Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

12 Members and 35 Guests are viewing this topic.

bogdix

@horatiucosma, @adrian rosca, @Eurocopter + ceilalţi

Explic "varianta uşoară" a recepţiilor, fiindcă se vehiculează prin mass-media nişte aberaţii în ultimele câteva zile.
Există un regulament pentru efectuarea recepţiilor şi un cadru legal (HG 273/1994 http://www.isc-web.ro/sites/default/files/_2015/Legislatie/HG%20Nr%20273%20din%201994.pdf).

Pe scurt:
- recepţie la terminarea lucrărilor (se poate efectua dacă sunt întrunite condiţiile din regulament, la finalizarea lucrărilor sau a unor părţi funcţionale din lucrări)
- recepţie finală (se poate efectua la terminarea perioadei de garanţie - perioadei de notificare a defectelor în contracte de tip FIDIC). La autostrăzile executate pe contracte de tip FIDIC Galben (NA, TL, LD, OS), perioada de garanţie este de 4 ani.

Deschiderea traficului nu este condiţionată de recepţia finală !

Şi ca altă precizare, deschiderea traficului se poate face în anumite condiţii (sunt specificate în contracte la clauza 10 aceste condiţii) şi fără recepţie la terminarea lucrărilor.

GDPR

@bogdix, legea bate contractul si am mentionat deja ca in camera deputatilor se dezbat doua proiecte de lege de modificare a legii 10/1995 prin care se va interzice deschiderea traficului (darea in folosinta cu alte cuvinte) daca receptia la terminarea lucrarilor nu este efectuata. S-ar putea ca pana in septembrie sa fie adoptate.

vezi aici: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=15125

si aici: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=15392

bogdix

Adrian, citeşte cu mare atenţie textul celor 2 proiecte. Nu vreau să fiu cârcotaş, dar limba română este suficient de interpretabilă juridic încât să se poată "încălca" anumite prevederi.

De acord că "legea ţării" bate contractul, însă din câte ştiu eu, comisiile de recepţie urmăresc în primul rând ca elementele de siguranţă a traficului să fie îndeplinite (partea carosabilă să fie corespunzătoare ca parametri, sistemele de siguranţă să fie instalate: parapet, semnalizare verticală, marcaje orizontale). Aşa cum a spus şi vancouver, funcţionalitatea unei construcţii nu se reduce la "finalizarea ei 100%". Scopul unei autostrăzi este de a se circula pe ea. Iar asta nu înseamnă că sunt obligatorii (pentru darea în folosinţă) finalizarea tuturor lucrărilor. Doar a celor care să asigure (aşa cum spune legea 10) rezistenţa mecanică şi stabilitate, siguranţă în exploatare.

Aşa că, pentru îndeplinirea obiectivului unei autostrăzi (circulaţia pe ea), nu trebuie neapărat finalizat (deşi acest lucru ar fi de dorit totuşi) în momentul recepţiei la terminare chiar toate lucrările din contract (de ex: CIC-ul).

În străinătate există conceptul de "substantially completed", care într-adevăr la noi în legislaţie nu există şi care înseamnă exact acest lucru: obiectul Contractului este finalizat într-un asemenea stadiu şi în conformitate cu cerinţele Contractului, încât acesta permite Beneficiarului să se folosească de obiect pentru scopul stabilit iniţial.

GDPR

#28923
Si la noi exista notiunea de "substantial completion" in contractele intocmite in limba engleza sau bilingve din mediul privat. In plus HG273 permite admiterea receptiei cu observatii, care in general trebuie stinse in 90 de zile de la receptie.

Bun, si acum revenind la mioarele noastre, in lumina celor spuse mai sus chiar de tine, crezi ca OS3 poate fi data in folosinta dupa refacerea portiunii de 200m?

alecu26

ca sa citez dinr-un personaj favorit:""... it's necessary!"

Da, ar trebui sa se deschida oricum. Cu limite, cu punere sub observatie, monitorizare...etc. Altfel mor oameni aiurea pe DN. Ca sa nu mai vorbim de posibilii bani pierduti de la UE.

Autostrada intr-o forma corect si acceptabil construita, avand in vedere expertiza care se face (apropo...nu se anuleaza licitatia daca e doar o oferta?), si lucrarile care vor fi (oricat vor trage italienii cu italinenii...acolo e inca mult de lucru), va mai dura 2-3 ani minim.
Drumurile noastre POATE;

GDPR

Asta deja e decizie politica. Noi vorbim "tehnic".

bogdix

Quote from: adrian rosca on June 09, 2016, 09:35:29 AM
Bun, si acum revenind la mioarele noastre, in lumina celor spuse mai sus chiar de tine, crezi ca OS3 poate fi data in folosinta dupa refacerea portiunii de 200m?

Conform prevederilor HG 273/1994 în vigoare azi, recepţia la terminarea lucrărilor se poate amâna dacă "construcţia prezintă vicii a căror remediere este de durată şi care, dacă nu ar fi făcute, ar diminua considerabil utilitatea lucrării" şi "există în mod justificat dubii cu privire la calitatea lucrărilor şi este nevoie de încercări de orice fel pentru a le clarifica".
Prima situaţie se poate referi la problema celor 200 m, dar defapt asupra a celor aprox. 6 km cu probleme, iar a doua se poate referi la faptul că Beneficiarul realizează o expertiză tehnică asupra lucrărilor, având clar dubii.

Şi ca să-ţi răspund tehnic la întrebare, eu personal, dacă s-ar finaliza reparaţia la cei 200 m şi s-ar remedia degradări care să pună în pericol siguranţa (denivelări, gropi, parapet etc.) aş deschide circulaţia şi aş continua reparaţiile în paralel. Este o părere personală.

GDPR

#28927
Avand in vedere ca CNADNR-ul se concentreaza cu lucrarile strict pe bucatica de 200m, desi si in alte parti alte tronsonului sunt degradari in zona de carosabil, cred ca e nu e greu de ghicit ce se va intampla. Dar poate ca pana in septembrie(?) CNADNR-ul isi va schimba abordarea. Ramane sa vedem ce se va intampla.

vancouver

Quote from: iuli on June 09, 2016, 07:31:52 AM
Am mers dupa multa vreme iarasi pe A1 intre Pitesti si Bucuresti. Nu cred ca pot descrie in cuvinte ce am gasit pe aceasta autostrada dar totusi am sa incerc.

ha, ha  :) iuli te-ai obisnuit prost cu autostrazile de la Sibiu spre vest, care nu sunt ideale, dar arata totusi binisor... Welcome to the jungle of Bărăgan City.

Sa stii că au fost vremuri, chiar si recent, când arăta muuuult mai rău. Gropile din asfalt nu te lăsau să te uiți și la alte lucruri, cum ar fi iarba sau marcaje...

Eu tot repet ca intretinerea autostrazilor este MAREA PROBLEMA, dar unii vor sa facă o noua companie doar pentru investitii. Intretinerea sa rămână tot la vechiul CNADNR. Bravos națiune. INVESTIȚII SĂ FIE, întreținere nu avem nevoie. :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Danny550394

Quote from: adrian rosca on June 09, 2016, 11:20:49 AM
Avand in vedere ca CNADNR-ul se concentreaza strict pe bucatica de 200m...

Adica au tot lotul inchis de 10 luni iar ei se concentreaza pe bucata de 200 de metri stiind ca sunt si alte deficiente? Pai pe principiul acesta lotul nu se mai deschide in urmatori ani. Ca in septembrie (dupa finalizarea celor 200 de metri la un an distanta de la demolare :gj:) o sa descopere altceva...in ianuarie alt ceva... peste un an altceva.

Astia de la CNADNR nu pot fi intrebati daca restul lotului e OK? Nu de alta dar sa stim si noi ce alte deficiente mai exista (altele in afara de tasarile din zona podetelor si debleul de la Aciliu care sunt stiute inca de la deschidere/inchidere).

vancouver

Putem sa incetam sa aberam? CNADNR se ocupa strict de cei 200m in privinta REPARATIILOR. Pe restul lotului acelasi CNADNR organizeaza o licitație, ca o firmă specilazată să facă o evaluare. Asta pentru că - evident - știu și ei că mai sunt și alte deficiențe.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Danny550394

Quote from: vancouver on June 09, 2016, 11:41:02 AM
.... CNADNR se ocupa strict de cei 200m in privinta REPARATIILOR. Pe restul lotului acelasi CNADNR organizeaza o licitație....

Care era aberatia? Nu tot CNADNR face licitatie pentru evaluare?

QuoteAsta pentru că - evident - știu și ei că mai sunt și alte deficiențe
Nu te supara vancouver dar CNANDNR nu stie daca la debleul de la Aciliu trebuiesc refacute rigolele sau inierbata zona? Adica le trebuie evaluare?

adiarc

mai sunt 2 poduri la care lipsesc rosturile de dilatatie..plus o portiune la Cunta unde s-a frezat str de uzura......
in marita transparenta a CNADNR,nu stim daca s-au facut,se vor face sau ce e cu ele.....sa inlocuiesti niste rosturi la un pasaj cu rosturi mici,normale e treaba de cateva zile...dar e dreptul nostru sa stim ce se intampla

eu sincer i-as pune pe toti sa lucreze in trei schimburi...zona de pe DN dintre Cunta si Saliste a devenit un cosmar ,un real calvar.....ieri am stat o ora blocat langa Miercurea....astazi se asfalta langa Saliste pe DN si am facut intre Apoldu de Sus si Saliste(10 km) ,20 de min
In plus cel mai important este ca mor oameni nevinovati...efectiv am ajuns sa-mi fie frica sa depasesc pe portiunile cu 2 benzi....aproape nu e saptamana sa nu ma trezesc cu vreun tir care nu mai incetineste in curba ci pur si simplu o taie.....

NU SE MAI POATE ASA....DESFIINTATI INTEGRAL CNADNR...TREBUIE ODATA SA O LUAM DE LA ZERO!!!!!!!!!
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rocklee


TibiV

rocklee,
:cheers:
Continua te rog, ca ai inceput bine ! :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)