Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 31 Guests are viewing this topic.

TibiV

#27180
http://www.agerpres.ro/economie/2016/02/16/costescu-termenul-de-finalizare-pentru-autostrada-pitesti-sibiu-este-acum-2021-la-sectoarele-de-capat-exploatarea-mai-devreme-15-32-41

Costescu: Termenul de finalizare pentru Autostrada Pitești-Sibiu este acum 2021; la sectoarele de capăt, exploatarea mai devreme

Noul termen pentru darea în exploatare în totalitate a Autostrăzii Pitești - Sibiu este anul 2021, după ce unitatea special constituită pentru implementarea proiectului a găsit soluții pentru devansare, în timp ce pentru sectoarele de capăt va fi posibilă folosința mai devreme de această dată, a afirmat, marți, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, în plenul Senatului.

"În categoria proiectelor care necesită relansare aș menționa în primul rând Autostrada Pitești — Sibiu, pentru care s-a constituit o unitate de implementare a proiectului specială. Această unitate a găsit deja niște soluții, iar termenul de livrare sau de dare în funcțiune nu mai este 2023, cum fusese anunțat anterior. În acest moment, este 2021 pentru întreaga autostradă, iar pentru sectoarele de capăt va fi posibilă darea în exploatare mai devreme. Este foarte important mai ales pentru Pitești — Curtea de Argeș, care va fi dată în funcție odată cu drumul național care va circula spre județele Vâlcea și Gorj. Este o veste bună pentru cei care merg în acea direcție pentru că, din 2020, aceștia vor putea circula în alt regim către destinațiile lor", a spus ministrul.

Acesta a reiterat că una dintre direcțiile principale ale ministerului o reprezintă implementarea propriu-zisă a proiectelor de infrastructură de transport cu finanțare din fonduri structurale și de la bugetul de stat. "În acest an, ne-am propus, pe de o parte, să accelerăm proiectele deja aflate în desfășurare, iar pe de altă parte să abordăm proiecte noi care, din diverse motive, au fost până acum blocate și să asigurăm relansarea lor", a precizat Costescu.

La prima categorie, șeful de la Transporturi a menționat Autostrada Timișoara — Lugoj, care a fost deja dată în funcțiune cu câteva luni mai devreme pentru partea carosabilă (26 de kilometri), urmând a se desfășura lucrări doar pentru spațiile de servicii, continuarea lucrărilor la Autostrada Sebeș-Turda pe toate cele patru tronsoane (loturile 2, 3 și 4 existând posibilitatea să fie date în folosință în acest an), Autostrada Orăștie — Sibiu. "Acolo am deblocat proiectul, am trecut la reconstrucția porțiunii demolate, ea se va da în folosință în septembrie, s-au executat garanțiile constructorului și acesta a fost trecut pe lista neagră", a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, pe Autostrada Lugoj — Deva se lucrează pe toate cele trei loturi rămase în lucru.  "Pe lotul 2 se vor da în funcțiune 15 kilometri de autostradă în acest an, iar de pe loturile 3 și 4 se vor da în folosință 21, respectiv 22 de kilometri, ceea ce înseamnă că ele vor fi practic puse în trafic complet. Un ultim tronson este bucata din Autostrada Transilvania, Câmpia Turzii — Ogra — Tg Mureș, ale cărei hotărâri de guvern cu privire la exproprieri au fost aprobate în ultima ședință de Guvern. În acest an vor începe lucrările și pe aceste tronsoane", a adăugat el.

În domeniul feroviar, principalele proiecte aflate în derulare sunt cele de pe tronsonul feroviar Sighișora — Simeria, unde este prevăzut a se circula cu viteza de 160 km pe oră. "În această zonă, situația este următoarea: pe tronsonul Vințu de Jos — Coșlariu, stadiul inițial la începutul anului a fost de 34%, la sfârșitul anului ne propunem să ajungem la 70%, pe Coșlariu — Micăsasa de la 86% vom ajunge la 100%, adică vom finaliza acest tronson, iar pe ultimele două tronsoane care sunt Micăsasa — Ațel și Ațel — Sighișoara plecăm undeva din zona 64-65% și vom ajunge la 90% la sfârșitul anului", a continuat Dan Costescu.

"Proiectele care vor fi noi sau relansate în sectorul feroviar sunt Predeal-Brașov, sectorul care a rămas neterminat din anii trecuți, cele două proiecte de electrificare Cluj-Episcopia Bihor și Craiova-Calafat, ramura sudică a Coridorului IV Craiova-Caransebeș și, nu în ultimă instanță, despre Podul de la Grădiște — Giurgiu, care de 10 ani stă, practic, prăbușit", a mai spus ministrul Dan Costescu.

În domeniul naval, autoritățile de resort se vor concentra asupra dezvoltării infrastructurilor portuare și modernizării acestora. Astfel, se are în vedere modernizarea porturilor Oltenița, Tulcea și Calafat, se vor moderniza echipamentele de ecluze de la Autoritatea Canalelor Navigabile și se va îmbunătăți navigabilitatea pe Dunăre, mai ales în sectoarele Călărași, Brăila, dar și în celelalte sectoare din Dunărea superioară.

Pe aerian, conform declarațiilor lui Costescu, lucrările se vor concentra pe cele două aeroporturi din portofoliul Ministerului Transporturilor. Astfel, la Aeroportul Kogălniceanu se va lucra la pistele de aterizare și la clădire, iar la Aeroportul București se va finaliza anul acesta lucrarea la pista nr. 2 și se vor pregăti condițiile de licitare pentru pista nr. 1 pentru ca aceasta să poată fi folosită anul viitor.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

istvan78

QuotePe lotul 2 se vor da în funcţiune 15 kilometri de autostradă în acest an, iar de pe loturile 3 şi 4 se vor da în folosinţă 21, respectiv 22 de kilometri, ceea ce înseamnă că ele vor fi practic puse în trafic complet

21Km din LD3 sunt de la Holdea sau de la Grind?

horatiu.cosma

21 de km e lungimea totala a lotului 3.

Nebhotep

Greu de crezut ca se va putea da in folosinta lot4 fara dealul Soimus

TibiV

Horatiu, sa intelegem oare ca "ei" lucreaza deja "pe sest" la un nod temporar la Holdea ?
Altfel cum "se vor da in folosinta 21 km" ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

^
M-as bucura sa fie asa(fingers crossed :) ). Dar conform aceluiasi articol, vom circula anul acesta pe lotul 2 Sebes-Turda...

Silviu

Sau sa fie adevarat cum zice :Finalizati 21 de km(intreg lotul) dar neutilizabil complet :)Dupa parerea mea Lot 3 are cele mai mari sanse sa fie finalizat.

istvan78

Zice "se vor da in folosinta". De asta am evidentiat aspectul asta, pentru ca de finalizat, credem, dar de dat in folosinta 21Km se poate doar cu descarcarea de la Holdea.
Acum, fie stie ceva ce noi nu stim despre asta, fie (mai probabil cred eu) exprimarea a fost lipsita de rigoare.

adiarc

Iarăși incep cu termene total nerealiste.

De unde stiu ei termenul de finalizare ,daca nici macar SF-ul nu e finalizat ?Deci nu stiu traseu,opere de arta - număr,dimensiune,tip...,etc. ..si apoi urmează alta distracție :Am,Ac,arheologie,expropieri,licitatie,contestatii,etc.....acum pe bune ....terminam cu fanteziile astea cu 2021?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Eurocopter

Ieri am trimis interpelare la CNADNR cu privire la posibila descarcare de la Holdea, deci ar trebui sa aflam curand daca au ceva in plan legat de asta. Nu o mai atasez pentru ca nu am decat format Word.

TibiV

Să vedem cât de repede vine răspunsul.
Şi să sperăm că va conţine ceea ce ne dorim cu toţii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rocklee

Europiu @....castori ...erau asezati linga aliniamentul autostrazi ...iar castori de pe mures sunt migratori ...nu stu in acelesi loc ...dupa un anumit timp migreaza ...in amonte sau in aval.....atunci cand sa sesizat erau trei famili ...acum a mai ramas doar una .....daca no fi plecat si aceia ... :)

NGC

#27192
Aici gasiti un document din Februarie 2016 referitor la indeplinirea obligatiilor contractuale pentru lotul 3 Orastie - Sibiu, adica lotul Impregilo, pana la rezilierea contractului.

Documentul are 36 de pagini si contine detalii privind incalcarile contractului de catre Impregilo si cele 5 dispute cu CNADNR, plus despre arbitrajul inceput in Septembrie 2015 prin care solicita daune in valoare de circa 120 milioane RON pentru disputele 1 - 4.

Ionut


adiarc

Poate aceasta mare companie de 2 lei - Salini Impregilo ar trebuii sa-si pună pe prima pagina:

"Solicitare de remediere nesoluționată de antreprenor " sau soluționata cu intârziere sau nesoluționată in totalitate...."....reboot,restart....delete.....sau mai bine faliment ...

De "bine" le doresc si celor care au făcut plăti ilegale pt lucrari neconforme
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura