Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 7952209 times)

14 Members and 27 Guests are viewing this topic.

1_utilizator

  • Youngster
  • *
  • Posts: 32
  • Karma: +25/-1
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27240 on: February 24, 2016, 11:07:39 AM »
@timisoreanul

In sensul legii proiectarea nu este gresita, cel putin nu pana astazi, proiectul intocmit de proiectantul Constructorului, societatea Tecnic Consulting Engineering ( firma fara multa experienta) a fost aprobat in Comitetul Tehnico Economic al CNADNR. Pana la proba contrarie '(in justitie) prin aprobarea sa proiectul este reputat conform cu legea romana, cu standardele profesiunii si respecta criteriile economice. De notat ca acelasi proiectant se ocupa de SF Pitesti - Sibiu, in asociere cu o firma italiana. Deocamdata au solicitat si obtinut o prima prelungire de 9 luni a datei de predare a Studiului.
Greselilie de executie, intentionate sau nu, sunt ADEVARATUL subiect.
Ca si pe tinesi  pe mine m-ar incanta sa circul cat mai curand pe acolo, evident.  Capitolul juridico-financiar al realizarii infrastructurii romanesti merita insa o atentie speciala. In el se vor pierde/castiga muuuulti bani = km de autostrada. Cta timp pot ajuta cu putina claritate....
« Last Edit: February 24, 2016, 12:16:13 PM by Ionut »

istvan78

  • Hero
  • *
  • Posts: 626
  • Karma: +256/-61
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27241 on: February 24, 2016, 01:03:29 PM »
My 2c:

1) In momentul de fata nimeni nu poate spune ca proiectul ar fi fost prost. Cata vreme punerea in opera nu a respectat proiectul, orice discutie despre inadecvarea proiectului la conditiile de teren e fara obiect. Sectiunile afectate de alunecari au alunecat pentru ca au fost executate prost, cu alte materiale decat in proiect si cu nerespectarea normelor tehnologice. asta s-a constatat deja la excavare. Ar fi rezistat terasamentul daca era executat conform cu proiectul? Poate nu, si atunci Imopregillo se putea disculpa: "am executat ce ati cerut in caietul de sarcini prin SF, si ce ati aprobat in proiectare". Dar nu a fost asa.

2) Argumetul ca constructorul s-a grabit la presiunea beneficiarului e pueril (chiar daca e adevarat). Nu are nicio greutate juridica sau morala. Cum s-a ajuns sa existe acea presiune de timp, in primul rand? Daca constructorul ar fi executat lucrarea conform proiectului si in graficul de timp asumat, nu s-ar fi ajuns la intarzierea de la sfarsitul lui 2014.
In orice caz, presiunea beneficiarului nu absolva executantul de nicio raspundere in fata legii daca a executat defectuos o lucrare.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.836
  • Karma: +720/-256
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27242 on: February 24, 2016, 01:48:21 PM »
^^Trebuie luat in calcul si faptul ca PVRTL/ToC nu a fost semnat de catre beneficiar.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.078
  • Karma: +1963/-611
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27243 on: February 24, 2016, 06:59:26 PM »
Quote
Comunicat de presă
24.02.2016
 
 
Astăzi, 24.02.2016, directorul general al CNADNR SA, Cătălin Homor, s-a aflat pe şantierele din vest, între care menţionăm şi trosonul de autostradă, Lugoj - Deva.
 
"Am venit să văd mai multe şantiere şi, de asemenea, dacă promisiunile pe care le-am auzit cum că lucrările ar putea fi finalizate până la sfârșitul anului au sau nu potenţial. Mai mult decât atât, consider că nici constructorii nu trebiue să se simtă singuri şi când spun asta mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Tot în cadrul acestei colaborări aş vrea să mai adaug că şi controlul va fi o constantă în relaţia Beneficiar - Antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru.
Am văzut toate loturile autostrăzii Lugoj - Deva. Avem întârzieri atât din culpa constructorului cât şi din alte culpe independente de voinţa lui, iar împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia
" a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR.


CNADNR SA

"nu trebiue"este de la ei... :)
« Last Edit: February 24, 2016, 07:03:32 PM by TibiV »

timisoreanul

  • Youngster
  • *
  • Posts: 48
  • Karma: +50/-8
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27244 on: February 24, 2016, 07:19:49 PM »
@timisoreanul

In sensul legii proiectarea nu este gresita, cel putin nu pana astazi, proiectul intocmit de proiectantul Constructorului, societatea Tecnic Consulting Engineering ( firma fara multa experienta) a fost aprobat in Comitetul Tehnico Economic al CNADNR. Pana la proba contrarie '(in justitie) prin aprobarea sa proiectul este reputat conform cu legea romana, cu standardele profesiunii si respecta criteriile economice. De notat ca acelasi proiectant se ocupa de SF Pitesti - Sibiu, in asociere cu o firma italiana. Deocamdata au solicitat si obtinut o prima prelungire de 9 luni a datei de predare a Studiului.
Greselilie de executie, intentionate sau nu, sunt ADEVARATUL subiect.
Ca si pe tinesi  pe mine m-ar incanta sa circul cat mai curand pe acolo, evident.  Capitolul juridico-financiar al realizarii infrastructurii romanesti merita insa o atentie speciala. In el se vor pierde/castiga muuuulti bani = km de autostrada. Cta timp pot ajuta cu putina claritate....

In sensul legii, nu s-a demonstrat deocamdata absolut nimic. Discutia noastra este una pur teoretica, din simplul motiv ca noi nu avem acces nici la documentele relevante si nu cunoastem nici concluziile expertizelor deja realizate sau ale celor care se vor efectua. 1_utilizator a prezentat argumentele pe care le poate invoca constructorul (nu te supara, dar atunci cand scoti in evidenta doar argumentele unuia, nu se poate spune ca ai facut o prezentare obiectiva si echidistanta), iar eu am spus ca si beneficiarul are argumente foarte serioase.
Pe o logica de bun simt, avand in vedere rezultatul produs, este clar ca undeva, cineva a gresit. Altfel, spunem ca de vina a fost fatalitatea sau ghinionul, ceea ce eu personal ma indoiesc. Daca plecam de la premisa ca s-a gresit undeva, variantele nu sunt atat de multe. Fie proiectul a fost bun si s-a gresit la executie. Dimpotriva, poate proiectul a fost gresit, iar constructorul a executat lucrarea impecabil, iar rezultatul s-a produs din pricina proiectarii defectuoase. Si ar mai fi si varianta ca s-a gresit pe ambele planuri.
Altii au facut tunele de zeci de km, iar noi a trebuit sa facem o autostrada pe niste amarate de dealuri, cu ceva instabilitate. Cu siguranta, in justitie se va stabili cine a gresit si acel cineva va trebui sa plateasca. Din pacate, asa cum spunea cineva, vor tacea inginerii si vor vorbi avocatii.
Pana una alta, eu as fi bucuros sa vad ca se incep lucrarile de remediere si ca se finalizeaza cu succes.

clau

  • Executive
  • *****
  • Posts: 360
  • Karma: +153/-29
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27245 on: February 24, 2016, 07:54:48 PM »
Homor la B1 cand a fost intrebat cum proceda daca sapa cei 200 m si inchidea autostrada sau nu si proceda altfel nu a vrut sa dea un raspuns dar din reactia lui cred ca lasa OS3 in trafic... Puteti vedea emisiunea a postat cineva link-ul... Acum ce sa zic... Eu am trecut pe OS3 de vreo 10-12 ori. Desi erau probleme eu m-am simtit in siguranta... Nu ma pricep dar din ce am vazut circuland pe acolo autostrada nu are unde sa plece la vale. Doar aparea acea crapatura si poate alte deformari mici... Eu cred ca se putea circulam pe in sens acolo se repara terasamentul pe o parte si tot asa dar nu se inchidea tot lotul pana se facea acea expertiza generala. Bineinteles se punea restrictii de viteza( ex 40-60 la km/ora). Avem o gramada de dn-uri cu adevarate alunecari si nu sunt inchise... Acum nu va suparati fiecare cu parerea lui

Sau demolezi cand ai si constructor desemnat sa o refaca si Firma sa faca expertiza generala... Acum am demolat-o si ne dam cu parerea uitandu-ne la o groapa ...
« Last Edit: February 25, 2016, 07:15:03 AM by Ionut »


Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.326
  • Karma: +2049/-1708
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27247 on: February 25, 2016, 04:47:22 PM »
No acu' pe bune. De ce mai protestam? Uite lucrurile astea fac foarte mult rau in contextul actual. Se face autostrada, se lucreaza la modul cel mai serios la etapele premergatoare constructiei efective, de ce trebuie sa infectam opinia publica si bunul simt cu un protest facut doar asa ca paravan pentru a mai face un pic de imagine? Astfel de stiri ar trebui ignorate pe acest forum.

Sa le spuna cineva domnilor sindicalisti sa se informeze mai intai si sa nu mai spuna prostii angajatilor pe care-i reprezinta. Si n-ar strica sa inteleaga ca nu e frumos sa iti faci imagine pe seama altora.

M-as bucura nici sa nu comentam actiunile astea. Am protestat cand era vorba sa se renunte la Sibiu-Pitesti. Acum avem, din pacate, multe alte lucruri pentru care ar trebui sa protestam. Nu sa batem la o usa deschisa.
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km (fara Centura Bacau) | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.078
  • Karma: +1963/-611
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27248 on: February 25, 2016, 04:54:32 PM »
Eu am citit de 3 ori textul ca sa fiu sigur ca am inteles bine...
Mai ales ëxpresia "protesteaza" m-a uluit...
Se pare ca peste tot exista "protestatari de profesie"... :(

Europiu

  • Executive
  • *****
  • Posts: 370
  • Karma: +224/-267
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27249 on: February 25, 2016, 10:34:43 PM »
Nu stiu cat de credibila este sursa, titlul se vrea de senzatie, dar continutul ramane interesant. Neaga la "mititica"?

Quote
În raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, privind modul în care șefii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au derulat proiectele și contractele, în perioada 2013-2015, deținut în exclusitate de Revista Capital, inspectorii au precizat că autostrada demolată Orăștie-Sibiu s-a crăpat înainte cu patru zile de inaugurare.

În nota de constatare din 10 noiembrie 2014, comisia nominalizată de oficialii CNADNR pentru a verifica stadiul lucrărilor lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, a descoperit că, „în zona în km 43+855- 44+200 pe partea dreaptă a autostrăzii prezintă crăpături și fisuri multiple cauzate de alunecarea terenului, drept pentru care solicităm realizarea unor studii geotehnice, urmând ca în baza analizei acestora, proiectantul să dea o soluție de remediere”.

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.609
  • Karma: +2096/-1111
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27250 on: February 25, 2016, 11:32:57 PM »
asta sa fie motivul pentru care o anumita persoana a refuzat sa coboare din masina si sa taie panglica?  :lol:
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra


NGC20

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.927
  • Karma: +1434/-57
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27252 on: February 26, 2016, 07:35:18 PM »
@CNADNR: Chiar nu ati mai primit nici un raport de progres pentru "Revizuire/ Actualizare Studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Pitesti" din 16 Noiembrie 2015 si pana astazi? ;)

@CNADNR: Nu uitati sa actualizati situatia cu "stadiul proiectelor in derulare". Luni este deja ultima zi a lunii Februarie. ;)
National Geographic Channel / Discovery Channel

disney

  • Knight
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 448
  • Karma: +243/-3
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27253 on: February 26, 2016, 08:44:57 PM »
Am pus documentul aici pentru posteritate:

Tot pentru ca sa ramana pentru posteritate si pentru ca nu au mai fost publicate, pun mai jos ofertele pentru A1 Lugoj - Deva Lot 2, 3 si 4.







TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.078
  • Karma: +1963/-611
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #27254 on: February 26, 2016, 09:27:28 PM »
Adică după criteriul "prețul cel mai mic" trebuia să facă UMB-ul toate trei loturile ?!
Nu ştiam...
Cool... :)