Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 32 Guests are viewing this topic.

alecu26

momentan in Romania exista un ghiveci de firme cu niveluri foarte diferite de experienta...de la foarte mic la foarte mare.

Se putea gasi, mai ales pe o autostrada asa lunga o impartire care sa se termine la 1-2 km dupa nod.
Drumurile noastre POATE;

rudolf.s

Nu vreau sa zic ca e o prostie sa împarți nodul dar... :)
Era frumos sa avem acum niște jumătăți de noduri peste tot prin țară. Drumuri de legătură temporare se pot realiza dacă se vrea, mai ales când sunt distante atât de mari în timp intre realizările loturilor.

alecu26

problema e realizarea pe fuga a proiectelor si mai ales licitarea lor la disperare, cum a fost cazul in ultima vreme.

Unde s-au gandit proiecte independente a fost OK...gen centura Pitesti, Centura Sibiu, Centura Cta. Cred ca si Arad-Tm era gandit ca stand alone...si mai sunt.

In tarile normale, când se construieste rand pe rand, tronson dupa tronson plecând dintr-un punct spre altul, acele racordari temporare la reteaua existenta se prin in proiect. Sunt o gramada de exemple mai ales prin Bulgaria, Ungaria, Serbia.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

Soluția e simpla.
Licitezi prima data loturile cele mai importante (centuri orase sau care înlocuiesc serpentine) si le faci noduri la ambele capete.
După ce începe lucrul pornești licitațiile si pentru celelalte loturi.
Sigur pot apărea probleme dar mult mai puține decât daca începi înainte licitația pentru lotul care se termina in camp.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

rin tin tin

Quote
1) A fost această cerință în caietul de sarcini al licitației?

Da. Este cerinta in normative si s-a insistat foarte mult pe ea la orice licitatie. TS a fost singurul care a facut cu vreo 6-7 metri mai scurte structurile si pe Lugoj-Deva 1 dintre toate acele 8 licitatii, ignorand aceasta cerinta. Acum li s-a cam infundat.
2) Pasajele peste autostradă trebuie să aibă o singură deschidere conform normativului?
Normativul doar recomanda, dar e cerere expres a CNADNR eliminarea pilei mediane pentru a creste siguranta traficului in ultimile licitatii. Arad-Tm a fost ultimul facut asa ca acolo proiectul era mai vechi.
3) Ce înseamnă cerința CNADNR pentru trei benzi pe sens, să fie loc pentru trei benzi plus bandă de urgență?
Hmm, e o intrebare buna. Pentru podurile autostrazii, e foarte clar, se fac de 12 metri latime intre parapeti, astfel incat sa intre si a 3-a banda, prin suprimarea benzii de urgenta. Pentru pasaje superioare nu e foarte clar, dar sa zicem ca e aceasi procedura, tot prin suprimarea benzii de urgenta.
4) Structurile de aici sau aici respectă această cerință?
Nu reusesc sa vad foarte bine din filmare sau sa masor ceva cat de cat, dar par foarte foarte scurte Probabil TS a ingnorat cerinta CNADNR nu doar in oferta, ci si ulterior, stiind ca au o probelema cu asta. O joaca destul de dur, la cacealma un pic chestia asta. Apropo, cand mai e cineva pe pasaj la Sanovita sa incerce sa masoare cam cat e spatiul liber intre acele fetele de beton, acele sferturi de con mai ciudate facute de ei.

PS: din ce am auzit si CNADNR s-a grabit aici cu aprobarile, sa nu intarzie proiectul si acum si-au cam dat seama ca nu e chiar OK.

PS 2: amintitiva ca Sova vorbea de o economie pe proiect de vreo 7% sau...ceva de genul asta. Daca sunt economii de genul asta, intradevar din punctul meu de vedere, nu se incadreaza in limitele Design&Build ci ar trebui sa fie incluse la Value Engineering (nu prea exista termen corect in romana).

