Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 10133549 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.025
  • Karma: +2956/-588
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33960 on: April 24, 2017, 03:57:37 PM »
Poate nu vor sa le plătească studiul pentru tuneluri celor de la Salini.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33961 on: April 24, 2017, 04:13:19 PM »
Sau poate cei de la Salini nu au proiectat nimic deoarece au tot sperat ca vor face debleurile.
Chiar credea cineva ca Salini va face un proiect ieftin si bun, la care ei sa nu poata licita?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.025
  • Karma: +2956/-588
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33962 on: April 24, 2017, 04:19:14 PM »
Bai cat poți sa fabulezi. Îți place mult teoria conspirației. Proiectul Salini era aproape gata cu multe, multe luni înainte sa vina deștepții ăștia și sa emită inepții cu eliminarea tunelurilor. Nu mai arunca aiurea cu povesti și teorii personale mai ales când habar nu ai despre ce vorbești. Te-am mai rugat și în trecut același lucru.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33963 on: April 24, 2017, 04:38:28 PM »
Poate dai mai multe detalii si pentru cei fara acces la surse secrete.
Spui ca exista un proiect facut de Salini. ok. Te cred.  Dar a fost semnat vreun act aditional la contract prin care Salini sa faca acest proiect?
Poate fi acest proiect inclus in contractul pt LD2 ca si prestatie suplimentara? In limita celor 20% ar trebui sa se incadreze.
Daca nu a fost inclus in nici un act aditional, atunci cum ar putea CNADNR sa-l plateasca? Banuiesc ca valoarea lui depaseste suma de 30.000 euro pentru care nu este nevoie de licitatie.
In lipsa de date, concepem teorii. Altceva ce am putea face?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.252
  • Karma: +1256/-539
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33964 on: April 24, 2017, 04:50:26 PM »
Teoria ta e gresita pentru ca oricum Salini trebuia sa proiecteze in banii licitati. Si din cate imi amintesc ca s-a spus aici, a si proiectat diverse solutii pe seama carora s-a discutat prin CTE-ul CNADNR si probabil si cu agentiile de mediu si nu numai. In acest fel s-a ajuns si ca din 3 tuneluri sa se faca 2 prin unirea a 2 dintre ele, s-a coborat linia rosie, etc...
Dar da, acel proiect nu stim inca sa fie acceptat oficial. Adica preluat de CNAIR.

Dar eu tind sa cred ca Cuc s-a exprimat gresit. Vroia sa spuna ca vor licita executia si a ajuns sa spuna ca vor licita proiectarea. Nu cred ca stie diferenta intre una si alta.  Si apoi oricum, nu conteaza ce spune el ci ce va face CNAIR pana la urma.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.025
  • Karma: +2956/-588
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33965 on: April 24, 2017, 04:59:44 PM »
Nu inteleg ce au de-a face sursele secrete cu subiectul discutat in acest moment, adica proiectarea pentru zona tunelurilor pe Lugoj-Deva, subiect care este PUBLIC pe forum si chiar in mass media de foarte mult timp. In nenumarate randuri am zis eu (si altii cu informatii de pe forum) ca Salini-Impregilo a proiectat, pe barba lor si pe promisiunile oferite de CNADNR si apoi CNAIR, zona tunelurilor pe Lugoj-Deva.

Si acest proiect a fost DE MULTE luni aproape gata si, intr-un final, Salini s-au oprit, pe buna dreptate, pentru ca lucrasera mult si investisera bani fara a avea act aditional semnat cu CNADNR/CNAIR. Acest lucru a fost comunicat DE MINE de multe ori, inclusiv in multe interventii pe acest subiect (tuneluri Lugoj-Deva). Ba chiar parca si la TV am zis.

Imi vine extrem de greu sa cred ca tu nu stiai acest lucru cand ai facut afirmatia de mai sus in urma careia mi-a sarit mustarul. De-asta m-am si enervat. Stiind ca s-a lucrat atat timp, pe cheltuiala Salini, de ce faci teoria conspiratiei ca au facut o mizerie de proiect sau ca asteptau sa elimine tunelurile. E un nonsens. Nu aveau cum sa faca asta pentru ca vorbim de multe luni de zile INAINTE de a iesi Cuc & company cu ineptiile lor de renuntare la tuneluri.

Tocmai asta e problema. Spusa de mine de multe ori, repet, public. Faptul ca Salini a lucrat fara act aditional, pe promisiuni. Iar acum, noua "echipa", poate vrea sa le dea cu flit. Eu unul am zis intern, in API, si chiar si catre presa, off the record, e drept, ca e posibil ca noua conducere sa le dea cu flit. Ca deh, orgolii, meciuri, treaba lor, nu ma intereseaza, sa fie la ei.

De-asta am intrebat mai sus, retoric. Poate CNAIR nu vrea sa "recunoasca" proiectul Salini, de fapt nu vrea sa-l plateasca? De ce ar face asta, stiind ca practic e gata acel proiect si tot ce trebuie sa faca este sa-l plateasca?

Iar chestia cu "in lipsa de date, concepem teorii" este reala pana la un punct. Pana la punctul in care acele teorii se bazeaza, totusi, pe ceva. Pe experiente anterioare, pe bucati de informatii, pe date incomplete. Nu pe imaginatie bogata, conspiratie sau fabulatii ori paradoxuri, toate imbracate intr-o forma care in mod voit lasa deoparte alte informatii stiute, chiar facute publice in multe momente.

E foarte simplu: cand nu stii ceva, mai intai intreaba, cauta, informeaza-te. Dupa aia emite teorii...
Mai ales tu, de la tine am pretentii. Si mai vad si altii ce scrii si dupa aia trebuie sa sterg aiurea comentarii.

PS: ca sa fie si mai clar, cum tocmai a zis pasadia, proiectul Salini pentru tuneluri s-ar fi incadrat in cei +10% din contractul castigat de Salini pentru Lugoj-Deva lot 2. Asta a fost si intelegerea: baieti, trebuie sa facem tuneluri, dar stim, voi ati licitat pe un proiect FARA tuneluri (tunelurile LD2 au aparut DUPA ce Salini a castigat contractul, va aduceti aminte blocajul facut de WWF & organizatii de mediu). Hai sa facem asa, scoatem din contract zona tunelurilor si voi sunteti de acord ca sunteti baieti buni si nu comentati, iar noi va dam toti banii de contract si ceva in plus, eventual, dar ne faceti proiectarea pentru tuneluri. E clar acum?
« Last Edit: April 24, 2017, 05:04:52 PM by Ionut »
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.025
  • Karma: +2956/-588
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33966 on: April 24, 2017, 05:12:25 PM »
^ Atentie. Fac eu acum o teorie, dar bazata pe logica si pe informatii.

Sa zicem ca CNAIR renunta la proiectul Salini. Adica nu-l recunosc, nu-l platesc. Tehnic vorbind pot sa faca asta, nicio problema. Numai ca asa se blocheaza treaba. Pentru ca tunelurile trebuie facute (daca se renunta la ele, se va bloca pe mediu). Deci se merge inainte cu tunelurile. Bun. Asta inseamna ca daca vor sa scoata Salini de pe acest contract trebuie sa se inteleaga cu ei. Ca tehnic, Salini a licitat un contract fara tuneluri dar treaba s-a blocat la mediu. Deci ei trebuie cumva despagubiti sau...? Credeti ca ei renunta asa fara lupta, mai ales ca au investit bani frumosi intr-un proiect care nu va mai fi cumparat?

Exclus asa ceva. Deci, CNAIR trebuie sa se inteleaga cu Salini. Sau o sa stam asa in blocaj pana la Sf Asteapta.

Cea mai simpla si evidenta solutie este sa faca act aditional cu Salini, sa le plateasca si sa scoata FIDIC Rosu zona tunelurilor. Dar de cand in Romania e ceva simplu si elegant? Mai ales in infrastructura. De cand e interesul national cel care primeaza? Vietile omenesti? Onoarea, promisiunea, ceva?! Nimic?! Nu. Doar interesul personal, ego-ul umflat de mandrie si limitat de razbunare si de dorinta de "sa ti-o trag".
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.453
  • Karma: +2522/-1105
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33967 on: April 24, 2017, 05:40:44 PM »
Stiam ca se discuta ca Salini face proiectarea...Dar mai stiam ca nu exista nici un act oficial, si de promisiuni sunt satul.

Asadar avem proiect gata (sau aproape gata). Ar fi fost bine daca aveam si acel act aditional.
Sper sa nu apara nici o chichita legislativa care sa impiedice achizitionarea directa a proiectului.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33968 on: April 24, 2017, 06:08:27 PM »
Nu inteleg asta: "iar noi va dam toti banii de contract si ceva in plus, eventual". Din punct de vedere contractual trebuia scoasa sectiunea "E" si introdusa proiectarea tunelurilor. Iar daca li s-a promis toata suma de contract, o e problema.
In plus, daca promisiunile verbale nu au fost acoperite si in scris, este foarte posibil ca Salini sa fi muncit degeaba, indivizii vin si pleaca. Asa ca avem un draft de proiect (mai mult sau mai putin gata), dar oficial nu avem nimic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.993
  • Karma: +856/-118
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33969 on: April 24, 2017, 06:21:50 PM »
Parerea mea e sa luam serios in considerare faptul ca omul nu stie ce spune (de acord cu pasadia), ca doar nu e la prima gogoasa. Timeplan-ul cu licitarea proiectarii, proiectare si licitarea executiei la foc automat pana in 2018 nu e altceva decat o noua mostra de naivitate. Poate cu super-legea achizitiilor, o alta veriga intr-un lant de naivitati.

O alta posibilitate e ca incearca prin declaratii publice sa puna presiune pe Salini.

Ce e important insa e ca aberatia cu debleurile s-a sfarsit! Vorba premierului, trecem peste... A fost un act de o profunda iresponsabilitate, o modificare de asemenea magnitudine nu se anunta pana nu are ceva solid in spate. Bine ca a tinut doar patru luni...

Europiu

  • Hero
  • *
  • Posts: 516
  • Karma: +271/-324
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33970 on: April 24, 2017, 06:38:46 PM »
Din punct de vedere contractual trebuia scoasa sectiunea "E" si introdusa proiectarea tunelurilor. Iar daca li s-a promis toata suma de contract, o e problema.
De acord cu a doua propoziție. Legat de prima (care este, din câte îmi amintesc, una din marile probleme cunoscute de foarte mult timp) am o nelămurire: cum s-ar face evaluarea valorică a secțiunii respective? Pe cât și-a făcut constructorul socoteala că l-ar costa?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Vice33

  • Hero
  • *
  • Posts: 546
  • Karma: +128/-164
    • Program gratuit de legislatie ruiera
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33971 on: April 24, 2017, 06:40:09 PM »
@Ionuţ: "Hai sa facem asa, scoatem din contract zona tunelurilor si voi sunteti de acord ca sunteti baieti buni si nu comentati, iar noi va dam toti banii de contract si ceva in plus, eventual, dar ne faceti proiectarea pentru tuneluri."

Dacă aşa abordează CNAIR societăţile cu capital străin cu care face afaceri, pur şi simplu mie îmi "sună" a şantaj şi aranjament. Chiar sunt în stare să facă înţelegeri pe sub masă, ca la butic...? Dacă Salini are deja proiectul făcut, de ce ezită CNAIR? Nu le convine suma de bani cerută de SALINI...care sunt motivele pentru care îşi pasează mingi...? Suma aceea de +10% depăşeşte cele 180 de milioane la care se referă Dl. Ministru? Cât costă proiectarea şi cât reprezintă cele 10% în plus...?

Mă scuzaţi, e îmbârligată aceasta situaţie particulară şi nu prea înţeleg...chiar dacă am citit de 3 ori ce aţi scris...

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.979
  • Karma: +1387/-264
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33972 on: April 24, 2017, 07:07:21 PM »
Oau, ce v-ați încins.

Eu înțeleg (la fel ca Adrian Roșca) că modificările de valoarea contractuală (aferente secțiunii E că probabil că mai sunt și altele) sunt:
- cu minus, lucrările (care nu se mai efectuează)
- cu plus, proiectarea (în măsura în care soluțiile sunt diferite major față de SF-ul licitat, adică tunele, viaduct prelungit, etc)

Antreprenorul nu cred că avea cum să proiecteze altceva decât a proiectat (=tunele/viaducte prelungite/etc) pentru că trebuie să respecte avizele și acordurile când proiectează (și acordul de mediu impunea aceste soluții). Dar în același timp, în mod evident, nu putea proiecta secțiunea E în aceiași bani de la licitație (alocații proiectării secțiunii E în oferta financiară) fiind vorba de noi soluții impuse ulterior semnării contractului într-un mod care nu putea fi prevăzut/cuantificat la momentul întocmirii ofertelor.

Acum CNADNR trebuie să plătească proiectarea suplimentară și să scadă din contract valoarea lucrărilor aferente secțiunii E (așa cum a fost cuantificată în oferta financiară a antreprenorului de la licitație bazată pe soluțiile din SF).

Pe scurt: se știe de 3 ani că trebuie făcute aceste ajustări contractuale, dar CNAIR trage mâța de coadă și nu semnează o dată acel act adițional pentru că le e frică de decizie/să-și asume.

Toate informațiile de mai sus nu-s secrete, e destul de publică situația.

Și da, PT-ul pentru secțiunea E1 există și e și aprobat de CTE (adică recepționat de CNAIR), iar pentru secțiunea E2 (tunelele) e gata, cu studiu geotehnic cu tot.

Ce trebuie să facă ministrul și directorul CNAIR nu e să se plimbe pe șantiere și să facă "vizite inopinate", ci să rezolve aceste probleme reale, birocratice, contractuale, în cazul de față să semneze acel act adițional, să recepționeze proiectul tehnic și să-l scoată la licitație.

E mai clar, mai puțin ocult? :)
« Last Edit: April 24, 2017, 07:11:11 PM by cutter »

Europiu

  • Hero
  • *
  • Posts: 516
  • Karma: +271/-324
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33973 on: April 24, 2017, 07:19:52 PM »
Salini nu pot să facă E1 fără alte formalități?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

adrian rosca

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.451
  • Karma: +901/-56
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #33974 on: April 24, 2017, 07:21:18 PM »
Mult mai clar, multumim. Dar ar trebui sa existe ceva hartii pentru noul proiect, macar un RFC (Request for Change), daca nu altceva.