Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 33 Guests are viewing this topic.

voicul

1. De ce la min 1.26 in primul video, 1 indicator e pe fond galben? Ce inseamna ca e pe fond galben?
2. Deci au rezolvat problema cu izvorul din ce vad eu.
3. Dealul face aceleasi figuri: din poze progresul este eviden, din aer ... cat mai e la el.
4. De ce nu au ridicat DN7 peste autostrada la Soimus?

TibiV

Quote from: voicul on December 15, 2017, 11:03:56 PM
4. De ce nu au ridicat DN7 peste autostrada la Soimus?

Poate pentru ca DN7 NU se intersecteaza cu autostrada la Soimus ?!... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Nu au rezolvat oroblema izvorului, nu mai spune asta (au mai zis-o si altii in trecut). Se vede clar lipsa terasamentului la sud de pasajul peste CF (mai ales pe partea estica, spre Dobra, acolo gaura e pana la cota naturala a terenului). Si chiar e penibil, lucrurile arata asa in zona aia de mai mult de un an.

Ps: e DN76, si probabil ca raspunsul corect e - de prosti ce sunt.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Europiu

+3 ASCORO!

Domnu' Cuc, dacă mai dați cu privirea pe-aici, eu zic să nu disperați; mai sunt 2 săptămâni din 2017...  :D
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#37624
Legat de zidul de sprijin de la dealul cu lilieci, eu va spun ce se poate face tehnic, daca se va face sau nu, nu stiu.

In orice caz zidul de sprijin nu trebuie sa fie plin cu beton, adica nu tot volumul vizibil in acel plan. Poate avea jos o grosime de 1-1,2 m si se retrage in sus, sau pot fi 2 pereti paraleli de 30-40cm la baza, sau poate fi un perete de 40-50cm grosime cu lizene (adica ingrosari locale, un fel de stalpi lipiti de pereti, asa cum au bisericile vechi din Europa de Vest. Un fel de pinteni, proptele). Sau chiar zidul poate fi discontinuu, gen un pod cu multi stalpi, adica pintenii de care vorbeam. Ceva de genul:


sau aici:


Acum ca si executie, trebuie piloti forati, radier, perete in 2-3 etape sau pinteni in 1-2 etape plus o grinda superioara. De regula - oricare varianta se adopta - se merge pe tacturi de 10 metri. Fiecare etapa se poate optimiza sa dureze 2 zile la extrem. Acest lucru este posibil prin repetitivitate. La inceput primul tact va dura 2 sapt, mai tarziu un tact va dura numai 2 zile. Evident vorbesc de fiecare etapa.

Acum sa luam ULTIMUL TACT In sapt. x execut radierul (talpa), lucrand asa: 1 zi cofrare si armare, 1 zi betonare. deci 2 zile. Apoi se lasa neatins 5 zile sa zicem. Urmatoarea saptamana  se poate face tactul 1 de perete = tot 2 zile. Sapt. 3 tactul 2 de perete, sapt. 4 tactul 3 (final sau grinda de capat). Asadar la 4 sapt. dupa ce incept ultima talpa pot fi gata cu lucrarea.

Avem acum cate o echipa de radiere, una de tact 1, una de tact 2 si una de tact 3. La fiecare 2 zile se face un radier, un tact 1, un tact 2 etc..

La 1000m lungime, 100 de tacturi inseamna 200 de zile de cand incep primul tact de radier il fac pe ultimul. Mai punem 100 de zile in plus liberele si ceva dificultati la inceput de intrare in ritm. Deci 300 de zile. Apoi am spus ca dupa ce ultimul radier este gata mai trebuie 4 sapt. ca sa fie si ultimul perete gata. Inca 30 de zile. Suntem la 330 de zile, adica 11 luni.

Daca echipele de mai sus se dubleaza si am cate 2 echipe pe fiecare tip de lucrare, timpul se injumatateste. Adica 5 luni si jumatate. O echipa consta din 7-8 fierari si 5-6 dulgheri (care sunt si betonisti). Adica vreo 14 oameni maxim. La UMB poate vor fi chiar 20 de oameni. x 4 tipuri de lucrare x 2 echipe = 160 de oameni. O nimica toata pentru UMB.

Ar mai fi pilotii forati, care au nevoie de un avans de ca. 1 luna in fata radierelor, la limita merge si 2 sapt. Deci 5,5 luni + 0,5 = 6 luni.

