Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 14 Guests are viewing this topic.

mishu77

^^

Nasol. Sa speram ca nu vom avea parte de prea multe evenimente de genul asta. Anul trecut inca nu era deschisa autostrada mergeam spre Deva era noapte (ora 19 sau ceva de genul) si in zona asta ( in panta, inainte de curba la dreapta si pe linie continua evident) https://www.google.ro/maps/@45.8794898,22.3876163,3a,75y,114.97h,69.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVkSNW9QFAeTS6W_0cGnj5Q!2e0!7i13312!8i6656 un dobitoc ca nu ii pot spune altfel cu un Logan sa bagat in depasire in conditiile in care in fata aveam un tir. Noroc-ul meu si al lui a fost ca nu venea nimic din fata.

Din pacate si daca cunosti drumul, daca te trezesti cu dobitocul in fata nu prea mai ai ce face...

Ionut

Va rog discutati despre accidente pe thread-ul de siguranta circulatiei. Multumesc!

teea

#27212
QuoteIncompetenta generala + presiune politica =  litigiu lung si nesigur + autostrada schiloada.
To be continued....

@1_utilizator : Adevarat. Foarte interesanta expunerea si la obiect. Punctuala. Obiectiva. Felicitari !
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

Horațiu 87

#27213
Referitor la A1: Sibiu - Orastie Lot 3 (Saliste - Cunta). Oare președintele Federaţiei Operatorilor Români din Transport stie ceva ce noi nu stim ? "Trebuie demolat tot şi refăcut de la fundaţie. Aceasta înseamnă studiu geologic, astfel încât să se ştie ce straturi de sol sunt în profunzime, apoi intervenit cu soluţia cea mai potrivită. Toată lucrarea va dura minimum doi ani, de când se decide care e soluţia tehnică. Nu se poate estima acum la ce preţ va ajunge kilometrul de autostradă, pe ce s-a construit din Coridorul IV Paneuropean", a punctat pentru ,,România liberă" Augustin Hagiu, preşedintele FORT.

Sursa: http://www.romanialibera.ro/economie/companii/pasaj-pentru-lilieci-pe-autostrada-lugoj-deva-407501

clau

E asa un articol sa fie.... si atat. Nici nu s-a tinut licitatia pentru expertiza la OS3. Deci nici nu stim ce firma o sa studieze lotul si o sa ofere solutii tehnice de remediere... Atunci cum sa stie Hagiu sau altcineva ce trebuie facut pe acel lot de autostrada.

teea

eu cred ca se va incerca cu DRDP-urile. Cluj, Brasov etc....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

timisoreanul

Ceea ce a prezentat 1_utilizator sunt argumentele ce le poate invoca constructorul. Dar si CNADNR-ul are argumentele sale, legate in primul rand de proiectarea gresita si de realizarea lucrarii in mod defectuos de catre constructor. Sa ne amintim doar de cele vreo 300 de rapoarte de neconformitate, ca si de ceea ce s-a gasit sub autostrada demolata.
Cu siguranta va fi un proces lung, se vor face expertize, ma asteptam ca italienii sa isi angajeze avocati buni, dar si CNADNR-ul isi va sustine pozitia. Pe noi nu prea ne mai intereseaza foarte mult, vor fi niste despagubiri care vor fi achitate de unii sau de altii. Pe noi ne-ar incanta sa se redeschida cat mai repede si in conditii de siguranta circulatia pe tronsonul respectiv.

fuscobal

Exista vreo sansa ca aceste 300 de note de neconformitate sa fie facute publice ? As fi curios sa arunc si eu un ochi pe ele !

horatiu.cosma

^
Au fost duse cu sacii la CNADNR de catre Consitrans. Deci daca nu le-au ars, probabil am putea sa le cerem.

1_utilizator

#27219
@timisoreanul

In sensul legii proiectarea nu este gresita, cel putin nu pana astazi, proiectul intocmit de proiectantul Constructorului, societatea Tecnic Consulting Engineering ( firma fara multa experienta) a fost aprobat in Comitetul Tehnico Economic al CNADNR. Pana la proba contrarie '(in justitie) prin aprobarea sa proiectul este reputat conform cu legea romana, cu standardele profesiunii si respecta criteriile economice. De notat ca acelasi proiectant se ocupa de SF Pitesti - Sibiu, in asociere cu o firma italiana. Deocamdata au solicitat si obtinut o prima prelungire de 9 luni a datei de predare a Studiului.
Greselilie de executie, intentionate sau nu, sunt ADEVARATUL subiect.
Ca si pe tinesi  pe mine m-ar incanta sa circul cat mai curand pe acolo, evident.  Capitolul juridico-financiar al realizarii infrastructurii romanesti merita insa o atentie speciala. In el se vor pierde/castiga muuuulti bani = km de autostrada. Cta timp pot ajuta cu putina claritate....

istvan78

My 2c:

1) In momentul de fata nimeni nu poate spune ca proiectul ar fi fost prost. Cata vreme punerea in opera nu a respectat proiectul, orice discutie despre inadecvarea proiectului la conditiile de teren e fara obiect. Sectiunile afectate de alunecari au alunecat pentru ca au fost executate prost, cu alte materiale decat in proiect si cu nerespectarea normelor tehnologice. asta s-a constatat deja la excavare. Ar fi rezistat terasamentul daca era executat conform cu proiectul? Poate nu, si atunci Imopregillo se putea disculpa: "am executat ce ati cerut in caietul de sarcini prin SF, si ce ati aprobat in proiectare". Dar nu a fost asa.

2) Argumetul ca constructorul s-a grabit la presiunea beneficiarului e pueril (chiar daca e adevarat). Nu are nicio greutate juridica sau morala. Cum s-a ajuns sa existe acea presiune de timp, in primul rand? Daca constructorul ar fi executat lucrarea conform proiectului si in graficul de timp asumat, nu s-ar fi ajuns la intarzierea de la sfarsitul lui 2014.
In orice caz, presiunea beneficiarului nu absolva executantul de nicio raspundere in fata legii daca a executat defectuos o lucrare.

GDPR

^^Trebuie luat in calcul si faptul ca PVRTL/ToC nu a fost semnat de catre beneficiar.

TibiV

#27222
Quote
Comunicat de presă
24.02.2016


Astăzi, 24.02.2016, directorul general al CNADNR SA, Cătălin Homor, s-a aflat pe şantierele din vest, între care menţionăm şi trosonul de autostradă, Lugoj - Deva.

"Am venit să văd mai multe şantiere şi, de asemenea, dacă promisiunile pe care le-am auzit cum că lucrările ar putea fi finalizate până la sfârșitul anului au sau nu potenţial. Mai mult decât atât, consider că nici constructorii nu trebiue să se simtă singuri şi când spun asta mă gândesc la colaborarea strânsă în timpul derulării contractului. Tot în cadrul acestei colaborări aş vrea să mai adaug că şi controlul va fi o constantă în relaţia Beneficiar - Antreprenor, condiţie valabilă pentru oricare dintre şantierele în lucru.
Am văzut toate loturile autostrăzii Lugoj - Deva. Avem întârzieri atât din culpa constructorului cât şi din alte culpe independente de voinţa lui, iar împreună facem toate demersurile să deblocăm situaţia
" a declarat Cătălin Homor, directorul general CNADNR.


CNADNR SA

"nu trebiue"este de la ei... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

timisoreanul

Quote from: 1_utilizator on February 24, 2016, 11:07:39 AM
@timisoreanul

In sensul legii proiectarea nu este gresita, cel putin nu pana astazi, proiectul intocmit de proiectantul Constructorului, societatea Tecnic Consulting Engineering ( firma fara multa experienta) a fost aprobat in Comitetul Tehnico Economic al CNADNR. Pana la proba contrarie '(in justitie) prin aprobarea sa proiectul este reputat conform cu legea romana, cu standardele profesiunii si respecta criteriile economice. De notat ca acelasi proiectant se ocupa de SF Pitesti - Sibiu, in asociere cu o firma italiana. Deocamdata au solicitat si obtinut o prima prelungire de 9 luni a datei de predare a Studiului.
Greselilie de executie, intentionate sau nu, sunt ADEVARATUL subiect.
Ca si pe tinesi  pe mine m-ar incanta sa circul cat mai curand pe acolo, evident.  Capitolul juridico-financiar al realizarii infrastructurii romanesti merita insa o atentie speciala. In el se vor pierde/castiga muuuulti bani = km de autostrada. Cta timp pot ajuta cu putina claritate....

In sensul legii, nu s-a demonstrat deocamdata absolut nimic. Discutia noastra este una pur teoretica, din simplul motiv ca noi nu avem acces nici la documentele relevante si nu cunoastem nici concluziile expertizelor deja realizate sau ale celor care se vor efectua. 1_utilizator a prezentat argumentele pe care le poate invoca constructorul (nu te supara, dar atunci cand scoti in evidenta doar argumentele unuia, nu se poate spune ca ai facut o prezentare obiectiva si echidistanta), iar eu am spus ca si beneficiarul are argumente foarte serioase.
Pe o logica de bun simt, avand in vedere rezultatul produs, este clar ca undeva, cineva a gresit. Altfel, spunem ca de vina a fost fatalitatea sau ghinionul, ceea ce eu personal ma indoiesc. Daca plecam de la premisa ca s-a gresit undeva, variantele nu sunt atat de multe. Fie proiectul a fost bun si s-a gresit la executie. Dimpotriva, poate proiectul a fost gresit, iar constructorul a executat lucrarea impecabil, iar rezultatul s-a produs din pricina proiectarii defectuoase. Si ar mai fi si varianta ca s-a gresit pe ambele planuri.
Altii au facut tunele de zeci de km, iar noi a trebuit sa facem o autostrada pe niste amarate de dealuri, cu ceva instabilitate. Cu siguranta, in justitie se va stabili cine a gresit si acel cineva va trebui sa plateasca. Din pacate, asa cum spunea cineva, vor tacea inginerii si vor vorbi avocatii.
Pana una alta, eu as fi bucuros sa vad ca se incep lucrarile de remediere si ca se finalizeaza cu succes.

clau

#27224
Homor la B1 cand a fost intrebat cum proceda daca sapa cei 200 m si inchidea autostrada sau nu si proceda altfel nu a vrut sa dea un raspuns dar din reactia lui cred ca lasa OS3 in trafic... Puteti vedea emisiunea a postat cineva link-ul... Acum ce sa zic... Eu am trecut pe OS3 de vreo 10-12 ori. Desi erau probleme eu m-am simtit in siguranta... Nu ma pricep dar din ce am vazut circuland pe acolo autostrada nu are unde sa plece la vale. Doar aparea acea crapatura si poate alte deformari mici... Eu cred ca se putea circulam pe in sens acolo se repara terasamentul pe o parte si tot asa dar nu se inchidea tot lotul pana se facea acea expertiza generala. Bineinteles se punea restrictii de viteza( ex 40-60 la km/ora). Avem o gramada de dn-uri cu adevarate alunecari si nu sunt inchise... Acum nu va suparati fiecare cu parerea lui

Sau demolezi cand ai si constructor desemnat sa o refaca si Firma sa faca expertiza generala... Acum am demolat-o si ne dam cu parerea uitandu-ne la o groapa ...