Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 19 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Foarte bine speram ca se vor apuca de lucru si in zona respectiva in curind.Dar de lotul 2 "Semi-reziliat-partial"se mai stie ceva ?Cind au de gind sa liciteze sectiunea cu tuneluri,Salini a cedat proiectul la Cnair ,ori trebuie licitatie si de proiectare ?Vom avea oare autostrada completa Nadlac-Boita pina la sfirsitul acestui deceniu ?Mai departe spre Pitesti nici o sansa !

user201

Cu rocklee în concediu, pun și eu niște poze mai de amator.
În zona Șoimuș, mai aveau de turnat 2 piloni, care erau doar la nivelul solului:














user201

În zona dealului cu lilieci au mai evoluat cu viaductul și se săpa la cele două capete, dar exista și o zonă în mijloc unde nu s-a săpat deloc, deci mai e mult de lucru acolo și în 2018.












athosga

Salut!

Stie cineva cam cat va fi diferenta de altitudine - planificata - intre podul peste Mures si viaduct la Soimus? Intreb pentru ca uitandu-ma la poze, mi se pare cam "subtire" trecerea sub viaduct. La fel am impresia si la trecerea peste drum la "urcarea" pe deal (unde au fost demolate casele).

Mersi


pasadia

#35660
Pentru cine isi face griji - Salini lucreaza in continuare pe lotul 2. E activitate mare in nod la CIC si la rigole si ceva mai redusa in spatiile de servicii.

Poze maine, cand trec inapoi.

alin_simeriaveche

#35661
^^^
Chiar am vrut sa intreb de mai multe ori. Am crezut ca poate o sa-l inalte dar acum vad ca nu o sa fie asa

alexV

pai e 5 metri, conform STAS 2924-91, daca ala se aplica.
nu ar proiecta nimeni la 10 metri inaltime, avand in vedere criteriul pretului cel mai mic la licitatie.

din poze nu poti estima dimensiuni. iar vreo eroare de proiectare e improbabila.

cristi5

Apropo de rezilierea partiala LD2, postez aici o discutie interesanta din comentariile contributors. Dar inainte intreb: rezilierea nu inseamna ca si antreprenorul trebuie sa fie de acord, sau macar sa nu atace in instanta? Juridic, treaba nu e gata sau?

http://www.contributors.ro/administratie/infrastructura-administratie/cosmetizarea-imaginii-ministrului-prin-rezilierea-par%c8%9biala-a-contractului-autostrazii-lugoj-deva/#comment-320417

Intrebare:
Quote
Am o nelămurire. Cum a acceptat constructorul o lucrare bazată pe un proiect incomplet? Oare nu era conștient de un risc? Posibil ca nu înțeleg eu problema.

Raspuns:
Quote
Buna intrebare – in fapt asta e adevarata problema. Orice antreprenor va aceepta orice lucrare si mai ales una in care are libertate de manevra (solutie tehnica, metode de constructie, materiale, etc.). Un proiect de tip design-build asta face: transmite antreprenorului (toate) riscurile de conceptie si constructie, pentru ca statul (in cazul acesta) este incapabil sau nu doreste sa le asume. Aceste riscuri sunt in general minimizate in procedurile de realizare numire "traditionale": unde clientul (oups era sa utilizez iar o majuscula :) ))) asuma toate studiile (topo, geotechnica) mediu, conceptie pana la 100%, si defineste metodele de constructie acceptabile si chiar si conditiile de aprovionare (echipamente si materiale). Evident asta cere macar 2 lucruri: firme de consultanta capabile (si know-how la client ca sa gereze tot) si Timp (ani cum bine exemplifica autorul). Optiunea design-build apare automat atunci cand nu ai cele 2 elemente mentionate- si asta costa aproape intotdeauna mai mult... mult mai mult. In tarile dezvoltate unde se aplica "corect" aceasf design-build, Clientul a ajuns la concluzia ca anumite proiecte pot fi complexe (nu neaparat tehnic) dar din cauza de multiple shareholders (de exemplu) sau pur si simplu din cauza de urgenta – si in acest caz o entitate privata (contractor) e mai eficienta in a gera acest tip de proiect. Cu alte cuvinte statul nu ar fi suficiient de eficient si l'ar costa mai mult ($, timp, considerente sociale/politice, etc.). Bineinteles in cazul asta elementele de control are proiectului trebuie sa fie clar identificate ( asa numitele clauze de performanta). Am putea discuta aici de proiecte de tip P3 care preiau intotdeauna riscurile de design, build, finantare, operatii, intretinere, etc, sau orice alta combinatie a acestora. In final, si aici copiem niste practici din Eu (si alte parti) fara a le aplica corect (pt. ca sunt convins ca sunt destui specialisti romani in tara care le cunosc – ma rog, inca mai sper).

alecu26

Mai conteaza? Daca Salini a cerut ceva compensatii pentru aceasta reziliere...sigur nu pot fi acordate de CNAIR....asa, direct. Altfel nu era reziliere...era o negociere si un addendum si toata lumea era fericita. Si acest lucru era facut acu 2-3 ani de zile.

Eu zic ca 99% Salini va ataca la curtile de arbitraj...si 99.99% va castiga mai multi bani decat ar fi cerut/acceptat intr-o negociere amiabila.

Altfel tu cum crezi ca s-a strans acele miliard de euro platibil de CNAIR catre constructori din diferite litigii?
Drumurile noastre POATE;

rocklee

va fost dor de mine  8)....o revenire din concediu .... :o

avem asfalt la viaductul branisca ....







si luceari in forta la dealul cu cariera se piatra ...zidul de sprijin


umpluturi si compactari...


adiarc

cateva poze din zona C.I.C Pianu de Jos de pe A1,unde Strabag lucreaza in perioada de garantie la remedierea tasarilor din zona pe sensul spre Sibiu.....Probabil pe parcursul lui septembrie lucrarea va fii finalizata ( se vad capetele minipilotilor forati ) si sper ca echipele se vor muta pe sensul spre Deva( sau pe acelasi sens..mai jos ,unde e alta trambulina),astfel incat pana la venirea iernii sa fie remediata si aceea trambulina



a doua e cea din poza de mai jos,care e la cativa zeci de M,poate 100 deM,de cea la care se lucreaza







se vede dupa parapetul din dr,cat de pronuntata este tasarea







momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Asadar pe LD1, spre nodul Dumbrava, TS mai are de reparat. (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Ps: plus o trambulina semnificativa peste CF 212.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


pasadia

Spatiile de parcare de pe LD2 inca sunt in faza incipienta. Salini lucreaza, dar anemic. (GPS)


(GPS)


Aceeasi situatie si in cazul CIC-ului din nodul Margina. (GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


pasadia

Tot pe acolo apar niste rigole adanci cat un bazin olimpic. (GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk