News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 37 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma


cutter

bogdymol, alecu26: zona unde panta transversală este 0 datorită schimbării de pantă ar trebui să aibă o pantă relativ mare longitudinală pentru a asigura scurgerea apelor în acest fel.

bogdymol

Da, dar aici suntem la campie unde totul e drept. Nu prea ai cum sa ai panta longitudinala mare. Si nici pasajul peste Centura Arad nu e chiar asa de aproape, asa ca urcarea spre el incepe mai tarziu.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cutter

Păi asta zic că se poate crea panta respectivă artificial. În literatură se vorbește chiar de ramblee introduse special pentru acest scop în cazul autostrăzilor în zone plate. Probabil combinat cu acea tranziție mai bruscă de care vorbește alecu26.

În tot cazul, ridicatul din umeri (am cam observat că e specific inginerilor români însoțit de un "n-ai ce să-i faci") nu e o soluție - nu pot admite că o baltă mare pe banda 1 la o ploaie moderată (după cum pare din poze) e un lucru inevitabil și cu care trebuie să ne obișnuim.

Un ghinionist o să scape în parapeți mai devreme sau mai tîrziu... dar asta e, n-ai ce să-i faci.

istvan78

Quote from: alecu26 on June 24, 2015, 07:20:16 PM
@cutter: nu pot fi evitate ecele puncte. obligatoriu treci printr-un profil cu panta zero in amenajarea unei curbe (de la profil acoperis in aliniament...la profil cu pana unica in curba). Normativul recomanda limitarea lui cat mai mult. Problema e ca alte tari au solutie la asta. Nu exista o trecere treptata...ci mult mai brusca, dar atunci efectiv o simti cu masina, ca si cum ai trece peste o muchie.
Aha, am remarcat asta in mai multe locuri in special prin Ungaria, incl. relativ noul M43 (la imbinarile de pe langa Szeged, de exemplu). Pana acum credeam ca e un defect de proiectare.. , m-am mai desteptat ceva si azi :D.

Pe de alta parte, au si acele muchii dezavantaje: la viteza mare sunt chiar deranjante, daca nu esti pe faza, poti pierde directia. Mai ales la viteza prea mare.

La Arad n-ar fi solutie aplicarea de striatii in asfalt? Am vazut prin Austria in multe locuri, inclusiv pe ploaie torentiala, chiar functioneaza.

adiarc

Quote from: pasadia on June 24, 2015, 10:46:34 PM
Poza e de la est de viaduct, nu? Sa inteleg ca pe acolo se taseaza autostrada si impinge straturile dedesubt spre exterior?

tocmai asta e ca nimeni nu știe cu adevărat cat de grave sunt probleme , la ce adâncime se lasă pământul , etc.....in zona aceea trebuie totul luat de la capăt si făcute studii geo adevărate , NU DIN BIROU
Apoi , bineanteles o noua licitatie, pt implementarea soluției găsite ca fiind cea mai buna ( NU CEA MAI IEFTINĂ )....si cum cel ce a făcut SF-ul e in faliment , eu , ca stat roman ( din păcate cu s mic , la cum înțeleg sa cheltuiască banul public ) , as înainta o acțiune in instanța împotriva Salinii pt nenumăratele vicii de proiectare si execuție.....refacerea total trebuie sa se facă pe barba lor, dar si a a așa zișilor specialiști din CNADNR care au luat totdeauna soluția mai ieftină....e si vina lor

Nu poți sa te plângi ca îți trage curentul prin casa , daca ți-ai cumpărat cele mai ieftine uși si geamuri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

Răspuns CNADNR privind situația tunelelor forate impuse prin acordul de mediu revizuit pe lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg81036#msg81036

istvan78

Multumim, documentul e edificator!
Deci nu ne asteptam la finalizarea procedurilor pt. contractarea lucrarilor suplimentare mai devreme de primavara viitoare. Termenul de dare in folosinta merge spre sfarsitul lui 2017.

TibiV

Clar... :(
Interesant finalul, cand indulcesc pastila cu...
Quote
amintim ca se intentioneaza finalizarea si deschiderea traficului, in cursul anului 2015, a unui sector de aproximativ 15,5 km din autostrada Lugoj - Deva lot 2.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

istvan78

E bine ca el isi mentine afirmatia, dar... noi credem asta?

Quest

Quote from: cutter on June 25, 2015, 11:43:17 AM
Răspuns CNADNR privind situația tunelelor forate impuse prin acordul de mediu revizuit pe lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva:
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=100.msg81036#msg81036

Da, frumos raspuns, edificator. Multumim Cutter !
Dar eu pun problema in felul urmator: daca Salini pe L2 s-a sesizat legitim c-ar fi de facut la km 54+830 un debleu cu adincime de 45 m, si-a primit acceptul unui al treilea tunel, atunci si Teloxim pe L3 ar fi trebuit sa se sesizeze ca la supratrecerea DN68A peste A1 la km 56+587 va rezulta un debleu cu adincime de 32 m, care ar fi trebuit sa conduca tot asa catre un tunel. Fara acest tunel, ptr cei care vor merge pe DN68A, brusc se va casca un hau de 32 m la supratrecerea peste A1. Urit design.
Si asa, Margina-Dobra nu se va da in trafic inca vreo 2 ani, chiar daca Teloxim termina inaintea celor care vor cistiga licitatia ptr tunelele de pe L2. De ce nu s-ar schimba solutia tehnica catre un tunel si la debleul de care zic ? Eu imi dau seama ce bulversare de proceduri ar fi, + costuri suplimentare, dar din ce experiente avem cu deblee, mi-e teama ca numai de surpari vom avea parte (asta ca sa nu zic ce oribil, estetic vorbind, arata debleul de la Aciliu).
Common sense will get you far !

TibiV

In raspunsul CNADNR se spune linia rosie trebuie coborata, si spune ca debleul dintre km 50 si km 50+500 ar ajunge la o adancime de 45 metri.
Daca lnia rosie coboara la km 55 - km 55+500 (adica o zona aflata la doar 1 km de capatul Lotului 2 si inceputul Lotului 3) asta nu duce la coborarea liniei rosii si pentru Lotul 3 ? Si atunci nu duce si la adancirea debleului de la km 56+587 ?
Oricum 32 de metri este enorm, chiar nu inteleg cum de nu au ales din start variante tunel... Un debleu de 32 de metri nu cred ca poate fi mult mai ieftin....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

radutm

Un mic update de la Izvin. Poze de astazi dimineata (25 iunie 2015):








cont inchis

radutm

cont inchis

radutm

#22274
Comparatie intre doua vizite (13 mai 2015 - 25 iunie 2015):

cont inchis