Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 55 Guests are viewing this topic.

Ionut

#26415
Uite asta e o discutie. Ma bag si eu in seama ca orice bucurestean (chiar si adoptat) care a circulat de cateva ori pe A1.

1. Eu zic ca are si promit ca am sa fac tot ce tine de mine (destul de putine, totusi, fara sustinerea lui Catalin si a API) sa propun asa ceva cand vine vorba de reabilitarea A1 pana la Pitesti. Cand va fi asta? Cine stie?! Dar o vorba, ceva presiune, putem pune, avand in vedere ca s-a construit fantastic de mult in apropiere de Bucuresti si primii km din A1 sunt foarte aglomerati indiferent de sens (iesire sau intrare in oras).

2. Aici cred ca e o discutie lunga de tot si nu m-as hazarda la o decizie fara date exacte. A0 este foarte departe... iar DNCB-sud (largirea) este foarte aproape.

3. Nu stiu tehnic daca se poate, avand in vedere ca discutam de o autostrada, sa se mearga pe fonduri regionale, nu POIM. Prin POIM se poate, teoretic, insa sunt atat de multe proiecte incat nu cred ca mai intra si asa ceva. Nu repede. De aceea, daca ma intrebati pe mine, as prefera alte linii de finantare europene (repet, daca tehnic e posibil). Asta legat strict de largirea langa Bucuresti. Daca e vorba de o distanta mare, e nevoie de bani multi si se intra sigur pe POIM.

4. Se poate imparti pe sectiuni lucrarea daca este de amploare. Daca vorbim de largire pana la Bolintin nu cred ca e nevoie sa facem mai multe loturi. E doar o largire pana la urma. Daca vorbim de toata autostrada pana la Pitesti, asa cum tot era discutia sa se faca (nu largire, doar reabilitare), atunci clar trebuie mai multe loturi. Era vorba prin guvernele trecute sa se dea la pachet reabilitarea A1 (completa) cu mentenanta (si taxarea) A1, A2 si constructia A0-sud (si taxarea ulterioara). Acum stiti ca se largeste DNCB-sud si cred ca proiectul A0 s-a mutat foarte mult in viitor... desi noi la ultima intalnire cu Bolos & Homor am discutat, tangential, faptul ca A0 este utila si necesara chiar daca avem DNCB-sud si nord la 4 benzi. Cam toti de la masa am zis ca e nevoie de A0... dar deja discutam de orizonturi de timp indepartate. Altele sunt acum prioritatile. Mai precis Sibiu-Pitesti.

IC581

Salut. In ultima versiune a MPGT apare o interventie etapizata de marire a capacitatii a A1 intre Bucuresti si Pitesti prin adaugarea unei noi benzi pe fiecare sens. Prima etapa ar fi intre Bucuresti si km. 36 (poate chiar in exercitiul financiar 2014-2020), apoi capatul din spre Pitesti si odata cu implementarea Pitesti - Sibiu (pe baza atractiei sau generarii de noi calatorii), largirea completa.
Cateva vorbe au fost relatate si de cei de la Digi prin vara. http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Autostrada+spre+Pitesti+cu+trei+benzi+pe+sens
Sarbatori frumoase!

stangabriel

Ultima discutie de largire a A1 Bucuresti Pitesti a fost cand se discuta concesiunea la pachet A1 Bucuresti Pitesti A0 A2, cu largirea  A1 intre viitorul nod A1 A12 langa Pitesti si Viitorul nod A1 A0 Sud. In opinia mea foarte corect, daca nu cred ca se va mai face in aceasta formula. Caut pe net si inca nu am gasit exact stirea.

rocklee

#26418
ar fi cea mai buna ideie ...plus o intrare intrare mai eficienta ...plus  sa se puna in aplicare [legal si bine proiectat]...proiectul virtuti splai ... :D

dr4qul4

#26419
Mie mi se pare cam greu de largit A1 in portiunea care chiar trebuie: intre iesirea carrefour si iesirea kika.

Nu vad loc acolo si de bretele si de nod cu dncb...poate doar o reconfigurare totala (cu daramat acel pasaj in spirala de la carrefour si a giratoriului de pe partea cealalta)...oricum greu...si posibil chiar si inutil...

Practic aceasta largire are sens doar cand vom avea o alta intrare in bucuresti .. Pentru legatura cu DNCB ar trebui sa ne gandim la un drum de legatura (care eventual sa se continue in viitor cu Stapungerea Splai-A1).
Daca au prevazut o asemenea posibilitate si au pastrat loc liber, atunci e ok, dar parca vad ca ar ajunge la un cost foarte mare si ca va trebui sa demolam pasajul pe DJ602 harta si pasajul pe A1 peste CF si breteaua de la ciorogarla harta  + ceva expropieri pt nodul cu DNCB (pt ca degeaba aduci flux de masini pana acolo daca le inghesui pe banda aceea ingusta)

Alte variante de luat in considerare sunt:
- Reabilitate DN61+DN5B
- Amenajarea unui nod cu DJ602 (doar pt <3,5T)
- DX Gaesti-Ploiesti
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

merlin__wizard

Eu cred ca trebuie pastrat focusul pe MPGT-ul curent. cand vor fi semnate toate contractele si obtinute toate avizele si autorizatiile putem discuta de urmatorul plan.
Toate aceste discutii despre largiri, reabilitari nu fac decat sa scada focusul pe problemele curente care au finantare.

dr4qul4

De acord ca trebuie sa ne axam pe MPGT si nimic altceva. Bun, rau...macar avem de unde porni.

