Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

9 Members and 44 Guests are viewing this topic.

cristi5

Stiu ca exista pe sensul Holdea-Margina, sunt pregatite panouri si pentru sensul Margina-Holdea... Sunt tinute la pastrare.

Voiam sa spun ca pe Margina<->Holdea s-ar putea lua masuri de siguranta speciale, care ar putea fi respectate daca soferii vad aceste panouri. De exemplu linie dubla continua, interzicerea depasirii vehiculelor care merg cu peste 40, limitarea vitezei, etc.

Un accident acolo va bloca tot fluxul A1, merita luate masuri speciale... Dar mai avem pana atunci...

vancouver

Parerea mea este ca pe acest segment de DN (Holdea-Margina) ar trebuie realizata o licitatie pentru reabilitare de la zero, realizata blitz, in timp extrem de scurt. Ceva de genul 4 luni, din care 3 inchisa circulatia complet si o luna de pregatiri, pentru a avea toate materialele pregatite. Cu ocazia asta realizate si niste alveole de urgenta (mini-parcari) de 50-100m, sa zicem una la 2 km - astfel incat vehiculele in pana sa poata sa traga acolo si sa nu blocheze traficul. De asemenea calea de rulare largita cu 50-80cm pe fiecare parte si linie dubla continua pe mijloc pe toata distanta de 15km - poate doar cu exceptia zonei mai drepte de lânga Margina. Viteza limitata drastic (40 la ora in curbe, 60 in general, 100 doar pe zona dreapta de langa Margina) si controale permanente, de ex. din alveolele de urgenta mentionate.

Asadar mutarea intregului trafic pe Valea Muresului timp de ca. 3 luni. O varianta ar fi pregatirea licitatiei si desemnarea constructorului, dar cu desfasurarea lucrarilor numai dupa ce A10 este gata, astfel ca pe relatia Sibiu-Budapesta sa devina o optiune folosirea A10+A3 si apoi prin Oradea. In acel moment probabil si M35 va fi deja ajunsa la Berettyóújfalu, adica la 40km de Oradea.

Altfel nu vad cum va face fata DN68 la traficul de autostrada pentru urmatorii 10-12 ani, pana sa fie gata tunelurile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Cu greu. Asa va face fata.
Desi ai dreptate, in fapte toti o sa se gandeasca ca si VO/VP rezista ... deci se poate si asa.

Eu nu prea cred ca o sa puna strat de asfalt nou, dar investitii masive cand acolo trebuie (imediat dupa vorbele unora) sa apara A.

germanul2012

Sunt de acord la fel ca si majoritatea prietenilor care circula destul de des pe aceasta ruta dar, realizarea modernizarii acestui tronson doar ...,,cu desfasurarea lucrarilor numai dupa ce A10 este gata..." cu regret ,trebuie sa obiectez ca ar fi cam tarziu si nu stiu daca portiunea Holdea-Margina va rezista traficului care va fi in ordine crescatoare dupa deschiderea portiunii Soimus-Holdea care, probabil se va deschide cu foarte mult timp inaintea Sebes-Turda.

Oricat de optimisti vom fi, A10 nu cred ca va fi deschisa circulatiei de la Sebes la Turda inainte de 2020 ori dupa cum se prezinta situatia in teren, tronsonul Soimus-Holdea va fi circulabil cu cel putin doi ani mai devreme fata de Sebes-Turda ( daca nu si mai mult).

Apoi, sa zicem cateva luni, circulam si in coloana pe Deva-Arad ( ca doar am mai circulat, bineanteles traficul nefiind chiar asa intensiv ca acuma dar, insist totusi, cum va fi peste doi, trei ani?

Stefan Tudor

Oare s-a spus aici ca au actualizat google-maps zona de la Soimus? se vad inclusiv grinzile de la viaductul de la dealu cu "batmani" si cateva zone cu predalele asezate!

cristi5

#37520
In legatura cu traficul Margina-Holdea, eu inteleg ca DN va fi supra-incarcat cand vom vedea coada pe A1 la Margina. Sigur, DN68A nu are calitatea necesara pt un DN incarcat, dar cu intretinere poate il tin in functiune.

La ora asta eu cred ca suntem departe de asa ceva. Traficul pe breteaua de iesire e verde tot timpul mai putin duminica la ora 12, cand cred ca e inchisa bariera. Daca (re)gasim traficul DN68A din 2010 si il primim pe cel din 2015, putem prognoza cand va avea A1 in zona (cu cresteri anuale de 3-4%)  trafic prea mare pt un DN modest, cum e DN68A. Daca nu sunt gata tunelurile (sau macar un tub) pana atunci, vom vedea ceva gen Valea Prahovei, cu bariera din Margina pe post de trecere de pietoni in Busteni, adica sursa de ambuteiaje intinse pe >10km.



Powered by API/PUM imgur uploader

B.Robert

Quote from: vancouver on December 10, 2017, 01:55:55 PM
Asadar mutarea intregului trafic pe Valea Muresului timp de ca. 3 luni.
Pentru masinile mici care merg la Faget-Lugoj-Timisoara poate fi reabilitat usor si utilizat DJ682 (Savirsin -> Birchis -> Faget) in situatia descrisa de tine.
Eu mai aleg ruta asta uneori, de obicei cand merg la ore foarte aglomerate. Pe Ilteu-Savirsin e foarte liber tot timpul mai nou, chiar si in sate poti sa mergi linistit cu viteza (mai) mare, iar daca nu iti pasa mult de masina si pe DJ poti sa o calci. :D

TibiV

Optiune valabila doar pentru autoturisme...
Ce faci cu traficul greu  ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

@cristi5 ...
Nu stiu care verde il vezi tu, dar si la 5 dimineata (cand teoretic n-ar trebui nici naiba sa fie pe strada), de la Ilia la Margina se merge bara la bara cu 50-70.
Acu... nu stiu cu cat o sa explodeze traficul dupa A10+LD3&4, dar pe Ilia-Margina trebuie:
1) Refacut covorul asfaltic - foarte valurit in anumite portiuni "esentiale" cum ar fi intrarile in curbe (zone de franare). Nu mai vorbim de sectorul facut din placi.
2) Refacut macaje (in special partea spre Ilia, lipsesc cu desavarsire)
3) Astupat gropile recent reaparute. Ca din 3 in 3 luni rasar cratere.

@vancouver:
-practic se merge cu 60 in general si acum. Rare momente in care sa poti mai mult (imposibil sa nu ai camion din fata si din contra-sens e trafic "continuu").
-Nu stiu daca poti inchide 3 luni, dar cu siguranta multe portiuni pot fi realizate si sub trafic (la paleta / semafor) sau chiar cu devieri temporare. De la Cluj la Oradea are nevoie si DN1 de reparatii serioase (n-ar fi o idee rea sa inceapa sa il refaca acum - clar A3 pe acolo curand nu vom avea. Intram in 2018 si de relansarea licitatiilor inca nu putem vorbi)
- Intrarile in santier din DN au devenit parcari ad-hoc pentru camioane, nu ar fi o idee rea sa le faca cat de cat permanente.

flashu74

Sa deschida ei A de la Soimus la Holdea deoarece cred ca toti sunt dispusi sa suporte cei 10 km mai grei de la Holdea la Cosava.

pasadia

Ce conteaza mult e sectorul Holdea - Margina, caci pe restul (adica Soimus - Ilia - Grind - Holdea) e de presupus ca vom avea autostrada in vreo 18-24 de luni si apoi va putea fi adus la un stadiu suficient pentru un DN secundar.
Iar pe Holdea - Margina, viteza mai mare de 70km/h oricum nu ai unde sa prinzi (ma rog, pe Cosava - Margina poti prinde, dar asta reprezinta doar ultimii 3-4 km). Din punctul meu de vedere cel mai enervante sunt zonele de interior ale curbelor, acolo unde asfaltul este mancat rau de tot (si pe alocuri disparut). DN-ul asta nu a fost niciodata prea lat, acostament nu a avut cred ca deloc si asta se vede acum, cand este macinat pe margine de rotile tirurilor. Sunt situatii in care traficul din contrasens iti impune in curbe sa stai pe o trasa cat mai interioara si te trezesti cu roata in gropi aparute pe margine. Deci daca ar fi dupa mine as insista ca DRDP-ul TM sa lase panourile cu smiley si sa mai puna piatra si asfalt macar in curbe. Chit ca nu tine si va trebui refacut la fiecare 6 luni...

flashu74

O imagine cu decopertarea din statia de asfalt.



Powered by API/PUM imgur uploader
Aici ar trebui panourile cu "Exista speranta" si "Inca un pic"

Ionut

Care pic? :) Poate vreo 15-16 luni... sa nu zicem 18.
Merci de poza, cred ca e o premiera. :cheers:

nrb

Mi se pare o poză mai veche, ar trebui să fie noroaie acum acolo!

Ionut

Stii tu ca e o poza mai veche? Pozele puse de flashu74 sunt live, din cate stiu eu.