Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 8573803 times)

5 Members and 26 Guests are viewing this topic.

nrb

  • Junior
  • **
  • Posts: 71
  • Karma: +28/-29
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35160 on: July 17, 2017, 10:59:37 AM »
BRAVO!!! ȘI Rocklee și UMB!!

Iceman

  • Senior
  • ****
  • Posts: 221
  • Karma: +71/-51
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35161 on: July 17, 2017, 12:12:51 PM »
Rocklee............ :cheers:.....Multumim

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.731
  • Karma: +1907/-970
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35162 on: July 17, 2017, 04:28:47 PM »


Cred ca este mult mai bine asa, cu structuri rigide (poduri / viaducte) si nu ramblee gigant. Iata problemele majore pe care le are Comsa cu rambleele gigant de la nodul Ilia si din alte locuri, asa cum ne arata rocklee:

« Last Edit: July 17, 2017, 04:30:57 PM by vancouver »
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

stangabriel

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.756
  • Karma: +337/-66
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35163 on: July 17, 2017, 04:47:33 PM »
Multimim de poze.

Vad o diferenta intre alte viaducte si Umb, parca sunt mai zvelte/subtiri la Umb. Parca unii dintre colegi au mai scris despre supradimensionarea unor structuri fara explicatie anume. Ca pret , oare podul de 8-12 m depaseste cu mult un rambleu cu inaltimi similare?

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.650
  • Karma: +1179/-102
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35164 on: July 17, 2017, 05:56:05 PM »
Pilele sunt cam la fel...doar ca sunt doua. Si chiar 3 la inaltimi foarte mari (vezi langa DN 76).

Ca si calcul...cam aceea e limita in care se trece de la rambleu la pod....8-12 metri. Foarte rar am vazut insa spre 12 metri. Mai degraba 8 metri.

Calculul e mai degraba de stabilitate, decat de pret. Presupun ca se poate si mai sus. Chiar spre 15 metri. Ideea e ca, ca sa fi sigur ca nu ai probleme trebuie sa investesti mult in consolidarea terenului de fundare, si in materialul de umplutura din zona aceasta foarte inalta. Orice pamant ai pune se va tasa. Trebuie neaparat ori balast ori chiar piatra sparta.

Si in sustinerea acestor chestiuni...vezi cam ce pateste Aldesa-Comsa in vreo 2-3 zone de pe contract.

Pana acum, la ei am vazut cam cel mai inalt rambleu...la podul peste CF de la nodul ILIA.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.855
  • Karma: +2360/-519
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35165 on: July 17, 2017, 08:22:18 PM »
Nici un comentariu de la specialisti ?!...
au spart betonul dinainte de urcarea pe podul peste mures...... :o




Tavi

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.206
  • Karma: +182/-42
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35166 on: July 17, 2017, 08:23:50 PM »
E clar ca a fost o neconformitate  >:(

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.282
  • Karma: +514/-49
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35167 on: July 17, 2017, 08:56:19 PM »
Intrebare de nespecialist: acele izvoare (la Grind si posibil si la alunecarea mediatizata) nu trebuiau depistate in faza de SF? Sau trebuia sa le gaseasca constructorul in fazele initiale?

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.477
  • Karma: +2319/-314
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35168 on: July 17, 2017, 08:59:38 PM »
Greu de depistat,dar tot ce s-a licitat înainte de 2011,de catre Boagiu,au in mare parte Sf-URI făcute din birouri ,cu un nr.ridicol de mic de foraje,daca S-au făcut si acelea menționate
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

IlisescuV

  • Junior
  • **
  • Posts: 79
  • Karma: +35/-23
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35169 on: July 17, 2017, 10:51:23 PM »
Intrebare de nespecialist: acele izvoare (la Grind si posibil si la alunecarea mediatizata) nu trebuiau depistate in faza de SF? Sau trebuia sa le gaseasca constructorul in fazele initiale?
Nu prea avea cum sa le gaseasca in faza de SF chiar si cu un SF calumea. Dar la PT sau cand incepi executia sigur le gasesti. Acum este problema cum rezolva constructorul. Din pacate la multi e : "lasa ca poate o sa iasa bine si mai ieftin". De multe ori insa nu iasa.

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.662
  • Karma: +5559/-326
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35170 on: July 18, 2017, 12:39:47 AM »
izvorul acela la nodul grind la baza pasjului cf .... nui rezolvat de anul trecut ......de cand stiu eu de el.... si cum se vede din imagini se pare ca nu stiu cum sa-l opreasca  .....

bogdix

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 443
  • Karma: +574/-504
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35171 on: July 18, 2017, 06:35:18 AM »
@TibiV
Asa "din mers" cum sunt fotografiile, am putea spune ca s-a piconat un strat rigid care probabil e balastul stabilizat. Ar fi interesant de stiut de ce, fiindca pe filmarile API acolo, in zona podului Mures parea a fi asfaltat (adica au decapat si straturile de asfalt).
Cu siguranta a fost (sau inca e) ceva neconformitate. Din viteza "calului" e greu de spus ce poate fi, insa scoaterea structurii rutiere aproape complet afara poate insemna o problema la umplutura (tasari cel mai probabil, ca infiltratii in rambleul ala nu cred).

pbh

  • Junior
  • **
  • Posts: 51
  • Karma: +29/-25
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35172 on: July 18, 2017, 07:14:25 AM »
Singura solutie logica si sigura este captarea izvorului si directionarea sa catre o zona departe de autostrada. Altfel , oricat de mare ar fi efortul de a intari fundatia, este doar o problema de timp pana izvorul va distruge fundatia autostrazii acolo. Si revenim la costuri marite si timp pierdut.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.650
  • Karma: +1179/-102
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35173 on: July 18, 2017, 07:57:33 AM »
Sigur e balastul stabilizat. Oricum bine facut daca s-a rupt in bucati asa mari. Asta e unul din dezavantajele balastului stabilizat. O mica problema din fundatie, fisureaza tot pana sus, inclusiv in asfalt. Acolo tot ce e posibil sa avem probleme cu fundatia drumului, e totusi pod peste Mures, si nu s-a facut un pod chiar atat de lung incat sa zici ca sa ajuns intr-o zona foarte sigura.

Cat despre izvoare, nici o sansa la SF. Nici la PT, nici la DDE (decat daca esti foarte norocos). Stiu cazuri când nici in executie nu s-a descoperit, si dupa execuita unor deblee mari, echilibrul si miscarea apei subterane s-a schimbat complet, si dupa luni de zile de la darea in exploatare au aparut probleme.

gruiarew

  • Officer
  • ***
  • Posts: 165
  • Karma: +452/-116
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #35174 on: July 18, 2017, 02:43:43 PM »
De pe FB DRDP Timișoara:

În perioada 18-28.07.2017, în intervalul orar 06:00-20:00, se execută lucrări de reparaţii asupra carosabilului în judeţul Hunedoara, la ieşirea din autostrada #A1 (Deva), către DN7 (Şoimuş), la kilometrul 0+700 de metri, pe o distanţă de aproximativ 100 de metri, alternativ de pe o bandă pe cealaltă.
Pentru a evita aglomerația pe sectorul de drum amintit, participanții la trafic pot alege ca rute alternative: DN 7 Arad – Deva – Simeria – Simeria Veche – autostrada A1; Autostrada A1- Simeria Veche – Deva – Săcămaș – Arad.
Conducătorii auto sunt sfătuiţi să reducă viteza în zona respectivă, să circule cu atenţie sporită şi să mărească distanţa de siguranţă faţă de vehiculele dinainte, pentru a putea frâna în condiţii de siguranţă.