News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 33 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

In groapa aceea de mai jos se va pune o teava de 110 mm, gaurita in partea superioara.  Cel putin eu asa am inteles din explicatiile lor...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Filmarea lui Cip "de la Pro Infrastrucctura" este laudata pe site-ul MT pentru filmarea cu drona pe OS3, "la groapa"....
Mai exact i se multumeste, si se da linkul catre FB-ul API... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Quote from: esendy on August 23, 2016, 08:46:36 PM
Pe DJ706A apoi pe DN76 pana la Soimus; ar fi vorba de 8/10 km intreruperea si doar cu o localitate (Soimus); de la A1(Ilia) la A1 (Soimus) sunt 24 km si 4 localitati

Vorbesc despre o perioada scurta pana termina UMB "dealul"; eu nu observ trecerile CF; daca se rezolva si punctul critic de la halda de steril atunci descarcarea poate fi dupa podul de la Mintia, intrerupere de "doar" 4 sau 5 km. (bineinteles daca se rezolva problema la cariera si la viaductul branisca). Pe forum se scria ca lucrarile la "deal" vor dura minim 12 luni,posibil 18

Doua treceri CF sunt in Branisca (hehe, peste 10 ani scapam si de alea ca traseul reabilitat va trece prin sudul localitatii, cu 3 poduri noi peste Mures)
http://www.openstreetmap.org/search?query=branisca#map=15/45.9162/22.7752

deci ideea e fezabila numai daca se poate face o legatura la intrarea in Branisca dinspre est.

Imi poate spune cineva unde sunt punctele critice din zona? Coordonatele ultimuliu click se vad sub harta. Merci!

http://standup.csc.kth.se/maps/projects.html#map=13/45.919/22.82/0

ubco

#29883
In filmarea lui ciprebbe se pot vedea conductele flexibile de drenaj (neinstalate) la minutul 3:33 -3:35. Puteti vedea un produs echivalent aici (http://www.homedepot.com/p/4-in-x-100-ft-Corex-Drain-Pipe-Perforated-04010100/202282466), se gaseste la toate magazinele de gospodarie din SUA, si se interbuinteaza pe scara larga atat rezidential cat si la sosele, parcari, etc. La linkul de mai sus puteti vedea cateva poze si videoclipuri despre cum se instaleaza, inclusiv partea cu pietrisul si geotextilul.

In legatura cu solutia transeelor de la OS3, scopul este de a elimina si drena apa din fundatie autostrazii; aceasta este principala cauza a instabilitatii autostrazii in zona acea. Solul argilos e suficient de coeziv si de stabil atata timp cat ete uscat (sau cat umiditatea e suficient de scazuta). Umiditatea crescuta din sol (cauzata de drenaj inadecvat) afectata coeziunea dintre particulele de argila si miscari/tasari forfecare sau rotatie. Drenarea e principala cauza (si implicit dictreaza solutia) atat de la groapa cat si de la debleul de la capatul viaductului. Solutii de gen "piloti forati pana la stanca" (apropos de Baiazid) tin mai degraba de folclorul national sau de o imaginatie fantezista, in nici un caz de ingineria drumurilor.
Solutia "drain trench" cu piatra sparta e solutia clasica pentru drenarea solulurilor argiloase. Daca aveti rabdare si cunostinte de engleza, cititi capitolul 10 din manualul de proiectare geotechnica pentru drumuri, publicat de catre departamentul de transport al statului Washington (http://www.wsdot.wa.gov/Publications/Manuals/M46-03.htm). Capitolul 10 (http://www.wsdot.wa.gov/publications/manuals/fulltext/M46-03/Chapter10.pdf) e dedicat excavatiilor pentru deblee. Sectiunea 10.3.2./10.3.3 discuta de drenajul apelor din zona excavata, Sectiunea 10.3.5. eroziunea si ordinea lucrarilor. Important, Sectiunea 10.5 discuta de stabilitatea solurilor argiloase si solutii de proiectare a debleelor, cu accent pe drenaj. Subsectiunile "Drainage around sides of the slope", "drainage over the face of the slope", si "drainage at the toe of the slope" discuta drenajul prin canal umplut cu roca sparta si geotextil, si explica de ce ar trebui sa se evite solutia rigolelor de beton: "Line the drainageway with asphalt or concrete. This approach is expensive, and leakage can lead to piping and eventual collapse of the channel." --- am vazut asta first-hand in pozele lui adiarc de acu o luna-doua de la debleu. (Ar trebui predat la facultatea de drumuri si poduri, la categoria "asa nu"). Interesanta de asemenea e si sectiunea 10.6, proiect si detalii de executie, unde discuta etapele de excavare, si se vede de ce lucrerea de la Aciliu a fost facuta initial cu fundul, nu cu capul.

Si in final, ca sa nu divaghez prea mult, puteti citi si Capitolul 1, care discuta 3 probleme, cred eu, de interes general: 1) rolul studiilor geo in faza de pregatire a autostrazilor(i.e. studiul de fezabilitate la noi) -- si anume decoperirea problemelor si pericolelor majore, care determina constructibilitatea solutiei, si care pot afecta major proiectarea; 2) rolul studiilor geo din timpul fazei de proiectare   -- si anume studiul panzelor freatice, tipului de excavatie, designul sistemului de drenaj, etc; 3) organizarea in general a departamentului geotehnic din componenta transporturilor, si a functiilor sale (paginile 1.3 -1.7). Aceasta organigrama de personal ar trebui sa le dea de gandit celor care in clipa asta se ocupa de organizarea noii CNIR. Sunt descrise si argumentate clar procesele de decizie,  descentralizarea unor functii geotehnice catre oficiile regionale, cat si gestionarea primului raspuns la evenimente de urgenta de natura geotehnica (gen alunecari de teren).
Tot documentul asta ar trebui dat la citit conducerii CNADNR sau noului CNIR sa stie ce trebuie sa gandesca si ce sa organizeze.

Quest

Multumiri Ciprebbe ptr filmare !
Ca de obicei, reteta ptr o filmare in amanunt este acordul gazdei :)
Common sense will get you far !

nrb

da, așa cum am spus de anul trecut, soluția exista deja, doar birocrația tipică a amânat cu ... un an, rezolvarea

IlisescuV

Ieri dupa masa am venit in Timisoara dinspre Deva.
La pasajul peste CF de la Grind se puneau grizile.
Am prins doar doua poze amarate din masina.





La nodul de la Traian Vuia se asfalta undeva in departare dar nu am apucat sa fac poze.


esendy

#29887
^^
Eu ma refeream la descarcare la est de viaductul branisca, deci la est si de localitate

Daniel_I

#29888
Uppdate CNADNR de pe lotul închis

"Stadiul lucrarilor pe lotul 3 Orastie - Sibiu
Transeea 1,2,3  - finalizate pe cate 65 m fiecare
Transeea 4 -90%
Transeea 5 60%
Astazi se lucreaza la aducerea terenului de fundare la cota din proiect si la finalizarea transeelor 4 si 5."

Încă nu s-au apucat de Transeea 6, ultima

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1737052026554869&id=1555709434689130

Sent from my D6503 using Tapatalk
On The Road

NGC

Quote from: stangabriel on August 23, 2016, 11:22:29 AM
Nu uitati ca nu avem solutie la cariera, dealul refacut.

Solutia exista.

QuoteDe la km 83+525 – km 84+125 / partea stanga a autostrazii si km 83+600 – km 84+100 / partea dreapta a autostrazii, se vor executa lucrari de consolidare a versantului din zona Carierei Branisca in vederea stoparii alunecarii de teren. In baza expertizei intocmite pentru stabilirea solutiilor tehnice de executie a autostrazii in zona alunecarii de teren, care a analizat cauzele, natura si caracteristicile alunecarii de teren, inclusiv in urma analizei implicatiilor negative extrem de grave pe care aceasta alunecare activa le are asupra constructiei si a functionarii normale a autostrazii precum si asupra functionarii normale a carierei s-a adaptat solutia de consolidare prin realizarea unor lucrari complexe de stabilizare a alunecarii si consolidare a versantului, care consta in:
- executia de coloane forate din beton armat (piloti de mare diametru) pe ambele parti ale autostrazii;
- drenarea de adancime a masei alunecatoare prin drenuri orizontale forate ;
- drenarea de suprafata prin crearea posibilitatii de evacuare a apei acumulata in depresiunile de pe platforma de lucru din cariera si conducerea acesteia in afara zonei alunecarii ;
- descarcarea versantului de materialul depozitat (agregate si steril) , care supraincarca mult versantul , constituind cauza principala a ajungerii acestuia la limita stabilitatii;
- refacerea prin taluzare si inierbare a suprafetei zonei afectate de alunecare si de sapaturile ce se vor executa pentru realizarea autostrazii.

myid

#29890
^^^
Ne-au omorat cu transeele astea. Nu am avut atat de multa transparenta de cand s-a infiintat CNADNR-ul

stangabriel

NGC20, sa inteleg ca a fost si aprobat?  Nu e autorizatie? Faptul ca au astupat a fost sa nu mai alunece in continuare. Se apuca aici cand se vor apuca pe tot lotul?

NicolasGavrila

Salut tuturor de pe Forum! Ma numesc Bogdan Nicolae Gavrila, am 23 de ani, si sunt (mai am putin) student la arhitectura in Spania, unde si locuiesc. De aproximativ doi ani v-am urmarit pentru ca ma pasioneaza mult domeniul infrastructurii, mai ales cand e vorba si de tara mea natala, imi place sa urmaresc indeaproape ce se intampla in aspectul asta. Va admir mult pentru tot ceea ce faceti si pentru acest forum care il urmaresc saptamanal! Cu toate ca mi-ar place sa contribuiesc, nu pot, dar va atasez putinele mele poze (deloc profesionale) care le-am facut din mers sambata trecuta, cand am fost in vacanta in Romania.


Pozele urmatoare sunt de la nodul de langa Grind (sper sa nu ma insel).







Aici la nodul de la Margina






Si aici la Traian Vuia



P.D. sper sa mi se vada pozele  :(

GabiHd

#29893
^^^ da, se vad. Bine ai venit si multumim pentru poze!

Admin note: va rog nu mai puneti pe forum articole cu declaratii strict politice.

ciprebbe

vancouver -  e acolo jos drenul bagat. Am taiat involuntar secventa in care se vedea mai bine, din drona, fiind niste cadre miscate ( filmat pe fuga printre utilaje si picaturi de ploaie).
Din ce am inteles ele se vor prelungi mult in jos inspre vale dar trebuie rezolvat cu proprietarii de terenuri.
Dupa cum se vede in filmare nu exista pic de crapatura pe deal, nu am vazut nici o coloana de la deep mixing avariata....acolo daca apa se scurge la vale e stabil. Vedeti pe coborarea verticala cu drona cum e solul acolo.
O prostie monumentala sa se demoleze totul acolo. Chiar si pt solutia de acum exista varianta sa se execute sub trafic , doar cu cate un sens inchis. Sper sa fie trasi la raspundere vinovatii si autorii morali ai accidentelor de pe DN.
Mai exista portiuni cu deficiente pe lot insa se pot remedia foarte repede si sper sa deschida traficul la sfarsitul lunii septembrie (chiar si cu limitari de viteza daca siguranta o impune, dar sa nu mai stea inchisa nici o zi si sa moara oameni).
Nu am ajuns spre Saliste insa de sus si de la distanta nu se poate vorbi de ceva catastrofal. Toate alunecarile stau prinse in rahatul ala de geotextil care banuiesc ca e si el prins asa si asa.  Iar daca ma gandesc la dealurile de la Gilau ala de la Aciliu e aproape campie :))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe