News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 65 Guests are viewing this topic.

Germany

Tot ca pe o minune o văd și eu .... Mai exact, nu cred că vor deschide anul ăsta! E timpul prea scurt plus că nici vremea nu-i ajută!

bogdix

^^ Poate ca m-am facut inteles gresit.
Asta cu 23 decembrie a fost buna. Parca LD1 s-a deschis tot pe 23 decembrie 2013 daca imi aduc aminte bine.
Raman oarecum rezervat vizavi de deschidere si va indemn si pe voi momentan sa fiti ponderati.
Nu uitati ca vorbim de o relatie de lucru intre CNADNR (actualmente CNAiR) si Salini (actualmente Salini-Impregilo). Acest lucru va cantari enorm.
Adica pe romaneste, se va intoarce de catre CNAiR fiecare pietricica pe toate partile inainte de a se lua decizia deschiderii.

rocklee

#31502
 :o :o :yikes: :yikes: :yikes:... :D

nodul...holdea






Ionut

^ E bine, avem sanse pentru la vara sa circulam de la Holdea la Ilia. :cheers:

michidush

Io nu inteleg ceva. Cine vine dinspre Lugoj cum urca pe autostrada? Breteaua are 2 sensuri? Sau urca mai incolo la nodul Grind?

Cosminescu

Va fi o bretea cu doua benzi, folosita drept iesire/intrare temporara pana cand vor fi gata tunelurile. In momentul acela, aceasta iesire va fi folosita doar in caz de urgente (accidente in zona tunelurilor, etc...)

cristi5

Breteaua are definitiv un sens (Deva->Lugoj) si temporar (adica vreo 5 ani sau cine stie cat, pana vor fi gata tunelurile) doua sensuri...

Ionut

Iar iesirea va fi doar din sensul Deva->Lugoj, evident (dupa ce sunt gata tunelurile). Deci este "semi-nod" sau doar iesire (pentru ca nu poti intra pe autostrada prin acest nod), dupa ce va fi gata segmentul Holdea-Margina.

Nu stiu daca vor fi tunelurile gata in 5 ani, totusi. Dar in vreo 3, da.

cristi5

Nu sunt specialist dar dat fiind ca in Ro nu s-a pregatit, licitat, autorizat si construit niciodata tunel forat de A, sunt un pic sceptic. Sa dea zeul infrastructurii sa n-am dreptate si sa mi se scufunde karma...

Imi amintesc bine ca am auzit premierul proaspat venit in 2012 plangandu-se ca trebuie facute tuneluri pt ursi? Daca e asa, ce s-a intamplat pana in 2016 (?) cand au inceput studii geo si proiectare?

De asta va fi Holdea super util, e o asigurare impotriva project-managementului de stat, a legislatiei, a constructorului iesit din cutia licitatiei si altor aspecte care duc la intarzieri...

mircea

@Ionuț La început de 2014, citeam pe aici prognoze la fel de optimiste, cum că în decembrie 2016, ST și LD (poate exceptând tunelurile) vor fi gata. Cei 3 ani de care zici tu, se pot încadra la categoria "miracole".
Personal, și 5 ani pentru tuneluri e un termen optimist.

michidush

Mai deunazi auzeam pe cineva zicand ca tunelul de 1,6 km dintre Lugoj si Deva va fi sapat prin metoda Adeco-RS.
http://www.civilengineeringjournal.cz/archive/issues/2015/2015_1/03-vydrova_1-2015.pdf

Aici am gasit o descriere a metodei care spune ca un ciclu de 12-16 m lungime dureaza aproximativ 10 zile...Inseamna ca pentru excavarea a tunelului completa ar dura cam 1000 zile, sau 500 de zile daca se porneste simultan din ambele capete....500 zile inseamna aprox 1,3 ani.

Presupunand ca un Contractor se mobilizeaza si are de gand sa termine lucrarea ar putea sa termine lejer in 16-18 luni...


cristi5

#31511
Si proiectarea? Si licitatia? Si contestatiile? Si autorizatiile?

Sunt convins ca stiu altii mai multe, dar cel putin eu stiu putine proiecte intarziate din motive tehnologice. Ma pot gandi numai la debleul de la Aciliu la care, pe masura ce se prabusea dealul, au trebuit sa-i reduca panta... Dar pt ca veneau alegerile nu stiu cat de mare a fost intarzierea pana la urma (nu vorbim de calitate, ci de faptul ca s-a putut circula). Oricum pericolul de intarzieri/riscuri tehnologice la tuneluri e mare din cate inteleg.

Stiu in schimb mult mai multe intarzieri de birou (pregatirea, contractarea si urmarirea proiectului). Documentatie de licitatie proasta, proiectare proasta, re-proiectare, autorizatii care nu mai ies, exproprieri suplimentare. Astea cred eu ca ne omoara pe noi. Plus intarzieri juridice: contestarea la licitatii (care vine si din pregatirea lor proasta), litigii cu constructorii (unde au si constructorii vina lor, dar vin si din contracte si proiecte proaste, vorba unui prieten antreprenor, acum suntem prieteni, dar contractul il facem pt cand nu vom mai fi prieteni)

Dar tunelurile fiind dedesubt, nu-s asa afectate alte proprietati si alte elemente de infrastructura, poate cu asta vom avea noroc...

Ionut

Proiectarea tunelurilor pe Lugoj-Deva este facuta de Salini. :) Este "aproape gata".

cristi5

#31513
Da, dar nu va fi FIDIC rosu dupa cum ne spune cutter. Asta inseamna ca se lasa loc de reproiectare, in functie de ce gasesc in subteran...  (Si) la asta ma refer. Si cu "aproape gata" stii cum e, se poate intoarce proiectul de cateva ori pana sa se hotarasca sa liciteze pe baza lui.

alexandru_m

Baieti, cu referire la LD4 am si eu niste curiozitati.

1. Legat de munca de birou: in afara de lilieci, ce mai au de proiectat/analizat/pierdut timp cu? Aveti idee sau s'a dat vreun termen cu privire la rezolvarea acestor proceduri? Cam cand ar putea UMB sa se apuce iar de treaba? Plange inima in mine cand trec pe langa Deva si vad toate prefabricatele zacand in ploaie.

2. Presupunand ca se termina odata cu blocajele din birouri, au ce lucrari sa faca pana in primavara? Sau orice s'ar intampla pana in Aprilie pot sa imi iau gandul de la vreo miscare pe acel lot?