Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

icristian

Poze noi de pe fb cnadnr:







Au inceput sa monteze parapetii:




GDPR

Se pare ca ploaia n-a lovit asa de tare in zona, asa ca sunt sanse mari sa se finalizeze lucrarile in zona de carosabil pana duminica seara. La rigole va mai fi sigur de lucru si dupa aceea.

bogdix

Quote from: Quest on October 06, 2016, 07:55:12 PM
Quote from: bogdix on October 06, 2016, 07:25:18 PM
(...)
Legat de deschiderea tunelurilor secvențială, cred că nu se poate aplica. De ce, fiindcă fără ambele tuneluri finalizate (măcar pe un sens de circulație și eventual galeriile săpate pe celălalt sens), nu există posibilitatea ajungerii la vreun nod unde să se asigure schimbul de trafic cu DN-ul din nou.

Bogdix, asta chiar n-am inteles-o. Te rog detaliaza. Eu inteleg ca daca se merge cu lucrarea de tuneluri prioritar numai pe un sens, le termina, asa incit traficul care vine pe A dinspre Margina sau dinspre Cosevita, trece prin ele la regim de 1 banda pe sens, dupa care la ambele capete ale tandemului soseaua revine la A normal. Ce-mi scapa din logica mea ? Pina atunci va fi gata si bucata de 9-10 km din LD2 (E1+E2) de care se ocupa Salini, iar Comsa va da in trafic intreg LD3 inca de anul viitor.

Scuze Quest pt. răspunsul mai tardiv, în primul rând. Au fost câteva zile mai prea-pline la mine.

Deci (inginerescul și românescul deci).
1. Eu am spus că momentan PT-ul nu e aprobat. Deci practic nu există obiectul eventualei (și iminentei de altfel) licitații.
2. Dacă nu știm exact în ce condiții se licitează (de exemplu dacă durata de timp va fi fixată sau va fi criteriu de atribuire la licitație sau dacă se va impune viitorului Antreprenor să lucreze prioritar pe o cale, adică să realizeze în primă fază tunelurile de pe un sens) tot ce povestim noi despre subiect sunt deci pure speculații.
3. Din nou speculăm atunci când estimăm termenul pentru LD2 secțiunea E1 (până la tuneluri), fiindcă acesta nu este reglementat contractual. Putem estima că se va finaliza, probabil în 2 ani (sunt de executat cca. 6 km de autostradă din care cca. 1,5 km de viaducte).
4. Părerea mea personală e că având o experiență foarte mică în ceea ce privește construcția tunelurilor și utilizarea acestora, CNADNR nu va merge pe ideea deschiderii circulației pe un sens, cum ai spus tu. Dar, asta e o altă speculație, recunosc.

Până una alta, ca și voi ceilalți șoferi din România, sper:
- să se aprobe odată PT-ul cu tuneluri și să se liciteze, fiindcă o licitație de acest fel va dura;
- să se reglementeze contractul celor de la Salini-Impregilo (să se scoată E2, să se introducă E1 și să-i dea bătaie);
- să se stabilească înainte de licitația pentru tuneluri, strategia dării lor în folosință, să știe și opinia publică.

bogdix

Quote from: Quest on October 07, 2016, 03:22:14 PM
Desi, daca ma uit mai bine, trebuie sa intreb: colegii de specialitate, se pot pune intr-o singura zi (adica maine simbata) parapeti pe o lungime de 800 m ? Cu cite masini care lucreaza simultan ? Marcajele ma astept sa poata fi puse complet in cursul diminetii de duminica.

Răspund la mai multe întrebări vizavi de subiectul "se poate într-o zi":

1. O mașină de bătut stâlpi de parapet, poate bate cca. 1,5 km/zi de lucru (12 ore). Front de lucru există, așa că nu văd o problemă.
2. La parapet, problema cea mai complicată este montatul lisei și a întregii "șurubăreli". Gândiți-vă că la profilul de la zona mediană de exemplu sunt 12 șuruburi/prindere. O lisă are cca. 6 m lungime și 2 prinderi. Faceți calculele câte șuruburi ai de montat și de strâns pe măsură ce se aliniază glisiera la profil.
3. Asfaltarea se poate face cu 1 finisor în condiții de calitate foarte bună. Cu condiția evidentă ca operatorul finisorului să aibă experiență și să aibă la dispoziție un topograf bun care "să-i pună firul". Cârcotașii vor spune că dacă nu execuți cu 1 singur finisor dintr-o singură trecere, vor fi rosturi longitudinale. Sigur că vor fi, dar acestea se vor trata corespunzător (colmata cu mastic) și dacă se respectă principiul "țeserii rosturilor" (să nu se suprapună rosturile de la 2 straturi succesive), treaba iese bine.
4. Marcajele au nevoie de carosabil uscat pentru a fi realizate. Probabil se va merge pe o soluție cu "spray termoplastic", care se face repede. La marcaje mai e o chestie. De obicei nu se execută imediat peste stratul de uzură așternut fiindcă "se ia bitum" pe roți și se murdăresc cu negru.
5. Șanțurile și rigolele probabil vor mai dura o lună (doar pe acel sectoraș). Acolo munca e predominant manuală.
6. Subscriu la ce a scris nenea_hartia, care primește un mare like de la mine, vizavi de ITS. Aș accentua că în zona de vest, pe faimoasa Timișoara-Lugoj Lot 1 (pe care a făcut senzație UMB-ul), anul acesta se face recepția finală, iar ITS-ul n-a funcționat 1 zi.

