi dacă s-a efectuat recepţia la terminarea lucrărilor. Efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor este obligatorie pentru toate tipurile de construcţii autorizate, inclusiv în situaţia realizării acestor lucrări în regie proprie. Recepţia la terminarea lucrărilor se face cu participarea reprezentantului administraţiei publice, desemnat de emitentul autorizaţiei de construire.

Până la terminarea lucrărilor se pot întocmi procese- verbale de recepţie parţială, care să ateste stadiul fizic de execuţie, la solicitarea investitorului şi cu participarea obligatorie a reprezentanţilor Inspectoratului de Stat în Construcţii în cazul investiţiilor finanţate din fonduri publice."


Buba este ca modificarea legislativa s-a oprit aici si nu a continuat cu modificarea corespunzatoare a HG 273/1994, care momentan zice asa:

"In cazurile in care investitorul solicita preluarea unei parti din lucrare inainte de terminarea intregii lucrari prevazute in contract, se va incheia un proces-verbal de predare-primire intre executant si investitor, in care se va consemna starea partii de lucrare in cauza, masurile de conservare, precum si cele de protectie reciproca a desfasurarii activitatii celor doua parti. Toate riscurile si pericolele pentru partea preluata trec temporar asupra investitorului, cu exceptia viciilor ascunse si a celor decurgand din executarea necorespunzatoare. Procesul-verbal de predare-primire incheiat in aceste conditii nu este un proces-verbal de receptie pentru partea de lucrare in cauza, dar investitorul poate cere inscrierea in procesul-verbal de receptie, intocmit la terminarea lucrarii in intregime, a viciilor pe care le-a constatat cu ocazia predarii-primirii si le-a consemnat in procesul-verbal respectiv. Pentru partea de lucrare preluata de investitor, perioada de garantie pentru viciile care nu tin de siguranta constructiei incepe de la data terminarii remedierilor."
Ca o paranteza, sa ne amintim putin ca OS3 s-a deschis tocmai in baza acestei prevederi din HG.

Deci exista o neconcordanta legislativa care lasa loc la interpretari, mai ales ca legea 197/2016 spune doar ca receptiile partiale "atesta stadiul fizic de executie". Ce inseamna a "atesta" mai exact si ce drepturi confera investitorului? Din pacate, legiuitorul nu spune nimic despre asta.

Mai mult decat atat, legea 163/2016 de modificare a legii 10/1995 privind calitatea in constructii a introdus urmatoarea obligativitate pentru investitori: "darea în folosinţă a construcţiei după admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor, preluarea acesteia şi obţinerea autorizaţiilor potrivit legii."

Din punctul meu de vedere, in ultimul an se puteau face toate modificarile legislative ca sa se puna de acord legislatia in privinta receptiilor in vederea evitarii unor astfel de situatii, sub forma de HG sau OUG, asa ca de data asta Goga este doar vinovatul de serviciu, cei adevarati trebuie cautati in alta parte, oricat de tare ne-ar durea lucrul asta.

Ok, as fi inteles perfect daca amanarea receptiei se facea din motive de lucrari nefinalizate pe tronsonul Dumbrava - Margina, dar motivele reale, hmm, nu sunt de inteles si nici de iertat. Pun pariu ca la nivel de Companie si MT se stia de mult de problema, doar ca s-a tinut sub capac, doar, doar, disparea de la sine. Uite ca nu a fost asa, la fel ca si la M4.

GDPR

#32271
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?

pentium10

#32272
a aparut si comunicatul

Comunicat de presă LUGOJ – DEVA 21.12.2016

Lucrările de pe sectorul de autostradă Lugoj-Deva, respectiv Traian Vuia - Margina, pe o lungime de 15 km, sunt în curs de finalizare astfel încât acest sector să poată fi utilizat de către participanții la trafic. Acest fapt va fi realizat imediat după clarificarea tuturor aspectelor de natură juridică.

Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor, este invocat de faptul că "dispoziţiile legale, așa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată și republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract". Regulamentul de recepție aprobat prin H.G. 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naște multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, "efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie".

În acest caz, "contractul este un tot unitar şi nu a fost elaborat şi întocmit pentru a putea fi monitorizat separat, adică o parte în perioada de garanţie şi o parte în perioada de execuţie. Potrivit art. 52, alin. (11), lit. b) din Legea finanţelor publice, nr.500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, recuperarea avansului se face potrivit prevederilor contractuale. Astfel, având în vedere faptul că este guvernat de prevederile FIDIC, recuperarea avansului se va face justificat şi prin deducere din Certificatul de plată, până la data emiterii Certificatului de Recepţie la Terminarea Lucrărilor. Dispoziţiile legale menţionate, raportate la decizia care a fost transmisă pentru acordarea vizei de legalitate, crează dificultăţi în ceea ce priveşte modalitatea de recuperare a avansului, ţinând cont de faptul că momentul la care trebuie raportată recuperarea avansului nu este cert în situaţia mai multor recepţii la terminarea lucrărilor".

Deciziile pe care le va lua Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA cu privire la acest proiect vor fi comunicate opiniei publice.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-lugoj-%E2%80%93-deva-21122016
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

rocklee

poate isi cereau si ei niste scuze ....public ...acolo ...in acel comunicat  :(


GDPR

In orice tara civilizata comunicatul de presa s-ar fi incheiat asa: "...drept pentru care Directorul General al C.N.A.I.R. SA, domnul Catalin Homor, isi inainteaza demisia".

dorum

#32275
eeeh...pai a revenit moda taierilor de panglici... iar din pacate, foarfeca inca nu e ascutita... :(

PS:asta, asa, sa ne piara chefu...

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1791020624491342/

PS2: eu, iuli, quest & co eram obisnuiti ca in perioada asta sa fim prezenti la deschideri... na ca ne-au pacalit de data asta :(

perfidus

#32276
Deci "grupul de inițiativă" repurtează astăzi o mare <victorie>. Ni se servise aceasta varianta încă din septembrie:
"Recepţia parţială a unor lucrări contravine prevederilor HG 273/1994, privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii", susţine Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Dominik

#32277
Asta e praf in ochi pt noi !!! pana acum o tot tineau ca se vor deschide cei 15 km si acum spun ca nu e legal ?! Rusine !!!
You're in Steelers Country

dorum

in eventualitatea unor accidente stupide si nedorite pe acest tronson, pe DN, ei vor fi responsabili moral...
mai departe, no comment :(

Liviu_udr

Incredibil. Au muncit non-stop pt deschiderea tronsonului și acum când e gata nu poate fi deschis. Păi când au făcut declarații că se deschide nu știau că nu se poate? Bine măcar că pleacă cu toții. Să sperăm că cei care vin vor fi altfel. Păcat de munca oamenilor.