Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 34 Guests are viewing this topic.

adiarc

Sper ca suma suplimentară cerută pt PTF sa nu lungească finalizarea totala a lotului , din vara 2015 , in toamna sau ......
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

QuoteAutostrada europeană SE DESCHIDE traficului între Pecica și Nădlac
"Acest drum de legătură are doar două benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I să fie deschis doar pentru autoturisme. În caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care în mod obișnuit așteaptă în coloană controlul de la frontieră. Luăm în calcul și posibilitatea ca tirurile să circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad", a spus directorul de proiect.
Sursa: http://www.arq.ro/autostrada-europeana-se-deschide-traficului-intre-pecica-i-nadlac/

@Dorum: N-am facut decat sa ma bazez pe declaratia sefului de proiect. Banuiesc ca stie de ce propune acest lucru si ca nu va fi mai lat drumul de legatura decat DN. Dar cu cap se pot gasi solutii rezonabile. La urma urmei, vorbim de cele cateva luni pana la finalizarea partii maghiare. Desi la un moment dat parca am inteles ca TIR-urile vor mai trece o perioada mai lunga pe DN prin punctul vamal, si doar masinile si, cred, autocarele, vor trece prin PTF temporar. Tot ca banuiala, cred ca asta tine de instalatiile suplimentare pentru control TIR (cantar, etc..)

Daca gresesc, va rog sa ma corectati. Nu am nici eu informatii complete, ci doar ce am mai "ciupit" ici-colo.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Calin

#19682
Quote from: yetiman on December 15, 2014, 07:44:56 PM
Quote from: iuli on December 15, 2014, 06:50:27 PM
Întrebare, am înțeles că Pecica - Nădlac se deschide doar pentru traficul pentru mașini mici. Ce se întâmplă dacă un autocar sau un TIR intră "accidental" pe autostradă? Dar după ce se deschide complet și lotul 2 și TIR-urile sau autocarele nu ies pe la nodul de la Pecica?

Si acum, la intrarea in Nadlac dinspre Arad este un post de politie care opreste TIR-urile sa intre in localitate, ca sa nu se formeze acolo coloana. Si le lasa sa treaca in functie de spatiul existent la vama. Se pot imagina solutii similare. Fie sa puna un echipaj la Pecica, sa scoata TIR-urile pe DN (autocarele nu au de ce). Fie sa incoloneze TIR-urile pe autostrada ca sa nu blocheze breteaua dintre A1 si DN.
De fapt, asta este miezul problemei. Coada de TIR-uri care trec prin Vama Nadlac se intinde mereu pe multi km. Breteaua este construita 1+1, si daca TIR-urile ar face coada acolo ar bloca accesul dinspre A1 spre vama.
Problema este ca daca tu deschizi lotul de autostrada Arad -Pecica- fara ca sa ai punctul vamal provizoriu gata -si nici lotul maghiar -va trebui sa faci " o selectie" destul de periculoasa intre masinile mici si camioane la nodul Pecica.Ar insemna prezenta permanenta a unui echipaj de Politie in autostrada -zi si noapte si care sa reuseasca sa oblige autocamioanele sa iasa de pe autostrada in timp ce autoturismele vor putea continua......Asta va insemna ca sigur vei gasi soferul de TIR surprins de reactia Politiei -frane destul de puternice si potential de tamponare din spate din partea altui coleg -poate prea adormit sau neatent.In plus este o solutie pe care sincer sa fiu nu o stiu aplicata prin vreo alta parte a Europei.....Iar in lipsa Politiei-bazandu-te doar pe semnele de circulatie-aici vor fi desigur numerosi soferi de camion care vor merge "ca pionierul-"Tot inainte!" "  :lol:
  Pe de alta parte -daca permiti totusi camioanelor sa treaca de nodul Pecica si sa se "puna in coada"-formand o coloana -pe autostrada le depasesti mergand pe banda de viteza.......Dar cum procedezi la breteaua de iesire ? Va fi din nou un echipaj de Politie prezent acolo non stop-zi si noapte care "sa dea drumul" pe rand cate unui TIR pentru a nu bloca breteaua de iesire ? Echipaj care sa comunice cu un alt echipaj care se afla pe DN si care raporteaza cand coada de pe DN a "inaintat" ? Iar apoi va trebui sa ai un echipaj de avertizare a "capatului cozii de TIR-uri " de pe autostrada ......Imagineaza-ti un sofer de TIR din Turcia -care vine prima data pe noua autostrada -obosit si se trezeste -noaptea ca trebuie sa franeze brusc pentru a respecta coada de camioane ........Care coada-desigur -poate sa fie mai lunga sau mai scurta.........
In schimb-prin deschiderea circulatiei pe tronsonul Arad -Pecica -odata cu tronsonul maghiar si cu PTF-ul provizoriu de pe autostrada si deci mentinandu-l inca inchis, pana una alta un echipaj de Politie poate relativ usor si fara pericole sa oblige soferii de TIR sa-si continue drumul pe DN-acestia avand o viteza desigur mult redusa fata de cazul in care acelasi echipaj de Politie ar trebui sa-i oblige sa iasa de pe autostrada.....In plus ,datorita acestei viteze reduse la nodul Pecica -ar putea da rezultate destul de promitatoare si prezenta doar a unor indicatoare rutiere care sa interzica accesul traficului greu pe autostrada.....

