Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 7463936 times)

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.312
  • Karma: +1825/-1016
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32325 on: December 21, 2016, 11:49:10 PM »
Eu nu inteleg ceva. De cand e legea asta? Din 1994?
Cum naiba au deschis pana acum bucatile din A3? sau din A4? Alea care si acum sunt "finalizate partial" ? Si au reusit toti, indiferent de culoarea politica.
 Si e o amarata de HG care poate fi modificata oricand!
Parca se laudau cu debirocratizare. Cand te impiedici de o hartie cum se numeste?

Acum sa va vad. Oare cum e mai bine: sa deschizi OS3 cu probleme sau sa nu deschizi deloc un lot complet functional ?
My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

teea

  • Junior
  • **
  • Posts: 72
  • Karma: +76/-374
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32326 on: December 21, 2016, 11:56:36 PM »
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?

@ adrian : va rog sa nu uitati ca :

 - sectiunea E inca nu a fost scoasa din Contract
 - nici Inginerul si nici Compania nu si-a terminat treaba in ceeace priveste aceasta modificare datorata Acordului de Mediu
 - inca nu a fost acordata nici o extensie de termen de executie in Contract
 - inca nu s-a obtinut nici o Autorizatie de Construire pe sect E1
 - inca nu s-a predat Posesia Santierului pentru sectiunea E2
 - nu au fost rezolvate exproprierile lipsa sau cele gresite de Companie pe sectiunea E
 - Compania continua sa ceara proiecte pentru tunele, dar nu a incheiat nici un act aditional pentru proiectare suplimentara
 - in lipsa acestui act aditional de proiectare suplimentara, Antreprenorul nu este obligat sa proiecteze
 - desi Antreprenorul a transmis Propunerea de Modificare, nici Inginerul si nici Compania nu au finalizat OV-ul (ordinul de variatie)
 - si multe altele, pe care le stiu fff bine toate Partile implicate

In conditiile astea, chiar daca se termina si lucrarile pina la finalul sectiunii D, situatia juridica NU SE SCHIMBA !!!! si este aceeasi ca si pina acum
Va rog sa nu uitati ca Legea primeaza in fata Contractului. Doar sa se vrea.
Mi-e rusine de oamenii aia care asfaltau la ora 3 dimineata....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.003
  • Karma: +3863/-291
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32327 on: December 22, 2016, 12:06:02 AM »
vancouver ...DACA ....dupa  deschidere sar intampla un accidet in lant pe o vreme cetoasa si pole si in accident sa moara vrio 17-18 ..oameni ...atunci o sa iasa la iveala toate  chichitele si ne trezim cu un  nou COLECTIV ...SI APOI VEDEMTM TOATE NEREGURILE ... neam saturat de ...se poate si asa...merge si asa ...

sa dea drumul legal ...si  cei incompetenti ...sa plece ...

si daca sar da drumul peste cateva   zile ...nui bai ...

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.622
  • Karma: +639/-220
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32328 on: December 22, 2016, 12:07:57 AM »
@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.622
  • Karma: +639/-220
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32329 on: December 22, 2016, 12:13:45 AM »
@draculea, pe site-ul ministerului dezvoltarii a fost publicat inca din luna iunie un proiect de hg privind receptionarea lucrarilor de constructii care trebuia sa inlocuiasca vechea hg 273/1994. De ce nu a fost adoptat? Sa intrebam la minister sau poate la guvern.

teea

  • Junior
  • **
  • Posts: 72
  • Karma: +76/-374
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32330 on: December 22, 2016, 12:14:14 AM »
@teea, da, exact, legea primeaza intotdeauna in fata contractului. Dar daca ai autorizatii de construire separate pentru A-D, tu ca beneficiar poti sa le receptionezi si sa le pui in functiune absolut legal, indiferent daca in contract mai e si sectiunea E, sau F pana la Z. Daca vrei sa ma contrazici, am rugamintea sa citezi paragrafele exacte din legi, hg-uri sau om-uri, asa cum am facut-o si eu mai devreme. Discutam cu legea pe masa.

@ adrian : Legea primeaza. Legile fundamentale in tara asta si care reglementeaza calitatea si receptia sint : Legea 10/1995, HG 273/1994, HG 1405/2010 (care reglementeaza aplicarea FIDIC galben). Astfel, sint indeplinite conditiile legale de receptionare, dei se poate. Nu am scris anterior pentru a te contracara.  Discutam oricind cu legea pe masa.
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.520
  • Karma: +1558/-1583
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32331 on: December 22, 2016, 12:14:45 AM »
rocklee, absolut de acord cu tine, daca aceasta ar fi cauza amanarii. dar nu este. Asa ar trebui sa nu mai deschidem nici o autostrada, pentru ca, pe timp de ceata, poate avea loc un accident.

Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice, legate de principiul deschiderii partiale a unui obiectiv. Ceva de genul, daca se face un proiect de blocuri ANL in 3 orase diferite, si totul este prins pe acelasi contract, dar intr-unul din orase exista o problema cu niste exproprieri sau cu un drum de acces surpat sau altceva, arunci nu se pot da in folosinta blocurile nici in celelalte orase. Nici dupa 1 an, nici dupa 2, nici dupa 3, nici dupa 10, daca problema persista. Ti se pare logic?

