Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 31 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: mishu77 on December 05, 2016, 10:47:03 AM
Ieri a fost un trafic foarte mare si am cronometrat in aceste conditii cat timp se face intre Holdea si Margina si am facut cam 16-17 minute in conditii de trafic intens si fara depasiri.

mishu, nu iti face griji... :)

Quote from: Ionut on December 05, 2016, 11:04:15 AM
Nu am zis ca e vreo problema sau ca e ceva gresit. Am spus doar ca nu este relevant cat faci pe Holdea-Ilia in contextul deschiderii Dumbrava/Traian Vuia-Margina peste cateva saptamani. Discutia Margina-Holdea este mult mai relevanta.

Ionut are pe cap moderarea unui intreg forum...
Este omeneste ca a vazut una si a inteles alta...

Margina-Ilia nu ai avea cum sa faci 16-17 minute decat daca soseaua ar fi inchisa circulatiei publice si deschisa doar pilotilor de la Etapa Y a Campionatului de Raliuri.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Quest

Common sense will get you far !

mikidutzaa

Am si eu o intrebare: Ce rol au lucrarile suplimentare la taluzuri, ce problema rezolva la terasament (ma refer la cele care au fost in disputa intre CNADNR si Salini)?

Stiu ca s-a mai discutat despre ele dar nu am vazut o explicatie foarte clara.

Multumesc.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

bogdix

@mikidutzaa
Lucrarile de la taluzuri s-au cerut de catre Beneficiar (prin expertul sau) pentru a se asigura o mai buna stabilitate a taluzurilor, intrucat pe anumite zone, pamantul de umplutura este un material mai nisipos, care in opinia unor experti tehnici in geotehnica si fundatii (dar nu a tuturor acestor experti ! ) pana la imbracarea cu pamant vegetal si inierbarea respectivelor takuzuri, acel tip de pamant poate fi erodat mai usor prin actiunea precipitatiilor directa asupra lui, la momentul respectiv nefiind finallizate nici elementele de colectare si scurgere a apelor meteorice.

In plus, fiind construit ca un anrocament cu o grosime de cca. 1.50m, se poate constitui si ca o consolidare laterala (asta e subiectiv iarasi, fiindca 2 experti tehnici au efectuat teste in santier cu diverse metode si s-a demonstrat ca umplutura are capacitate portanta suficienta si deci e stabila).

Dar cred ca vom mai discuta si despre acest subiect.

PS: Acum, sub acel anrocament exista si un geotextil, care mai are si rol de impermeabilizare (in plus apele infiltrate in taluz nu intra in umplutura fiind drenate in jos catre santul de la baza taluzului).

bogdix

@alecu26
Am raspuns in timp ce postai si tu. Nu e zona inundabila.

GDPR

Din raspunsul lui @bogdix reiese ca in cazul particular al acestui tronson de autostrada este foarte important ca elementele de colectare si scurgere a apelor sa fie finalizate. Nu e un simplu moft cum sugerau unii.

teea

#32047
Dar cred ca vom mai discuta si despre acest subiect.

PS: Acum, sub acel anrocament exista si un geotextil, care mai are si rol de impermeabilizare (in plus apele infiltrate in taluz nu intra in umplutura fiind drenate in jos catre santul de la baza taluzului) - geotextilul are rol de filtrare....
@bogdix : testele de capacitate portanta realizate de Cestrin confirma faptul ca rambleul (umplutura) NU ARE NICI O PROBLEMA  - rezultatele fiind excelente. Asta nu face decit sa confirme 2 din cele 3 expertize realizate pina acum :)
Sa gindesti este dificil. De aceea, majoritatea oamenilor doar judeca ! Carl Gustav Jung

bogdix

@adrian rosca
Nu doar in cazul LD2 sunt importante santurile. Ele sunt foarte importante la orice drum. Indiferent ca sunt din beton sau de pamant (ca la vecinii unguri/austrieci) este important ca santurile sa existe si sa se asigure evacuarea apelor meteorice (din precipitatii) din zona drumului.

