Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

bogdix

Ma simt dator cu unele precizari, fiindca vad ca se discuta putin deplasat pe unele subiecte.

1. Pe LD2 se lucreaza doar pana la km 47+090 deoarece pana acolo s-a acordat posesia santierului catre Antreprenor. Este vorba de sectiunile A, B, C si D. Sectiunea E (km 47+090 - km 56+220) e cea cu probleme (tuneluri, viaduct nou, prelungire viaduct) si chiar daca pentru sectorul pana la tuneluri (km 52+600 aprox) este avizat Proiectul Tehnic lipsesc exproprierile inafara coridorului de 70m si AC.

2. Pe LD2, pe sectiunile A, B, C si D se lycreaza doar in coridorul de 70m unde exista AC. Pe terenurile expropriate la incep. lui 2016 inca nu exista AC (e legata de revizuirea Ac. de Mediu care e in curs de revizuire).
Nodul Margina: jumatate din bretelele dinspre Margina si giratia de acolo sunt pe exproprieri suplimentare si nu se pot executa fara AC. La fel si CIC Margina care va fi intre autostrada si acele bretele. In partea dinspre Faget a Nodului, o parte din relocarea DCului spre  Sintesti e pe exproprieri suplimentare si iarasi lipsa AC.

3. Rigole. Sau cum le numim noi specialistii - dispozitive de colectare si scurgere a apelor.
Vad ca toti constatati ca nu sunt "rigole" pe LD2. Sigur ca santurile, casiurile si rigolele de acostament (dispozitivele de care va spuneam) trebuie construite. Am sa va explic putin etapele tehnologice, fiindca nu prea se intelege.
a. rigola de acostament (cea de la marginea asfaltului) se executa de obicei atunci cand stratul de legatura (cunoscut si ca "binder") este realizat, fiindca se poate atunci folosi ca reper pentru stratul de uzura.
b. casiurile (canalele de pe taluzuri care conduc apa spre santul de la baza rambleului/debleului) se realizeaza dupa profilarea taluzurilor (terasamentele la rambleuri se realizeaza mai late decat in proiect pentru a se obtine si la marginea proiectata un grad de compactare bun, ulterior ele se "taie" cu excavatorul la profilul proiectat cu panta aferenta).
c. santul de la baza rambleurilor se realizeaza ultimul (cand este profilat taluzul) pentru ca are o anumita pozitie in plan care nu se poate realiza decat atunci cand terasamentul este profilat.
d. santuri de garda(cel de deasupra debleului)/sant de berma (santul de pe o terasa a unui debleu mai adanc) se executa dupa ce s-a finalizat un nivel de debleu si s-a profilat taluzul.

Recapitulam: momentan, pe LD2, doar pe zona Traian Vuia - Colonia Mica (sect. A + B) se pot executa santuri/casiuri/rigole (sectorul este la nivel de binder si are pe multe zone taluzurile profilate). In rest nu este momentul acum. Dar, Antreprenorul trebuie si poate sa ia masuri pentru scurgerea apelor prin santuri temporare de pamant.

Totusi, noi din domeniu avem o vorba: nu poti face la casa intai burlanele si tu n-ai pereti. Deci haideti sa avem rabdare, sa nu punem caruta inaintea cailor, dar sa fim in continuare atenti.

clau


bacovia

Utile precizari. Dar tinand cont de practica acestei firme suntem indreptatiti sa ne punem intrebari.

Iar motive sa nu facem gasim destule.


adiarc

Nu contest expertiza ta,Bogdix.....dar sa fim serioși...diferența între modul de lucru Salini-Impregilo si ,de ex.UMB ,se vede si de pe luna ....de pe Pământ....no comment.....
pe alocuri modul de lucru al Salini e de-a dreptul jalnic ...efectiv santuri de un M in terasament de la ploile puternice....plus daca te uiți la Intersecțiile cu loturile vecine se vede clar ca si la terasament fac economie ( al lor e mai îngust,cu taluz mai înclinat,deci baza mai îngusta si rezistența mai mica
....eu nu as deconta lucrari de asfaltare pe aceste zone spălate de apa nici in ruptul capului...acel asfalt e in real pericol
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marius_tm

bine punctat adiarc, NU INTELEG (nu sunt vre-un specialist) , dar daca s-au ,,fript,, pe Orastie-Sibiu, sa nu-si de-a seama ca ce-a ce construiesc, construiesc gresit. punct si fara cuvinte...

GDPR

#28805
@bogdix, nu te contrazic. Dar atunci de ce alti antreprenori betoneaza santurile inainte de asternerea binderului, vezi exemplul din imaginea de mai jos (sursa: http://filmariautostrazi.blogspot.ro/ )?




bogdix

@adiarc
Nu vreau sa fac o comparatie intre Salini-Impregilo si UMB. Asta e treaba altora. Comparatia ta e subiectiva si mie mi se pare mult afectata de "prestatia" Impregilo de pe OS3, iar din acest motiv nici nu o voi comenta sau dezvolta, chiar daca si eu am multe de spus vizavi de "modul de lucru" la ambele societati. Si nu de bine.

Despre observatiile tale legate de terasament si calitatea lucrarilor nu doresc sa comentez pt. ca voi porni o polemica. Foarte multi oameni au opinii vehemente despre lucuri pe care nu le cunosc. E dreptul fiecaruia de a avea propria parere. Unele lucruri sunt prezentate de massmedia intr-o anumita directie, cu un anume scop, de aceea incerc sa mai explic una-alta aici, ca sa se inteleaga lucrurile corect. Din respect fiindca nu ne cunoastem, n-o sa iti contest opinia cu argumente tehnice si contractuale (care ar fi plictisitoare) spunandu-ti in schimb doar ca nu o impartasesc.

NGC

#28807
Quote from: NGC20 on April 01, 2016, 02:39:32 PM
Sa trecem si la lucruri serioase, desi parca au ales special ziua in care au publicat aceasta licitatie (1 Aprilie). :lol:

CNADNR a lansat astazi licitatia [167101] / 01.04.2016 "Expertiza tehnica asupra lucrarilor executate pentru obiectivul Autostrada Orastie-Sibiu, lot 3, cuprins intre km 43+855 - km 65+965, in lungime de 22,11 km".

[...]

Oare e pacaleala de 1 Aprilie ca vor deschide ofertele in 16.05.2016? :lol:

Da, a fost pacaleala de 1 Aprilie ca ofertele vor fi deschise in 16.05.2016. :p

De fapt s-au deschis astazi, 30.05.2016 si a fost depusa o singura oferta de catre "ASOCIEREA SPC ELITE CONSULTING SRL - ERRE. VI.A RICERCA VIABILITA' AMBIENTE SRL (errevia) - PRO ITER PROGETTO INFRASTRUTTURE TERRITORIOA (Proiter)".

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2030.05.2016%20Orastie%20-%20Sibiu.pdf

QuoteAvând în vedere situația existentă pe acest lot, a defectelor existente în șantier și a lucrărilor rămase de executat, se impune clarificarea calității și cantității lucrărilor executate în șantier prin expertizarea acestora. Expertiza se va pronunța și asupra Proiectului tehnic de execuție.

Expertiza tehnică va cuprinde rapoarte pentru următoarele specialităţi: drumuri, poduri, lucrări hidrotehnice, teren fundare, instalaţii şi altele, în funcţie de tipul lucrărilor expertizate. Prin această expertiză vor fi identificate toate neconformităţile existente şi lucrările rămase de executat, în aşa fel încât după soluţionarea corespunzătoare a acestora, la deschiderea circulaţiei, traficul să nu fie influenţat de eventuale degradări ulterioare.