Tehnic posibil cu mobilizare buna = in 6 luni dupa ce apare foreza, zidul de sprijin de 1km poate fi gata. Mai trebuie umplut in spatele lui, asta ar fi inca 2 luni (aici trebuie asteptat un pic sa se intareasca betonul pentru ca se incarca la capacitate si in plus se vibreaza / compacteaza pamantul sau balastul, deci nu se poate intra mai repede).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: pasadia on December 16, 2017, 12:01:26 AM
Ps: e DN76, si probabil ca raspunsul corect e - de prosti ce sunt.

Eu cred ca raspunsul corect este: "pentru ca ar fi trebuit sa inalte (implicit sa recontruiasca) podul DN76 peste Mures".
Un deranj mult, muuuuuuuult mai mare.

Poate gresesc, astept argumente care sa imi arate arate ca inaltarea actualului pod DN76 peste Mures (aflat sub trafic, functional si indispensabil,) si care ar fi dus la inchiderea pe cativa ani a DN76, ar fi fost de preferat variantei in care o autostrada in constructie (trafic zero...) este realizata peste o cale functionala, fara a intrerupe utilizarea DN76....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

athosga

#37626
Cateva observatii, intrebri in legatura cu filmarile aeriene:

1. La barajul Mintia, de ce trecerea DJ pe sub autostrada este asa de departe fata de actuala pozitie (adica exact in dreptul barajului)? Eu zic ca distanta este mai mult de 1 km!  :insomnia:
2. Vad bine ca acolo unde tevile trec pe sub autostrada, acolo si DJ-ul va trece peste tevi impreuna cu autostrada?
3. La dealul Soimus chiar nu se putea reloca un pic DN-ul spre Mures (acolo, unde este mai mult loc, cam unde a fost pestera) pt. a da putin mai mult loc autostrazii? Cum vad acolo orice metru castigat ar insemna f. mult!
4. La cariera de piatra (sau ce-o fi?) vad bine ca nu numai ca au terminat zidul de protectie in partea spre Ilia, dar au si inaltat terasamentul pana la patea superioara a zidului? Adica practic au terminat terasamentul in zona aia?  :o Daca da, atunci cred ca au avansat mult in zona aia, nu?
5. Chiar e straniu ca viaductul 1 de la dealul Soimus pare abandonat complet.
6. Oricare va fi solutia la dealul Soimus, cred ca a fi cea mai spectaculoasa zona a autostrazii. Daca o vor termina.
Mersi

PS: excelenta filmareee!!! :thumbsup:

TibiV

#37627
Quote from: athosga on December 16, 2017, 12:32:49 AM
1. La barajul Mintia, de ce trecerea DJ pe sub autostrada este asa de departe fata de actuala pozitie (adica exact in dreptul barajului)? Eu zic ca distanta este mai mult de 1 km!  :insomnia:
2. Vad bine ca acolo unde tevile trec pe sub autostrada, acolo si DJ-ul va trece peste tevi impreuna cu autostrada?
3. La dealul Soimus chiar nu se putea reloca un pic DN-ul spre Mures (acolo, unde este mai mult loc, cam unde a fost pestera) pt. a da putin mai mult loc autostrazii? Cum vad acolo orice metru castigat ar insemna f. mult!
....
6. Oricare va fi solutia la dealul Soimus, cred ca a fi cea mai spectaculoasa zona a autostrazii. Daca o vor termina.

1. "Din cauza de curbe de nivel" si pante acceptate pentru sosele/drumuri. Acolo NU este Predeal-Timisul de Sus....
2. Da.
3. Nu.

6. Asa este. O vor termina.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

Quote from: vancouver on December 16, 2017, 12:29:22 AM
(adica ingrosari locale, un fel de stalpi lipiti de pereti, asa cum au bisericile vechi din Europa de Vest. Un fel de pinteni, proptele).
Se numeste contrafort/contaforti.
Contrafortul constă dintr-o zidărie exterioară și perpendiculară pe un parament, amplasată în punctul de descărcare ale bolților, colțurilor sau arcului de triumf, pentru susținerea lor suplimentară. Este realizat prin retrageri simple sau arce butante.[1] Contrafortul este un element de sprijin din zidărie, piatră sau cărămidă, ce formează în exterior corp comun cu peretele clădirii, având rolul de a prelua încărcările date de împingerile arcelor și arcadelor din interior.
Contrafortul, ca element de sprijin exterior, făcea parte, la origine, din sistemul de descărcare și de contraîmpingeri ale unei bolți.
Lucrările având contraforți sunt tipice arhitecturii romanice, dar și arhitecturii gotice
"Prostia este eternă și invincibilă"

cristi5

#37629
Asta cred ca e linia rosie. Sapatura terasei nu e dreapta (si) pentru ca dealul nu e drept in plan orizontal. Am marcat aproximativ, cu sageata, punctul unde axul autostrazii "iese" din deal si ramane "in aer".