Dar reabilitarile de DN sunt si ele cuprinse in MPGT iar nodurile se pot face cu fonduri locale (si se pare ca si private).

DX Gaesti-Ploiesti este cuprins in MPGT...dar mai pe "la sfantu' asteapta".


Legatura A1-DNCB este insa prioritate 0 si este inclusa in MPGT, deoarece face parte din DX DNCB.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Goldmund

#26422
@tudor
Propunerile tale pentru largirea cu inca o banda a A1 Bucuresti-Pitesti sunt cat se poate de firesti(si eu am amintit de mai multe ori despre acest aspect), iar conexiunea cu Bd. Iuliu Maniu care  trebuie largit la trei benzi/sens pana la Valea Cascadelor este de la sine inteles, ca si largirea DNCB(aici eu am inca o opinie: normal ca doua benzi pe sens pentru  o ocolire de capitala este normal, dar ce mi se pare si mai important sunt legaturile intre DNCB si A1, fara sensuri giratorii sau astfel de solutii ieftine...)
Din fericire avem pe acest forum si cativa specialisti  care ar putea sa spuna mai mult.

Ionut


danutzu_1069


Ionut

Ah OK, acel DJ. Pai nicio sansa cu un TIR pe-acolo. Pana la urma care e problema? Ca am tot discutat. Ce, o sa se faca dopuri la Dumbrava si la Ilia/Sacamas? La Soimus/Deva presupun ca e deja. Nu tine DN68A? Despre ce tot vorbim ca am tot comentat si vad ca nu ajungem la nicio concluzie...

danutzu_1069

#26426
In opinia mea, acel dj daca ar fi asfaltat pe portiunea din jud Timis ar fi o varianta buna ptr turisme. camioanele n-au ce cauta din cauza podului peste Mures, de la Savarsin (gabarit pe verticala si probabil tonaj)

dorum

POdul peste Mures de pe DJ707A de la Savarsin are limitare si de gabarit si de tonaj... plus ca nu prea are 2 benzi... deci interzis drumul asta masinilor mari si/sau grele...

horatiu.cosma

Ionut, as propune eu o concluzie. Drum de legatura de 2-3 sute de metri la Holdea, la capatul lotului 3, pana in DN68A. De acolo, pana la Margina, adaugarea unei benzi suplimentare la urcare, tratament asfaltic pe drumul actual, semnalizare corespunzatoare in curbe, rigole pe margine. Nu e foarte scump, se poate implementa rapid, si o sa aiba un impact pozitiv pana vom avea tunelurile, adica cel putin doi ani.

frunzaverde

#26429
Quote from: dr4qul4 on December 26, 2015, 11:44:23 AM
Mie mi se pare cam greu de largit A1 in portiunea care chiar trebuie: intre iesirea carrefour si iesirea kika.
Nu vad loc acolo si de bretele si de nod cu dncb...poate doar o reconfigurare totala (cu daramat acel pasaj in spirala de la carrefour si a giratoriului de pe partea cealalta)...oricum greu...si posibil chiar si inutil...

In zone dense unde extinderea platformei este imposibila sau extraordinar de scumpa se poate suprima banda de urgenta si converti in platforma 2x3, cu limitare la 90-110.

Normativul TEM (pe care se bazeaza normativul romanesc de autostrazi) prevede in mod expres solutia asta de upgrade de la 2x2 la 2x3 pentru autostrazi, impunand anumite solutii tehnice la proiectarea initiala (de exemplu banda de urgenta pe lucrari de arta) in mod expres pentru a se putea converti banda de urgenta in banda de mers. De asta se si construiesc benzile de urgenta la 3.5 m latime (banda 3 in normativ, chiar si atunci cand e proiectata de la inceput, e de 3.5 m latime).

Ar fi o solutie pentru primii 2.5 km (pana la nodul cu DJ601), unde extinderea la 2x3 e dificila. In rest, e nevoie de o noua intrare sau poate chiar doua in Bucuresti - varianta Splai - Ciurel - A1, care e in (foarte lenta) constructie poate fi urgentata.

Iuliu Maniu se poate extinde la 2x3 pe segmentul Valea Cascadelor - A1, dar ar fi nevoie de un 2x5 pentru fluenta pentru 60k in trafic urban in lipsa unei alte descarcari (cat ar trebui sa absoarba Iuliu Maniu doar dinspre A1), ceea ce e aproape imposibil de facut.

A0 e absolut necesara, dar si ea are nevoie de descarcari suplimentare, care nu sunt prevazute in SF-ul existent. Altfel, A0 ar avea intepari in A1-A2-A3 si in DN-uri cu o banda pe sens, ceea ce nu ajuta decat intr-o masura foarte mica la redistribuirea traficului.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!