Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 33 Guests are viewing this topic.

rocklee

#38490
cei de acolo au spus ca au facut toate relocarile ...au problema cu o pila care trebuie facuta foarte aproape de dn76 pe partea cu calea ferata ...si au spus ca se vor apuca cat pot de repede si de ce care este chiar langa apa ... :)

unde au consolidat malul raului... :)

rocklee

confirm ce spune ...flashu 74 ...pe parte dinspre cf anul trecut in  primavara sau forat cativa pilot ...dar apoi sau oprit ca trebuia selina sa lucreze la in zona la dnu si la podul pest e parau ...si se pregateau sa-l predea ca era cucu cu ohii pe ei ... :)

nrb

Dacă din mai se începe structura de beton la dealul cu lilieci, ar fi gata în 6 luni, octombrie, rămâne de realizat partea de rulare pentru noiembrie. Dealul cu lilieci e singura problemă majoră pe LD4, dacă merge ok, ar însemnă că joncțiune cu Deva-Orăștie ar trebui realizată până în octombrie, urcarea și coborîrea va fi prin nod Șoimuș.

flashu74

În zona marcată se vede că s-a pregătit terenul pentru forajul fundației de lângă DN.Imaginea este de astăzi. Un soare de martie a topit toată zăpada dar erau -3 grade .Sus pe viaducte am văzut prelate care acopereau zonele în lucru.



Powered by API/PUM imgur uploader

flashu74

Aici am surprins o locomotivă pe CF pentru comparație cu săpătura.Mulțumiri Cristi5 pentru uploader. E mult mai comod așa.



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

ce rapuns a dat ministerul pe facebook in legatura cu lotul 3  :(( . Rezilierea pare tot mai aproape

Ministerul Transporturilor România "Ieșirea din autostrada prin nodul Holdea în configurația actuală, reprezintă o lucrare suplimentară care nu poate fi efectuată, în mod normal, până când nu sunt finalizate lucrările din contractul de bază (contractul inițial).
Pentru Nodul Holdea nu s-a dat Ordin de începere pentru solutia reproiectată, ca atare constructorul a început să construiască fără a avea permisiunea oficială a CNAIR.
Constructorul a început execuția lucrărilor suplimentare la nodul Holdea, deși pe restul lotului sunt o serie de lucrări cu probleme de calitate, pe care nu a început să le remedieze nici dupa 1 an jumătate, deși aveau Ordin de Incepere și Autorizație de construire."

dr4qul4

Acolo sus in varf au inceput o noua sapatura? pana la ultima poza nu am mai observat-o! Sau e doar soarele?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

flashu74

#38497
Era . Cred ca pe acolo au inceput prima data.

horatiu.cosma

#38498
^^^
Este extrem de trist cum ministru după ministru înghit pe nemestecate niște argumente servite de Ioniță care pur și simplu frizează logica.

În primul rând, nu există ordin de începere pentru nodul Holdea, e o invenție sinistră, constructorul are toate temeiurile legale să lucreze acolo (PT aprobat, DTAC, AM, AC, notificare la ISC, exproprieri, scoatere din fond forestier și ce o mai fi nevoie). Ba chiar după emiterea AC la Holdea, CNAIR le-a transmis să crească mobilizarea și ritmul de lucru în zonă. Brusc a dispărut permisiunea CNAIR?

În al doilea rând, soluția reproiectată de la Holdea nu este complet independentă de contractul de bază, ca să se poată executa contractul de bază și abia apoi aceste lucrări suplimentare. Pentru a se putea realiza contractul de bază, adică corpul autostrăzii, trebuie deviat DN-ul prin structura ce supratraversează autostrada, pentru a se putea executa săpăturile necesare pe actualul amplasament al DN-ului. Astfel, este necesară execuția supratraversării peste autostradă pe unde va fi deviat DN-ul (este executată deja), structură ce face parte din soluția reproiectată la Holdea.