Imi permit o mica ironie: Un profesor de specialitate din facultate avea o vorba - "apa e inamicul constructiilor. nici in vin nu e buna". Asa e :)

hyp88

#32049
Quote from: Ionut on November 22, 2016, 02:19:06 PM
^ Reabilitarea DN73C, din ce stiu eu pana in acest moment (citez din memorie), se va face, insa se face separat de proiectul A1. Ce vedeti cu rosu pe harta pusa de mine va fi parte integranta din proiectul A1 (drumul de legatura A1/Nod Tigveni->DN73C). Restul, nu. Avem pe cineva in zona sa faca un fotoreportaj la DN73C? Ar fi interesant sa vedem cum se prezinta drumul. Nu ca vom vedea repede gata autostrada, insa stim cat de greu se pot misca autoritatile. E bine sa facem reabilitarea din timp.

Atasez cateva poze cu drumul de legatura intre A1 si Rm. Valcea, viitoarea ruta de tranzit inspre si dinspre Valea Oltului dupa ce Autostrada va fi constuita pana la nodul Tigveni sau chiar Curtea de Arges.

Prima ruptura, aici se circula pe o banda dar inca mai e asfalt macar. In dreapta avem o prapastie de toata frumusetea, unde se scurge drumul practic.


A 2-a curba aici lucrurile stau si mai rau, e drum de tara practic pe DN. Pozele vorbesc de la sine. La fel in dreapta avem o prapastie de toata frumusetea








Nu ma pricep la infrastuctura dar dupa parerea mea aici se impun 2 viaducte mici, prapastia din dreapta este foarte abrupta sau stabilizata valea printr-un zid de beton.

Ca sa inteleaga toata lumea unde este zona din imagine atasez si o captura (zona incercuita cu culoare fucsia) din planul CNADNR pentru Autostrada A1 (Sectiunea 6).



Drumul in zona rupta este restrictionat la maxim 5 tone de 2 ani si jumatate. Eu nu imi imaginez cum o sa se circule pe aici daca nu se incepe reabilitarea DN73C o data cu constructia autostrazii.



Europiu

Nu este asta exact zona unde @alecu, @dracula si altii spuneau ca s-ar impune un tunel?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

hyp88

Daca era vorba despre DN73C asta trebuie sa fie, alta zona cu probleme asa mari nu exista. Daca se impune tunel....trebuia sa se apuce de SF de anul trecut :) suntem deja in urma  :bash: :bash:

dr4qul4

Da. Aia e zona. Spre Cd Arges avem campingul, sus pe deal avem Piatra, iar cele 2 alunecari sunt intre ele. Alunecarile sunt active. De vreo 5-6 ani acolo primavara se pune balast, care o ia la vale dupa dezghet si la fiecare ploaie torentiala.
Dar nu doar cele 2 portiuni fac probleme, ci toata serpentina este plina de gropi deoarece terenul de sub drum lucreaza si el.
Eu speram ca acest drum sa fie reabilitat in acelasi proiect cu PiSi. Nu in prin proiect separate.
Panta este foarte accentuata acolo (greu cu tirul) si de aia am spus ca trebuie tunel sau 2 viaducte + debleu adanc.
Dar drumul acesta trebuie facut macar 2+1. Pana la finalizarea segmentelor montane va fi dezastru pe el si nici dupa aceea nu va fi gol. Vorbim de legatura Bucuresti/Pitesti cu toata Oltenia de nord si chiar Petrosani- Valea Jiului.


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Germany

Bunä ziua tuturor :)

De AM/AC-ul äla pentru Lugoj-Deva ce se mai aude ? Nu trebuia sä iasä parcä säptämâna aceasta ?

Numai bine

GDPR

S-au vehiculat doua date, 8 sau 13. Deci mai avem putin de asteptat.