News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 48 Guests are viewing this topic.

cristi5

Nu facem un contra-articol pt contributors? El aduna 10-30k vizualizari la un articol, daca-i punem numele in titlu poate se uita 15k si-si mai schimba parerea.

Poate considerati ca nu merita, dar la o asemenea audienta, si cu share de la Moise, induce cam multa lume in eroare.

http://www.contributors.ro/author/mihai-alexandru-craciun/

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

gruiarew

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Quest

Legat de articolul lui Craciun, de pe Contributors.

Articolul nu poate fi contestat plenar, ptr ca contine si lucruri corect enuntate. Spre ex. pina la capitolul "Terasamentul prea inalt" n-am remarcat afirmatii sforaitoare, dimpotriva. Bineinteles ca tot timpul pretul de contractare ptr LD4 la doar 38% din cel din SF, a alimentat neincrederea intr-o abordare corecta a UMB.
Am retinut totusi din spusele lui Horatiu, lipsa de fair-play a lui Craciun, in privinta definirii corecte a situatiei celor 10 km cu terasament pe rambleu de 6 m, e zona paralela cu Muresul, ce poate fi usor inundabila.

Eu am inteles motivatia d-nei ministru Boagiu, care in deceniul trecut, din exasperare ptr certurile nesfarsite dintre Proiectant vs. Constructor ("nu esti in stare sa construiesti ce proiectez eu" vs. "nu esti in stare sa proiectezi ceva care sa poata fi construit") au dus-o catre optiunea de Fidic Galben, dar iata care sint consecintele acestui optiuni. Se intorc pervers impotriva noastra, caci Constructorului i se da un grad de libertate prea mare  in design.

Toate aceste optimizari pe care Antreprenorii sint tentati sa le implementeze, cu consecinte nefaste pe termen mediu si lung asupra comportamentului autostrazii, ar trebui sa ne faca sa ne intoarcem fata complet catre Fidic Rosu (obligatoriu pe loturi cu grad de dificultate mare, pe care optimizarile sint foarte tentante), in care Beneficiarul stie exact pe baza PT ce se va face. Dar ptr asta Beneficiarul, decidenti esentiali ai sai, trebuie sa-si doreasca deosebit de mult un proiect bun, ca si cind proiectul ar fi ptr ceva ce trebuie sa-si construiasca acasa in curte. Maximizarea responsabilitatii nu poate fi facuta in lipsa atasamentului afectiv fata de problematica in cauza. Nu glumesc. Chiar deloc.

Nu cred ca API ar trebui sa inceapa un razboi de a contracara articole scrise sub egida CR. Nici macar pe Contributors, care prin traditie are cititori educati, care ar simti nuantele. Restul presei ar taxa contrele, dind apa la moara detractorilor ideii de control civic asupra a ceea ce se construieste in zona de infrastructura din Romania. Sa nu uitam ca parte din presa a ajuns deja sa citeze uneori API, alteori CR, drept entitati care sint in cunostinta de cauza cind spusele oficialilor trebuie verificate. Ar fi pacat aceasta credibilitate sa fie ciuntita de pozitii divergente intre API si CR. Dar sint totusi necesare discutii discrete, intre cele 2 entitati, care sa atenueze asperitatile, ptr ca iesirile in public sa nu difere esential.

Legat  de trecerea la nivel cu CF212 de la Ohaba, corect definita de colegul Gruiarew drept "criminala", ea e consecinta unei economii prost intelese undeva in MT. Anul trecut am remarcat ca se modernizase cum scrie la carte (cu tronsoane de metal care fac interfata intre linia cale si asfalt), trecerea la nivel de la Margina, in schimb cea de la Ohaba a ramas la fel. Cu siguranta cineva "dashtept" a zis asa: s-o facem doar pe cea de la Margina, caci va deservi inca 2-3 ani trafic major, pina vor fi gata tunelurile de la Cosevita, dar cea de la Ohaba da-o incolo, ca oricum Comsa va da in trafic LD3 in toamna lui 2017, asa ca pe la Ohaba va mai ramine foar trafic local intre sate.

Ei, uite ca Comsa putin probabil ca va da LD3 in trafic anul asta, asa ca vom avea coloane de zeci si zeci de masini la Ohaba. Cit putea sa coste o asemenea modernizare, 300k lei ?
Common sense will get you far !

mishu77

^^^ La Ohaba probabil pana pe la jumatea lui august o sa fie cozi spre Deva iar dupa o sa fie cozi invers pe sensul catre Margina. Asa e vara cam peste tot (si in Ungaria sunt pline parcarile de pe autostrada), ieri am venit de la Arad la Timisoara pe A1 si parcarea dinainte de Ortisoara de pe autostrada era cam 50% ocupata plus ca la benzinarie erau in jur de 15 masini care asteptau sa alimenteze. Vara asta trece, sa speram ca nu ne prinde si vara 2018 in aceiasi configuratie ...

patratel_ro

#35258
dupa cum se vede din ultimile poze, a disparut structura de fier pentru pilonul 2 .... o fi dus-o careva la fier vechi?  :lol:
sau e in sfarsit pe pozitie?


MRS

In urma vizitei lui @ddfab din 25 iulie de pe PiSi, continui si eu cu o imagine ce arata lucrari masive in zona:



Mai multe imagini AICI


;)


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

perfidus

^^ Bravo patratel  :D, buna observatie! In plus, se mai vede armatura pentru pus in capatul pilei care e deja gata de ridicat la pozitie.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Quest

Patratel & Perfidus, DRDP TM a pus 2 poze cu aceeasi pila dinspre culeea nord de la Holdea, aflata in stadii diferite de lucru, probabil sa arate progresul lucrarii. Hai sa nu mai discutam despre poza cu stadiul mai putin avansat.
Common sense will get you far !

perfidus

#35262
Da Quest, asa este,  dar de ce nu ne lasi si pe noi sa ne bucuram?
Observatia lui Patratel e corecta si se poate compara poza cea mai recenta a lui Gruiarew de ieri cu cea de la DRDP TM cu stadiul cel mai avansat:



(am pus poza pe alt server sa nu expire link-ul FB)

PS - o alta constatare: vor profita de cota actuala a terenului dintre pile ca sa ridice mai usor grinzile sus.
Abia dupa ce le ridica, vor putea incepe sa excaveze pana ajung la cota fundatiei autostrazii, care din proiect e cu vreo 25m mai jos de tablierul podului. Daca vedem inceputa treaba asta prin octombrie asa, putem zice ca am avut noroc.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Quest

Eu zic ca ce se intimpla sub acest pasaj nu ne intereseaza vreo 2-3 ani pina se termina tunelurile.
Sa puna grinzile sus, sa le sudeze, sa toarne betonul aferent si sa-l asfalteze. Ptr darea in trafic a LD3 ne intereseaza doar breteaua ce urca cu 6% din A pina in giratoriul de dupa culeea nord. Imi scapa ceva ?
Common sense will get you far !

Cuneo

#35264
Ieri am trecut prin teritoriul lui rocklee. Deși era duminică, se lucra cu câteva utilaje în zona Coșevița - Holdea. În vreo 20 de minute, am reușit să fac câteva poze și să-mi noroiesc pantofii, cu toate că timpul este superb. M-am întors la mașină într-un cor de proteste din partea familiei. Cu atât apreciez mai mult munca depusă de roclklee, care străbate aceste șantiere indiferent de vreme, indiferent de anotimp.
Colegul nostru de forum are pasiune și ambiție ieșite din comun.