Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 23 Guests are viewing this topic.

bogdix

@alecu26, @florin74
Aveti dreptate in principiu. Dar CNADNR acum vor un SF mai PT decat PTul se pare. Ei cred ca scot la licitatie SFul pe Fidic Rosu...

alecu26

desi momentan intentia e sa se faca Fidic rosu si licitatie chiar pe DDE (ca se poate face fidic rosu si pe PT, cu completarea detaliilor de catre proiectant pe parcursul lucrarilor), nu cred ca se va reusi. Asta daca nu vrem terminata autostrada facand fazare intre ciclul bugetar 2020-2027 cu 2027-2034. (si cele usoare de capat deja se pot faza de acum pe urmatorul ciclu).

Chiar daca dupa alegerile din toamna, se va ramane in aceasi formatie (ca altfel vin altii cu alta viziune), la un moment dat Homor cred ca va realiza ca e in criza de timp, si va trebui sa lanseze licitatia pe Fidic Galben.

Momentan calendarul pentru sectiunile de capat, alea usoare, realist e asa:

- sfarsit 2016: SF finalizat si aviz de mediu pentru ele.
- mijloc 2017: lansare licitatie realizare PT cu sau fara DDE.
- sfarsit 2017: finalizare licitatie PT si sau DDE
- sfarsit 2018: finalizare PT/DDE.
- mijloc 2019: licitare executie
- mijloc 2020: finalizare si semnare contract executie
- final 2020: incepere executie sectoare capat
- 20Doamne Ajuta: data finalizari executie troansoanelor de capat.
Drumurile noastre POATE;

adiarc

ar trebuii sa devina prioritate nationala separarea tr.de capat de restul tronsoanelor mai dificile.....pt ca macar pt acestea sa accesam banii europeni pe acest exercitiu..
calendarul propus de tine ar trebuii sa fie inacceptabil pt aceste tronsoane,dar va devenii realitate daca lasam lucrurile asa ,sa curga in inertia de melc specifica CNADNR si celorlalte institutii implicate.......
.
Pt celelalte tronsoane de mijloc,banii sunt deja aproape pierduti......sa multumim celor carora le-a trebuit 3 ani ( din 2012 pana in 2015 ) sa reia licitatia pt SF.......3 ani in care se puteau parcurge marea majoritate a etapelor birocratice

E incredibil sa faci o autostrada ,fie si ea intre cele mai dificile proiecte demarate vreodata de Romania,pe parcursul a 3 exercitii financiare ,adica in aproape 30 de ani ( 7 ani/per exercitiu plus 2 ani extensia )

nu stiu ce mai trebuie sa se intample sa facem ceva in directia eficientizarii.....mor oameni pe drumuri,se pierd mld .de euro si acest CNADNR continuua sa existe.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gdaniel

@alecu26: De ce sa treaca 6 luni intre primele 2 etape pe care le descrii?

adiarc

pai atat sau mai mult ,dureaza sa se miste CNADNR
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ranger

@Io: Densitatea forajelor este mentionata in Raport de Inceput -  Revizuire/Actualizare Studiu de fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Pitesti", pag. 65-73. Am mentionat ca nu am gasit toate jaloanele, numarul lor urca spre suta (88 este cel mai mare pe care l-am vazut eu). Este posibil ca multe sa fie prin vai, unde e nevoie de viaduct; pe loc plat nu am prea gasit jaloane.

alecu26

#28656
Quote from: gdaniel on May 18, 2016, 02:31:15 PM
@alecu26: De ce sa treaca 6 luni intre primele 2 etape pe care le descrii?

redactarea caiete de sarcini, verificare caiete de sarcini de catre JASPERS, verificare caiete de sarcini de catre ANAP, 1000 de semnaturi intre aceste chestiuni, diferiti directori in diferite concedii.

Evident ca se poate face in secunda doi, evident ca se pot suprapune etape dar pentru asta cineva trebuie sa gandeasca proactiv (ce tot spunea Ionut in interviu) sa se uite la etapele care vin, sa ridice privire de la bombeuri si sa priveasca mai departe.

Parca vad ca cei de la UIP-ul de executie nu pot face nimic cat proiectul e in faza de proiectare...la UIP-ul de derulare SF-uri si contracte de proiectare.

La fel cei de la licitatie, nu pot face nimic pana nu e gata proiectul...si tot asa. Motive sa nu faci gasesti 1000. Sa faci ceva...inainte de al 12-lea ceas...mai greu.

E evident (cum cerea si seful de la Dacia) nominalizat o echipa de proiect, multidisciplianara in CNADNR. Un departament de proiect separat. Sau macar un Project Manager dedicat 150% acestui proiect si care sa faca toate legaturile intre toate proiectele si sa puna presiune pe departamentele implicate.
Drumurile noastre POATE;

gdaniel

Mersi de lamuriri, nu stiam de toate etapele intermediare.
Am mai gasit asa si intervalul de 6 luni intre finalizarea PT si pornirea licitatiei (intre etapa 4 si 5)... Acolo ce ar mai fi de facut?

alecu26

Drumurile noastre POATE;

Io

 :gj: Multumesc mult, Ranger.
Am studiat documentul si arata mai bine decit ma asteptam. Ma bucura si ca se vor folosi date din proiectul IPTANA, pare ca lucrurile sint mai clare decit se stia pina acum (vedeti identificarile de poduri, podete, tuneluri (asta e chiar wow!).
Vad ca e luata in calcul si posibilitatea ca anumite portiuni sa fie duse la 2 benzi pe sens + una de siguranta dar si 3 benzi pe sens (asta iar e wow!). Cred ca va fi extrem de interesant de urmarit proiectul asta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

GDPR

QuoteGeotechnical investigations / INVESTIGAȚII GEOTEHNICE Thu 9/17/15 Wed 7/6/16
Section 1 /Secțiunea 1 - Sibiu - Boița (11 km) Thu 9/17/15 Tue 1/12/16
Field investigations / Investigații de teren Thu 9/17/15 Tue 12/8/15
Drilling for culverts / Foraje podețe (330ml) Thu 10/1/15 Fri 11/6/15
Drilling for bridges / Foraje poduri (1320ml) Thu 10/1/15 Mon 11/16/15
Drilling for road / Foraje drum (330ml) Thu 10/1/15 Wed 11/11/15
Drilling for consolidations / Foraje consolidări (2685ml) Thu 10/1/15 Tue 12/8/15
Drilling for tunnels / Foraje tunele Thu 9/17/15 Thu 9/17/15

Sunt cam in urma baietii cu investigatiile geo.

NGC

Quote from: NGC20 on December 01, 2015, 10:28:06 AM
Quote from: cutter on November 27, 2015, 04:52:20 PM
1) Cîte facturi au fost plătite către Spea&Tecnic pentru revizuirea SF autostrada Sibiu-Pitești?
ZERO.

In 16.05.2016 SPEA a emis prima factura, pentru avans, in valoare de 3,600,000.00 RON (TVA inclus) si asteptam sa fie achitata.

NGC

Meanwhile in the galaxy ...

http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1185-hg12052016diirt

"Proiectul de HOTARARE A GUVERNULUI privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national "Autostrada Lugoj-Deva", aflate pe raza localitatilor Margina, din judetul Timis, Branisca si Soimus, din judetul Hunedoara"

Nu va grabiti, pentru ca se mai asteapta propuneri / sugestii / observatii pana in 29.05.2016.

nenea_hartia

Quote from: Ionut on May 17, 2016, 09:18:40 PM
Nu sunt indicatoare. Din ce-mi pot da seama este un portal VMS (Variable Message System/Sign).
Da, e un panou VMS.

Quote from: TibiV on May 17, 2016, 10:14:28 PM
Ionut, indicatoare sau VMS - nu conteaza...
Conteaza ca e carul inaintea boilor... :lol:

LE
Te-ar mira sa vina vreun "basculantist" cu asfalt si sa plece cu bena ridicata ?....
Chestia e că toate lucrările astea se fac cu subcontractori. În general români pentru partea de lucrări pregătitoare (fundații de stâlpi și portaluri, cămine, șanțuri, cabluri electrice, protecții din polietilenă pentru cablurile optice, etc) și străini pentru echipamente. În momentul în care terasamentul a atins o anumită cotă, subcontractorul ITS poate (și trebuie) deja să-și execute lucrările pregătitoare. Dacă a făcut asta, pot deja veni și cei cu echipamentele, chiar dacă mai e mult de lucru la autostrada propriu-zisă. Oamenii au un buget (în general negociat la sânge de antreprenor) și nu-și permit să-și mobilizeze echipele cinci ani, cât are de gând Salini să se câcâie acolo. Puneți-vă în situația lor: aveți o firmă, v-ați calculat un buget pentru 8-10 luni de execuție (mai mult ca sigur că și contractul vă obligă la un termen relativ scurt) și aveți deja front de lucru. În plus, furnizorul și subcontractorul de echipamente ungar/austriac/francez/etc vă sunt disponibili acum, că la anul au un proiect de cinci miliarde de carboave în Republica Autonomă Adîgheia. Ce faceți, așteptați până în 2030 după Salini sau vreți să închideți contractul cât mai repede, să tăiați ultima factură și să vă mutați oamenii în altă parte?

Problema e că proiectele de autostradă sunt în continuă mișcare, apar săptămânal revizii peste revizii. Iar o regulă a proiectantului general e că niciodată nu va ține cont de proiectul ITS și de lucrările deja executate pe teren. Cu siguranță va reproiecta un podeț, un bazin de retenție, o amenajare de albie sau un separator de ulei la câteva zeci de metri mai departe decât în proiectul inițial, adică fix pe cablul de fibră optică al omului. Iar băieții care fac sferturile de con se vor asigura mai întâi că-i rup ăluia toate țevile pe care cu greu le-a curbat prin pământ. Nu în ultimul rând, deoarece o probă de compactare nu a ieșit bine, băieții de la terasamente vor săpa la 2 metri adâncime, ca să scoată afară toată umplutura, exact acolo unde ăla avea, săracul, o subtraversare prin forare dirijată pe care a dat o căruță de bani.
Realitatea tristă pentru subcontractorul ITS este că va termina lucrarea tot în același timp cu antreprenorul și foarte probabil pe pierdere. N-am pus aici capacele de cămin furate, dulapurile electrice sau de telecomunicații vandalizate, cablul optic tăiat până când ăia care voiau să bea pe gratis o țuică de pufoaică se prind că nu-i din cupru.

================

@Ranger: Chapeau! și mulțumesc pentru poze!!

RaduC

Quote from: Ranger on May 18, 2016, 03:14:54 AM

Locatie: 45°43'4.6471", 24°13'18.9408"
Aici, in apropierea drumului ce duce catre schit am gasit si primul jalon pt foraje

Stie cineva ce inseamna secventa 'CPT'? Am intalnit-o pe mai multe jaloane.


In contextul asta poate insemna Cone Penetration Test. E un tip de test geo in -situ (pe teren) pentru determinarea unuia dintre parametri materialului testat. Se face conform  fostului BS 1377 in UK, prin impingerea unui con, de 35mm diametru, cu ajutorul unui ciocan cu greutatea determinata, lasat sa cada de obicei de la inaltimea de 1m. E un mod de a se masura rezistenta subsolului.