News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 28 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Alternativa de traseu nu se refera numai la ocolul prin Rm Valcea ci se refera la ocolirea oricarei localitati prin stanga sau prin dreapta, sau daca facem tunel de X metri sau mai ocolim cativa km si il facem mai mic.
In plus, daca face documentatia de atribuire in locul CNADNR, pai deja am castigat 6 luni  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

@cutter: imi place ca inca dai vina pe Sova. Eu i-as invinui pe Neaga si altii, ceva mai ascunsi dar mai bine co-interesati de Vinci. ;)

horatiu.cosma

Facand documentatia de atribuire, inseamna ca daca de azi in 6 luni se da studiul pentru loturile 1 si 5, atunci in ziua urmatoare se poate publica licitatia de proiectare si constructie pe loturile respective?

cutter

#20358
Cred că trebuie și acordul de mediu. Altfel se ajunge ca la Lugoj-Deva... să se ceară altceva (ecoducte, tunele) prin Acord și atunci intri în bucluc cu procedura de achiziție publică (ca la Lugoj-Deva lot 2).

@pasadia: Blocajul s-a întîmplat fix în mandatele lui și la vremea respectivă a fost întrebat de nenumărate ori de ce nu reia studiul și tot o scălda. Dacă mai ții minte faimoasele lui declarații că Sibiu-Pitești costă 3,2 miliarde de € în timp ce Sibiu-Brașov doar 900 mil € (că doar Brașov-Ploiești e gratis...).

Quote
"Nu înseamnă că nu se va mai face Sibiu - Pitești. Eu am spus doar să nu se facă în [exercițiul financiar european] 2014-2020, ci să-l facem din 2020 încolo. Asta e propunerea mea", conchide ministrul Proiectelor de Infrastructură și Investiții Străine.


vancouver

Quote from: florin74 on February 11, 2015, 02:36:16 PM
Quote from: nicolaem on February 11, 2015, 02:18:21 PM
-alternative la traseu - traseul e stabilit de f mult timp, asta cu alternativa e doar tertip de pe vremea lui Sova pt a intarzia proiectul. stim toti de parcul natural Cozia, chiar nu prea ai pe unde te muta.

Este ceruta de CE. Orice SF trebuie sa prezinta o analiza a alternativelor, cu atat mai mult in cazul proiectelor majore. In acest caz este de traseu, daca era PPP aparea si componenta financiara.

Si daca nu era cerut de nimeni, si trebuia NEAPARAT facuta o analiza a alternativelor. In caz contrar este posibil sa pierdem sume enorme de bani, prin neutilizarea solutiei celei mai ieftine.

Sincer, nicolaem, ce-ar fi sa te iei de cei cu adevarat vinovati de intârzierea studiului, adica dl. Silaghi si cu cei care au urmat, care in noiembrie 2012 au REZILIAT procedura de atribuire a refacerii studiului de fata si apoi le-a luat pana in 2015 sa se apuce de alt studiu. Si asta NUMAI dupa ce au vazut ca nu le iese parandaratul cu Comarnic-Brasov. Chiar e asa de greu de sesizat ce s-a intamplat? De ce oare grupul politic venit la putere in 2012 a sustinut cu o imensa ardoare CoBra? Ii doare in pix de aglomeratia de pe centura Bucuresti sau de cea de la Agigea/Eforie, dar fac orice ca sa rezolve Valea Prahovei. De ceeeee?? Si cu ocazia asta taie orice solutie alternativa, adica Valea Oltului, unde avem finantare europeana (dar aglomeratia de camioane de pe VO ii doare tot in pix, ca, de, pe bani europeni e mai greu de furat). Nu mai vorbim ca PPP-ul lor s-a facut fara licitatie, ci prin "dialog competitiv", aka "dialog despre spaga", o inventie nu stiu de unde nascocita.

Ceea ce au facut acesti nemernici, prin amanarea cu 3 ani a proiectului Sibiu-Pitesti, este la nivel de tradare de tara pentru interse de grup. Luati-va de ei si nu necesitatea de a face un studiu serios, care cuprinde ceea ce EVIDENT este absolut necesar pentru a nu se arunca banii pe fereastra, adica variante alternative. Daca studiul se facea in 2013, atunci in 2014 sau 2015 ne puteam apuca de lucru, ca banii sunt disponibili - asa o sa fie 2017 sau 2018, daca ne tinem de treaba.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

Atunci mi se parea mai ok daca facea CNADNR documentatia de atribuire dupa ce aparea studiul(in timpul in care se obtinea acordul de mediu), fiindca asa e timp mort pana se obtine acest acord din momentul in care se finalizeaza studiul.

vancouver

Nu se va astepta acordul de mediu, licitatiile vor porni imediat ce studiul propriu-zis este gata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

stefanudrea

Stie cineva din zona care mai e stadiul la Timisoara Lugoj lot 2 si Arad-Nadlac lot 2? E vreo sansa de deschidere a lor asa cum se spera in mai-iunie 2015? M-am saturat de aglomeratia Lugoj-Timisoara. Este infernala!Mersi anticipat.

nicolaem

#20363
Quote from: vancouver on February 11, 2015, 03:05:57 PM


Sincer, nicolaem, ce-ar fi sa te iei de cei cu adevarat vinovati de intârzierea studiului, adica dl. Silaghi si cu cei care au urmat...


de ei ma iau, am scris doar Sova pt ca nu vroiam sa politizez postarea. Sova a stat mai mult in functie dintre toti de dupa 2012. referitor la studiu chiar asta am si scris  :

"Discutia principala nu e daca sa dureze 17 luni sau 11, intrebare e de ce a fost reziliat contractul vechi pe motiv ca e scump si abia dupa 3 ani vom avea cel nou. 36 luni pierdute"

Revin si cu intrebarea. Exista publicata o prioritizare in noul MP?