PS 3: poate rin tin tin ne spune mai multe.
Quote

1)NU, cerinta a fost scoasa di cb din tender prin clarificarii. Pagina a fost modificata, asa cum a fost  facut pt toate cele 7 loturi (exceptia fiind by pass oradea -ex ispa). Singura diferenta  cu alti loturi  deja construiti este ca aici constructor a  mutat drum tehnologica  care nu trece sub pasaj dar merge pe exterior langa rampe ;)
Veti vedea ca si pt ld2 se va face la fel, probabil si pt ld3 mai putin ld4. Orcum pt campia t - ogra aceasta cerinta s-a reintrodus.
2) corect
3) corect
4) DA, prin suprimarea banda de urgenta.
PS : "cnadnr s-a grabit"...........mmmh, da ca era dupa cnadnr, constructor era inca tot la decopertare. Tl2 este singur lot cu aut const (primita _ partiala , atentie_ la sfarsit august)
PS2: distractia la dab sau cad pe romaneste
PS3: poftiti!  :D

adiarc

constructorul nu va forta inaugurarea.Stie ca lotul are 4 ani garantie si n-are rost sa pateasca ca FCC+Astaldi pe Arad-Timisoara ..... si nici presiunea electorala pt acesti 6 km nu este atat de mare.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

istvan78

In Marea Britanie exista practica de a "deschide" banda de urgenta pt. circulatie in momentele de varf de trafic. Situatia e semnalizata prin panouri luminoase ("Use Hard Shoulder") si sub limitare de viteza (50mph pe banda de urgenta).
Solutia ar putea functiona si la noi inainte de a fi necesara extinderea proriu-zisa cu o banda...

horeaa

Intr-adevar in UK se foloseste tot mai des banda de urgenta pe unele sectoare, dar conversia ii un pic mai complexa decat pare la prima vedere.

Aceste sectiuni sunt modificate sa aiba refugii din loc in loc si sunt instalate panouri de informare/control (inclusiv restrictii de viteza variabila) la distante foarte mici (nu gasesc exact care ii distanta, dar is foarte multe, cu afisaj electronic pentru fiecare banda in parte). De asemenea, aceste sectoare sunt supravegheate in permanenta de camere video si diversi senzori ca sa se poate interveni/informa foarte rapid in caz de urgenta.

Cititi mai multe aici: http://www.highways.gov.uk/our-road-network/managing-our-roads/improving-our-network/smart-motorways/

MNU

Si in Germania sunt astfel de sectoare pe langa marile orase. La orele de varf, cu ajutorul panourilor electronice, se deschide banda de urgenta pentru trafic.

Silviu

Referitor  la Impregilo stie cineva ce se mai intampla?Se lucreaza?

Marius68

Corect. In Germania exista acest sistem dar:
1. sistemul este operat manual din centrele de control care sunt responsabile pentru respectivul segment de autostrada (supraveghere video)
2. sistemul nu este gindit ca o modalitate de extindere a autostrazii cu inca o banda ci ca si o solutie punctuala de fluidizare a traficului pe o durata strict limitata si pe o distanta limitata.

adiarc

Quote from: Silviu on October 08, 2014, 11:50:00 AM
Referitor  la Impregilo stie cineva ce se mai intampla?Se lucreaza?
ajung eu prin zona pana la sf saptamanii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

MNU

Quote from: Marius68 on October 08, 2014, 11:52:04 AM
Corect. In Germania exista acest sistem dar:
1. sistemul este operat manual din centrele de control care sunt responsabile pentru respectivul segment de autostrada (supraveghere video)
2. sistemul nu este gindit ca o modalitate de extindere a autostrazii cu inca o banda ci ca si o solutie punctuala de fluidizare a traficului pe o durata strict limitata si pe o distanta limitata.

De unde stii ca sistemul e operat manual? Poti sa dai un link... sau altceva?

Marius68

Daca nu ma inseala memoria Pro7 (Galileo) a facut un reportaj despre acest system in 2 centre de control - unul in Bavaria si celalalt in Hamburg anul tracut. Ar trebui ca reportajul sa mai existe in arhiva de la Pro7. O sa caut si eu linkul si o sa ti-l trimit pe privat daca il gasesc.