Am și eu o curiozitate: ce se mai știe de proiectul de remedieri/finalizări lucrări neterminate/expertiză pe OS3 ?

bogdix

@icristian

În pozele postate ultima dată de CNADNR, stratul așternut e cel de legătură (binder). Uzura vine peste zona mediană, unde mai e necesară și o completare cu balast.

infraAdi_ro

In ultimele poze se vede ca se lucrează la rigolele din marginea carosabilului.Parapetii se pot monta in paralel cu asternerea uzurii,dar sunt "uimit" ca nu lucrează mai organizat....puteau sa vina din spate cu balast in zona mediana si cu un finisor mic acopereau cu asfalt.
Ieri intrebam de costuri pentru ca daca mai rămân bani din garantie se poate freza uzura pe tot lotul si sa se pună din nou pentru a fi o autostrada de calitate buna....e o idee.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

bogdix

Uzură pe tot lotul e o investiţie serioasă: 4 cm (+1 cm preluare denivelări în medie) x 12 m (o parte) x 2 (părţi) x 22,1 km = 26.520 mc x 2,4 t/mc (o densitate groso-modo) = cca 63.000 tone de mixtură asfaltică.
Productivitatea unui repartizator vibro-finisor cu grindă mare, la aşternerea stratului de uzură este de cca. 1 km /zi (la lăţimea de 12 m), în contextul în care evident sensul respectiv este închis traficului rutier.

Teoretic se pot închide din 5 în 5 km sectoarele între zonele cu parapet median demontabil.

Făceţi voi calculele mai departe.

ciprebbe

Quote from: bogdix on October 08, 2016, 07:23:45 AM
@icristian

În pozele postate ultima dată de CNADNR, stratul așternut e cel de legătură (binder). Uzura vine peste zona mediană, unde mai e necesară și o completare cu balast.
La ora asta e deja gata si compactarea mediana cu balast si se va trece la uzura.
Calea de rulare e gata, uzura asezata, parapete lateral pus, mai lipseste medianul si marcajul final.
Se lucreaza peste tot si la tot, e ca la filmarile UMB-istilor. Se monta deja si plasa laterala de protectie.
In afara carosabilului se va lucra si dupa deschidere. Deschidere programata daca tine vremea si se face receptia in cursul zilei de maine.
Multe trambuline lasate in urma de Impregilio au fost rezolvate. Vechile denivelari de pe tot lotul persista insa se poate merge in siguranta cu 130.
Probleme mai sunt pe lotul Straco in nodul de la Cunta. Sensul spre Sibiu era blocat de utilajele lor. Sper sa rezolve si ei si sa se restranga la banda de urgenta.
Bravo CNADNR prin DRDP Cluj pentru efortul sustinut din ultima luna si jumatate. Cam de atunci nu si-au mai vazut oamenii de acolo familiile.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

De maine 22km in plus....



Asa am scapat de un santier, Over and out.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

133 313

Partea cu bravo CNADNR... parerea mea... e fortata la maxim.  O:-) Ca pana la urma nu e vina altcuiva ca s-a ajuns la situatia curenta.

ciprebbe

4 vizite facute acolo (in 6 sapt) ma fac sa le multumesc pt ritmul sustinut. Nu e nici o fortare. Daca ai sta de vorba cu oamenii de acolo direct implicati nu ai mai zice asa.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum

Si eu le-am adresat felicitari pt lucrare efectiv... ce a fost si ce va fi e alta poveste

Germany

Bună ziua tuturor!

Este o declarație OFICIALĂ cum că mâine se vor deschide cei 22 km sau sunt presupuneri? :)

O zi bună

Ionut

Daca am dat-o noi este neoficiala, nu? Dar puteti avea incredere. :)
Asteptam si comunicarea oficiala.

Germany

Păi nu știam de unde este sursa Ionut :)

De asta am întrebat....Filmarea fiind de dimineață, nu știu dacă au timp până mâine de parapeți și marcaje.