Ionut

Nu e nicio prioritizare.

Va rog frumos nu deviati de la subiect, adica A1. :cheers:

adiarc

up-date Impregilo
au mai aparut mici fisuri , aproape insesizabile , langa cele vechi...veste buna este ca bitumul folosit la crapatura la ultima reparatie nu a crapat deloc...se vede totusi dif de nivel spre st , spre Sb
prima poza este de la alunecarea de la Cunta



se lucreaza in continuare











aici o noua microfisura ,deocamdata , porneste din cea veche







"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

mai departe continua forarile si turnarea de betoane













mai departe , pe lotul Astaldi , mai ales dupa tunel , avem 6-7 zone unde parapetii sunt varza si stau nerefacuti de aproape un an de zile.Cea mai afectata zona este pe dr , imediat dupa coborarea dealului Sacel



De asemenea am observat si eu problema semnalata de Alecu...dupa iesirea din tunel , spre Sb , pe banda 2 , avem o crapatura in diagonala de cativa m buni ...terasamentul este si inclinat spre st si aceea crapatura este astupata cu bitum , in stil Impregilo.Nu pare ceva minor..vedem cum evolueaza....momentan atat
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

slakero

Quote
Durata contractului este de 17 luni
.....
Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini. Pentru Secțiunea Sibiu -
Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat
în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în
maximum 12 luni.
CNADNR SA

Voi ce înțelegeți din acest comunicat?! Dacă pentru cele 2 loturi ușoare studiul durează 5luni maxim si pt celelalte celelalte 12luni maxim, nu ar trebui totalul să fie de 12luni dacă incep de la Timp0. Sau dacă pot incepe de la orice timp Tx, înseamnă că pot astepta cu cele 2 loturi până la anul?! E cam ilogic :(

Oricum, se pare că vor să licteze cât de repede cele 2 loturi si la anul pe restul.

TibiV

Am impresia ca o parte dintre cei care s-au aratat indiganti de pretul si durata SF-ului pt. Sibiu-Pitesti nici macar nu au citit comunicatul CNADNR...

Asa ca le dau o mana de ajutor...

Quote
Comunicat de presă
-11.02.2015-

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale anunță că în data de 11.02.2015 a fost desemnat câștigătorul licitației pentru contractul "Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Pitești", acesta fiind  Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala București – Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Valoarea ofertei câștigătoare este de 29.075.308,91 lei fără TVA, reprezentând aproximativ 6.530.000 euro fără TVA.

Studiul de Fezabilitate ce urmează a fi întocmit va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Pitești. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.
Durata contractului este de 17 luni, iar principalele activități ce urmează a fi realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:
  Ø  Studiul de trafic;
  Ø  Studiul privind alternative de traseu;
  Ø   Investigații de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);
  Ø   Activități de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidări; tuneluri; siguranța circulației, utilități);
  Ø  Evaluarea impactului asupra mediului;
  Ø  Analiza cost-beneficiu și modelul financiar;
  Ø  Pregătirea documentației de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrări.

Contractul este împărțit în 5 secțiuni conform Caietului de Sarcini. Pentru Secțiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) și Curtea de Argeș - Pitești (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 5 luni. Pentru celelalte Secțiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat în maximum 12 luni

CNADNR SA

Mie mi se pare ca numai partea "de birou", chair si FARA proiectare, dureaza niste luni bune...
Daca punem si cocotatul in munti pentru foraje si studii hidro/geo/topo/pedo se pare ca baietii aia vor trage ca disperatii sa termine in maxim 12 luni...

Si cineva sugera ca CNADNR sa ceara avizul de mediu inainte sa fie gata SF-ul...

Pentru ce traseu sa il ceara daca SF-ul tocmai asta o sa spuna, pe unde trece autostrada ?!...   :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

@slakero: Am explicat că cele 17 luni înseamnă: SF 12 luni (pentru loturile grele) + 5 luni asistență suplimentară pentru CNADNR, în principal pentru Acordul de Mediu.

@TibiV: Dacă la mine te referi, nu ceream ca Acordul de Mediu să fie gata înainte de SF, ci ca pentru loturile unde SF-ul se livrează după 5 luni (cele din capete) să se obțină Acordul de Mediu mai repede pentru a putea fi licitate (de ex, 5 + 5 = 10 luni să poată fi lansată licitația). Acum vancouver spune că nu e nevoie de Acord pentru licitarea lucrărilor; dacă-i așa cu atît mai bine.