tonică

hai sa fim sinceri, deschiderea acestui lot momentan nu ajuta decat imaginii unora, mai deloc traficului. Daca Pecica era un nod rutier, daca acolo existau problemele de la Sebes da, era motivata deschiderea acestui lot dar altfel...E bun imaginii pozitive a lui Astaldi, care la o adica chiar a lucrat foarte bine si repede, e necesar imaginii ministerului si a primului ministru care s-au saturat probabil sa turuie gura degeaba in lipsa vreunei panglici, dar inutil altfel in lipsa unei continuitati inspre/din ungaria ori a lipsei lotului 2. Parerea mea ca ar trebui sa se lucreze la foc continuu pe lotul 2 pt ca in 2 luni sa fie gata si cu nitelus ajutor Divin si zapada putina sa le deschida pe amandoua in februarie/martie... Apoi legatura cu Ungaria va da cu adevarat sens acestor doua loturi.
si tot asa incep si legat de PTF..."hai sa fim sinceri"... :lol: Ce dracului, se poate instala asa ceva in maxim 1 saptamana cu caracter provizoriu ori in 2 luni cu caracter permanent...Fireste ca, tot asa bine si neaoș se pot face un ptf in romania in 2 ani, doar autorizatiile durand un an.... Tocmai ce citeam pe hartiile acelea legate de lotul 4 al umbului, lugoj-deva, unde scria ca s-a incheiat un contract cu nu stiu ce asociatie de protectie a liliecilor unde finalizarea poate dura contractual 12 luni. Dar pe de alta parte cu ceva suturi in cur si presiune media acel ptf poate aparea peste noapte, in special pt autoturisme ori autocare, nu el este problema...

dorum

ai dreptate si nu te contrazic decat pe utilitatea unui lot neinsemnat de autostrada... numarul mortilor intre Nadlac si Pecica va scadea dramatic, tinzand spre 0...  la fel a fost cu TM-AR, cand unii spuneau ca e inutil, ca prefera DN... numai noi din partea asta de tara, care am batut drumurile astea zilnic stim ce carnagii au fost pe acest DN... si din pacate cateva traite aproape LIVE.... SO, parerea mea, s-o lasam putintel mai moale cu carcoteala si sa ne bucuram de 1 KM de autostrada, oriunde ar fi el terminat...

RaduC

Sau poți pune semne mari, începând cu 5km înainte de ultima ieșire pentru tiriști, pe fond fluorescent cu interzis peste 7t și astfel sa ii anunți cu mult dinainte. Oricum, dacă se prind că trebuie să aștepte în plus, în mod sigur o vor lua pe DN, care oricum va fi mai liber.

iuli

Calin a avut mai multa rabdare si a explicat mai pe larg exact la ceea ce ma gandeam si eu. Punctul de trecere a frontierei va fi fi temporar si doar pentru masini mici, ceea ce denota ca TIR-urile vor trebui cumva filtrate sa iasa de pe autostrada la nodul de la Pecica. Va fi crima si pedeapsa.

De ce am pus si autocarele in aceasi categorie? Pentru ca sunt si ele masini de o masa mare si procedurile vamale pot fi destul de lungi, mai lungi decat la masinile mici.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Quote from: RaduC on December 15, 2014, 09:18:24 PM
Sau poți pune semne mari, începând cu 5km înainte de ultima ieșire pentru tiriști, pe fond fluorescent cu interzis peste 7t și astfel sa ii anunți cu mult dinainte. Oricum, dacă se prind că trebuie să aștepte în plus, în mod sigur o vor lua pe DN, care oricum va fi mai liber.

Si ce faci cu adormitii care nu vad, nu inteleg sau mai rau, ignora acele semne? Cum ii scoti de pe autostrada? Doar nu ii pui sa intoarca cu tupeu?! Ca de amenda ii va durea fix in partea cu care stau pe scaun ca nu ei platesc ci firma.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

yetiman

Imi pare rau, dar sustin parearea lui RaduC.
https://www.google.com/maps/@47.9194751,17.1190314,3a,49.3y,311.09h,90.63t/data=!3m4!1e1!3m2!1suY6CfD9uQkPrPQzTjQqU2g!2e0

Nu e nimic anormal in asta. In link-ul de mai sus e trecerea din Ungaria in Austria (Pe autostrada). Traseul urmarit de camioane e putin diferit de cel pentru autoturisme.
Ca dupa preselectie ar urma 100 m pana la punctul vamal sau cativa km, nu mai are relevanta.

Sau, alt exemplu: Tot vama austro-ungara, de data asta pe sensul invers, cand exista punct vamal. Coada de camioane se intindea pe autostrada, pe banda de urgenta, pe km intregi.
Si exemple de astea sunt multiple.
De ce sa exageram cu teama? Riscuri exista oricum. Iar camionagii, in special, cunosc foarte bine drumurile. Destul de putini (procentual vorbim) sunt chiar la prima  trecere pe acolo.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

iuli

Poate ca problema a fost pusa cam "catastrofal" dar eu doar imi puneam intrebarea si incercam sa gasesc variante de evitare a riscului.

In plus nu pot neglija modul total "dezordonat" al romanilor de a conduce, in special pe autostrazi.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ghrt

Pe cei care nu respectă indicatoarele îi întorci în vamă. Acolo oricum trebuie să oprească.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Niste limitatoare de inaltime si ai rezolvat problema tir-urilor care intra "din greseala" :)

Calin

Quote from: RaduC on December 15, 2014, 09:18:24 PM
Sau poți pune semne mari, începând cu 5km înainte de ultima ieșire pentru tiriști, pe fond fluorescent cu interzis peste 7t și astfel sa ii anunți cu mult dinainte. Oricum, dacă se prind că trebuie să aștepte în plus, în mod sigur o vor lua pe DN, care oricum va fi mai liber.
Acum scuze,dar si eu doream sa iti raspund ! :lol:
  Ma gandesc ca au fost cazuri,este adevarat -Slava Domnului !-foarte rare in care unii soferi -chiar si de TIR parca a fost un caz -au luat-o pe autostrada pe contrasens ! :o Poti sa te gandesti ca este posibil sa fie mai multe cazuri de soferi de camion care sa ignore acel "interzis peste 7 tone". Si acum te voi parafraza ...."Oricum,daca se prind ca continuand sa mearga inainte pe autostrada ,chiar si pe interzis,asteapta mai putin sau o iau inaintea altor colegi,in mod sigur o vor lua pe autostrada ,care oricum va fi mai libera"  :lol:........Daca vor fi foarte putini acei soferi de camion care nu vor respecta "accesul interzis vehiculelor de transport marfa peste X tone"-atunci desigur la nodul de la Nadlac nu se vor forma cozi nici pe autostrada si nici pe bretea -cu exceptia cazului in care soferului care a incalcat regulamentul cu TIR-ul ii va fi greu ,odata ajuns la intersesctia cu DN-ul de la Nadlac sa se "puna la coada"....Daca nu va avea acest inconvenient -si daca nimeni nu ii va pedepsi "smecheria" -el va castiga timp si siguranta fata de alti colegi de ai sai corecti....... :nono: Eh! Necunoscute sunt caile Domnului ! O:-)

Ionut

Ultimele mesaje au fost sterse, deviaza de la subiect.
Va rog nu aberati, discutati despre A1 nu despre siguranta traficului. Aveti topic pentru fiecare subiect!

Doi useri au luat deja ban 3 zile pentru offtopic. As vrea sa ma opresc aici, nu-mi mai dati motive.
In special valabil pentru userii noi care nu respecta regulile forumului.


Noroc bun.

Calin

#19694
@yetiman

In primul rand cred ca nimanui nu ar trebui sa-para rau ca are o idee in contradictie cu altele.Dimpotriva.Din mai multe discutii contradictorii poate iese o solutie mai buna si pe care sa speram ca o vor adopta autoritatile .Pentru ca asta cred ca este cel mai important.Nu ca eu sau tu avem dreptate.Important este ca ,discutand, sa gasim o solutie cat mai buna posibil  :drunk: :rofl: :rofl:
Acum permite-mi sa nu fiu eu de acord cu tine in cazul prezentat.Si asta pentru ca este o diferenta mare intre cazul prezentat de tine la granita ( sa-i spunem "fosta" ? ) austro-ungara si cazul de aici.De ce ? Pentru ca punctul de control vamal este complet diferit intre autoturisme si autocamioane-selectia facandu-se in acest caz-foarte usor. Imagineaza-ti cazul nostru unde-de-a valma ies pe o bretea cu o singura banda pe sens-atat autoturisme cat si TIR-uri.Toate bune si frumoase daca nu s-ar risca sa avem aceasta unica bretea blocata de o coada de TIR-uri care incep din vama si se extind pe kilometri si kilometri.......Pentru ca in cazul prezentat de tine -autoturismele nu ies de pe autostrada pentru a indeplini formalitatile vamale......In timp ce , in cazul nostru, se iese.Iar aceasta iesire s-ar putea bloca din cauza .....cozii formate din camioane. :o