Ce sa facem, sa impartim autostrazile de acum inainte in sectoare de cate 100 m, ca sa le putem deschide si pe bucati, pe masura ce sunt gata? ? ?
Vreau autostrăzi. Noua CNIR trebuie deconectată de politic și deciziile curente (mai ales legate de plăți) să nu depindă de directori, ci doar de specialiști (principiul o acțiune = o singură semnătură = responsabilitate clară). Singura decizie politică: bugetul total alocat autostrăzilor.
Este greșit ca vechiul CNADNR să se ocupe de întreținerea autostrăzilor, tot ce este legat de autostrăzi trebuie să treacă la CNIR.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.622
  • Karma: +639/-220
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32332 on: December 22, 2016, 12:25:41 AM »
Dar in cazul de fata nimeni nu are obiectii tehnice legate de noua autostrada. Singurele obiectii sunt juridice

Sunteti siguri? Eu am pus o intrebare mai devreme legata de finalizarea lucrarilor de scurgerea apelor si a gardului de protectie, in baza ultimei filmari de la nodul Margina unde se vedea ditamai baltaul chiar la baza autostrazii, dar nu mi-a raspuns nimeni, desi avem colegi care stiu situatia exacta a proiectului. Aici avem "smoke & mirrors" la greu ca sa se ascunda situatia reala.

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.003
  • Karma: +3863/-291
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32333 on: December 22, 2016, 12:38:31 AM »
eu nu am spus ..sa no deschida ...eu am spus sa se deschida conform legi ...si dac se deschide peste cateva zile ...carei problema ...

data vitoare ne facem temele ...si gata...

dar in caz de doamne feri ..si se intampla...atunci cinei vinovat ...acarul paun

atunci sa vezi circ ...cum isi arunca ...mata moarta uni in curtea celuilalt ... :)
« Last Edit: December 22, 2016, 01:17:03 AM by rocklee »

rio tinto

  • Youngster
  • *
  • Posts: 24
  • Karma: +15/-6
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32334 on: December 22, 2016, 03:50:41 AM »
Rocklee, sunt de acord cu tine.
Conform textului din lege, daca se intampla ceva nasol pe segmentul deschis traficului, Compania constructoare este responsabila.

Ar putea deschide autostrada maine, dar sa fie un disclaimer mare si lat la intrare "Citind aceste randuri va asumati sofatul pe urmatorii 15 km de autostrada. Legea ne acopera complet, doar cand deschidem si partea cealalta" ;)
« Last Edit: December 22, 2016, 07:47:57 AM by Ionut »

bogdix

  • Executive
  • *****
  • Posts: 376
  • Karma: +464/-585
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32335 on: December 22, 2016, 06:31:49 AM »
@adrian rosca
Legea pe masa e specialitatea casei. Negru pe alb sa fie.

Indiferent ca sunt lucrari nefinalizate, unele lucrari nu conditioneaza efectuarea receptiei, insa daca se solicita receptia si exista lucrari nefinalizate, acelea se pot constata si doar de comisia de receptie, care tot in baza HG 273 (adica a legii) poate si amana efectuarea receptiei, pe motivul nefinalizarii de ex. a unor lucrari. Lucru care nu s-a intamplat, consemnandu-se o absenta nemotivata (prima din 3 posibile).

Vizavi de comunicatul CNAiR, va invit sa cititi in Conditiile Speciale de Contract (a scris @teea mai devreme HG-ul) sub-clauza 14.2. Recuperarea avansului nu are nici o treaba cu receptia lucrarilor.

panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 210
  • Karma: +209/-7
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32336 on: December 22, 2016, 06:48:01 AM »
Totusi, in Pipera bulevardul Pipera inca are zone trasate cu galben, inca nu sunt gata 100% si totusi se circula.
Sau la Centura Bucuresti aflata in constructie de ani de zile se circula prin giratorii si pe portiuni noi care inca nu au fost receptionate.
Si pe A1 ( tronsoanele aflate in constructie ) se circula prin unele giratorii adiacente.
S-a facut receptia lor?
Acolo e alta situatie?
Se circula ilegal?
« Last Edit: December 22, 2016, 06:50:34 AM by panda_no 5 »

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.622
  • Karma: +639/-220
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32337 on: December 22, 2016, 08:25:09 AM »
@bogdix: deci nici macar nu s-a intrunit comisia de receptie... Merci pentru clarificare, acum am inteles ca @teea se referea de fapt la komunicatul CNAIR care amesteca prevederi legale cu cele contractuale.

nrb

  • Youngster
  • *
  • Posts: 21
  • Karma: +9/-9
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32338 on: December 22, 2016, 09:22:56 AM »
Bun, situația de fapt: 15 km autostradă terminați
Niște minți luminate au găsit toate motivele birocratice - create de alte minți luminate - pentru care nu se poate deschide porțiunea terminată
Soluții:
1. Se deschide fără a ține cont de motive birocratice,
2. Se deschide, rezovând neconformitățile din normative, printr-o OUG, HG etc. până vineri,
3. Nu se deschide, și ne uităm la ea ce frumoasă este.


pbh

  • Youngster
  • *
  • Posts: 11
  • Karma: +11/-8
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32339 on: December 22, 2016, 09:30:23 AM »
Cel mai simplu ar fi o HG, NRB. Din pacate guvernul actual nu mai are dreptul sa emita nici un act normativ pana pleaca acasa. Iar noul guvern va fi functional spre sfarsitul anului, daca d-nul pres. se hotareste in 24 ore la nominalizarea PM. Asa ca nu ne ramane decat sa urmarim "cu atentie si ingrijorare" balbele birocratice!