Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

7 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Europiu

#32520
Quote from: pbh on January 18, 2017, 03:53:32 PM
Se pare ca o luam de la capat. Suntem blestemati sau incompetenti? Cred ca ambele variante sunt valabile!

Pentru cei interesati, filmarea de mai sus cu un comentariu din partea lui Mihai Craciun pe contributors.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ovicor

O fi, in viziunea multora, baiazid prapastios, dar ce-i grav e ca imaginile sunt prapastioase. Urmariti conturul alunecarilor(zapada ajuta conturarea). E prea mare volumul de pamant dislocat pentru a nu invada carosabilul. Poate urmarita evolutia si, functie de pericol, inchis in primavara sensul Sibiu -> Sebes sau ambele. Nu trebuie sa fim alarmisti, dar nici sa "ne culcam pe-o ureche". Daca ar aluneca in etape, s-ar putea evacua / elibera zona din apropierea carosabilului, facand loc unui nou episod de alunecari. Pericolul e o alunecare masiva, intr-o singura etapa. Las cunoscatorii sa se pronunte.

alecu26

Si o fi chiar asa de greu sa instalezi in regie proprie niste chestii de monitorizare? Cred ca inslusiv niste senzori conectati la GPS si transmisie prin telefon nu e foarte complicat si scump.
Drumurile noastre POATE;

teocharis

^ nu vad care ar fi utilitatea, in cazul unei avalanse, milioanele de m3 de pamant ar fi pe carosabil in cateva secunde...

se pare ca CNANDR isi asuma acest risc.

alecu26

ideea e ca se poate afla foarte simplu daca se misca sau nu acel val de pamant si cu ce viteza....
Drumurile noastre POATE;

Dan027


NGC

Quote from: alecu26 on January 26, 2017, 05:03:55 PM
Si o fi chiar asa de greu sa instalezi in regie proprie niste chestii de monitorizare? Cred ca inslusiv niste senzori conectati la GPS si transmisie prin telefon nu e foarte complicat si scump.

Pai nu au fost montati senzori inca din 2014? :o

Quote from: Redox on April 02, 2016, 12:00:44 AM
Are cineva idee ce este aceasta cutie de metal? In cutie se gaseste o teava infipta in pamant.




Quote from: Wadan on April 02, 2016, 09:17:10 AM
@Redox

In cutia de metal, cea cu teava infipta in pamant, pe care ai pozat-o se afla la un moment dat un inclinometru, adica o tija lunga cu niste senzori care masoara inclinarea si deplasarea taluzului sau a versantului.

Quote from: adiarc on November 02, 2016, 02:47:03 PM
ceva senzori de monitorizare a alunecarilor...dar numai monitorizare nu mai fac





stangabriel

Ieri Alex Lancuzov a spus ieri la Radio Romania ca Inspectoratul de Stat in Constructii a dat favorabila deschiderea A1 Traian Vuia -Margina. Ramane 6-7 Februarie  termen de deschidere. Sper ca am inteles bine.

Ionut

Trebuie sa se intample ceva "tehnic" azi. Daca nu deja s-a intamplat (nu am vesti de la sursa). Daca azi suntem in grafic, atunci da, in curand se pare ca se va deschide. Mai sunt hopuri, dar nu multe. Sa vedem. Din pacate, incepem iar sa lucram pe sursele surselor. Dar asta e alta poveste.

Redox

Referitor la articolul scris de Mihai Crăciun, este foarte adevărat că dealul de la Aciliu "curge" în continuare, dar viteza de alunecare nu este una relativ mică. Comparând imaginile filmate recent cu ce am observat în teren în primăvara lui 2016 pot spune că sunt cam aceleași alunecări de teren care au mai avansat puțin. Inclusiv dacă privim imaginile din articol se poate observa că este vorba de aceleași degradări, cei drept au mai avansat față de vara anului trecut.
Este de apreciat efortul dl. Mihai Crăciun de a readuce în față problemele din dealul de la Aciliu, ele trebuiesc rezolvate cât mai curând cred că toată lumea este de acord cu asta, dar totuși nu cred că este cazul să ne alarmăm și să cerem închiderea de urgență a lotului 3 Orăștie-Sibiu.
Circul de cel puțin 2 ori pe săptămână pe acolo și mă simt mult mai în siguranță față de varianta alternativă pe DN (Săliște-Cunța). Nu au fost puține momentele când m-am trezit în față cu mașini de pe contrasens, dar asta e altă discuție. Să nu uităm de nenumăratele accidente de pe DN, unele soldate cu decese, ca mai apoi să luăm o decizie de a închide o autostradă din cauza "drobului de sare".

pasadia

Eu sincer sper ca nu ii baga nimeni in seama doleantele. Baiazid si-a facut un scop din a inchide acea autostrada cu orice pret si nu are cum sa nu imi para rau de faptul ca e atat de bagat in seama de presa noastra.
Eu o sa folosesc acea bucata de autostrada pentru a patra oara pe anul asta (doar) si nu am de gand sa folosesc DN-ul paralel sub nici o forma. 

AFC

^ Subscriu. Ar fi interesant de stiut daca in zona a fost inregistrata vreo alunecare masiva a dealului respectiv de-a lungul timpului. Din cate stiu eu nu exista. Trebuie sa tinem seama de faptul ca pantele au fost indulcite semnificativ si de faptul ca lucrarile  de stabilizare efectuate contribuie intr-o oarecare masura la prevenirea alunecarilor masive. De acord ca zona este arhicunoscuta pentru instabilitatea terenului, iar cei care circula/au circulat pe DN stiu cat de des se surpa corpul drumuliui, dar nu cred deloc in scenariul apocaliptic al domnului respectiv. La fel ca @pasadia, pana la mijlocul lunii viitoare deja voi fi parcurs tronsonul respectiv de 6 ori.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

avem nevoie de o solutie definitiva acolo. Calea de rulare nu este afectata momentan, si probabil nici nu va fi prea curand.
Dar avem nevoie de ceva ziduri de sprijin si de refacerea drenajului. E normal sa se rupa acele santuri, nu aveau nici un fel de fundatie si nici nu au fost terminate.
Au trecut deja 2 ani de la deschidere si dealul nu a mai cazut peste autostrada. Dar daca nu facem nimic s-ar putea sa cada pana la urma
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Ca tot zicea cineva ca e liniste. :) Am vorbit ieri la Economica.




Autostrada care se scumpeşte înainte să fie construită. Cât va costa, de fapt, Sibiu-Piteşti?

Autostrada Sibiu-Piteşti apare în Master Plan cu un cost estimat la 1,67 miliarde de euro. Acesta sare însă de 2 miliarde de euro în noul studiu de fezabilitate, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură. Preţul autostrăzii aşteptate de cel mai mare exportator al ţării, Dacia, a fost subiect de controversă şi în urmă cu trei ani, când se vehiculau investiţii de peste 3 miliarde de euro necesare pentru construirea ei. ,,Perla Coroanei" infrastructurii rutiere româneşti, proiect promovat cu prioritate de către fostul Executiv tehnocrat, autostrada Sibiu - Piteşti ar putea să coste mult mai mult de 1,67 miliarde de euro, cât se estimase în Master Planul General de Transport (MPGT).

,,Ultimele estimări din Studiul de Fezabilitate în derulare duc preţul autostrăzii Sibiu - Piteşti la 2,2 miliarde de euro, dar este posibil să fie mai mult, poate chiar 3 miliarde de euro", spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură (API). Totuşi, preţul final al construcţiei, ce va rezulta după licitaţie, va fi mai mic, potrivit reprezentantului API, care anticipează că firmele vor licita sub preţul estimat în noul SF. În ceea ce priveşte diferenţa mare dintre cele două estimări de cost, Ionuţ Ciurea apreciază că cel prevăzut de SF-ul în derulare este unul mai apropriat de nivelul real, pentru că studiul este realizat într-un mod riguros, ,,nu din condei, din birou". Asta în ciuda faptului că nici ,,time-frame-ul şi preţul" pentru efectuarea studiului de fezabilitate nu au fost evaluate corect, adaugă reprezentantul API, precizând că este nevoie de mai mult timp şi bani pentru SF.

O opinie similară cu privire la subevaluarea costurilor pentru autostrada Sibiu - Piteşti are şi profesorul universitar Nicolae Boţu, care a fost de altfel implicat iniţial în realizarea forajelor pentru noul studiu de fezabilitate. ,,Greşeala a fost evidentă de la început, de la concepţia contractului şi timpul acordat. Indivizii care au făcut caietul de sarcini nu au făcut în viaţa lor şantier. N-au luat în considerare că se va lucra în rocă şi că sunt foarte multe probleme cu pădurile", spune Nicolae Boţu.

Economica.net

vancouver

Trebuie sa distingem intre doua aspecte:
- valoarea estimata
- valoarea contractata

In urma SF trebuie sa rezulte o valoare estimata. Aceasta trebuie sa fie acoperitoare - ea va fi cea aprobata de UE si pe baza ei se vor face licitatiile de contructie.

Valoarea contractata trebuie sa fie mai mica (altfel inseamna ca estimarea a fost eronata), fiecare firma venind la licitatie cu diverse idei de reducere a costurilor.

In practica, daca se va ajunge la situatii nefericite gen "Ohaba" sau "Aciliu" este posibil sa fie nevoie de lucrari suplimentare, poate chiar de noi contracte. Asa va rezulta valoarea reala finala.


VALOAREA ESTIMATA = rezultata din SF, cea mai mare = probabil va fi intre 2,2 si 3 miliarde de € cum spune si Ionut (adica 30mil/km*80km montani + 10mil/km*40km = 2,8 miliarde)
VALOAREA CONTRACTATA = mai mica cu 20-30% (probabil intre 1,8 si 2,5 miliarde)
VALOAREA FINALA = sa vedem prin 2030 ce-o sa iasa
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.