Situația e foarte simplă. Ioniță nu are cohones să semneze adiționalele pentru ecoductul 2 și pentru Holdea și atunci tot aruncă cu fum, amânând momentul adevărului. Ba că trebuie terminat prima dată contractul de bază, ba că nu are constructorul voie să lucreze la Holdea, ba că sunt probleme tehnice pe la Grind și Ilia și că vezi doamne asta este adevărata problemă. Cu siguranță problemele tehnice sunt responsabilitatea constructorului, trebuie rezolvate, dacă iese din termen trebuie penalizat, există prevederi contractuale foarte clare. Însă fuga lui Ioniță de aspectele care țin strict de el, amânarea în speranța că poate se întâmplă ceva și nu mai trebuie să își asume reprezintă defapt adevărata problemă pe LD 3.

Dacă tot suntem aici, mâine e ultima zi din februarie, vrăbiuțele nu anunță nimic la orizont "spre SEAP" pentru tunelele de pe LD 2. Deci altfel spus, termenul lui Șerbănescu de scoatere la licitație a tunelelor în februarie s-a dus și el pe apa sâmbetei. E trist că așa cum stăm pe A10 cu autostrada finalizată și ne uităm la ea, aici stăm și stăm și stăm de un an de zile fără licitație pentru tunele cu proiectul tehnic finalizat la Salini în traistă, gata să fie livrat de mai bine de un an dacă ar fi plătit de CNAIR. Și din câte știu, CNAIR chiar nu a făcut vreun pas notabil în ultimele 12 luni în vreo direcție sau alta. Practic, nu are nimic licitabil. Jenant și criminal.


flashu74

Pai eu cred ca de fapt nu la Holdea e o problema financiara mare. Acolo acea deviere a DN cred ca trebuia facuta din proiectul initial. Doar acel giratoriu e in plus acolo fata de ce era initial. Problema cea mare apare la ecoductul 2 care nu era si acolo sunt bani multi. Evident fara descarcare la Holdea lotul rămâne muzeu.
Dacă am greșit din lipsă de informații vă rog să mă corectați.

horatiu.cosma

La Holdea e problema financiara mai mare. Ecoductul e vreo 14 milioane de lei, Holdea peste 30. Structura peste autostrada este in alta pozitie fata de proiectul initial, bretelele de racordare la DN sunt mai lungi, a aparut giratoriul, breteaua de conectare cu autostrada, o gramada de consolidari.

flashu74

Da. Deci costul total la Holdea e 30 mil. Eu banuiesc ca cel mai scump acolo e acel pod pentru DN care chiar si in alta pozitie dar tot trebuia facut. Deci costuri suplimentare pina acum au produs doar giratoriul si bretelele putin mai lungi. Astea doua nu pot costa foarte mult. Sa zicem ar putea fi trecute la pierderi constructor, dar 14 mil ecoductul chiar nu au cum. Eu asa vad lucrurile

voicul

Si tinand cont ca o sa mearga in justitie sa ii recupereze (cei 14 milioane) ... ei bine pot sa mai puna si restul de maruntisuri (bretele putin mai lungi, etc).

Dar poate avem noroc. Mare noroc.

TibiV

#38503
@flashuu74,
comparand cu locomotiva (cu inaltimea ei in special), pare ca au cam ajuns cu terasa la cota necesara...

@Horatiu
peste 30 de milioane ... ce?
Te referi la valoarea nodului realizat sau la valoarea nodului initial ?
Si, de fapt, cu cat a crescut pretul nodului Holdea prin realizarea descarcarii ?

Quote from: voicul on February 27, 2018, 11:01:50 PM
Dar poate avem noroc. Mare noroc.
Nu cred sa avem atata noroc, nu prea sofeaza Ionita pe Valea Oltului ca sa il ia adiarc in "evidentele" lui... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Deci nu s-a inteles. Costul suplimentar la Holdea fata de solutia initiala e de peste 30 de milioane de lei. Constructorul a suportat pe propria barba o parte din banii astia (la pasaj, giratoriu, bretelele DN-ului), a suportat si costul ecoductului, deci estimez ca in momentul asta a bagat vreo 25 de milioane pe care ii va vedea doar dupa semnarea aditionalelor. Uitandu-ma la imaginea asta in care pe de o parte un constructor strain aduce bani de acasa ca sa faca autostrazi in Romania, iar pe de alta parte directorul CNAIR, aflat in slujba cetatenilor, teoretic primul interesat sa se deschida autostrazi in tara, dar care blocheaza cu buna stiinta bunul mers al proiectului, parca nu mai suna asa de corect discursurile pe care le auzim la unele televiziuni  :D.