News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 27 Guests are viewing this topic.

teocharis

Quote from: iuli on May 20, 2015, 03:57:09 PM

Si ca sa nu mai iasa intrebari si retorici absurde de ce A1 trece asa de aproape de orasul Arad vs distanta de Timisoara, varianta aleasa a fost singura optiune viabila de a "strecura" autostrada intre oras, aeroport, rezervatie, statie de epurare.

asta nu explica absolut deloc de ce autostrada trece atat de departe de Timisoara.

alecu26

#21571
Iuli, de fapt acolo evita si un camp de sonde.

Theocaris, pentru ca nu te-ai abtinut...zi mersi ca trece asa aproape de Timisoara, ca putea sa mearga direct Deva-Arad.

Si zi mersi ca din 15 iulie vei putea iesi din Romania, NUMAI pe autostrada, si mai zi mersi ca cineva chiar face sa rezolve asa zis-a mare distanta fata de Timisoara.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Explicatia este ... geografica

Timisoara este mai la vest decat Aradul, astfel incat orice apropiere nu facea decat sa creasca numarul de km.
In plus, era criminal sa strecoare autostrada printre Giarmata- Aeroport- si oras. Costurile ar fi ajuns comparabile cu cele pt A0.
Si nu in ultimul rand... ar fi blocat dezvoltarea orasului si probabil ca am fi avut limite de viteza ca pentru o autostrada urbana.

Tot ce are nevoie TImisoara este de o legatura mai buna cu A1, eventual la nivel de DX.
Sper sa incepem si noi sa facem "cioturi' pentru conectarea oraselor si sa terminam cu ideea ca o autostrada trebuie sa treaca exact prin oras.
Priviti la vecinii unguri, au 3 cioturi catre Budapesta, 1 catre Ghior si 3 catre est pe M3.... numai ca la ei, vechile "cioturi" au devenit autostrazi intre timp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Oameni, primiti ban, va jucati cu focul. Subiectul este discutat de multe ori. Motivul este foarte simplu. Autostrada NU trebuia sa treaca prin Timisoara, pentru ca in momentul in care a fost gandita Coridorul European urma DN7, de la Arad pe Valea Muresului. Am obtinut mult de la Bruxelles cand s-a aprobat acel S prin Timisoara si Lugoj. End of story, s-a discutat de multe ori asta. Orice alte mesaje pe tema asta vor fi sterse.

mns

E singurul mesaj pe care il postez pe subiectul asta, cred ca e legat de A1, pentru ca e vorba pana la urma de coridorul de la care a pornit totul, imi cer scuze Ionut, dar pana la urma trebuie sa lamurim situatia. Dupa cum spuneam, e singurul meu mesaj pe tema asta.

Coridoarele initiale pan europene au fost definite in 1994, iar in 1997 au fost facute unele modificari la urmatoarea conferinta din Helsinky. Coridorul pan european IV a fost definit inca de la inceput asa: "Dresden/Nuremberg - Prague - Vienna - Bratislava - Győr - Budapest - Arad - Bucharest - Constanţa / Craiova - Sofia - Thessaloniki / Plovdiv - Istanbul."

QuoteCorridor IV
Alignment:
Corridor IV is a multi-modal Northwest - Southeast transport link running from
Dresden/NUrnberg (Germany), via Praha (Czech Republic), to Vienna (Austria)/ Bratislava
(Slovakia), Budapest (Hungary) and to Romania. In Romania Corridor IV divides into two
branches. The northern branch runs from Arad via Bucharest to Constanta at the Black Sea,
the southern branch from Arad via Craiova to Sofia (Bulgaria) and divides again. One branch
running further to Thessaloniki (Greece) and the other to Istanbul (Turkey).
The Romanian authorities prefer to give priority to the northern branch to Constanta, as the
financial resources for rehabilitation· of the infrastructure are limited. However, the idea of
setting up a PPP concession to finance the entire rehabilitation and maintenance of the
sections of Corridor IV in Romania may help the government to consider the rehabilitation of
the southern section via the link Calafat (RO)/Vidin (BG) (ferry link or new bridge) to Sofia as
well.

Acum, coridoarele pan europene sunt ceva diferit de reteaua TEN-T, dar A1 a fost initial gandita ca parte a coridorului pan european 4, care a fost inca de la inceput definit ca trecand prin Arad. Asa ca nu are rost sa raspandim povesti false, multe cu caracter politic (ca a venit Falca si a mutat autostrada prin Arad si a indepartat-o de Timisoara, cand coridoarele astea erau definite deja de ani buni).

neaguionutu

Multumim mult sursei secrete, si tie Ionut  pentru poze.

BoGDaN

Tare imi este frica de un "Imbecilo reloaded" pe Lotul 3 Lugoj - Deva al acestor Teloxim Con.
Au lucrari serioase dar vad ca ei joaca "turca".

sebba

Quote from: Ionut on May 20, 2015, 09:46:04 AM
Poze de ieri, 19 mai, Arad-Pecica de la sursa secreta.

Intrare spre Nadlac de pe centura Arad. Pozele sunt inspre Pecica.


poza asta e cumva facuta in zona marcata cu rosu in imaginea de mai jos?



tot timpul am avut impresia ca "breteaua" aia e prea ingusta ptr trafic din ambele sensuri si fara spatiu de separare la nivel de autostrada
si parca nici din poza asta nu-mi pare a fi prea mult spatiu
e doar iluzie optica?

la cat va fi limitarea acolo? 80?

sper ca vor fi totusi suficient de multe si gandite presemnalizari ale "coricoteului" si ca nu se vor trezi prea multi in Arad in loc de Nadlac
Sailing away! S/Y Haimana

brutalway

Va fi limitare la 80 intradevar, apoi la 50 pe breteaua care face bucla spre DN7. Stai linistit pe directia spre Pecica vor fi 2 benzi + banda de urgenta, iar spre DN7 va fi o singura banda, sensurile vor fi despartite de parapet median.

ciprebbe

Daca se semnalizeaza ca aici nu e nici o problema, iar zona desenata cu rosu e cam idenitca cu asta .
Nodul asta e foarte bine semnalizat si limitarea de viteza pe breteaua cu o banda e in trepe  (110-90-70-50) iar pe sensul cu doua benzi e 100 - 80. Din ce se vede in poza cred ca asa va arata si aici nod-ul (1 banda sa continui pe A11 si 2 benzi spre Nadlac)

Edit:
Scriam simultan cu brutalway si vad ca ne confirma si el acelasi lucru . Ms
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

rudi

#21580
^^

Sorry again for writing in English :-)

I was also wondering since some time why the node is configured in this way, which favours the continution of A1 towards Centura Arad (A11?), rather than the transit route Timisoara-Nadlac, for which it seems you need to take quite a curve plus the elevation change due to the overpass.
More logical for me would have been to continue Timisorara-Nadlac as a straight route, and require all the turning if you change to the Centura Arad (A11).

Does anyone know the logic behind it?

bond

It was planned to continue up to Oradea with A11 (which is now degraded to a "trans regio" road in the latest master plan)

cutter

Here's your answer (you'll have to use Google Translate): http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg2587#msg2587

Short English version: typical Romanian lack of professionalism in project preparation.

sebba

Quote from: ciprebbe on May 21, 2015, 11:04:06 AM
Daca se semnalizeaza ca aici nu e nici o problema, iar zona desenata cu rosu e cam idenitca cu asta .

da, aproape identic, diferenta imi pare sa fie data totusi de separarea sensurilor, care la noi cred ca se va rezuma la un simplu gardulet...
ca au zbarcit-o cu nodul, ok, se intampla si la case mai mari dar cand l-au "corectat" de ce nu au facut ceva mai lata breteaua aia? sa aibe suficient spatiu ptr a face o separare mai serioasa a sensurilor?

sper sa suflu eu degeaba in iaurt si sa nu fie (multe) probleme acolo...
Sailing away! S/Y Haimana

iuli

Chiar nu vad de ce pot sa apara probleme. Poate va crea confuzie la inceput cu lumea obisnuita sa mearga inainte ca pana acum, dar cu o semnalizare clara (nici nu vad cum ar putea fi altfel) in maxim o luna totul va fi in regula. Breteua va avea o restrictie de 80 cred. Oricum, nu e mare problema atata timp cat pe bypass restrictia este deja de 100.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog