News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

neaghi

Ar putea fi si un pretext pt mutarea traseului.Poate cineva e deranjat de actualul traseu si a gasit chichita asta..
Oricum daca liliecii astia chiar exista, e clar ca nu poate fi construit linga ei, nici nu pot fi mutati in alta locatie, sau "convinsi" sa stea in copaci..singura solutie buna si pentru ei si pt noi, sa fie capturati toti si dusi in alta locatie unde sa fie o populatie din aceeasi specie.

Daca bine retin, motivul suspendarii lucrarilor a fost lipsa AC, problema de la Branisca a fost oarecum o coincidenta ca s-a intimplat exact atunci cind au decis oprirea santierului.

NGC

Situatia reala este diferita.

Va prezint imediat care este situatia si cum a redescoperit DIGI apa calda, poate din lipsa de subiecte. :D

NGC

#29207
Sa vedem asadar situatia cu pestera Tunel si liliecii de acolo.

09.09.2010: Se emite acordul de mediu pentru tronsonul Lugoj - Deva, care mentioneaza pestera Tunel si liliecii din ea, dar CNADNR precizeaza ca traseul autostrazii nu intersecteaza pestera



31.03.2012: Se lanseaza licitatia pentru "Proiectare si Executie autostrada Lugoj - Deva, Lot 4", cu 6 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executia lucrarii

29.07.2013: Se atribuie contractul catre UMB

26.11.2013: Se da ordinul de incepere pentru UMB care are la dispozitie 6 luni sa realizeze proiectul

??.12.2013: Raportul privind impactul asupra mediului confirma liliecii si recomanda "pastrarea integritatii cavitatii ca intreg si a structurilor acesteia, evitand afectarea stabilitatii ei prin lucrarile de realizare a investitiei", "neblocand si nemodificand intrarile in pestera, configuratia ei si elementele"







24.12.2013: Se revizuieste acordul de mediu, dar bazat pe proiectul original, proiect pe baza caruia s-a licitat in 2012

??.??.2014: Se constata ca traseul initial al autostrazii intersecteaza pestera Tunel



22.09.2014: CNADNR lanseaza invitatia pentru contractul pentru "SERVICII PRIVIND EVALUAREA CHIROPTEROLOGICA A PESTERII TUNEL DE LA SOIMUS SITUATA IN ZONA LOCALITATII SOIMUS, KM 97+200 AL AUTOSTRAZII LUGOJ -DEVA, LOT 4 KM 77+361 – KM 99+500", cu cerinta ca evaluarea chiropterologica sa se faca "pe o perioada de 12 luni astfel incat cercetarile efectuate sa acopere atat perioada activa cat si cea de hibernare a liliecilor in vederea stabilirii masurilor de protectie adecvata a speciilor de chiroptere"



13.10.2014: CNADNR atribuie direct contractul catre "ASOCIATIA PENTRU PROTECTIA LILIECILOR DIN ROMANIA"

??.10.2015: Se termina contractul pentru evaluarea chiropterologica a pesterii

31.05.2016: Studiul de evaluare adecvata pentru actualizarea acordului de mediu confirma prezenta liliecilor si prezinta 3 posibile solutii, o solutie fiind mutarea traseului, iar celelalte 2 fiind construirea de adaposturi artificiale (grupate mai jos intr-un singur punct)




Trec aici inca o data cronologia de mai sus, pentru ca sa fie mai usor de urmarit.


09.09.2010: Se emite acordul de mediu pentru tronsonul Lugoj - Deva, care mentioneaza pestera Tunel si liliecii din ea, dar CNADNR precizeaza ca traseul autostrazii nu intersecteaza pestera

31.03.2012: Se lanseaza licitatia pentru "Proiectare si Executie autostrada Lugoj - Deva, Lot 4", cu 6 luni pentru proiectare si 24 luni pentru executia lucrarii

29.07.2013: Se atribuie contractul catre UMB

26.11.2013: Se da ordinul de incepere pentru UMB care are la dispozitie 6 luni sa realizeze proiectul

??.12.2013: Raportul privind impactul asupra mediului confirma liliecii si recomanda "pastrarea integritatii cavitatii ca intreg si a structurilor acesteia, evitand afectarea stabilitatii ei prin lucrarile de realizare a investitiei", "neblocand si nemodificand intrarile in pestera, configuratia ei si elementele"

24.12.2013: Se revizuieste acordul de mediu, dar bazat pe proiectul original, proiect pe baza caruia s-a licitat in 2012

??.??.2014: Se constata ca traseul initial al autostrazii intersecteaza pestera Tunel

22.09.2014: CNADNR lanseaza invitatia pentru contractul pentru "SERVICII PRIVIND EVALUAREA CHIROPTEROLOGICA A PESTERII TUNEL DE LA SOIMUS SITUATA IN ZONA LOCALITATII SOIMUS, KM 97+200 AL AUTOSTRAZII LUGOJ -DEVA, LOT 4 KM 77+361 – KM 99+500", cu cerinta ca evaluarea chiropterologica sa se faca "pe o perioada de 12 luni astfel incat cercetarile efectuate sa acopere atat perioada activa cat si cea de hibernare a liliecilor in vederea stabilirii masurilor de protectie adecvata a speciilor de chiroptere"

13.10.2014: CNADNR atribuie direct contractul catre "ASOCIATIA PENTRU PROTECTIA LILIECILOR DIN ROMANIA"

??.10.2015: Se termina contractul pentru evaluarea chiropterologica a pesterii

31.05.2016: Studiul de evaluare adecvata pentru actualizarea acordului de mediu confirma prezenta liliecilor si prezinta 3 posibile solutii, o solutie fiind mutarea traseului, iar celelalte 2 fiind construirea de adaposturi artificiale (grupate mai jos intr-un singur punct)

31.07.2016: Studiul de evaluare adecvata final mentioneaza solutia finala

QuoteAvând în vedere justificările asumate de CNADNR, s-a constatat că devierea traseului nu se poate realiza, compania aducând argumente de ordin economic, tehnic, social și de siguranță. În acest caz, cea mai bună soluție de reducere a impactului este reprezentată de Soluția nr 2, respectiv crearea unui adăpost subteran în lunca Mureşului la 96+300 km - 98+000 km, între traseul drumului european 79 şi râu. Suplimentar este necesară montarea şi a 50 de adăposturi artificiale în luncă.

29.08.2017: Se emite autorizatia de mediu pentru relocarea liliecilor in alt loc decat cel stabilit in 2016, iar solutia finala stabilita in 2016 nu se mai aplica

QuoteAPM Hunedoara a emis azi, 29.08.2017, Autorizatia de mediu nr.HD-41/29.08.2017 pentru recoltarea/capturarea exemplarelor de lilieci existente in Pestera Tunel din com.Soimus si relocarea acestora in Pestera Romanesti din judetul Timis, aceasta fiind emisa in baza Ordinului Ministerului Mediului nr.1149/22.08.2017 pentru aprobarea derogarii pentru unele specii de lilieci. Din punct de vedere al protectiei mediului, nu mai exista alte impedimente care sa intarzie lucrarile la autostrada.

29.08 - 01.09.2017: Au fost capturate si relocate 6 exemplare.

Quote from: disney on November 23, 2017, 09:26:07 PM
Au fost capturati 6 lilieci din specia Rhinolophus ferrumequinum.

Am cerut raportul si l-au incarcat pe site aici.


Aici gasiti detalii privind protectia liliecilor.

QuoteCele 32 specii de lilieci din România sunt protejate printr-o serie de legi. Această protecție, respectiv legislație se aplică indiferent dacă coloniile sau exemplarele se află în interiorul sau exteriorul ariilor protejate. Cu alte cuvinte, liliecii se află sub protecție legală pe tot teritoriul României.





Earthchild


NGC

^^^ Corect.

Acum se poate vedea clar ca se stia de pestera si lilieci cel putin din 2010, ca initial s-a spus ca autostrada nu intersecteaza pestera, dar ca in teren au constatat contrariul, si ca solutiile propuse se cunosc de cel putin cateva luni, deci subiectul celor de la DIGI este cam expirat.

yetiman

Quote1.05.2016: Studiul de evaluare adecvata pentru actualizarea acordului de mediu confirma prezenta liliecilor si prezinta 3 posibile solutii, o solutie fiind mutarea traseului, iar celelalte 2 fiind construirea de adaposturi artificiale (grupate mai jos intr-un singur punct)

Hmmmm... Mutarea traseului sau construirea de adaposturi artificiale.... Grea alegere... cateva zeci de milioane de euro sau cateva mii de euro.... Zau ca nu stiu ce alegere as face eu...  :lol:  :lolz:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Am si eu o intrebare....in zona aia nu mai e nici o pestera/mina abandonata?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

#29212
Ofertele pentru "Furnizare materiale de constructii si servicii de inchiriere necesare pentru:Refacere corp AUTOSTRADA A1 km 60+545-km 60+770 Etapa II":

   9.603.118,71 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 6.782.232,34 RON fara TVA    SC FLOREA GRUP SRL
2. 7.477.114,21 RON fara TVA    SC HIDROCONSTRUCTIA SA
3. 8.520.958,10 RON fara TVA    SC TRAMECO SA

NGC

Quote from: dr4qul4 on July 08, 2016, 03:00:39 PM
Am si eu o intrebare....in zona aia nu mai e nici o pestera/mina abandonata?

^^^

QuoteIn urma analizei de a identifica locatii adecvate in zona limitrofa pesterii Tunel care ar putea servi unei posibile relocari nu s-au gasit adaposturi subterane adecvate care sa compenseze pierderea adapostului initial.

neaghi

Chiar daca nu au fost facute anterior studii, tot s-ar fi gasit suficiente materiale, ar fi trebuit sa aiba si asociatia ce se ocupa cu liliecii..despre ciclul de viata al acestor specii, si nu vad nici o justificare pt cele 12 luni pierdute cu "cercetarea" pt a se vedea ceea ce ar fi putut gasi oricine intr-un manual de specialitate..Nu sunt specialist in asemenea specii, dar cred ca atit mutarea in alta locatie/pestera  cit si varianta cu adaposturi in copaci nu vor da rezultate pentru ca animalele nu sint obiecte..sa stea unde le pui..trebuie sa-si aleaga singure locul, nu sa le fie impus.
Nu inteleg de ce nimeni nu a luat in considerare mutarea lor intr-o alta colonie de lilieci, unde inafara faptului ca exista posibilitatea ca noii veniti sa fie vazuti ca intrusi si respinsi, ar avea toate sansele sa se adapteze.

Doar bani aruncati si timp pierdut, fara a mai lua in considerare si "studiile" dinainte care odata ziceau una si odata alta..

alecu26

#29215
^^
luam fiecare cate un tarnacop si o lopata si facem noi o gaura in deal (ca si aia tot asa a aparut...facusera localnici loc de tinut la rece branza, ca vroiau si ei branza frantuzeasca puturoasa).

Dar vai....pentru a face gaura aia ne trebuie alt studiu de mediu, autorizatie de construire, etc.
Drumurile noastre POATE;

NGC

Quote from: alecu26 on July 08, 2016, 09:57:20 AM
Eu ii inteleg pe astia cu mediu...
[...]
Si in caz de schimbari asa drastice de proiect nu vorbim de 1-2-3 ani cum spune Blejan. Putem numara mai degraba vreo 5-6-7. (doar sa comparam cu tunele de pe LD 2. Se stie de ele de 2 ani. In dec 2016 de abia se lanseaza licitatia, asa ca prin 2019 vom putea spera la trafic deschis. Si acolo vorbim de acelasi traseu, de acelasi proiectant...etc).

Nu putem spune ca CNADNR nu a stiut despre problema de cel putin 2 ani.

Inca din Decembrie 2013 li s-a spus ca se recomanda "pastrarea integritatii cavitatii ca intreg si a structurilor acesteia, evitand afectarea stabilitatii ei prin lucrarile de realizare a investitiei", "neblocand si nemodificand intrarile in pestera, configuratia ei si elementele".

Daca in acest timp se concentrau deja la varianta de mutare a traseului (presupunand ca aceasta ar fi fost varianta care trebuia aleasa), eram acum mult mai avansati. ;)

Germany

Unde este fraților peștera aia?? Să dea cineva din zonă un "Share Location" ....mă duc să pun o dinamită acolo! Atâta tam-tam pentru 12 lilieci....Dar pentru animalele DOMESTICE avem legi?? Că tot văd la știri că batem caii de la căruță cu lopata și cu parul....vedem tot la știri câini de luptă eutanasiați că sfâșie copii prin parcurile de joacă de prin București! Am impresia că, cei care eliberează AM, vor să pară mai deștepți de cât sunt ....e ceva tipic....
Avem atâtea autostrăzi încât ne permitem moftul să amânăm și iar să amânăm! Interesant ar fi, CINE SUNT CEI CARE "TRAG SFORILE"....

adiarc

Quote from: NGC20 on July 08, 2016, 03:02:10 PM
Ofertele pentru "Furnizare materiale de constructii si servicii de inchiriere necesare pentru:Refacere corp AUTOSTRADA A1 km 60+545-km 60+770 Etapa II":

   9.603.118,71 RON fara TVA    Valoare estimata
1. 6.782.232,34 RON fara TVA    SC FLOREA GRUP SRL
2. 7.477.114,21 RON fara TVA    SC HIDROCONSTRUCTIA SA
3. 8.520.958,10 RON fara TVA    SC TRAMECO SA
Hai călcați pedala de acceleratie ...traficul se intensifica zilnic pe drumurile intens circulate,cum e si DN1

Astăzi ,venind dinspre BV,pe sensul SB-Bv se mergea numai in coloana cu multe mașini de IT si GB....in 1-2 saptamani începe calvarul....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

clau

Bine ca mutam oameni( prin expropieri) dar nu avem voie sa mutam lilieci... Sunt un sustinator al protectiei mediului dar nici sa cadem in absurd...