O poza facuta din capatul dinspre Soimus al liniei (se poate lua parcarea excavatoarelor ca reper, vizibila atat in poza cat si pe filmarea ASCORO). Altitudine GPS 207m, minus 2m (fotograf + movila pe care eram), rezulta cota 205m, ca in SF.



In legatura cu cat mai e de sapat:
- spre Soimus s-a sapat foarte mult in deal. Se vede platforma pe care stau excavatoarele, e sapata in deal. Deci cred ca cei 250m spre Soimus (pana la sageata) sunt cam gata sapati
- pe cei 850m de la punctul unde axul e "in aer" pana la viaductul CF/Bejan, latimea terasei ("cat se intra in deal") nu poate fi mai mare de 15m, dar va fi 10 sau mai putin, in multe locuri. Se poate lua DNul ca reper de latime pe filmare, are 10m latime.

Dar se prea poate sa sape mai mult decat strict spatiul necesar autostrazii.

Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Ma tot uit si iar ma uit la filmarea ASCORO...

Eu vad 3 (trei) terase distincte...


OK, terasa din mijloc este inclompet excavata...


Incerc sa ma obisnuiesc cu ideea ca UMB va face  prima autostrada din Romania cu diferenta de nivel intre firul 1 si firul 2.

Are cineva alta explicatie pentru cele 3 terase, fiecare dintre ele prea inguste pentru pofil normal ?

Trei terase imi pare ca se potriveste perfect pentru solutia "un fir la o cota. celalt fir la alta cota."

Asta ar subtia la jumatate si ziduri de sprijin / pereti din beton inalti de 20 metri ( 20 de metri) despre care am mai vorbit)

(Nu sunt balbait, si cunosc si folosirea articolului hotarat din gramatica limbii romane... Dar incerc sa introduc cat mai mullte "cuvinte cheie", ca sa pot gasii postarea peste 2-3 ani....)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MISECE62

#37631
Daca ar fi sa fie fiecare fir la alt nivel, atunci nu s-ar vedea deja o diferenta de nivel la capatul dinspre deal al viaductului estic ? (firele viaductului sunt la aceeasi cota)

MISECE62

Este posibil sa se teraseze pentru ca ce se rostogoleste spre vale sa se opreasca pe terasa si pentru ca sa se colecteze apa de ploaie pe fiecare terasa ?

pbh

La asa ceva ma gandeam si eu TibiV cand am vazut filmarea. Dar varianta cea mai usoara este cea in care se sapa si terasa a treia pana la nivelul autostrazii, chiar mai in interior tinand cont ca in capatul dinspre Ilia dealul se ingusteaza. In acest fel nici nu va fi nevoie de zid , poate doar de ancore in functie de stabilitatea versantului. Totul tine de studiile geo. Este o singura zona unde dealul are un intrand care are nevoie de umplutura, aici sigur va fi nevoie de zid de sprijin  dar doar pe o lungime de cateva zeci de metrii.
Au fost sapate mai multe terase datorita ariei/inaltimii de lucru a excavatoarelor, Se finalizeaza de sus in jos versantul.
Daca aceasta varianta este viabila, este varianta cea mai rapida si cu costurile minime. O:-) Cu cat inainteaza cu sapaturile se face loc pentru mai multe excavatoare iar in stilul de lucru al UMB ar putea sa mute tot dealul in 2 luni :D  Acum ar fi la jumatate cu sapaturile in acest caz.

pasadia

Tibi, nu ai inteles. Eu ma refeream la situatia in care A1 ar fi fost gandita pe actualul amplasament al DN76 la vest de Soimus iar DN-ul ar fi fost reconsyruit sus pe deal, pe unde e acum sapatura pentru A1.

Nu are nici o treaba cu podul peste Mures, acolo A1 ar fi supratraversat in continuare DN-ul.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk