Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 10122877 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35640 on: August 24, 2017, 03:14:06 PM »
Quote
În scrisoarea de reziliere remisă constructorului, CNAIR nu face decât să descrie procesul căutării unei soluții. Nu se pomenește niciun cuvânt despre vreo neregulă din șantier, ci se descriu demersurile făcute de CNAIR în ultimii ani la tot felul de instituții (Banca Europeană de Investiții, Agenția Națională pentru Protecția Mediului, etc) pentru a găsi o soluție

S-a postat cumva scrisoarea de reziliere pe forum sau putem avea acces la ea?  :cheers:

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.992
  • Karma: +856/-118
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35641 on: August 24, 2017, 07:21:27 PM »
Un comentariu interesant pe contributors
Quote
desilusio_maximus spune:
24/08/2017 la 13:42
De adaugat un amanunt important – proiectul de executie pentru solutia cu tuneluri a fost intr-adevar intocmit de catre antreprenor, dar in lipsa capacitatii / vointei CNAIR de a plati pentru aceste servicii de proiectare (intregul proiect a fost design and build), nu l-a primit de la antreprenor decat partial, un fel de “teaser”. In lipsa detaliilor de tip cantitati de lucrari (care sunt in detaliile de proiectare), CNAIR se afla in imposibilitatea de a lansa o licitatie – nu stie sa spuna unui potential ofertant care sunt “indicatorii tehnico-economici” ai proiectului – proprii habarnisti nu au de unde sa genereze aceste date, nici bugetarea nu o pot face.

Autostrada care ar trebui sa fie axa principala de import-export cu Vestul Europei va ramane gatuita minim 5 ani, din cauza intreruperii dintre Margina si Holdea. Cum DN68A, drumul national care va trebui sa asigure legatura dintre cele doua capete de autostrada, a tot fost amanat de prin 2010 la reparatie capitala pentru ca “traficul va fi preluat de autostrada”, vom avea pe 15 km exact modelul Valea Oltului, bara in bara (cu curbe ceva mai stranse si pante pe alocuri mai agresive).


Sent from my iPhone using Tapatalk

gdaniel

  • Officer
  • ***
  • Posts: 155
  • Karma: +116/-26
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35642 on: August 25, 2017, 01:45:11 PM »
A mai pus ceva si DRDP Timisoara:
https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/468986563463932/

In ultimul cadru pare sa fie in constructie la vest de cariera Bretea Muresana un zid de sprijin ca langa barajul de la Mintia..
« Last Edit: August 25, 2017, 01:54:20 PM by Ionut »

voicul

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.093
  • Karma: +152/-311
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35643 on: August 25, 2017, 03:25:32 PM »
Oare de ce DRDP Timisoara poate sa isi prezinte munca in poze/video si drona si restul DRDP nu?
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

Vice33

  • Hero
  • *
  • Posts: 546
  • Karma: +128/-163
    • Program gratuit de legislatie ruiera
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35644 on: August 25, 2017, 07:28:26 PM »
Pentru ca pana la Soimus se ocupa DRDP Timisoara iar de acolo intra sub jurisdictia DRDP Brasov.

Probabil ca interesul este mare avand in vedere ca se realizeaza autostrada pe teritoriul zonei DRDP Timisoara...

Ar trebui sa faca si DRDP Cluj la fel pentru A3 si A10...

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.359
  • Karma: +2066/-34
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35645 on: August 27, 2017, 12:47:13 PM »
Avem prima contestatie pentru PiSi.

CONSITRANS a contestat pentru "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 1 Sibiu - Boita, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170".

A contestat, printre altele, clauza rezolutorie 1.

Quote
6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica.

Hai ca pana vine CNSC cu decizia, CNAIR a si rezolvat problema. :lol: :lol: :lol:

Pentru toate licitatiile cu clauze rezolutorii, au luat masura de remediere de a inlocui sintagma "clauza rezolutorie" cu cuvantul "conditia". :lol:
Asadar avem acum "conditia 1", "conditia 2" si asa mai departe.