Durata contractului este 15 luni de la data intrării în vigoare. Primele 5 luni ale contractului sunt pentru finalizare expertizei tehnice. După primele 3 luni de la începerea contractului vor urma 12 luni necesare pentru instalarea sistemului de monitorizare a zonelor cu instabilitate a terenului.

bogdix

#28808
@adrian rosca
Nu toti Antreprenorii lucreaza 100% dupa "aceeasi reteta". Doua posibile (nu neaparat cele mai bune) raspunsuri la intrebarea ta ar putea fi:
- fiindca au taluzat inainte de a asfalta (cu riscul deteriorarii santurilor atunci cand vor imbraca taluzurile cu pamant vegetal si cu risculmcolmatarii santurilor cu mixturi/balast stabilizat),
- pt. ca santul fiind din beton, la o anumita lungime realizata (unde ar fi cantitati mari de beton) poate cantari greu la valoarea unui certificat de plata (nu sunt multe acte de pus in spate la un pv receptie la sant, hartzogaraia de sub sant e mica comparativ cu un strat rutier).

O intrebare inapoi: daca nu sunt rigole de acostament si nici casiuri, pe unde se colecteaza/scurg apele meteorice (din ploi) spre santurile din imagine ?

dr4qul4

Daca tu iti faci o casa intr-o zona inundabila, intai ai grija sa directionezi apele cat mai departe de constructie.
Autostrada e ca un dig in calea scurgerii apelor, fara santuri terasamentul se imbiba cu apa.
Poate alti constructori au alta reteta, dar din ce vedem doar imbecilio pune acoperisul inaintea fundatiei .
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Eu cred ca bogdix a explicat "stiintific" suficient de clar care este tehnologia si ordinea normala a operatiilor. Asta cu "terasamentul se imbiba cu apa" - scuza-ma dr4qul4 - e un fel de Moise Guran cu autostrazile cu fundatie de beton. Adica jumatate observatie adevarata si jumatate concluzie dupa ureche. Terasamentul acela este compactat (speram suficient), el devine ca o roca, o piatra. Nu poate fi luat de acolo cu lopata, doar cu un pikamer. Acela pur si simplu nu se clinteste, indiferent daca este apa sau nu infiltrata in el. Ce mai vedem noi ca se scurge este pamantul vegetal sau un alt strat de protectie a terasamentului propriu-zis - rar se ajunge ca terasamentul sa fie spalat sau subspalat de vreun torent mai puternic (dar asta e, iarna nu-i ca vara, lucrarile din pamant se mai spala, ca de, nu sunt din beton sau otel).

Hai sa nu mai improscam pur si simplu cu rautate in jur. Mai bine intrebam si iata primim raspunsuri - uneori multumitoare, alteori nu.

Diferenta mare intre LD2 si Gilau-Nadaselu, de exemplu, este ca pe LD2 nu avem deblee aproape deloc (cel putin nu pana acum) si ca atare intreaga constructie este in rambleu. Daca se facea in debleu, atunci intr-adevar trebuia sa vedem imediat rigolele, pe masura ce se sapa, asa cum le vedem pe lotul UMB.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Quest

#28811
Cei care ati urmarit pe tablete filmarea de la Margina-Zorani, posibil sa nu fi vazut si micile adnotari facute ptr orientare geografica. Ca sa le vedeti trebuie sa utilizati Firefox, nu Safari (iOS) sau Chrome (Android).
Adnotarile nu se vad in Youtube App.
Common sense will get you far !


adiarc

Vancouver a prezentat general sau cum ar trebuii corect făcut

Pe lotul OS 3 ,nici vb de asa ceva....tot lotul...subliniez - tot lotul ,e f prost compactat si dovada o știe orice șofer a trecut macar odată pe acest lot.....e plin de denivelari pe toata lungimea lui

Asa ca ,daca m-ai tras in teapa,e normal sa te numesc HOT..indiferent cum te cheamă,fie si Salinii-Imbecilo......nu e nici gândire alterata,nici nimic altceva...e adevarul gol-golut.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

rocklee

Quest ...felicitari si multumim pentru filmare ...  :gj: :thumbsup: :cheers:

pe cand vi si pe lotul 4  ???... :hug2: :therethere: