Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 7595491 times)

9 Members and 18 Guests are viewing this topic.

Germany

  • Officer
  • ***
  • Posts: 141
  • Karma: +83/-228
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32310 on: December 21, 2016, 07:38:49 PM »
Hallo!

Nein, wurde nicht eröffnet und wird höchstwahrscheinlich dieses Jahr auch nichts mehr.
Es gibt nur noch Gerüchte!

Viele Grüße nach Österreich

dorum

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.263
  • Karma: +1047/-40
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32311 on: December 21, 2016, 07:46:33 PM »
deci nu se deschide...
cool... tare... mirovolant...
...pai si nu puteau sa se inteleaga mai devreme sa nu traga oamenii aia ca boii in jug?
Au avut rost asfaltari la 3 dimineata, dupa cum pomenea un coleg de forum?

A venit si vremea asta... las' ca o deschidem doar cand sunt gata si tunelurile, ce conteaza?? o inaugureaza cu surle si trambite PSD in 2020... :(

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.696
  • Karma: +665/-231
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32312 on: December 21, 2016, 07:58:07 PM »
Informatiile de mai jos sunt inca actuale.

21.10.2014: "Autostrada Lugoj - Deva lot 2, Lucrari de artă – Etapa I, Secțiunea A km 27+620 - km 32+330 şi Secțiunea B km 32+330 - km 37+681"
21.10.2014: "Autostrada Lugoj - Deva lot 2, Lucrari autostradă, Tronson km 27+620 – km 37+681, Secțiunea A km 27+620 - km 32+330 şi Secțiunea B km 32+330 - km 37+681"

18.12.2014: "AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA, Lot 2 km 27+620 - km 56+220, Etapa I, Secţiunea C  km 37+681 - km 42+695 şi Secţiunea D km 42+695 - km 47+090"

Asadar mai lipseste autorizatia pentru portiunea Km 47+090 - Km 56+220 din lotul 2 (inclusiv pentru zona unde vor fi cele 3 ecoducte).

Cred ca inteleg problema: nodul Margina este situat la km 42+710, deci conform celor de mai sus, este subiect al autorizatiei de construire din 18.12.2014, care pe langa sectiunea "C" acopera insa si sectiunea "D" pana la km 47+090. O prima observatie e ca a fost o greseala ca nu s-au emis autorizatii separate pentru sectiunile "C" si "D", pentru ca acum sa se poata faca receptia doar pentru sectiunile "A", "B" si "C", iar "D"-ul sa se receptioneze linistit la o data ulterioara.

Revenind la legislatie, legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, actualizata prin legea 197/2016, permite acum efectuarea de receptii partiale, dupa cum urmeaza:

"Lucrările de construcţii autorizate se consideră finalizate dacă s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizaţie şi dacă s-a efectuat recepţia la terminarea lucrărilor. Efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor este obligatorie pentru toate tipurile de construcţii autorizate, inclusiv în situaţia realizării acestor lucrări în regie proprie. Recepţia la terminarea lucrărilor se face cu participarea reprezentantului administraţiei publice, desemnat de emitentul autorizaţiei de construire.

Până la terminarea lucrărilor se pot întocmi procese- verbale de recepţie parţială, care să ateste stadiul fizic de execuţie, la solicitarea investitorului şi cu participarea obligatorie a reprezentanţilor Inspectoratului de Stat în Construcţii în cazul investiţiilor finanţate din fonduri publice."


Buba este ca modificarea legislativa s-a oprit aici si nu a continuat cu modificarea corespunzatoare a HG 273/1994, care momentan zice asa:

"In cazurile in care investitorul solicita preluarea unei parti din lucrare inainte de terminarea intregii lucrari prevazute in contract, se va incheia un proces-verbal de predare-primire intre executant si investitor, in care se va consemna starea partii de lucrare in cauza, masurile de conservare, precum si cele de protectie reciproca a desfasurarii activitatii celor doua parti. Toate riscurile si pericolele pentru partea preluata trec temporar asupra investitorului, cu exceptia viciilor ascunse si a celor decurgand din executarea necorespunzatoare. Procesul-verbal de predare-primire incheiat in aceste conditii nu este un proces-verbal de receptie pentru partea de lucrare in cauza, dar investitorul poate cere inscrierea in procesul-verbal de receptie, intocmit la terminarea lucrarii in intregime, a viciilor pe care le-a constatat cu ocazia predarii-primirii si le-a consemnat in procesul-verbal respectiv. Pentru partea de lucrare preluata de investitor, perioada de garantie pentru viciile care nu tin de siguranta constructiei incepe de la data terminarii remedierilor."
Ca o paranteza, sa ne amintim putin ca OS3 s-a deschis tocmai in baza acestei prevederi din HG.

