Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 9048790 times)

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 2.249
  • Karma: +867/-54
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33960 on: April 24, 2017, 01:02:04 PM »
Si sectiunea D cand va fi gata, tot in august?

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.440
  • Karma: +1487/-177
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33961 on: April 24, 2017, 01:28:23 PM »
Daca se anuleaza si anul acesta cota de vanatoare, nu se va mai pune asa problema.
Dar va trebui sa fim atenti cand iesim la pozat, nu doar la caini, ci si la ursi si lupi.

Sub absolut nici o forma nu spargi in doua habitate ale unor mamifere mari pentru ca ti-e lene, ca stat, sa implementezi o solutie pe care deja o ai pe masa.

Facem dezastru ecologic si in acelasi timp o solutie tehnica de rahat in locul solutiei rezonabile pentru ca niste idioti precum Cuc si Narcis nu sunt capabili nici macar de un nivel de competenta similar cu cel din Albania sau Algeria? Vorbim de doua rahaturi de tuneluri la care proiectul este (aproape) gata livrat de contractor. Ce dracu e asa greu?!

Cosminescu

  • Officer
  • ***
  • Posts: 118
  • Karma: +18/-29
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33962 on: April 24, 2017, 01:28:41 PM »
http://www.tion.ro/punct-final-in-disputa-ecoductelor-de-pe-autostrada-lugoj-deva/1820507


“Vom scoate la licitație până la vară proiectarea tunelurilor, iar până în toamnă sper să avem desemnată firma câștigătoare, în așa fel încât la începutul anului viitor să putem începe lucrările”
, a declarat Cuc.


alexandru_m

  • Officer
  • ***
  • Posts: 104
  • Karma: +65/-25
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33963 on: April 24, 2017, 01:40:44 PM »
Slava Domnului!

alin_simeriaveche

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 912
  • Karma: +593/-95
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33964 on: April 24, 2017, 03:26:27 PM »
Ar fi o varianta rapidă și ieftină să facă un astfel de tunel  :)
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1057682997693949&id=847227975406120

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.044
  • Karma: +2410/-1082
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33965 on: April 24, 2017, 03:39:42 PM »
@Frunzaverd, sunt total de acord cu tine. E o prostie sa spargi habitatul natural, cand ai solutii la indemana.
Vroiam doar sa subliniez ca, daca nu vedem ursii/lupii, nu inseamna ca nu sunt acolo.
In privinta vanatorii nu sunt nici pentru nici contra (exceptie vanatoarea de porci mistreti unde sunt total pentru datorita numarului enorm). Dar trebuie avut in vedere ca  echilibrul actual al ecosistemului a fost obtinut in conditiile in care vanarea lor a fost permisa, in anumite limite.

My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.789
  • Karma: +1232/-108
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33966 on: April 24, 2017, 03:51:54 PM »
Quote
“Vom scoate la licitație până la vară proiectarea tunelurilor, iar până în toamnă sper să avem desemnată firma câștigătoare, în așa fel încât la începutul anului viitor să putem începe lucrările”[/b], a declarat Cuc.

Doar proiectarea????

Nu e bun proiectul facut de Salini? La cum merg licitatiile in Romania greu de crezut ca in 6 luni vom avea 2 licitatii finalizate (proiectarea si executia) si proiectarea in sine facuta.

Oricum avand in vedere lipsa enorma de know how pe tunele...consider mare greseala daca nu se lanseaza proiectare si executie. Plus ca asa se ard 2 etape din cele 3 de mai sus...si atunci chiar sunt sanse reale sa vedem inceput de lucrari in primavara.

Plus ca daca se impune un termen draconic si care sa conteze in evaluarea ofertelor, se pot gasi metode de accelerare. De exemplu lucrul in paralel la toate cele 4 tneluri...începând din amebele capete la fiecare tunel.
« Last Edit: April 24, 2017, 03:56:35 PM by Ionut »

ladposta

  • Youngster
  • *
  • Posts: 35
  • Karma: +10/-10
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33967 on: April 24, 2017, 03:56:38 PM »
Eu indraznesc sa spun ca e mai mult lipsa de bani decat de know-how :-(

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.128
  • Karma: +2417/-764
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33968 on: April 24, 2017, 03:57:37 PM »
Poate nu vor sa le plătească studiul pentru tuneluri celor de la Salini.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.044
  • Karma: +2410/-1082
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33969 on: April 24, 2017, 04:13:19 PM »
Sau poate cei de la Salini nu au proiectat nimic deoarece au tot sperat ca vor face debleurile.
Chiar credea cineva ca Salini va face un proiect ieftin si bun, la care ei sa nu poata licita?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.128
  • Karma: +2417/-764
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33970 on: April 24, 2017, 04:19:14 PM »
Bai cat poți sa fabulezi. Îți place mult teoria conspirației. Proiectul Salini era aproape gata cu multe, multe luni înainte sa vina deștepții ăștia și sa emită inepții cu eliminarea tunelurilor. Nu mai arunca aiurea cu povesti și teorii personale mai ales când habar nu ai despre ce vorbești. Te-am mai rugat și în trecut același lucru.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.044
  • Karma: +2410/-1082
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33971 on: April 24, 2017, 04:38:28 PM »
Poate dai mai multe detalii si pentru cei fara acces la surse secrete.
Spui ca exista un proiect facut de Salini. ok. Te cred.  Dar a fost semnat vreun act aditional la contract prin care Salini sa faca acest proiect?
Poate fi acest proiect inclus in contractul pt LD2 ca si prestatie suplimentara? In limita celor 20% ar trebui sa se incadreze.
Daca nu a fost inclus in nici un act aditional, atunci cum ar putea CNADNR sa-l plateasca? Banuiesc ca valoarea lui depaseste suma de 30.000 euro pentru care nu este nevoie de licitatie.
In lipsa de date, concepem teorii. Altceva ce am putea face?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.035
  • Karma: +1134/-520
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33972 on: April 24, 2017, 04:50:26 PM »
Teoria ta e gresita pentru ca oricum Salini trebuia sa proiecteze in banii licitati. Si din cate imi amintesc ca s-a spus aici, a si proiectat diverse solutii pe seama carora s-a discutat prin CTE-ul CNADNR si probabil si cu agentiile de mediu si nu numai. In acest fel s-a ajuns si ca din 3 tuneluri sa se faca 2 prin unirea a 2 dintre ele, s-a coborat linia rosie, etc...
Dar da, acel proiect nu stim inca sa fie acceptat oficial. Adica preluat de CNAIR.

Dar eu tind sa cred ca Cuc s-a exprimat gresit. Vroia sa spuna ca vor licita executia si a ajuns sa spuna ca vor licita proiectarea. Nu cred ca stie diferenta intre una si alta.  Si apoi oricum, nu conteaza ce spune el ci ce va face CNAIR pana la urma.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.128
  • Karma: +2417/-764
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33973 on: April 24, 2017, 04:59:44 PM »
Nu inteleg ce au de-a face sursele secrete cu subiectul discutat in acest moment, adica proiectarea pentru zona tunelurilor pe Lugoj-Deva, subiect care este PUBLIC pe forum si chiar in mass media de foarte mult timp. In nenumarate randuri am zis eu (si altii cu informatii de pe forum) ca Salini-Impregilo a proiectat, pe barba lor si pe promisiunile oferite de CNADNR si apoi CNAIR, zona tunelurilor pe Lugoj-Deva.

Si acest proiect a fost DE MULTE luni aproape gata si, intr-un final, Salini s-au oprit, pe buna dreptate, pentru ca lucrasera mult si investisera bani fara a avea act aditional semnat cu CNADNR/CNAIR. Acest lucru a fost comunicat DE MINE de multe ori, inclusiv in multe interventii pe acest subiect (tuneluri Lugoj-Deva). Ba chiar parca si la TV am zis.

Imi vine extrem de greu sa cred ca tu nu stiai acest lucru cand ai facut afirmatia de mai sus in urma careia mi-a sarit mustarul. De-asta m-am si enervat. Stiind ca s-a lucrat atat timp, pe cheltuiala Salini, de ce faci teoria conspiratiei ca au facut o mizerie de proiect sau ca asteptau sa elimine tunelurile. E un nonsens. Nu aveau cum sa faca asta pentru ca vorbim de multe luni de zile INAINTE de a iesi Cuc & company cu ineptiile lor de renuntare la tuneluri.

Tocmai asta e problema. Spusa de mine de multe ori, repet, public. Faptul ca Salini a lucrat fara act aditional, pe promisiuni. Iar acum, noua "echipa", poate vrea sa le dea cu flit. Eu unul am zis intern, in API, si chiar si catre presa, off the record, e drept, ca e posibil ca noua conducere sa le dea cu flit. Ca deh, orgolii, meciuri, treaba lor, nu ma intereseaza, sa fie la ei.

De-asta am intrebat mai sus, retoric. Poate CNAIR nu vrea sa "recunoasca" proiectul Salini, de fapt nu vrea sa-l plateasca? De ce ar face asta, stiind ca practic e gata acel proiect si tot ce trebuie sa faca este sa-l plateasca?

Iar chestia cu "in lipsa de date, concepem teorii" este reala pana la un punct. Pana la punctul in care acele teorii se bazeaza, totusi, pe ceva. Pe experiente anterioare, pe bucati de informatii, pe date incomplete. Nu pe imaginatie bogata, conspiratie sau fabulatii ori paradoxuri, toate imbracate intr-o forma care in mod voit lasa deoparte alte informatii stiute, chiar facute publice in multe momente.

E foarte simplu: cand nu stii ceva, mai intai intreaba, cauta, informeaza-te. Dupa aia emite teorii...
Mai ales tu, de la tine am pretentii. Si mai vad si altii ce scrii si dupa aia trebuie sa sterg aiurea comentarii.

PS: ca sa fie si mai clar, cum tocmai a zis pasadia, proiectul Salini pentru tuneluri s-ar fi incadrat in cei +10% din contractul castigat de Salini pentru Lugoj-Deva lot 2. Asta a fost si intelegerea: baieti, trebuie sa facem tuneluri, dar stim, voi ati licitat pe un proiect FARA tuneluri (tunelurile LD2 au aparut DUPA ce Salini a castigat contractul, va aduceti aminte blocajul facut de WWF & organizatii de mediu). Hai sa facem asa, scoatem din contract zona tunelurilor si voi sunteti de acord ca sunteti baieti buni si nu comentati, iar noi va dam toti banii de contract si ceva in plus, eventual, dar ne faceti proiectarea pentru tuneluri. E clar acum?
« Last Edit: April 24, 2017, 05:04:52 PM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.128
  • Karma: +2417/-764
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33974 on: April 24, 2017, 05:12:25 PM »
^ Atentie. Fac eu acum o teorie, dar bazata pe logica si pe informatii.

Sa zicem ca CNAIR renunta la proiectul Salini. Adica nu-l recunosc, nu-l platesc. Tehnic vorbind pot sa faca asta, nicio problema. Numai ca asa se blocheaza treaba. Pentru ca tunelurile trebuie facute (daca se renunta la ele, se va bloca pe mediu). Deci se merge inainte cu tunelurile. Bun. Asta inseamna ca daca vor sa scoata Salini de pe acest contract trebuie sa se inteleaga cu ei. Ca tehnic, Salini a licitat un contract fara tuneluri dar treaba s-a blocat la mediu. Deci ei trebuie cumva despagubiti sau...? Credeti ca ei renunta asa fara lupta, mai ales ca au investit bani frumosi intr-un proiect care nu va mai fi cumparat?

Exclus asa ceva. Deci, CNAIR trebuie sa se inteleaga cu Salini. Sau o sa stam asa in blocaj pana la Sf Asteapta.

Cea mai simpla si evidenta solutie este sa faca act aditional cu Salini, sa le plateasca si sa scoata FIDIC Rosu zona tunelurilor. Dar de cand in Romania e ceva simplu si elegant? Mai ales in infrastructura. De cand e interesul national cel care primeaza? Vietile omenesti? Onoarea, promisiunea, ceva?! Nimic?! Nu. Doar interesul personal, ego-ul umflat de mandrie si limitat de razbunare si de dorinta de "sa ti-o trag".
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (oct-nov 2017) | A10 lot 4 (dec 2017)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 180,094 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 170,465 km A și 121,115 km DX