Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

cristi5

#37275
^ de acord cu TibiV, pentru 1-2 ani trebuie o solutie "minora". Asta e si ideea. Pentru ceva major ar lua mai mult de 1-2 ani pregatirea...

Quote from: cristi5 on November 21, 2017, 11:04:27 AM
Eu propun asa ceva. Ideea e ca e acceptabil ca DJul sa aiba prioritate foarte redusa fata de fluxurile A1, deci nu e nevoie de giratoriu. Riscul scade pt ca se cedeaza la o banda odata, si cu loc de accelerare scade si mai mult.



Nu am adaugat limite de viteza pe A1, as intreba mai degraba auditorul de siguranta rutiera cat poate fi limita, daca e OK 90 sau trebuie redus. Eu cred ca e ok 90 la traficul existent, si daca ma gandesc la curbe spaniole pe care le-am vazut. Depinde si cat de mult se poate "alungi" intersectia, adica pe ce distanta cotele A1 si DJ706A sunt apropiate, or eu nu am informatia asta. O intersectie mai lunga inseamna  atat viraje mai line pe A1 (limita de viteza mai mare), cat si o banda de accelerare mai lunga pe DJ. Pe de alta parte trebuie oricum incetinit pentru virajele de la sagetile albastra si verde.

Documentez aici "complet" solutia, sa fie documentata daca va fi vreodata nevoie de ea (daca lucrarea la deal intarzie). Exista si alte solutii (de ex. giratoriu si bretea la intersectia DJ706A cu DN76, adica la sageata verde, in dreapta, cum propune ciprebbe). E bine sa avem solutii alternative.

Specificul acestei descarcari este "fara bretele noi", adica fara a necesita cheltuieli majore si aprobari de PT, AC etc. Descarcarea ar fi la punctul indicat de sageata galbena (stanga jos). Cu rosu, traseul temporar A1 in zona, din giratoriul Soimus.



Solutia presupune cateva imbunatatiri la DJ care insa nu sunt constructii noi, sau sunt minore
- intarirea a 1,3 km de DJ (intre sageata verde si cea albastra) pt trafic greu
- o solutie pentru DJ care vine dinspre baraj si vireaza stanga pe sub autostrada in punctul indicat de sageata albastra. Poate fi eventual inchis temporar, dat fiind ca transportul aferent termocentralei va folosi drumul tehnologic nou care trece pe sub pasajul triplu de la sageata galbena
- indulcirea curbei traseului temporar A1 la subtraversarea din punctul indicat de sageata albastra
- schimbarea prioritatii la intersectia DN76 cu DJ706A astfel incat A1 temporar sa fie prioritar, si eventual indulcirea curbei, in punctul indicat de sageata verde (dreapta imaginii)

Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Cristi,
solutia ta este absolut logica...
(Culmea, nu cred ca exista alt lot de autostrada pe care sa existe o alternativa atat de "naturala" ca aici !... Mutarea DJ-ului oricum era in proiect...)
Pur si simplu nu cred ca "[b]partenerii seriosi[/b] si competenti" de la CNAIR ar fi in stare sa analizeze/evalueze/aprobe o astfel de solutie "temporara" in timp util....

Mai pe romaneste...
Cred ca sunt sanse mult mai mari sa termine UMB complet LD4 inainte ca CNAIR sa accepte macar "de principiu" o astfel de solutie... Nu mai vorbim sa o si plateasca... (vezi Holdea.... :( )

Astia au capatat o teama morbida de DNA...
Mai ales cand vad si ei ca nici "el capo di tuti capi" nu este scutit de "invitatii" la DNA... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#37277
Daa, teama de DNA o au numai cand trebuie sa faca treaba si sa construiasca ceva in Romania. Cand e vorba de furat, teama dispare instantaneu.... Hai sa nu cadem in plasa unui discurs al celor care ar vrea sa fure si sunt suparati ca nu pot sa o faca, si atunci se "oftica" si nu mai fac nimic.

NEVER EVER nu o sa-i pedepseasca cineva pe angajatii de la CNAIR sau pe directori, daca fac ceva util si cheltuie eventual 5 lei in plus.

Totusi aici, la dealul cu Lilieci nu stiu cat de utila este cu adevarat soltia unei iesiri provizorii, cu circulatie apoi pe un DJ, si asta pentru maxim 1 an.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

wifi

Descarcarea la celalalt capat, la Ilia, tine de LD3. Înseamna receptii partiale pe doua loturi, LD 3 si 4, ma cam îndoiesc. Circulatie mai departe pâna la Holdea este science fiction. A1 este de importanta nationala, dar material de la dealul de pe lotul 4 nu poate fi dus la umpluturile de pe lotul 3.

cristi5

#37279
^ Toata discutia cu descarcarea provizorie in zona Soimus/Bejan/Mintia e relevanta pentru cazul in care LD3 si LD4 sunt gata, mai putin dealul. Candva in 2018 dupa prognozele de azi.

Sa vedem cum evolueaza Holdea, Ilia, Grind, podul peste Mures. La toate sunt ceva progrese dar... Daca merg mai prost ca dealul din motive de alunecari/izvoare/calitate sau din motive contractuale, discutia nu mai e relevanta. Dar e bine sa fim pregatiti asa ca o purtam din timp

wifi

Sa facem mai bine un pic de vânt pe la LD2, ce-i cu tunelele alea, se mai face ceva pe acolo, se mai liciteaza? Nu se mai aude nimic.

Vice33

De la DRDP Timișoara via FB:

QuotePe lotul 3 #A1 Lugoj-Deva, antreprenorul a executat lucrări de conservare (pentru perioada de iarnă), pe tot sectorul de autostradă, inclusiv în zona descărcării Holdea. Totodată, au fost începute lucrările la semnalizarea verticală de la nodul rutier Dobra. Alte lucrări executate au fost realizate la spațiile de servicii (clădiri/utilități/borduri), la sistemele ITS, parapetul median (sistem antiorbire), dar și la infrastructura drumului.

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/503831629979425/

voicul

Cum se justifica comentarii DRDP Timișoara "în zona descărcării Holdea"
Vs CNAIR:
- Nu stiu, domnule cine i-a pus sa faca giratorii la Holdea.

:)

cristi5

#37283
Quote from: wifi on November 22, 2017, 09:28:37 AM
Sa facem mai bine un pic de vânt pe la LD2, ce-i cu tunelele alea, se mai face ceva pe acolo, se mai liciteaza? Nu se mai aude nimic.

Poti sa intrebi la CNAIR.

Interesant ca actuala administratie a spus ca tunelurile costa prea mult, au incercat debleu si au abandonat (iar) ideea, au reziliat sectiunea cu tuneluri, si de atunci pauza.

Hai sa ne punem intrebarea: de ce nu se grabesc? Nu vad urgenta?

Cand am intrat pe forum acum doi ani credeam ca daca vom avea autostrazi ca in Occident vom avea si trafic ca in Occident. Imi inchipuiam ca intre Holdea si Margina va fi un imens lant de vehicule, bara la bara. Intre timp am invatat, si am vazut la fata locului ca nu e deloc asa, exceptand poate cateva zile pe an. Chiar daca DN68A e foarte neplacut, la intrarea pe autostrada la Margina, dupa primele depasiri esti singur practic, mai intalnesti cate un vehicul ici-colo. Si duminica seara, si lunea dimineata... La iesire la fel. Daca DNul nu ar fi suficient pt traficul existent, la iesire ar trebui sa vedem coloane lungi pe autostrada.

Coloane se formeaza, dar nu pe A1 ci pe DN68A, pt ca vehiculele grele incetinesc mai mult decat celelalte la curbe stranse sau in panta. Dar intre coloane sunt pauze lungi. Liniste, poti sa stai pe marginea drumului sa te bucuri de peisaj... Chiar si cu LD3 si LD4 date in folosinta, traficul nu va creste mai mult de cateva procente pe an. De exemplu DN7 de la Sacamas spre Arad e deja aproape gol. Autostrada atrage trafic dar numai daca are de unde...

Holdea-Margina dureaza 17 min in spatele TIRului, fara depasiri, cand nu e bariera lasata la Margina. Parcurgem cativa km pe DN intr-o zona fara multe localitati, zona depopulata, fara treceri de pietoni, fara intrari dese de pe drumuri laterale, etc. Exista o scurta serpentina, cu curbe largi (nu ca la Ohaba, unde se vede clar cum se "aduna" coloana). Traficul curge lent, dar fluent, mai ales ca circulatia CF in zona inteleg ca se va inchide pt reabilitari, deci bariera Margina va ramane deschisa. Siguranta se poate imbunatati: dupa deschiderea LD3 eu as interzice de exemplu depasirea exceptand vehicule lente. Chiar si bizonii vor intelege ca se poate amana depasirea cateva minute pana la re-intrarea pe autostrada. Semnele "tough road ahead" sugerate de API sunt deja bine primite de soferi.

Una peste alta, raportul beneficiu/cost al tunelurilor Holdea este destul de mic.

Nimeni dintre decidenti nu a spus insa ca lucrarea se poate face la 60% din pret: construind pentru inceput o singura cale.  1+1 este suficient pentru trafic, asta se vede azi prin pauzele intre coloane pe DN si lipsa cozii la trecerea de pe A pe DN. Daca tot voiau sa scada costuri, e de mirare ca nu au mentionat varianta half-profile. Raportul beneficiu/cost poate fi dublat aproape cu half-profile.

Pe 1+1 cu geometrie de autostrada se mareste enorm siguranta, iar la viteza se castiga vreo 10 minute pt ca TIRul din fata merge constant cu 90, nu cu 20-30 pe alocuri. Diferenta dintre 6-7 min cu 90 si 3-4 min cu 180 nu va deranja pe nimeni. Si dat fiind ca sunt fonduri UE putem spera.

Cu astea fiind spuse, e foarte posibil ca primul tunel forat de autostrada din Romania sa nu fie la Holdea ci undeva pe PiSi. Adica acolo unde exista presiune de trafic.

Dominik

Din ce se vede pe poza celor de la DRDP Timisoara, la Nod Ilia au inceput sa aduca piatra sparta in zona izvorului, sunt curios daca ajung la nivel pana la sfarsitul anului
You're in Steelers Country

rocklee


Dominik

You're in Steelers Country

patratel_ro

Maximul de trafic pe portiunea Holdea- Magina o sa apara cand o sa fie gata LD3 si LD4. Deocamdata se distribuie pe 80 km si pe rute alternative. Intrebarea este daca pierdem astia 1-2 ani sa porneasca cel putin cu santierul la tuneluri cine raspunde ? Eu zic ca ii platim pe astia de la CNAIR sa faca treaba nu sa se ascunda de DNA. 

Bogdan_Cluj

O intrebare pentur cunoscatori:
La dealul de pe LD4 (UMB), nu se poate lucra (sapa in deal) cam toata iarna? Adica in cel mai rau caz ninge foarte tare si se depune zapada pe drumurile/terasele de pe santier. Sunt si alte impedimente in afara de zapada (care se poate curata, banuiesc). Faptul ca e frig ingreuneaza cu ceva lucrul?

Nu sunt in domeniu, nu stiu care sunt problemele, poate explica cineva pentru sutele (miile?) de utilizatori care nu sunt in domeniu si sunt curiosi daca se poate inainte la "deal" in aceste luni de iarna.

rocklee

Umb  aceasta dorește să sape cât le permite  vremea și în ianuarie și februarie dacă se poate.