News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 19 Guests are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

TibiV

Wow !
Frumoasă imagine.....

Dar care e răspunsul la întrebarea lui istvan78 ?

Quote from: istvan78 on March 17, 2015, 09:10:09 AM
Dar astea nu sunt acele tunele, despre care deja stim ca se licitateaza nou, nu?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

#20762
S-ar putea să mă fi înșelat eu, n-am fost foarte atent la randările de mai devreme.

Eu mă refeream la primul debleu mare de după tunele în direcția Deva (deci practic spre finalul, cred că în ultimul km al lotului 2). Cred că e aici undeva: http://goo.gl/maps/Fyhwp

Da, tunelele din acord impun coborîrea liniei roșii și practic cam trebuie făcut încă un tunel forat, debleul ar fi enorm, iar terenul este foarte prost așa că ori Aciliu, ori consolidare care costă cît tunelul și mai e și mult mai puțin prietenoasă cu mediul. Hai să facem tunel că e aiurea să cărăm atîta pămînt de colo-colo și să facem săpături gigantice.

MNU

Quote from: cutter on March 17, 2015, 11:18:45 AM
....Hai să facem tunel că e aiurea să cărăm atîta pămînt de colo-colo și să facem săpături gigantice.

Trebuie convinsi cei de la CNADNR... sa-si invinga groaza de tunele. Grea misiune.

cutter


istvan78

#20765
Quote from: cutter on March 17, 2015, 11:18:45 AM
Hai să facem tunel că e aiurea să cărăm atîta pămînt de colo-colo și să facem săpături gigantice.
Super-perfect deacord (adicatelea 112%) :D

Dar in cazul asta n-ar merita extinsa licitatia sa acopere toate cele 3 (sau 4 sau in final 5) tunele forate? Altfel se organizeaza si potentialul constructorul daca stie ca are 10 galerii de forat.

Oare de asta intarzie anuntul de licitatie asteptat?


P.S. Cele doua tunele deja luate in calcul sunt: aici si aici

Ar mai fi doua deblee din cate-mi dau seama, aici si aici.

Deci ar fi 4 tunele, in principiu, dupa mintea mea.

istvan78

Am o vaga impresie ca nu esti deacord cu propunerea celor 4 tunele....  :D
Ne spui si noua de ce?

horatiu.cosma

Un motiv banal il vad si eu: fara tunele ar fi fost gata in 2016, cu tunele o sa fie prin 2018.

delacroix

#20768
17 motive pentru care nu-mi plac tunelurile pe autostrada. Aici doar ultimul: am depasit varsta la care sa ma entuziasmez de orice gaura.

cutter

Sunt doar 3 tunele și vor fi licitate separat. De fapt, ultimii 3 km ai secțiunii E (care au tunelele) vor fi obiectul unei noi licitații.

delacroix


cutter

Hai că sigur poți să scrii două fraze și cu argumente. Luminează-ne care-i problema cu tunelele.

istvan78

Quote from: cutter on March 17, 2015, 02:38:20 PM
Sunt doar 3 tunele și vor fi licitate separat. De fapt, ultimii 3 km ai secțiunii E (care au tunelele) vor fi obiectul unei noi licitații.
Scuze, dar "separat fiecare", sau "impreuna, separat de contractul de executie existent".
Prima varianta tripleaza riscul intarzierilor cauzate de contestatii, procese, falimente sau esec tehnic. Oricum niciunul nu se poate folosi pana nu sunt gata toate trei.

Ionut

WTF?! Pai cate tuneluri vor fi pana la urma? :o

cutter

Da, scuze, am scris de pe telefon, a ieșit ambiguu.

Secțiunea E (cam 9km) cea cu tunelele ar urma să se împartă în două părți:
- o parte de 6km spre Lugoj care să rămînă în contractul actual (nu are tunele)
- ultimii 3km dinspre Deva vor fi licitați separat (ca un singur lot de 3km); pe ăștia 3km sunt 2 tunele forate impuse prin acordul de mediu și (probabil) încă unul impus de condițiile geologice și de noul proiect tehnic (în locul unui debleu de 40m adîncime)

Oricum am observat că inginerii români și cei care se ocupă de autostrăzi cam strîmbă din nas cînd aud de tunele. Adică li se pare o prostie că WWF a impus soluția tunelelor forate, că ce urși există acolo, tunele ne trebuie nouă, chelului tichie de mărgăritar, etc. Mie mi se pare o soluție net mai prietenoasă cu mediul și mai din secolul 21 și mi se pare justificat costul. Cred că e ok să luăm în calcul costuri, analize de beneficiu, dar nici așa să o judecăm numai inginerește cu mentalitate de maistru - mai contează și estetica unor lucrări (nu prea în România, din păcate) și impactul asupra mediului.

În mod sigur, niciunul dintre inginerii și proiectanții ăștia care nu-s de acord cu soluția n-a lucrat la vreun tunel de autostradă forat în viața lui (dacă n-a făcut-o în afara României) așa că ar trebui să fie bucuroși că se fac și la noi. :)