Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 7788849 times)

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.758
  • Karma: +690/-231
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32310 on: December 21, 2016, 08:46:42 PM »
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?
« Last Edit: December 21, 2016, 10:32:50 PM by adrian rosca »

pentium10

  • Officer
  • ***
  • Posts: 166
  • Karma: +83/-10
    • kodokmarton.eu
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32311 on: December 21, 2016, 09:27:33 PM »
a aparut si comunicatul

Comunicat de presă LUGOJ – DEVA 21.12.2016

Lucrările de pe sectorul de autostradă Lugoj-Deva, respectiv Traian Vuia - Margina, pe o lungime de 15 km, sunt în curs de finalizare astfel încât acest sector să poată fi utilizat de către participanții la trafic. Acest fapt va fi realizat imediat după clarificarea tuturor aspectelor de natură juridică.

Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor, este invocat de faptul că "dispoziţiile legale, așa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată și republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract". Regulamentul de recepție aprobat prin H.G. 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naște multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, "efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie".

În acest caz, "contractul este un tot unitar şi nu a fost elaborat şi întocmit pentru a putea fi monitorizat separat, adică o parte în perioada de garanţie şi o parte în perioada de execuţie. Potrivit art. 52, alin. (11), lit. b) din Legea finanţelor publice, nr.500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, recuperarea avansului se face potrivit prevederilor contractuale. Astfel, având în vedere faptul că este guvernat de prevederile FIDIC, recuperarea avansului se va face justificat şi prin deducere din Certificatul de plată, până la data emiterii Certificatului de Recepţie la Terminarea Lucrărilor. Dispoziţiile legale menţionate, raportate la decizia care a fost transmisă pentru acordarea vizei de legalitate, crează dificultăţi în ceea ce priveşte modalitatea de recuperare a avansului, ţinând cont de faptul că momentul la care trebuie raportată recuperarea avansului nu este cert în situaţia mai multor recepţii la terminarea lucrărilor".

Deciziile pe care le va lua Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA cu privire la acest proiect vor fi comunicate opiniei publice.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-lugoj-%E2%80%93-deva-21122016
« Last Edit: December 21, 2016, 09:30:31 PM by pentium10 »
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.143
  • Karma: +4273/-310
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32312 on: December 21, 2016, 09:42:28 PM »
poate isi cereau si ei niste scuze ....public ...acolo ...in acel comunicat  :(


adrian rosca

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.758
  • Karma: +690/-231
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32313 on: December 21, 2016, 10:09:13 PM »
In orice tara civilizata comunicatul de presa s-ar fi incheiat asa: "...drept pentru care Directorul General al C.N.A.I.R. SA, domnul Catalin Homor, isi inainteaza demisia".

dorum

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.271
  • Karma: +1052/-40
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32314 on: December 21, 2016, 10:24:49 PM »
eeeh...pai a revenit moda taierilor de panglici... iar din pacate, foarfeca inca nu e ascutita... :(

PS:asta, asa, sa ne piara chefu...

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1791020624491342/

PS2: eu, iuli, quest & co eram obisnuiti ca in perioada asta sa fim prezenti la deschideri... na ca ne-au pacalit de data asta :(
« Last Edit: December 21, 2016, 10:41:28 PM by dorum »

perfidus

  • Officer
  • ***
  • Posts: 117
  • Karma: +49/-23
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32315 on: December 21, 2016, 10:49:18 PM »
Deci "grupul de inițiativă" repurtează astăzi o mare <victorie>. Ni se servise aceasta varianta încă din septembrie:
"Recepţia parţială a unor lucrări contravine prevederilor HG 273/1994, privind Regulamentul de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii", susţine Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR.
« Last Edit: December 21, 2016, 10:52:53 PM by perfidus »
30.03.2017 depunere oferte SF+PTh autostrada A12 Craiova-Pitesti.
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

Dominik

  • Senior
  • ****
  • Posts: 247
  • Karma: +212/-38
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32316 on: December 21, 2016, 10:50:22 PM »
Asta e praf in ochi pt noi !!! pana acum o tot tineau ca se vor deschide cei 15 km si acum spun ca nu e legal ?! Rusine !!!
« Last Edit: December 21, 2016, 10:58:56 PM by Dominik »

dorum

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.271
  • Karma: +1052/-40
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32317 on: December 21, 2016, 10:55:07 PM »
in eventualitatea unor accidente stupide si nedorite pe acest tronson, pe DN, ei vor fi responsabili moral...
mai departe, no comment :(

Liviu_udr

  • Junior
  • **
  • Posts: 87
  • Karma: +148/-27
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32318 on: December 21, 2016, 11:06:01 PM »
Incredibil. Au muncit non-stop pt deschiderea tronsonului și acum când e gata nu poate fi deschis. Păi când au făcut declarații că se deschide nu știau că nu se poate? Bine măcar că pleacă cu toții. Să sperăm că cei care vin vor fi altfel. Păcat de munca oamenilor.

voicul

  • Senior
  • ****
  • Posts: 290
  • Karma: +59/-156
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32319 on: December 21, 2016, 11:15:51 PM »
Vad ca mai nou bornele cu km sunt puse pe ambele parti vs. 1 stalp pe mijloc ca pana acum.

Mai economic nu are cum sa fie. E norma/prevedere ca mai nou sa fie borna pe ambele parti?


timisoreanul

  • Youngster
  • *
  • Posts: 48
  • Karma: +50/-8
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32320 on: December 21, 2016, 11:17:02 PM »
Daca nu se deschide nici acest tronson, vom avea marea realizarea ca in 2016, intr-o tara cu un mare deficit de infrastructura, care franeaza enorm dezvoltarea economica sa avem 0 (zero!!!) km de autostrada deschisi circulatiei. Mai observam ca avem un mare talent sa ne blocam in birocratie si hartogareala. Pana acum, chestia asta se vedea la licitatii, la autorizatii de construire, acum si la inaugurari. Si mai se observa ca sunt unii oameni in pozitii importante, care ne afecteaza pe toti si carora le este teama sa isi asume raspunderea, desi frica ar trebui sa ii insoteasca pe cei care doresc sa faca lucruri ilegale si imorale. De la inaugurari cu iz politic s-a ajuns la un blocaj total. Din pacate, in astfel de momente, se vede ca mai avem mult pana departe.

aga

  • Youngster
  • *
  • Posts: 14
  • Karma: +14/-3
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32321 on: December 21, 2016, 11:20:01 PM »
Acum sa gândim si noi putin...credeți ca astea nu au fost calculate din timp? Credeți ca astea sunt legate de posibilități tehnice (asfaltat, parapeți, rigole) sau legale (legi)? NU, sunt criterii si negocieri politice! Constructorul așteaptă partea sau nu deschide. Cu atat presiunea politica e mai mare pentru ca a promis Homor ca se va deschide in Decembrie. Nu e pentru folosul cetățenilor, e pentru care scoate bani din asta si care câștiga capital de imagine. Si cine pierde imagine? Guvernul actual! Parca aud noul guvern: aia dinainte sunt de vina! Sa privim partea mai plină, sunt 15 km, daca am trăit fara sute de km de autostrada pana acum, mai trăim putin si fara 15.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.473
  • Karma: +1930/-1048
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32322 on: December 21, 2016, 11:49:10 PM »
Eu nu inteleg ceva. De cand e legea asta? Din 1994?
Cum naiba au deschis pana acum bucatile din A3? sau din A4? Alea care si acum sunt "finalizate partial" ? Si au reusit toti, indiferent de culoarea politica.
 Si e o amarata de HG care poate fi modificata oricand!
Parca se laudau cu debirocratizare. Cand te impiedici de o hartie cum se numeste?

Acum sa va vad. Oare cum e mai bine: sa deschizi OS3 cu probleme sau sa nu deschizi deloc un lot complet functional ?
My plan:  1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. DX DNCB 5. A7-8 Ploiesti - Iasi 6. A12 7. CoBra

Asteptari 2016: licitatii pt SF-uri noi pt mai mult de 150km, MPGT aprobat, licitatie DNCB SUD si EST, avans dat pt viaduct Gilau, OS3 deschis  circulatiei, licitatie tunele LD3, licitatie pt unul din capetele PiSi (care vor ei).  Asteptari 2017...cucu

teea

  • Junior
  • **
  • Posts: 81
  • Karma: +90/-385
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32323 on: December 21, 2016, 11:56:36 PM »
Pentru cine n-a avut rabdare sa citeasca postul meu anterior: autostrada va putea fi deschisa legal atunci cand se vor finaliza lucrarile pana la km 47+090. Cat sa fie, jumatate de an?

@ adrian : va rog sa nu uitati ca :

 - sectiunea E inca nu a fost scoasa din Contract
 - nici Inginerul si nici Compania nu si-a terminat treaba in ceeace priveste aceasta modificare datorata Acordului de Mediu
 - inca nu a fost acordata nici o extensie de termen de executie in Contract
 - inca nu s-a obtinut nici o Autorizatie de Construire pe sect E1
 - inca nu s-a predat Posesia Santierului pentru sectiunea E2
 - nu au fost rezolvate exproprierile lipsa sau cele gresite de Companie pe sectiunea E
 - Compania continua sa ceara proiecte pentru tunele, dar nu a incheiat nici un act aditional pentru proiectare suplimentara
 - in lipsa acestui act aditional de proiectare suplimentara, Antreprenorul nu este obligat sa proiecteze
 - desi Antreprenorul a transmis Propunerea de Modificare, nici Inginerul si nici Compania nu au finalizat OV-ul (ordinul de variatie)
 - si multe altele, pe care le stiu fff bine toate Partile implicate

In conditiile astea, chiar daca se termina si lucrarile pina la finalul sectiunii D, situatia juridica NU SE SCHIMBA !!!! si este aceeasi ca si pina acum
Va rog sa nu uitati ca Legea primeaza in fata Contractului. Doar sa se vrea.
Mi-e rusine de oamenii aia care asfaltau la ora 3 dimineata....
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.143
  • Karma: +4273/-310
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #32324 on: December 22, 2016, 12:06:02 AM »
vancouver ...DACA ....dupa  deschidere sar intampla un accidet in lant pe o vreme cetoasa si pole si in accident sa moara vrio 17-18 ..oameni ...atunci o sa iasa la iveala toate  chichitele si ne trezim cu un  nou COLECTIV ...SI APOI VEDEMTM TOATE NEREGURILE ... neam saturat de ...se poate si asa...merge si asa ...

sa dea drumul legal ...si  cei incompetenti ...sa plece ...

si daca sar da drumul peste cateva   zile ...nui bai ...