Deci exista o neconcordanta legislativa care lasa loc la interpretari, mai ales ca legea 197/2016 spune doar ca receptiile partiale "atesta stadiul fizic de executie". Ce inseamna a "atesta" mai exact si ce drepturi confera investitorului? Din pacate, legiuitorul nu spune nimic despre asta.

Mai mult decat atat, legea 163/2016 de modificare a legii 10/1995 privind calitatea in constructii a introdus urmatoarea obligativitate pentru investitori: "darea în folosinţă a construcţiei după admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor, preluarea acesteia şi obţinerea autorizaţiilor potrivit legii."

Din punctul meu de vedere, in ultimul an se puteau face toate modificarile legislative ca sa se puna de acord legislatia in privinta receptiilor in vederea evitarii unor astfel de situatii, sub forma de HG sau OUG, asa ca de data asta Goga este doar vinovatul de serviciu, cei adevarati trebuie cautati in alta parte, oricat de tare ne-ar durea lucrul asta.

Ok, as fi inteles perfect daca amanarea receptiei se facea din motive de lucrari nefinalizate pe tronsonul Dumbrava - Margina, dar motivele reale, hmm, nu sunt de inteles si nici de iertat. Pun pariu ca la nivel de Companie si MT se stia de mult de problema, doar ca s-a tinut sub capac, doar, doar, disparea de la sine. Uite ca nu a fost asa, la fel ca si la M4.
« Last Edit: December 21, 2016, 08:34:30 PM by adrian rosca »

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.696
  • Karma: +665/-231
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32313 on: December 21, 2016, 08:46:42 PM »
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?
« Last Edit: December 21, 2016, 10:32:50 PM by adrian rosca »

pentium10

  • Officer
  • ***
  • Posts: 147
  • Karma: +80/-10
    • kodokmarton.eu
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32314 on: December 21, 2016, 09:27:33 PM »
a aparut si comunicatul

Comunicat de presă LUGOJ – DEVA 21.12.2016

Lucrările de pe sectorul de autostradă Lugoj-Deva, respectiv Traian Vuia - Margina, pe o lungime de 15 km, sunt în curs de finalizare astfel încât acest sector să poată fi utilizat de către participanții la trafic. Acest fapt va fi realizat imediat după clarificarea tuturor aspectelor de natură juridică.

Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor, este invocat de faptul că "dispoziţiile legale, așa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată și republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract". Regulamentul de recepție aprobat prin H.G. 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naște multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, "efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie".

În acest caz, "contractul este un tot unitar şi nu a fost elaborat şi întocmit pentru a putea fi monitorizat separat, adică o parte în perioada de garanţie şi o parte în perioada de execuţie. Potrivit art. 52, alin. (11), lit. b) din Legea finanţelor publice, nr.500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, recuperarea avansului se face potrivit prevederilor contractuale. Astfel, având în vedere faptul că este guvernat de prevederile FIDIC, recuperarea avansului se va face justificat şi prin deducere din Certificatul de plată, până la data emiterii Certificatului de Recepţie la Terminarea Lucrărilor. Dispoziţiile legale menţionate, raportate la decizia care a fost transmisă pentru acordarea vizei de legalitate, crează dificultăţi în ceea ce priveşte modalitatea de recuperare a avansului, ţinând cont de faptul că momentul la care trebuie raportată recuperarea avansului nu este cert în situaţia mai multor recepţii la terminarea lucrărilor".

Deciziile pe care le va lua Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA cu privire la acest proiect vor fi comunicate opiniei publice.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-lugoj-%E2%80%93-deva-21122016
« Last Edit: December 21, 2016, 09:30:31 PM by pentium10 »
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.030
  • Karma: +3955/-296
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32315 on: December 21, 2016, 09:42:28 PM »
poate isi cereau si ei niste scuze ....public ...acolo ...in acel comunicat  :(


adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.696
  • Karma: +665/-231
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32316 on: December 21, 2016, 10:09:13 PM »
In orice tara civilizata comunicatul de presa s-ar fi incheiat asa: "...drept pentru care Directorul General al C.N.A.I.R. SA, domnul Catalin Homor, isi inainteaza demisia".

dorum

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.263
  • Karma: +1047/-40
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32317 on: December 21, 2016, 10:24:49 PM »
eeeh...pai a revenit moda taierilor de panglici... iar din pacate, foarfeca inca nu e ascutita... :(

PS:asta, asa, sa ne piara chefu...

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1791020624491342/

PS2: eu, iuli, quest & co eram obisnuiti ca in perioada asta sa fim prezenti la deschideri... na ca ne-au pacalit de data asta :(
« Last Edit: December 21, 2016, 10:41:28 PM by dorum »

perfidus

  • Junior
  • **
  • Posts: 86
  • Karma: +24/-19
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32318 on: December 21, 2016, 10:49:18 PM »
Deci "grupul de inițiativă" repurtează astăzi o mare <victorie>. Ni se servise aceasta varianta încă din septembrie:
"Recepţia parţială a unor lucrări contravine prevederilor HG 273/1994, privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii", susţine Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR.
« Last Edit: December 21, 2016, 10:52:53 PM by perfidus »
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

Dominik

  • Officer
  • ***
  • Posts: 184
  • Karma: +194/-27
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32319 on: December 21, 2016, 10:50:22 PM »
Asta e praf in ochi pt noi !!! pana acum o tot tineau ca se vor deschide cei 15 km si acum spun ca nu e legal ?! Rusine !!!
« Last Edit: December 21, 2016, 10:58:56 PM by Dominik »

dorum

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.263
  • Karma: +1047/-40
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32320 on: December 21, 2016, 10:55:07 PM »
in eventualitatea unor accidente stupide si nedorite pe acest tronson, pe DN, ei vor fi responsabili moral...
mai departe, no comment :(

Liviu_udr

  • Junior
  • **
  • Posts: 84
  • Karma: +148/-25
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32321 on: December 21, 2016, 11:06:01 PM »
Incredibil. Au muncit non-stop pt deschiderea tronsonului și acum când e gata nu poate fi deschis. Păi când au făcut declarații că se deschide nu știau că nu se poate? Bine măcar că pleacă cu toții. Să sperăm că cei care vin vor fi altfel. Păcat de munca oamenilor.

voicul

  • Senior
  • ****
  • Posts: 278
  • Karma: +59/-155
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32322 on: December 21, 2016, 11:15:51 PM »
Vad ca mai nou bornele cu km sunt puse pe ambele parti vs. 1 stalp pe mijloc ca pana acum.

Mai economic nu are cum sa fie. E norma/prevedere ca mai nou sa fie borna pe ambele parti?


timisoreanul

  • Youngster
  • *
  • Posts: 47
  • Karma: +50/-7
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32323 on: December 21, 2016, 11:17:02 PM »
Daca nu se deschide nici acest tronson, vom avea marea realizarea ca in 2016, intr-o tara cu un mare deficit de infrastructura, care franeaza enorm dezvoltarea economica sa avem 0 (zero!!!) km de autostrada deschisi circulatiei. Mai observam ca avem un mare talent sa ne blocam in birocratie si hartogareala. Pana acum, chestia asta se vedea la licitatii, la autorizatii de construire, acum si la inaugurari. Si mai se observa ca sunt unii oameni in pozitii importante, care ne afecteaza pe toti si carora le este teama sa isi asume raspunderea, desi frica ar trebui sa ii insoteasca pe cei care doresc sa faca lucruri ilegale si imorale. De la inaugurari cu iz politic s-a ajuns la un blocaj total. Din pacate, in astfel de momente, se vede ca mai avem mult pana departe.

aga

  • Youngster
  • *
  • Posts: 14
  • Karma: +14/-3
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32324 on: December 21, 2016, 11:20:01 PM »
Acum sa gândim si noi putin...credeți ca astea nu au fost calculate din timp? Credeți ca astea sunt legate de posibilități tehnice (asfaltat, parapeți, rigole) sau legale (legi)? NU, sunt criterii si negocieri politice! Constructorul așteaptă partea sau nu deschide. Cu atat presiunea politica e mai mare pentru ca a promis Homor ca se va deschide in Decembrie. Nu e pentru folosul cetățenilor, e pentru care scoate bani din asta si care câștiga capital de imagine. Si cine pierde imagine? Guvernul actual! Parca aud noul guvern: aia dinainte sunt de vina! Sa privim partea mai plină, sunt 15 km, daca am trăit fara sute de km de autostrada pana acum, mai trăim putin si fara 15.


Sent from my iPhone using Tapatalk