Bravo! Asa mai merge! :lol:

In ceea ce priveste "clauza rezolutorie" (pentru ca au contestat si alte lucruri), CNSC a respins contestatiile CONSITRANS (si pentru celelalte licitatii unde au contestat lucrul asta).

Ramane valabila masura de remediere adoptata de CNAIR, de inlocuire a sintagmei "clauza rezolutorie" cu cuvantul "conditia".
National Geographic Channel

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.359
  • Karma: +2066/-34
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35646 on: August 27, 2017, 01:47:50 PM »
Extras din motivarea proiectului de HG despre care am scris aici.

Quote
Din analiza datelor financiare rezultate din implementarea 2007-2013 a rezultat că, pentru o absorbție de 100% a fondurilor alocate ar fi nevoie de o supracontractare de 150% cu o pondere ușor crescută în domeniul transporturilor. De exemplu pentru a include proiectul de construcție a autostrăzii Sibiu-Pitești (proiect de o prioritate absolută la nivel național și european) în cadrul POIM – Axa prioritară 1 este necesară o supracontractare de aproximativ 120% la nivel de axă. Luând în considerare un procent mediu de economie din procesul de licitare/contractare de 30% rezultă că un procent de supracontractare de 50% la nivel de axa 1 a POIM este minimum necesar pentru a include proiectul de construcție a autostrăzii Sibiu-Pitești.
National Geographic Channel

gruiarew

  • Knight
  • Officer
  • *
  • Posts: 115
  • Karma: +624/-119
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35647 on: August 27, 2017, 04:02:30 PM »
N-am văzut schimbări mari deci și pozele îs mai sărace :










gruiarew

  • Knight
  • Officer
  • *
  • Posts: 115
  • Karma: +624/-119
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35648 on: August 27, 2017, 04:04:33 PM »










Azi doar atât.

Cuneo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 162
  • Karma: +58/-27
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35649 on: August 27, 2017, 05:13:39 PM »
Ultima provocare pe Autostrada Lugoj – Deva. Video



TIMISOARA. Se lucreaza cu spor pe Lotul 4 al Autostrazii Lugoj-Deva, unde luna august a insemnat un avans insemnat pe santierul celei mai asteptate sosele din zona de vest a tarii, mai ales ca reprezentantii CNAIR si-au exprimat in mai multe randuri speranta inaugararii ei la finele acestui an.
Ca lucrurile se misca bine o arata si ultimele imagini postate de reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara de pe tronsonul 4 al autostrazii.

„In cursul lunii august, pe santierul Lotului 4 #A1 Lugoj-Deva s-au executat lucrari de terasamente (umpluturi, sapatura in debleu/profil mixt), lucrari la structura rutiera (fundatie inferioara din zgura, fundatie superioara din material granular stabilizat cu lianti hidraulici, asternere de mixturi asfaltice: AB2/ BAD 25m), lucrari de scurgere a apelor pluviale (santuri autostrada, santuri de garda, canalizatie rigola mediana), lucrari la infrastructura pasaje (radier pasaj, elevatii, rigle, dispozitive antiseismice, cuzineti), executie podete (montare elemente din tabla ondulata), executie lucrari de consolidare (zid sprijin picior de taluz), precum si lucrari diverse (relocare retele electrice, retele distributie gaz si retele CEH, montare tubulatura/portaluri ITS)„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.

Pe acest segment al Autostrazii Lugoj – Deva s-a ajuns si la una dintre cele mai mari provocari. S-a inceput montarea grinzilor pe pasajele din zona localitatilor Branisca si Soimus.
Lotul 4 al soselei de mare viteza, de 22 de kilometri, se afla in constructie inca din primavara anului 2014.

Segmentul se va conecta cu Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, in zona nodului rutier Ilia, respectiv cu Autostrada Deva – Orastie, in zona nodului rutier Soimus.
Lotul 4 al soselei de mare viteza, de 22 de kilometri, se afla in constructie inca din primavara anului 2014.
https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/videos/468986563463932/
http://www.opiniatimisoarei.ro/ultima-provocare-pe-autostrada-lugoj-deva-video/26/08/2017

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35650 on: August 27, 2017, 05:17:14 PM »
@NGC...Pe romaneste: CNAIR a introdus conditia rezulutorie pentru a putea porni licitatii peste bugetul existent! Mai exact, tinta lor este de a licita 150% peste buget, si fara conditia asta legea nu le permitea.
Pana la urma conditia asta este foarte buna.
Dar ar trebui sa se aplice DOAR dupa ce CNADNR semneaza contracte in valoare de 100% din buget.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 863
  • Karma: +336/-156
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35651 on: August 27, 2017, 08:08:57 PM »
Daca o tine tot asa Comsa pe lotul 3, termina UMB lotul 4 inaintea lor !!! Dezamagitor cu si-au batut joc anul acesta de lotul 3 !!!
You're in Steelers Country

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.021
  • Karma: +2954/-588
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35652 on: August 27, 2017, 08:13:13 PM »
Ce vrei sa lucreze omule la Holdea? Dar serios, CE AI VREA TU SA LUCREZE ACOLO?!
Aia care si-au batut joc de lotul 3 sunt la CNAIR si în guvern.
Rusine.

Shame!
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.748
  • Karma: +2469/-336
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35653 on: August 27, 2017, 10:22:01 PM »
din pacate pe asta se si bazeaza politicieni cand la doua vorbe,spun 3 minciuni...memoria colectiva f.f scurta

o sa aduc eu aminte,pt toti cei,care din diferite motive,au impresia ca nu doreste constructorul sa munceasca,desi fiecare ar trebuii sa se informeze ,inainte sa acuze nefundamentat

LIPSA AC LA HOLDEA,se datoreaza unei expropieri gresite,de niste cretini din MT/Guvern/Cnair,care,inainte de a face aceasta gafa,au fost avertizati de mai multe ori de colegii nostri ( Horatiu,Catalin )....si totusi au facut-o


NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.359
  • Karma: +2066/-34
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35654 on: August 27, 2017, 11:11:08 PM »
@NGC...Pe romaneste: CNAIR a introdus conditia rezulutorie pentru a putea porni licitatii peste bugetul existent! Mai exact, tinta lor este de a licita 150% peste buget, si fara conditia asta legea nu le permitea.

Explicatia oficiala este alta.

Quote
Autoritatea contractantă arată că cerința [...] trebuie citită și interpretată în strânsă corelare cu obligația sa de a verifica alocarea bugetară anterior semnării contractului, în virtutea prevederilor art. 14 alin. (3) din Legea 500/2002.
Aceasta mai precizează că, în condițiile în care, în urma demersurilor întreprinse, nu se concretizează obținerea fondurilor necesare, și/sau s-a scurs o perioadă îndelungată de la momentul desemnării ofertantului câștigător (inclusiv după finalizarea tuturor contestațiilor) fără a exista perspectiva obținerii fondurilor necesare, iar propunerea financiară a câștigătorului este alterată (prețurile nemaiavând corespondent în realitate și nemaiputându-se susține îndeplinirea contractului în condițiile prevăzute de câștigător în propria sa ofertă), consecința fiind nerealizarea în bune condiții a contractului, atunci își rezervă dreptul de a anula procedura de achiziție publică.
Autoritatea contractantă menționează de asemenea că, prin utilizarea acestei clauze rezolutorii, intenția sa este de a putea anula procedura de atribuire dacă nu sunt îndeplinite condițiile specificate mai sus, și nu de a rezilia un contract, dacă acesta ar fi semnat cu o clauză suspensivă privind sursa de finanțare, întrucât consecințele unei astfel de rezilieri ar fi apariția unor litigii între antreprenor și CNAIR legate, spre exemplu, de solicitarea unor costuri suplimentare generate de mobilizarea îndelungată a personalului și a utilajelor antreprenorului, până la obținerea fondurilor necesare, aceste situații putând genera revendicări din partea antreprenorului cu consecințe negative pentru beneficiar.
National Geographic Channel